Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Kyllä kyllä, tarkoitinkin ihan siltä kannalta että jos haluaa ehjänä pysyä enkä niinkään siltä että miten saa painot ylös hinnalla millä hyvänsä. Ja ei ollu tarkoitus moittia ketään eikä arvostella vaan lähinnä sellaiselta kantilta että jos joskus vaikka joku pyytäisi katsomaan oman vedon ja se näyttäisi kyseisen näköiseltä niin mitä vastaisin.

View: https://youtu.be/RvTtlmpFAlg

Tuossa viikkoa aiemmasta vetotreenistä viimeinen sarja (4x4x180), tuossa on se tekniikka johon treeneissä pyrin. Tuo 230 oli vaan kaikkien sarjojen päälle vähän liikaa (ja isoin rauta tangossa mulla viimesen 2,5kk aikana oli 210kg ennen tuota treeniä), toki toistoja olisi tullut ainakin 3-4 vielä lisää tuollakin raudalla jos repimään olisi lähdetty mutta ollaan tosiaan yritetty alaselän asentoa parantaa.

Jos ja kun kisoihin menen vielä vetämään niin siellä kun se todellinen ykkönen kaivetaan esille niin sehän ei tule olemaan lasten katsottavaa, kun tavoitteena on vain saada iso rauta ylös halvaantumatta.. Vitsi vitsi, terveys edellä tässä mennään mutta tosiaan äärirajoilla ku aletaan sarjoissa olla niin virheitä sattuu mutta ne analysoidaan ja yritetään korjata HETI.

Kova liike, & paino, mut ehkä vähän painoja pois, ku jää molemmista päistä aika paljo vajaaks =)?
Tai ehkä toi oli tunnustelua, ja/tai palveli esim. jtn kädenväännön tavotetta?

Tai mun egoa xD Kuka tietää.. Hyvältä tuntuu toi pelkkä staattinen tossa ku pitää kontrolloida ettei renkaat levii. Varmaan toisaalta parempiakin tapoja reenata sitäkin :D

Nii... no ohan se hyvä kokeilla asioita välillä. Dipit renkail on ERITTÄIN paljo vaikeempia, ku perus telineessä, ni seki tuo noihin omaa lisähyötyä jo itessään.
Just toi renkaiden vakauttaminen, mikä esim. itelleki tuottaa ongelmia, ku en renkaita omista, saati ikinä harrasta(vielä). Kaverille, joka penkkaa mua enemmän, eikä oo esim. lihava, 1 dippi matalilla renkailla oli ylivoimasen vaikeeta. Ei onnistunu, vaikka mitä teki. Yllätti kyl mutki aikoinaan, kuinka paljo vaikeempaa noilla on. Tää videon perusjuttuki on yllättävän vaikee. Mut renkaat on kyl hyödylliset. Varmaan tuo yläkroppaan vakautta kaikin puolin, ku masteroi nuo.

Noissa dipeissä ja pidoissakin vaikuttaa hyvin paljon se, kuinka leveälle ja korkealle renkaat on asetettu. Esim. jos on standardi 50 sentin leveydestä viisi senttiä sisään päin, menee muutama toisto enemmän ja sitten 60 senttiä alkaa olla stabiloinnin kannalta hyvinkin vaikea. Hyvät välineet kyllä. Ja helposti säädettävissä eri reenitarkotuksiin. Pidot ala-asennossa on myös hyviä. Löytää hyvin lihasaktivaation, mikä siellä pohjalla kannattaa olla. Ei väännä samalla tavoin kuin ns. tavalliset dipit, joissa kädet on lukittu. Hitaat 10 sekunnin negatiivisetkin noilla hyviä.

Nii... no ohan se hyvä kokeilla asioita välillä. Dipit renkail on ERITTÄIN paljo vaikeempia, ku perus telineessä, ni seki tuo noihin omaa lisähyötyä jo itessään.
Just toi renkaiden vakauttaminen, mikä esim. itelleki tuottaa ongelmia, ku en renkaita omista, saati ikinä harrasta(vielä). Kaverille, joka penkkaa mua enemmän, eikä oo esim. lihava, 1 dippi matalilla renkailla oli ylivoimasen vaikeeta. Ei onnistunu, vaikka mitä teki. Yllätti kyl mutki aikoinaan, kuinka paljo vaikeempaa noilla on. Tää videon perusjuttuki on yllättävän vaikee. Mut renkaat on kyl hyödylliset. Varmaan tuo yläkroppaan vakautta kaikin puolin, ku masteroi nuo.

