Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos mulla ei ole pientä stressiä päällä niin en saa mitään aikaiseksi, passivoidun nopeammin kuin työkkärin lusmu kuntouttavan työtoiminnan iskiessä jos ei ole mitään ns. pakollista tehtävää.
Toisaalta onneksi osaan myös tehdä itse itseni kiireiseksi jos tarve vaatii.

Alkoholi :whistle:
Ei vaan.

Ei oo vaihtoehto.

Millaisia asioita jännität/stressaat?

Eniten taidan jännittää uusia tilanteita ja uusia ihmisiä. Musta tulee ihan hermoraunio, jos oon menossa johonkin uuteen paikkaan enkä tiedä mitä ja millasia ihmisiä siellä on vastassa . Kouluun liittyvät harjoittelut jännittää ja stressaa, koska vaadin itseltäni ihan älyttömiä enkä siedä epäonnistumista.
Kaikki esiintymistilanteet on ihan tuskaa. Ei se niissä tilanteissa kuulemma näy mitenkään, kun yleensä saan vedettyä jonkun roolin päälle, että pystyy suoriutumaan. Kotona sitten on armoton väsymys ja yleensä kauhia migreeni.

Eniten taidan jännittää uusia tilanteita ja uusia ihmisiä. Musta tulee ihan hermoraunio, jos oon menossa johonkin uuteen paikkaan enkä tiedä mitä ja millasia ihmisiä siellä on vastassa . Kouluun liittyvät harjoittelut jännittää ja stressaa, koska vaadin itseltäni ihan älyttömiä enkä siedä epäonnistumista.
Kaikki esiintymistilanteet on ihan tuskaa. Ei se niissä tilanteissa kuulemma näy mitenkään, kun yleensä saan vedettyä jonkun roolin päälle, että pystyy suoriutumaan. Kotona sitten on armoton väsymys ja yleensä kauhia migreeni.
Mietin, että nuo on kaikki sellaisia tilanteita, joita valtaosa jännittää. Ihmisten sanotaan pelkäävän julkisesti puhumista jopa enemmän kuin kuolemaa.
Eli jos yhtää lohduttaa, et ole näiden juttujen kanssa ollenkaan yksin.

Jännittäminen on luonnollista mutta ei kannata stressata kuitenkaan.

Sinäkin kuolet vielä. Ehkä selviö, mutta muistutan asiasta, minusta se on hyvä pitää kirkkaana mielessä.
Se on aivan varmaa.
Lopputuleman kannalta on aivan sama miten se tentti tai esitelmä tms. menee. Sinä kuolet vielä.
Sama, kun miettii vaikka työ- tai asuinpaikan vaihtamista. Pitäisikö valita näin tai noin... Kumpaankin polkuun liittyy omat mutkansa mutta lopputulema on vääjäämättä sama. Sinä kuolet vielä.

Ihmiset tuntuvat luulevan, että aikaa on rajattomasti. "Aloitan joskus jotain.." "Joskus vielä teen..." "Pitäisi alkaa huolehtia itsestään.."

Minusta ajastus siitä, että "minä kuolen vielä" on sekä rauhoittava että ahdistava.
Rauhoittava: "Millään tällä ei ole mitään väliä. Minä kuolen vielä ja kaikki loppuu."
Ahdistava: "En haluaisi tämän loppuvan, minä en tahdo kuolla ja että tämä kaikki loppuu."
Niin tai näin, ainakin ajatuksen kirkkaana mielessä pitäminen auttaa minua keskittymään elämässäni olennaisiin, eli itselleni tärkeisiin asioihin.

Mietin, että nuo on kaikki sellaisia tilanteita, joita valtaosa jännittää. Ihmisten sanotaan pelkäävän julkisesti puhumista jopa enemmän kuin kuolemaa.

Sinäkin kuolet vielä. Ehkä selviö, mutta muistutan asiasta, minusta se on hyvä pitää kirkkaana mielessä.
Se on aivan varmaa.
Lopputuleman kannalta on aivan sama miten se tentti tai esitelmä tms. menee. Sinä kuolet vielä.
Sama, kun miettii vaikka työ- tai asuinpaikan vaihtamista. Pitäisikö valita näin tai noin... Kumpaankin polkuun liittyy omat mutkansa mutta lopputulema on vääjäämättä sama. Sinä kuolet vielä.

