Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Työmaaveikkauksessa veikkasin Enkkua voittajaks. Mut no worries kun kaveri kirjoitti kumitettavalla kuulakynällä veikkaukset. Kävin vaihtamassa omani kun tulin aikaisin töihin.

Kroatian voittoa kyllä toivoin. Mulla oli hetken aikaa Kroatialainen kämppis Siperiassa. Hyvä äijä, Igor nimeltään.
Lisäksi vielä kerran jaoin taksin Moskovassa Bosnialaisen kaverin kanssa. Siinä 3h ruuhkassa rupateltiin. Oli just ennen Suomi-Kroatia peliä 2017. Bosnian heppu niin kauniisti ja rehellisin silmin sanoi vihaavansa Kroatiaa ja pyysi ettemme antais Kroatian voittaa. Herkkänä hetkenä menin lupaamaan. Ja tasurihan paukautettiin. Että olkoon tämä Enkkuvoitto nyt sitten hyvitystä siitä.

Nyt kun olen lopettanut tissuttelun ja vähentänyt shoppailua ja lihansyöntiäkin kohti minimiä niin eihän mulla ole enää mitään paheita jäljellä :cautious:

No onhan se eettisistä syistä monen mielestä nykyään...
Hmm maailman turhat ihmiset pitäisi siis jauhaa makkaraksi ja syödä pois. Tupla voitto ilmastolle. Mielestäni siihen turhien joukkoon laskettaisiin 99,99% maailman väestöstä.

Tai syöttää hyönteisille ja sit syödä ne hyönteiset, ei olis nii pahan kuulosta...

Ei kai lihansyönti ole pahe?

Punaisen lihan liikamättäminenhän taitaa lisätä syöpäriskiä ihan WHO:nkin mukaan.

Ja onhan siinä huono hyötysuhde kun tuotantoa ajattelee. Joskus jos asutaan Kuussa, niin uskoisin ettei aleta pohtia miten sinne saataisiin rahdattua lehmiä, vaan mietittäisiin muita vaihtoehtoja :ROFLMAO:

Punaisen lihan liikamättäminenhän taitaa lisätä syöpäriskiä ihan WHO:nkin mukaan.

Ja onhan siinä huono hyötysuhde kun tuotantoa ajattelee. Joskus jos asutaan Kuussa, niin uskoisin ettei aleta pohtia miten sinne saataisiin rahdattua lehmiä, vaan mietittäisiin muita vaihtoehtoja :ROFLMAO:
On niitä sellaisiakin tutkimuksia jotka tukee väitettä että pelkkä rehujenkin viljely on yhtä tuhlaavaa kuin lihakarjan kasvatus.
Nyt kovasti tulevat hyönteisfarmit on jostain siitä väliltä.

En usko tuohon puhtaan punaisen lihan aiheuttamaan syöpäriskiin yhtään. Hyvää ravintoa kun liha elimistölle ongelmitta sopii.
Tehotuotanto vain ahdistaa ja tuntuu väärältä tukea sitä omilla syömävalinnoilla... että jos siirtyisi ostamaan kotiin edes lähes vain riistaa ja luomua niin olisi parempi.

On niitä sellaisiakin tutkimuksia jotka tukee väitettä että pelkkä rehujenkin viljely on yhtä tuhlaavaa kuin lihakarjan kasvatus.
Nyt kovasti tulevat hyönteisfarmit on jostain siitä väliltä.

Ei se viljely niinkään, mutta se että edelmät muun muassa on tänne roudattu isoissa rahtilaivoissa/koneissa ja pumpattu täyteen suoja aineita. :whistle:

Porsaat ja lehmätkin kasvatetaan isoiksi toisaalta syöttämällä niille rehuja. Ei nykymallinen tilalta teurastamolle ja Saarioisten tehtaan kautta Prisman hyllylle ja Jani Petterin ostoskoriin ole sekään kovin ekologinen.

Pitää palata takaisin keräilijä metsästäjä aikaan.

No onhan se eettisistä syistä monen mielestä nykyään...
Saahan jokainen syödä miten huvittaa.

Olen minäkin jo yli vuoden ajan keskittänyt lihansyöntiä pääasiassa riistaan (eettisistä syistä) mutta ei minulla ole mielipidettä muiden lihan syömiseen.

Sitten ku tulee tää seuraava muutto niin otetaan kyllä muuttofirma. Liian hapokasta.

Itsehän vastaanotin eilen lisää jälkeläisiä..

Suuret onnittelut! Äijähän on kunnon siitos-ori saatana. Ja vahva muna.

Toki enkä mä nyt lihansyöntiä ole lopettanut,
Hyvä. Lihan nuolenta ja imu sentään vielä ruokalistalla.

Sitten asiaan, paras ruokavaliohan on tämä kivikautinen paleoottinen ruokavalio. Väittävät että markkinatalous on luonut prosessoidut ruoat ja ihmiskehoa ei ole geneettisesti luotu syömään sellaista.
Kivikaudella kaikki oli paremmin. Ei ollut tubettajia, ei pakolaisia, ei haukuttu apple-uskovaiseksi vaikka omisti iphonen. Ihmisen elin-ikäkin oli 20 vuotta niin ei ollut ongelmaa ylikansoituksessa.

kävin tuossa ydinkeskustassa aamukahvilla

#kaikkeasitänäkeekunkotoapoistuu

D57C4AD8-9CF2-494C-BCD3-827F98E3075A.webp

Back
Ylös Bottom