Mutta palatakseni, niin toi number-onen versio raskailla painoillaminusta on oikein hyvä, jos ojentajia haluaa reenata. Tollanen loppuliikerata ilman renkaiden kääntöä ulospäin tuntuu itsellä juuri siellä. Toi voimistelijoiden tekemä renkaiden uloskääntö lopussa on niille lähinnä tapa reenata suorin käsin voimaa hauikseen ja brachialikseen, Jos sitä tekee tottumatta raskaasti, voi paikat kärsiä. Kukin reenaa sitä, minkä kokee järkevimmäksi, ja itsekin ihan tarkoituksella en tee monia asioita voimistelutyylillä.

Renkailla oma suosikkiliikkeeni ojentajille on nykyää se, että ottaa renkaan naruista kiinni sopivasta kohtaa, ja tekee sellaista ranskalaisen punnerruksen kaltaista liikettä. Siinä joutuu ranteen ulnaarideviaatiota tekevät lihakset myös staattisesti koville, mikä minusta on vain plussaa. Samoin minusta mukavaa, että vaatii puristusvoimaa.

Kyl. Ite uskon kyl silti kaikis ojentajaliikkeis kunnon ojennukseen. Siis kädet suoriks asti. Kehittää mun kokemuksel paljo paremmin voimaa, ku vajaaks jättäminen. Varsinki dipissä, ja punnerruksissa(oman painon siis).

Joo. Mutta haluaako jkyynärpään ojennuksen jälkeen kääntää renkaat ulos, supinoida, ja päätyä RTO -support-holdiin. Se ns. loppukääntö on asia erikseen. Varmasti monille hyödyllinen, mutta ei aina ja kaikkialla suurilla painoilla.

Ojentajaliikkeissä minusta kyynärpää kunnon ojennus tosi hyvä, ja mielellään niin että tekee sen lukituksen ja loppuliikeradan korostetun hallitusti. Tuntuu kyllä. Itse teen ranskalaista punnerrusvariaatiota sillä tavalla että yhden sarjan ajan keskityn tohon loppuojennukseen todella tarkasti. Kolmen sekunnin mittainen ojennus viimeiselle 10 asteelle. Tuntuu kyllä ja saa hallintaa juuri tonne loppupäähän.

Jep. Noi support holdit, sun muut vastaavat ku sujuu leikiten, ni luulisin, et jänteet on suht kestävät, eikä pienestä ärry.
Itellä just toi hauiksen jänne oikees kädessä, mikä joskus ärty helposti kaikesta(tää oli siis jo useempi vuos sit) on ollu semmonen, mitä oon aina vähän varonu.
Vaikkei nyt ookaan pitkään, pitkään aikaan mitään varotellut, vaikka esim. leukoja tulee tehtyä varsin räväkästi monesti(myötäotteella tosin 90% ajasta, mikä haboille hellempi). Planchet, pseudoplanchet, L-sitit, ja ihan etu/takavaakaki kehittää tota ''suoran käden voimaa'' reippaasti.

Tämä on pitkä aihe, josta voisin varmaan muutamankin sivun kirjoittaa. Kiinnostuin asiasta, kun oma brachialiksen jänne ilmoitteli itsestään liikaa, ja pari viikkoa sitä piti vuosi sitten kuntouttaa, kun typeränä yritin vastuskuminauhan kanssa yritin yhden käden leukaa. Oikeastaan vasta nyt muutama kuukausi sitten tajusin, että brachialis kyseessä kun tuntemus noista asioista parantunut. Epäilin aiemmin hauista. Muistan tarkalleen, että arkuus tuli ulnaan juuri lähelle kiinnityskohtaa.

Olen kokenut tärkeäksi, että vastaoteleukojen kanssa ei tee mitään räjähtävää. Mielummin hallitut nostot ja negatiiviset, eikä varsinkaan mitään paukuttelua ala. Yleisesti ihmisten liikkuvuus todella huono edes roikkumiseen vastaotteella. Vastaotteella voi tehdä pysätyksillä maasta hyviä sarjoja. Rengasleuat parhaita. Niillä itse ei tarvi pelätä.