Ihmiset tuntuvat luulevan, että aikaa on rajattomasti. "Aloitan joskus jotain.." "Joskus vielä teen..." "Pitäisi alkaa huolehtia itsestään.."

Minusta ajastus siitä, että "minä kuolen vielä" on sekä rauhoittava että ahdistava.
Rauhoittava: "Millään tällä ei ole mitään väliä. Minä kuolen vielä ja kaikki loppuu."
Ahdistava: "En haluaisi tämän loppuvan, minä en tahdo kuolla ja että tämä kaikki loppuu."
Niin tai näin, ainakin ajatuksen kirkkaana mielessä pitäminen auttaa minua keskittymään elämässäni olennaisiin, eli itselleni tärkeisiin asioihin.
Aion nelikymppisenä ottaa seuraavan tatskan muistuttamaan tuosta (y)
E. Siis tuosta ”sinä kuolet vielä”. Piti ottaa jo tänä syksynä mutta vitun rahapula...

Totta kai stressiäkin tulee, minulle ainakin. Suurin stressin aihe on huoli työpaikasta ja taloudellisesta turvallisuudesta.
Tästä stressaaminen ajoittuu työvuoden mukaan mutta silti, aina kun huomaan siitä stressaavani yritän keskittyä ajattelemaan niitä muita asioita, jotka elämässäni ovat hyvin. Työ on vain yksi osa-alue ja tilanteen vaatiessa pystyn sopeutumaan, esim. muuttamaan työn perässä viikoiksi muualle tms. En tietenkään haluaisi tehdä niin mutta jos niin pitäisi tehdä niin sitten pitäisi.
Ajattelen, että pitää huolehtia tasapainosta elämän eri osa-alueiden välillä. Silloin jokainen osio on vain pieni pala kokonaisuutta, eikä yhden menettäminen horjuta niin kovin.

Eikö tuo huoli työpaikasta ole suht helppo poistaa keräämällä puskurirahasto.

+ Että meillä on tuo työttömyysturva niin äärettömän hyvä, että nuo kun kummatkin ynnää, niin voi sen ottaa lomana. Kuten itse.

Tai en ainakaan itse osaa edes stressata töistä. Aina nyt töitä löytyy, että ruuan saa eteen. Eriasia on se, jos stressaa töistä sen takia, että ei halua luopua sisäfileestä ja merkkivaatteista.

Ajattelen, että pitää huolehtia tasapainosta elämän eri osa-alueiden välillä. Silloin jokainen osio on vain pieni pala kokonaisuutta, eikä yhden menettäminen horjuta niin kovin.
Helvetin hyvin ajateltu. Auttaa myös hahmottamaan ne itselle tärkeimmät osa-alueet.

Aina nyt töitä löytyy, että ruuan saa eteen.
Kuulostaa sellaisen ihmisen puheelta, joka ei ole ollut työttömänä.
Esim. Muutamia vuosia sitten tulin irtisanotuksi tuotannollisista ja taloudellisista syistä, kuten niin moni muukin. En päässyt esimerkiksi siivoamaan tai kaupan kassalle, koska olin ylikoulutettu ja lähtisin kuitenkin heti, kun löytäisin aiempaa kokemusta vastaavia töitä. Näinhän se tietysti olisikin ollut mutta vaikea enää tuon kokemuksen jälkeen hyväksyä noita "aina töitä tekevälle löytyy" lässytyksiä.
Nyt jos työt loppuisivat, joutuisin mitä todennäköisimmin muuttamaan töiden perässä muualle. Mahdollista työstressiä on helpottanut sen asian hyväksyminen.
Eriasia on se, jos stressaa töistä sen takia, että ei halua luopua sisäfileestä ja merkkivaatteista.
Minä en haluaisi luopua vapaudesta. Vapaus on minulle hyvin tärkeää ja sen arvon ympärille kytkeytyy moni muu asia, kuten esim. (vapaus ja) varallisuus tehdä mitä haluaa. --> auto, harrastusjutut. Työpaikan menettäminen ei tietenkään kaataisi taloutta mutta vaikuttaisi muihin asioihin.

