Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

boksi- tai penkkikyykkyjä miksi niitä haluaakaan sanoa, voidaan tehdä ihan pirun monta tarkoitusta varten. ei pelkästään simmonsin popularisoimana lantioversiona todellakaan.

raakakyykkääjille varsinkin usein ihan eri meno apuliikkeenä kuin varustenostajille. niillä voidaan suunnata sitä rasitusta varsin hyvin niin etu- kuin takaosastoonki. lisäksi voidaan stressata eri nivelkulmia. edelleen lisää vaihtelua pakettiin voidaan tuoda erilaisilla stoppityyleillä.

vaginaattorin tekemiseen en tällä nyt kommentoi mitään. ei noita romaaneja oikein jaksa aina lukea vink vink.

No tekeehän se sillon liikkeestä helpompaa, ja mukavampaa tehdä, jos tasapaino paranee. Sitä hain takaa. Korkeella niskassa tanko, ni tanko vetää mua enemmän eteen, ja kärsii se tasapainoki.
Tasapainon hakemista en huomannu, mut reidet oli varsin hapoilla, ja tärisi ainaki sen vuoks. Kyl vajaampi liikerata on mulle aina helpompi, ellei painoo käytä enemmän. Boksikyykkyä, ku en ollenkaan tee, ni en epäile hetkeekään, etteikö siin olis oma opettelunsa. Pari kertaa kokeillu salituttujen, tai kaverien jäljiltä, mut tuntunu täysin turhalta, ku ei se rauta painanu mitään tossa. Ois saanu laittaa kymmeniä, kymmeniä kiloja lisää, et ois joutunu näkeen ees jtn vaivaa. Korkeus oli siis väärä. 90 asteeseen, tai vähän alemmas, jos laitan boksin, ni uskon, et voi tuntuu aika raskaalta.

Katon videon, ja voin koittaa boksikyykkyjä ajatuksella. Kiitti vinkeistä. Kaikki muut allekirjotan ja/tai pistän mietintään, mut hyvää huomenen suoritustekniikasta joudun oleen eri mieltä(poislukien se tangon paikka yms.), koska liike tuntuu mahtavalta videon tavallakin, ja mielestäni siinä kohdelihakset(takareidet & alaselkä), joille sitä teen, työskentelee lujaa.

Ei se liikerata, jota minä ehdotan, ole yhtään vajaampi takareisille, joita tuossa nyt olisi tarkoitus treenata. Kun takareisien liikerata on käytetty, niin se ei enää siitä kasva, vaikka alhaalla temppuilisi leuan lattiaan ja ylhäällä heittäisit lopuksi tangon kattoon. Boksikyykyssä liikerata pidetään sellaisena, mihin kyvyt riittävät ja voimien karttuessa sitä lisätään asteittain. Jos ei ole tottunut käyttämään latiotaan, niin aluksi ei vain pääse hallitusti istumaan reisien vaakatason alapuolelle. Se kun vaatii voimaa, liikeratoja ja koordinaatiota.

Tuo sun kyykkyyn niiaus ja kyykyn kautta ylös tulo itse asiassa keventää takareisien kuormaa. Siinä vaiheessa kun takareidet ovat venyneet äärimmilleen, sinun pitäisi kääntää liikkeen suunta takareisillä, mutta sen sijaan valitset takareisille keveämmän reitin. Tämä on aivan samaa tarinaa kuin videosi maastanostoista. Lantiossasi ei löydy pitoa, vaan lantiosi nousee ylös ennen aikojaan ja sitten kiskotaan selällä painot ylös. Kehityksesi ja terveenä pysymisen kannalta sinun pitäisi keskittyä tuon ongelman korjaamiseen, mutta nyt keskityt vain selittelemään itsellesi sitä, että kaikki on kunnossa, vaikka ongelmat näkyvät selvästi useissa videoissa. Se, että lihakset ovat kipeitä treenin jälkeen, ei vielä kerro paljoa suoritustekniikan hyvyydestä. Maastanostojakin voi tehdä kuin päin helvettiä tahansa ja silti saada tukevat domsit, kunhan vain tekee riittävän raskaita sarjoja.