Myötäotteella otan itse rehvakkaammin. Ei ärsytä paikkoja.

Noille hyvä reeni itseasiassa on bodaustyyppinnen hauisreeni. Myötäote, vastaote, hammer ja suht. pitkät sarjat. Hitaasti äärikohdat liikkessä. Vinopenkissä hauiskäännöt kehittää suorin käsin voimaa, jos liikkeen tekee ojennukseen asti. Hauis venytyksessä. Kannattaa bodata hauiksia pitkillä sarjoilla jos pelkää niiden menevän paskaksi jossain lyhyessä suorituksessa. Kato kovimpien voimistelijoiden kuvia. Niillä olkapään koukistajat ihan järjettömän kehittyneet suhteessa muihin lihaksiin.

Sitten tietysti ruokavaliolla voi yrittää parantaa jänteiden kuntoa. Itse syön aika lailla kollageenipitoista ruokaa, kun siinä on aminohappo glysiiniä, joka nimenomaan noille rakennusaine. C-vitamiini auttaa kehoa tuottamaan kollageenia, joten senkin suhteen olen tarkkana. Noi on tietääkseni aika yleisiä suosituksia kun olen seuraillut, mitä näistä asioista kirjoitettu tutkimuksissa ja valmennuksessa. Glysiiniä varmaan saisi jo lisäravinteena, mutta halvemmalla selviää kun leivän päälle laittaa lihahyytelöä ja syö jännepitoista lihaa.

Nykyään paikat siinä kunnossa, että takavaakaakin kestää reenata aika lähelle väsymykseen asti. Olen kyllä suorin käsin reenejä tehnyt progressiivisesti pitkään, joten se on auttanut asiaa.

Tuossa viikkoa aiemmasta vetotreenistä viimeinen sarja (4x4x180), tuossa on se tekniikka johon treeneissä pyrin. Tuo 230 oli vaan kaikkien sarjojen päälle vähän liikaa (ja isoin rauta tangossa mulla viimesen 2,5kk aikana oli 210kg ennen tuota treeniä), toki toistoja olisi tullut ainakin 3-4 vielä lisää tuollakin raudalla jos repimään olisi lähdetty mutta ollaan tosiaan yritetty alaselän asentoa parantaa.

Jos ja kun kisoihin menen vielä vetämään niin siellä kun se todellinen ykkönen kaivetaan esille niin sehän ei tule olemaan lasten katsottavaa, kun tavoitteena on vain saada iso rauta ylös halvaantumatta.. Vitsi vitsi, terveys edellä tässä mennään mutta tosiaan äärirajoilla ku aletaan sarjoissa olla niin virheitä sattuu mutta ne analysoidaan ja yritetään korjata HETI.

Joo, aivan, siksi siis kysyin kun en ollut ihan varma että miltä se näyttää. Ei näytä rauta painavan mitään tässä viimeisimmässä ainakaan.

Muutama oma veto perään. Kisat tulossa parin viikon päästä, tän viikon kovimmat raudat:

Nämä kun sais kisassa läpi niin pääsis SM:iin ens vuonna koittaan.

Pistetää ny tännekki, koska voi. Oisko toka normi mave(ainaki lattiasta) viimeseen puoleen vuoteen. Nimesin videon ''leveäks otteeks'', koska aiemmin tuli sanomista täällä, ku väitin tekeväni tempaus otteella ;). Mulle kuitenki todella paljo raskaampaa vetää tälleen, ku kapeemmalla perus otteella. Ero normimaveen n. 30kg luokkaa. Videolla 90-150kg käytössä. En oo painonnostaja, ja tulee tässäki selkeesti pidempi nostomatka(varsinki lopussa, ku tein korokkeelta pari sarjaa). Teen siis liikettä aika samoilla motiiveilla, ku mm. koroke vetoja. Tuntuu käytännös kaikkialla enemmän, ku normi mave, mut erityisesti selkä kauttaaltaan hyytyy paljo nopeemmin. Tasan 2 kertaa failannu mavessa ikinä, nousten 5cm lattiasta, josta ei mihkään. Kumpiki tätä liiket tehdessä.