Kuulostaa sellaisen ihmisen puheelta, joka ei ole ollut työttömänä.
Esim. Muutamia vuosia sitten tulin irtisanotuksi tuotannollisista ja taloudellisista syistä, kuten niin moni muukin. En päässyt esimerkiksi siivoamaan tai kaupan kassalle, koska olin ylikoulutettu ja lähtisin kuitenkin heti, kun löytäisin aiempaa kokemusta vastaavia töitä. Näinhän se tietysti olisikin ollut mutta vaikea enää tuon kokemuksen jälkeen hyväksyä noita "aina töitä tekevälle löytyy" lässytyksiä.
Nyt jos työt loppuisivat, joutuisin mitä todennäköisimmin muuttamaan töiden perässä muualle. Mahdollista työstressiä on helpottanut sen asian hyväksyminen.

Minä en haluaisi luopua vapaudesta. Vapaus on minulle hyvin tärkeää ja sen arvon ympärille kytkeytyy moni muu asia, kuten esim. (vapaus ja) varallisuus tehdä mitä haluaa. --> auto, harrastusjutut. Työpaikan menettäminen ei tietenkään kaataisi taloutta mutta vaikuttaisi muihin asioihin.
Onhan tuo joxuz ollut työttömänä ja itse näen asian samalla tavalla, töitä on aina jos on valmis tekemään. Tosin asun pk seudulla ja täällä on töitä niin paljon kun jaksaa tehdä

Ihmisillä on erilaiset kokemukset.

Oma kokemukseni tästä nimenomaisesta työpäivästä on: Ihan turha. Onneksi huomenna jo lomalle, mitään ei tapahdu joten olisi ollut tänäänkin sama jättää ajamatta toimistolle.

Se on aivan varmaa.

Juu, en ole yksin tällaisen kanssa. Toimintakykyyn vaikuttavia asioita lähinnä ja haluaisin eroon siitä turhasta jännittämisestä, koska ne asiat joita jännitän ovat niin merkityksettömiä. Haluaisin ehkä enemmänkin työkaluja siihen itsensä rauhoittamiseen jännitystilanteissa.

Oman kuolevaisuuden tiedostaminen ei mulle sitä rauhaa tuo, ei stressin eikä jännityksen kohdalla. Juu, minä kuolen ja toivottavasti myöhemmin enkä ennemmin. Oon oman terveyteni kanssa joutunut tappelemaan viimeaikoina niin paljon, että oman kuoleman ajattelu on asia jota en millään haluaisi vielä kohdata. Haluaisin ensin olla ihan vaan terve ilman lääkärissä hyppäämistä, ilman huonoa oloa ja voimattomuutta. Haluisin elää ihan vaan normaalia elämää. Haluaisin ettei mun lapsen tartte sanoa mulle, ettei se tiedä miltä tuntuu olla noin kipeä. Mä haluaisin lähteä ihan normaalisti ulos ilman ettei tartte miettiä onko paskat sylissä kohta ja muistinko ny varmasti ottaa kaikki tarvikkeet mukaan ja vaihtovaatteet kans. Aiemmassa vastauksessa taisin nyt vaan kertoa enemmän siitä mikä jännittää, mutta nämä on asioita mitä tällä hetkellä stressaan. Stressaan terveyteni takia ja lapsen sekä miehen takia, jotka joutuu elämään mun sairastelun kanssa. No ehkä jos kuolis niin ei tarvis stressata. Mutta tilanne elää koko ajan ja ehkä parin kuukauden päästä on toiset stressaamisen aiheet.

E. Alko menemään nyt kyllä vähän asian vierestä.

Viimeksi muokattu:
Ihmisillä on erilaiset kokemukset.

Oma kokemukseni tästä nimenomaisesta työpäivästä on: Ihan turha. Onneksi huomenna jo lomalle, mitään ei tapahdu joten olisi ollut tänäänkin sama jättää ajamatta toimistolle.
Mullekin on vapaus hyvin tärkeää. Iso osa nykyhetken stressistä liittyykin juuri siihen :unsure:
Mikä on horoskooppimerkkisi?

Mikä on horoskooppimerkkisi?
:D Rapu, nouseva leijona. Tosin kaikissa kuvauksissa minun pitäisi olla hyvin perhekeskeinen. Tai no, olenkin, jos perheen määrittely on vapaampi kuin perinteinen käsitys.

Back
Ylös Bottom