mä oon aina puolueeton, enkä mutuile.

en mä lähe noita katselemaan nyt sen tarkemmin. pitää voittaa ysit koriksessa. ei ne mitään karmeita ollenkaan ole kuitenkaan. melko pieniä nyansseja sinne tänne, muttei mun mielestä mitään semmosta, mikä sais ihon kananlihalle tms. semmosiakin tulee nähtyä ja valitettavasti varsinkin joukkuelajien punttitreeneissä "valmentajien" ohjauksessa.

eli menkää ny vaan reenaamaan kukin omien tavoitteidenne pohjalta. kehittykää ja pysykää ehjinä.

En ala boksikyykyist väitteleen, ku en tee niitä. Olis liian vaikee väittely voittaa, ja tehä kunnon pointteja. Mul on vähän sellanen fiilis, et tota hyvää huomenta liikettä voi tehä helvetin monella eri tapaa, niinku montaa muutaki liikettä. Kuuntelin sun pointtis. Syytät mua, että väitän mun nostojen olevan täydellisiä(mitä en missään vaiheessa oo väittänyt, tämä on jälleen legendaarinen oletus), vaikka ite ihan selkeesti pahastut, ku en oo sun kaa 100% samaa mieltä, ja suorastaan lipitä sun ahterias. Otat vähän niinku loukkauksena, et edes kehtaan kyseenalastaa sun tietojes absoluuttisen luotettavuuden. Ei myöskään kauheen kehittävää kommunikointia. Varsin yleistä netissä, ja hyvin puuduttavaa :(. Tai ehkä munki oletukset on väärät, ei voi olla ikin varma. Ellet oo itse nostojen jumala, ni mun silmissä sun argumenttis on kyseenalastettavissa varsin pitkään, niinku kenen tahansa.
Siit on ihan turha loukkaantua. Sillon pitää vaan selittää paremmin, tai vääntää vaikka rautalangasta.
Kyllä se olet sinä, jolla tämä tuntuisiin menee. Itse kirjoitan noista liikkeistä, sinä purat mieltäsi jumalista ja muusta potaskasta. Voit ihan hyvin kyseenalaistaa kaiken mitä kirjoitan, mutta tee se argumentoiden. En oikein jaksa lukea tuollaista avautumista tyyliin "et sä oo mikään jumala" vailla mitään argumenttia. Jos olet eri mieltä, niin noiden purkautumisten sijaan kerro, että millä tavalla kehitystäsi tukee esimerkiksi tuo niiaus jullessa ja keveämmän kautta reisien avulla lantion ojentaminen. Sen jälkeen voit myös perustella, millä tavalla tangon pitäminen niskarangalla parantaa kehitystäsi. Voihan olla, että pyrit esimerkiksi Notre Damen kellonsoittajan rooliin, jolloin tuo tyyli toimii hyvin.

PS. Onko sun jokainen nostos kaikin puolin täydellinen? Ei mitään parannettavaa? Jokasessa nostossa, jokaikinen lihas työskentelee täydellisessä harmoniassa?

Yksikään liikkeeni ei varmastikaan ole täydellinen, mutta pyrin kehittymään kaikissa liikkeissä avoimin mielin. Olen myös kiitollinen niille, joiden vinkeillä pääsen eteenpäin, eikä itsetuntonikaan tuosta kolhiinnu. Tässä lajissa riittää opittavaa vuosikymmeniksi - ehkä jopa loppuelämäksi. Mitä noista muutamista videoista voi päätellä, niin olet kehittynyt selkeästi. Ei nuo mitään äärimmäisen karseita nostoja ole, mutta sinulla olisi edelleen hieno tilaisuus kehittyä. Voit toki taistella vastaan kehitystä, eikä sekään haittaa mua pätkääkäään. Mun mielestä jokaisella pitää olla oikeus tehdä tyhmyyksiä.