Saa heittää mitää vaa kritiikkiä. +- ton levysellä otteella aika varmaan teen jatkossa, mikä esiintyy @0:42 kohdassa. Candito muunmuassa vetää ''snatch grip deadliftiä'', ja ote tyyliin samaa luokkaa, ellei kapeempi(tai ainaki tangon paikka siis).

Kannattaisi varmaan vähän itsekin tarkastella kriittisesti omia treenimetodeja. Hypit koko ajan liikkeestä toiseen etkä ilmeisesti käytä mitään progressiota. Kaikki mitä teet, on aina "testailua". En tiedä, tuleeko tämä yllätyksenä, mutta asioissa ei kehity ilman jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Et ole tehnyt vetoja puoleen vuoteen, eikä sulla pysy pakka kasassa normivedossakaan. Ratkaisuksi päätät vaikeuttaa liikettä ja lyöt ekassa reenissä tankoon 80 % normivedon maksimista. Tai siis jostain vanhasta/hypoteettisesta maksimista, koska et tosiaan ole tehnyt sitä vetoa puoleen vuoteen. Eikö soita mitään hälytyskelloja?

On myös huvittavaa, että pyydät aina kritiikkiä, mutta et kuitenkaan ikinä muuta mitään. Täällä on kuitenkin jo monta vuotta sanottu sulle näistä asioista. Tältä kantilta ajateltuna on melkoisen suuri kädenojennus, jos joku ylipäätään vaivautuu enää kommentoimaan sulle. Kyselet aina hyviä vinkkejä eri liikkeisiin, vaikka voimaharjoittelun perusteetkin ovat ihan hukassa. En tiedä, onko kyse egosta vai kärsimättömyydestä, mutta itsellesi sä vaan hallaa teet.

Ota itseäsi niskasta kiinni, tee vaikka puoli vuotta jotain hyväksi todettua perusvoimaohjelmaa ja kehity. Siinä on parhaat vinkit sulle.

EDIT. Tarkennan nyt vielä, että mulle on ihan sama, millä mentaliteetilla kukin salilla käy – siellä saa musta ehdottomasti käydä myös kokeilemassa, jumppailemassa ja "leikkimässä", jos niin haluaa. Kommentoin tätä vain sen takia, että Vaginaattori kuitenkin käsittääkseni pyrkii optimoimaan harjoitteluaan ja kehittymään voimailijana.

Joo, aivan, siksi siis kysyin kun en ollut ihan varma että miltä se näyttää. Ei näytä rauta painavan mitään tässä viimeisimmässä ainakaan.

Muutama oma veto perään. Kisat tulossa parin viikon päästä, tän viikon kovimmat raudat:

Nämä kun sais kisassa läpi niin pääsis SM:iin ens vuonna koittaan.

Siistejä suorituksia, luulisi tulevan lavallakin. Tsemppiä kisoihin!

Kannattaisi varmaan vähän itsekin tarkastella kriittisesti omia treenimetodeja. Hypit koko ajan liikkeestä toiseen etkä ilmeisesti käytä mitään progressiota. Kaikki mitä teet, on aina "testailua". En tiedä, tuleeko tämä yllätyksenä, mutta asioissa ei kehity ilman jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Et ole tehnyt vetoja puoleen vuoteen, eikä sulla pysy pakka kasassa normivedossakaan. Ratkaisuksi päätät vaikeuttaa liikettä ja lyöt ekassa reenissä tankoon 80 % normivedon maksimista. Tai siis jostain vanhasta/hypoteettisesta maksimista, koska et tosiaan ole tehnyt sitä vetoa puoleen vuoteen. Eikö soita mitään hälytyskelloja?

On myös huvittavaa, että pyydät aina kritiikkiä, mutta et kuitenkaan ikinä muuta mitään. Täällä on kuitenkin jo monta vuotta sanottu sulle näistä asioista. Tältä kantilta ajateltuna on melkoisen suuri kädenojennus, jos joku ylipäätään vaivautuu enää kommentoimaan sulle. Kyselet aina hyviä vinkkejä eri liikkeisiin, vaikka voimaharjoittelun perusteetkin ovat ihan hukassa. En tiedä, onko kyse egosta vai kärsimättömyydestä, mutta itsellesi sä vaan hallaa teet.

