Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Häh, minne?

Ostin isomman talon isommalla tontilla. Ja kunnon autotallilla. Ja yks ainoo rajanaapuri. Ja päättyvän tien kulma niin ei kaavoitettua asutusta kolmeen ilmansuuntaan. Voin kekkuloida rauhassa. Ja onanoida takaterassiin upotetussa paljussa.

Sattu vaan kohde löytymään aika läheltä. Vielä pitäis nykyinen myydä jotta raha voi liikkua ja muutto tapahtua.

IMG_0897.webp

Hihihihihihi.

Tuskin kukaan tuollaiseen pystyy tai edes pyrkii ja miksi pitäisikään?
Mutta keneltä se on pois tai miksi häiritsisi ketään, jos joku ajattelee näitä näkökulmia joissakin itselleen tärkeissä asioissa?
Ei tietenkään ole keltään pois. Kyse olikin siitä, että pyrkisi muiden määrittelemiin paheisiin (eettisyys/ekologisuus) vastaamaan.

Kannattaa ennemmin vähentää sitä muuta stressiä. Kyllähän toiset alkollakin hoitaa masennusta omasta mielestään kuulemma toimiikin :unsure:
Entä jos stressin vähentäminen ei ole mahdollista, vaan ainoastaan oman stressinsietokyvyn kasvattaminen? Sitä paitsi liikunta auttaa tutkitusti kaikkeen ja etenkin jos laji on mieluinen. Missä menee siis mönkään?

Entä jos stressin vähentäminen ei ole mahdollista, vaan ainoastaan oman stressinsietokyvyn kasvattaminen? Sitä paitsi liikunta auttaa tutkitusti kaikkeen ja etenkin jos laji on mieluinen. Missä menee siis mönkään?
Onhan stressin vähentäminen aina mahdollista ja tottakai liikunta on hyvästä mielenterveydelle, mutta monelle tulee vaan lisästressiä pakonomaisesta salilla käynnistä ja täten vaikutus stressin vähentämisessä saattaa kokonaisuudessaan olla miinus-merkkinen.

Mutta joo, kannattaa kuunnella kehoaan ja eritoten päätään.

Onhan stressin vähentäminen aina mahdollista ja tottakai liikunta on hyvästä mielenterveydelle, mutta monelle tulee vaan lisästressiä pakonomaisesta salilla käynnistä ja täten vaikutus stressin vähentämisessä saattaa kokonaisuudessaan olla miinus-merkkinen.

Mutta joo, kannattaa kuunnella kehoaan ja eritoten päätään.
En käy salilla koskaan pakonomaisesti vaan joka kerta se jos mikä on henkistä lepoa ja rauhaa koska se on omaa aikaa.

Stressin aiheuttajien vähentäminen taas ei aina ole mahdollista.

En käy salilla koskaan pakonomaisesti vaan joka kerta se jos mikä on henkistä lepoa ja rauhaa koska se on omaa aikaa.

Mutta se kaikki muu toiminta niiden stressitekijöiden ympärillä on mahdollista.

Lue lehtiä, kirjoja, kuuntele klassista käy metsässä kävelyllä. Aloita vaikka valokuvaus, piirtäminen, virkkaaminen tms? Siis ihan vaan esimerkkinä. Sillä on iso tekijä mitä kaikkea muuta touhuaa vapaa-ajan aikana ainakin itselleni, ei sali vie elämästäni kuin n. 45 min kolmesti viikossa joten pyrin monesti kehittämään jotain muutakin sisältöä elämälleni, koska lepo on otettava salin kannaltakin huomioon.

E. On se vaikeaa kirjoittaa kännykällä kun muuttaa ihan itse sanoja..

Viimeksi muokattu:
Mutta se kaikki muu toiminta niiden stressitekijöiden ympärillä on mahdollista.

Lue lehtiä, kirjoja, kuuntele klassista käy metsässä kävelyllä. Aloita vaikka valokuvaus, piirtäminen, virkkaaminen tms? Siis ihan vaan esimerkkinä. Sillä on iso tekijä mitä kaikkea muuta touhuaa vapaa-ajan ainakin itselleni, ei sali vie elämästäni kuin n. 45 min kolmesti viikossa joten pyrin monesti kehittämään jotain muutakin sisältöä elämälleni, koska lepo on otettava salin kannaltakin huomioon.

E. On se vaikeaa kirjoittaa kännykällä kun muuttaa ihan itse sanoja..
Voi voi. Ongelmana ei varsinaisesti ole se, etten tietäisi mitä tehdä vapaa-ajalla... ja teenkin, kunhan pääsen viiskymppiseksi (y)

No ei sitten mitään.

Jaahas kai sitä vois alkaa ruo kai lee sen jälkeen sii voi lee, sitten hui lai lee.

En sanonutkaan, että aiheuttajia tulisi vähentää, vaan ennemmin muuttaa suhtautumistaan asioihin, lopettaa ongelmien puiminen ja mahdollisesti alkon käyttö (ei hyvä stressaantuneelle pitkässä juoksussa).

Itse olen ex-stressaaja ja koin jonkinlaisen valaistumisen joskus 10v sitten. Edelleen toki jotkin yksittäiset asiat laukasee stressiä, mutta nykyään osaan hoitaa sen pois alta ja jatkaa elämää.

E. Ja hyvä siis, jos pystyt suhtautumaan salilla käyntiin kuten suhtaudut.

Itse olen ex-stressaaja ja koin jonkinlaisen valaistumisen joskus 10v sitten. Edelleen toki jotkin yksittäiset asiat laukasee stressiä, mutta nykyään osaan hoitaa sen pois alta ja jatkaa elämää.

Mun pitäis opetella pois stressaamisesta ja jännittämisestä. Että jos on vinkkejä niin otetaan vastaan. Jännittäminen taitaa olla suurempi ongelma kuin tuo stressaaminen, mutta jokatapauksessa ongelmia molemmat.

Mun pitäis opetella pois stressaamisesta ja jännittämisestä. Että jos on vinkkejä niin otetaan vastaan. Jännittäminen taitaa olla suurempi ongelma kuin tuo stressaaminen, mutta jokatapauksessa ongelmia molemmat.
Alkoholi :whistle:
Ei vaan.

Ja kyllä pyrin eliminoimaan stressin aiheuttajiakin mutta se ei vain ihan äkkiä ole mahdollista...

Millaisia asioita jännität/stressaat?

Mua ärsyttää, kun heti näkyy unen laadussa ja määrässä, jos elämässä tapahtuu mitään tavanomaisesta poikkeavaa vaikka se olis ihan vaan positiivistakin tapahtumaa eikä aiheuttais mitään varsinaista stressiä. Sitten vaan, kun ei saa nukuttua, alkaa elämä tuntua heti haastavammalta. Kaiken pitäis olla vaan mahdollisimman tasaista pakerrusta ilman mitään muutoksia, niin mun kroppa olis tyytyväisin. Vähän tylsäks käy vaan.

Back
Ylös Bottom