Viimeksi muokattu:
@Vaginaattori nyt loppu. Tämä koko ketju on ollut monta sivua jo täyttä paskaa, kun laitat omia ihmevideoitasi (which is ok) ja sitten eskaloit muiden aiheelliset ihmettelyt ja kommentit juupas-eipäs -väittelyksi (which is not ok). Vie ne keskustelut vaikka oma-aloitteisesti johonkin toiseen ketjuun (Kyykky- ja mavekyssäreitä, Treenisysteemi debaatti, tmv.) niin täällä voi käydä katsomassa pakkislaisten videoita.

E: Julllella nättiä nostamista ja hyvät voimatasot painoon nähden!

View: https://youtu.be/rUbUsJRoerg

Otin muutaman ykkösen herättelynä ennen varsinaisia työsarjoja. Ihan mukavasti kulki ja varaakin jäi sen verran että pieni nälkä jäi maksimikokeilua ajatellen.

Kaikki kuitenkin ajallaan, seuraava etappi on kokeilla toistomaksimi 2x omalla painolla (n. 180 kilolla) 2 viikon päästä. Sen jälkeen ajatukset kohti +600 paunan vetoa :)

Kuvaan aika usein omia nostojani. Tekniikan kattomisen takia, ja koska teen videosarjaa tubeen jne.

Yksi asia johon olen kiinnittänyt huomiota on se hemmetinmoinen ero Miltä nosto/veto/kyykky näyttää jälkikäteen videolta ja miltä se suoritushetkellä tuntuu.

Tuossakin kun ähräsin tuota sarjaa, tuntuu että happi loppuu, päässä sumenee, tanko liikkuu äärettömän hitaasti jne. Kun taas katsoo jälkikäteen videolta, niin näyttää kuin mentäisiin miltei puolivaloilla.

Oletteko huomanneet omissa reeneissänne samaa? Onko kyseessä jonkinlainen harha, vai onko homma pääkopasta kiinni, eli tankoon saisi ladata vaan lisää, vaikka tuntuisi että kuolee?

Esim. Tässä vedossa annoin kaikkeni, tai ainakin näin oletin /luulin. Rpe 9,5-10. Mutta kun videota kattoo, niin paskan marjat.

View: https://www.instagram.com/p/Bjpf8w4nTPK/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1os6g07j8syht

Omasta nupista kiinni yleensä tosi usein saattaa kyykyissä tuntua alle 200kg raudat ihan paskalta,mutta kun pääsee työsarjoihin alkaa liikkumaan.

Voithan sä vilasta siinä noston jälkeen sen noston videolta ja kattoo siinä että liikkuupa hyvin lisää malmia.

Yksi asia johon olen kiinnittänyt huomiota on se hemmetinmoinen ero Miltä nosto/veto/kyykky näyttää jälkikäteen videolta ja miltä se suoritushetkellä tuntuu.

Tuossakin kun ähräsin tuota sarjaa, tuntuu että happi loppuu, päässä sumenee, tanko liikkuu äärettömän hitaasti jne. Kun taas katsoo jälkikäteen videolta, niin näyttää kuin mentäisiin miltei puolivaloilla.

Oletteko huomanneet omissa reeneissänne samaa? Onko kyseessä jonkinlainen harha, vai onko homma pääkopasta kiinni, eli tankoon saisi ladata vaan lisää, vaikka tuntuisi että kuolee?

Oon kanssa huomannut varsinkin mavessa samanlaista, jatkuvasti sellanen tunne että selkä olisi noissa raskaimmissa seteissä hiukan mutkalla malmin armoilla mutta sitten kun katsoo myöhemmin videolta niin mallikkaasti ehkä vähän liiankin puhtaalla tekniikalla. Hienoja vetoja kyllä!

Back
Ylös Bottom