Ota itseäsi niskasta kiinni, tee vaikka puoli vuotta jotain hyväksi todettua perusvoimaohjelmaa ja kehity. Siinä on parhaat vinkit sulle.

EDIT. Tarkennan nyt vielä, että mulle on ihan sama, millä mentaliteetilla kukin salilla käy – siellä saa musta ehdottomasti käydä myös kokeilemassa, jumppailemassa ja "leikkimässä", jos niin haluaa. Kommentoin tätä vain sen takia, että Vaginaattori kuitenkin käsittääkseni pyrkii optimoimaan harjoitteluaan ja kehittymään voimailijana.
Tämä, pitää ihan kommentoida että Vaginaattori näkee tämän kaksi kertaa.

Jos haluisin vaan yksinkertasesti penkata/kyykätä/mavettaa vitusti, ni sit varmaa tekisin jtn 10/10 voimanosto ohjelmaa ja/tai hommaisin valmentajan, ja orjallisesti tekisin, mitä käsketään. Näin ei kuitenkaan ole. Ei noin typistetysti ainakaan. Tavotteet on selkeesti vaihtelevemmat, joten niin on treeniki. Progressiot kuuluu silti tähänki, vaikkei se söpöllä paperilla luekkaan, mis on paljo prosentteja.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun mistä tällä sivulla on juteltu, niin tähän on pakko tarttua.

Mä olin ennen vähän semmonen vaihtelevien tavoitteiden mies. Liikkeiden kanssa piti jatkuvasti puljata (vaikka nousujohteisuuteen pyrittiinkin), samaten fokus seilas voimanoston ja yleisvoimailun välillä, mihin sit yritin sulloa ulkonäöllisiäkin intressejä tukevia hommeleita sekaan. Niin joo, flirttailin mä vähän painonnostonkin kanssa siinä jossain kohtaa. Tätä kesti oman aikansa kunnes sit myönsin itelleni, että vaikka jotain kehitystä tapahtuukin, niin sitä vois tapahtua huomattavasti enemmänkin, jos lakkais havittelemasta kaikkee samaan aikaan.

Sen jälkeen kun myönsin itelleni, että montaa tavotetta ei voi tehokkaasti jahdata samaan aikaan, tultiin valmentavan tahon kanssa (kiitos muuten kärsivällisyydestä! @jto ) semmoseen ratkasuun, et lopetetaan se ohjelman ja liikkeiden jatkuva ronkkiminen ja keskitytään niihin juttuihin kunnolla, joissa ois tarkotus tulla paremmaks. Kas kummaa, sen seurauksena kehitys on ollu (ainakin omasta mielestä) todella hyvää, ja se ymmärrys omasta kropasta on noussu seuraavalle tasolle. Eikä muuten oo yhtään ikävä sitä, et koko ajan käännetään ja väännetään ja sovitellaan uusia juttuja ohjelmaan.

Kuvittelin tuntevani kroppani hyvinkin sillon kun seilasin liikkeestä, variaatiosta ja treenijaosta toiseen, mutta jälkikäteen tarkasteltuna olin rehellisesti aika pihalla. Osasin toki joo arvuutella ehkä yksittäisen "testitreenin" sarjapainot suht hyvin kohdalleen, mut se nyt ei vielä paljon oo. Nykyään osaa melko järkevästi mm. tehdä omia modauksia yksittäisiin treeneihin (anteeks tästä! @jto ) ymmärtäen satunnaisen revittelyn kerrannaisvaikutukset, mikä ei tosiaan ollu ennen itsestäänselvyys. Tärkeimpänä pidän kuitenkin sitä, että nykyään osaa (ainakin pääsääntöisesti...) olla MALTILLINEN. Mikään tavottelemisen arvonen ei tuppaa tulemaan äkkiä ja pitkässä juoksussa on tärkeintä pysyä terveenä ja tehdä sitä duunia viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Yritän tässä kai sanoa, että vaikka ois monenlaista liikunnallista intressiä, niin kannattaa pyrkiä tekemään ehjä, mieluiten useamman kuukauden jakso sitä yhtä juttua kunnolla (että sitä kehitystä saadaan oikeasti esiin) ja vaikka sit seuraava jakso jotain toista sen sijaan, et jokainen jakso on yhtä sekametelisoppaa. Se pitkäjänteisyys kun oikeesti toimii.

Terveisin kokemuksen syvä rintaääni, kantapään kautta.

PS. Ei munkaan ohjelmissa oo prosentteja.

No siis asiaa kaikki noi tietenki, mut ei päde muhun suurin osa. Mul on +-sama treenikierto ollu ny 2016 asti. Pääliikkeet 90% ajasta ollu/on takakyykky tai mave, leuat, dippi/penkki(pystäri täl hetkel). That's it. Noi on, ja tulee aina oleen treenin olennaisin osa. Kaikki muu on toissijasta ja/tai extraa. Pieniä muutoksia on NIIN helppo tehä, eikä muuta kokonaisuut liikaa. En kyl mitenkään saa tosta ''liikkeestä toiseen hyppelyä''. Jos joku treenikerta päätänki vähän ''kokeilla'', ja vetää vaikka tommosen semi-raskaan(10-15kg vajaa todellisesta maksimista) ykkösen työsarjojen päätteeks, ni ei se oo kyllä yhtää mistään multa pois. En mä niin lasia oo.
Tai samaten, jos oiski ollu takakyykky päivä, ni vuosisadan nerona, ja suurena innovaattorina, päätänki, et ''vitut, vois etukyykkää vaihteeks''. Tekeekö tämä hetken muutos treeniin, nyt jtn suurta hallaa? No ei todellakaan. Mave--->mave korokkeelta= samaa paskaa haetaan pitkälti. Kyykky VS etukyykky sama homma.

Vaikka Riverin neuvot oli ehkä hyvällä motiivilla heitetty, ni mun mielest noi anto nyt todella väärän, ja mustavalkosen kuvan kokonaisuudesta. Noist sai nyt sellasen kuvan IMO, et oon käyny salilla ikuisuuden, saamatta mitään tulosta, koska oon liian jääräpäinen tai jtn.
Faktoja: kyykkään syvältä n. 2xomapaino(70kg), mavetan lattiasta ihan snadisti vajaa 3xomapaino, ja penkki yli 1.5xomapaino. En väitä tosiaan, et olis kovia tuloksia, mut kuka muka saavuttaa edes näitä, jossei tee jtn oikein, suunnittele treenejään, ymmärrä progressioita, ja oo tarpeeks pitkäjänteinen?

Mun mielest montaa tavotetta todellaki voi jahdata samaan aikaan. Kuhan ne ''päälajit'' vaan pysyy kärjessä kokoajan. Kyl sivutavotteitki voi liikkeissä olla, ja mul on ainaki JOKU tavote jokaikises liikkees mitä teen. Ihan sama olisko se pohjenosto prässissä yhel jalal, ja silmät kiinni :D. Se vaan sit toteutuu kaiken muun ohessa, ja painoja korotellessa. Ei toki öitä valvota sitä miettien.

Nii ja voimailu on ollu asian ydin käytännös aina. Täs ei oo ollu mitää epäselvää.

En nyt Vaginaattoria mahottomasti kritisoisi. Itse olen saanut sen kuvan, että jätkä vetää aika suunnitellusti ja tulosta on tullut, ja haluaa täällä esitellä erikoisempia juttujaan. Minusta reeneissä on hyvä, 2/3 osaa on suunniteltua kovaa ja pitkäjänteistä tekemistä, mutta siinä loppuosassa kolmanneksessa voi kokeilla ja yrittää oppia uutta. Onhan näistä ihan hauska keskustella.

Olen kyllä samaa mieltä, että prioriteetteja reenaamisessa ei kannata olla monta. Menee liian vaikeaksi helposti.

Tasan 2 kertaa failannu mavessa ikinä, nousten 5cm lattiasta, josta ei mihkään.Kumpiki tätä liiket tehdessä
Vois kiloja vie saada irti ku treenais joskus failureen asti. Jos tekee vaikka 5x5 ja menee aina läpi niin mistä voi tietää ettei sama treeni olisi mennyt painavammalla kuormalla läpi? Ymmärrän ettei joka treeniä kannata välttämättä vetää failureen mutta ettei koskaan? 3xomapaino on kyllä kova mave.

No siis... ihan liikaa oletuksia sulla. En hypi liikkeestä toiseen, ymmärrän täysin progressiot, ja käytän niitä.
6kk sisällä oon silti kyykänny, vetänyt korokkeelta, yms. käytännössä kaikkea muuta paitsi normi vetoa. Jos levennän otetta liikkeessä, ja vähän varioin, ni en mä siinä nyt maailmaa mullista mielestäni :D. Eli ei nyt ihan puskan takaa kuitenkaa. Lämmittelinki oikeen enemmän, mitä ei videolta nää. ''Testailuja'' sen vuoks eniten, koska se testailu viittaa siihen, että videolla on jtn, jota en todnäkösesti usein harrasta. Tai joku maksimi/lähes maksimi kokeilu, mikä ei liity ite treeniin välttämät mitenkään liikaa(lähin, mitä egoiluun tulee). Ihan teen kyllä perus treeniä taustalla, vaikka olettaisitki toisin. Siinä mieles käyn leikkimässä salilla, etten oo ikinä kisaamassa, tai kuvittele treenaavani ihan vitun hardcoresti. Treenaan rakkaudesta lajiin, jossa toki haluan kehittyä, vaikka tavis olenki. Omien standardieni mukaan.

Uskoakseni, tolla videolla se pakka kuitenki pysy hyvin kasassa. En mä näit videoit läpällä tänne heitä.
Joo usko korvaa tietoa ja sen tiedon saavuttamisen kannalta olisi hemmetin tärkeää, että pystyy ottamaan kritiikin vastaan ja analysoimaan tekemistään sen sijaan, että aina ensimmäisenä alkaa selittelemään kritiikkiä vääräksi ja puolustelemaan sitä mitä jo tekee.

Uskoakseni, tolla videolla se pakka kuitenki pysy hyvin kasassa. En mä näit videoit läpällä tänne heitä.
Enemmänki pieniä korjauksia toivoen, tai jos on jtn menny ohi, mitä ei ite nää/tajua.

Kyse ei ole pienistä korjauksista, vaan isoista puutteista nostotekniikassa. Ihan keskivartalon stabiliteetista ja lannesaranan käytöstä lähtien. Selvästi itse olet tästä kuitenkin eri mieltä. Psykologiset defenssit ovat toki vahvoja. Lainaan omaa viestiäni tästä ketjusta:

"Mikä sitten saa sinut lisäämään tankoon rautaa tekniikan hajoamisen jälkeen? Vaihtoehtojahan on kolme: ego, tietämättömyys tai välinpitämättömyys. Otetaan vaikka tuo sun kuukauden takainen vetoreeni. Jokainen toisto hätiköidään, paine puuttuu ja satkun kohdalla selkäkin alkaa pyöristyä. Silti nousit 150 kiloon asti. Teet siis kokonaisia reenejä, joissa ei ole yhtäkään hyvää toistoa. Luulisi soittavan hälytyskelloja."

Ja mitä tulee näihin "nostan tämän ja tämän verran" -puolusteluihin: isojen rautojen nostamisessa paskalla tekniikalla ei ole mitään siistiä. Tätä on tehty aina, ja osa ihmisistä kestää paremmin tällaista. Sun kannattaa kiittää geenejäsi siitä, ettet ole vielä saanut itseäsi rikki tuollaisella nostamisella. Jos luotat oman kroppasi kuolemattomuuteen noin aukottomasti, niin anna mennä vaan. Totta kai huonojakin liikemalleja vahvistamalla voi "kehittyä" – kannattaa vaan toivoa, että se stoppi tulee kehityksen pysähtymisen eikä esim. tukirakenteen vamman muodossa. Tuo sun tempausmavetreeni on erittäin hyvä esimerkki huonon tekniikan vahvistamisesta: teet suurilla kuormilla liikettä, jonka helpompaakaan variaatiota et pysty tekemään oikein.

Miks nyt edes viittaat tohon yhteen videoon(ainoo video normimavesta itseasiassa, mitä oon tainnu IKINÄ linkata tähän ketjuun)? En mä tossa pätkässä varmaan kieltäny puutteitani? Jos näin tein, ni olin varmaan perskännissä, tai joku teki taas vähän hätäsiä johtopäätöksiä :D. EN KIELLÄ, etteikö olisi näitä ollut, ja on vieläki. Got it? Ei liity tohon äskeseen videoon mitenkään, koska siinä pysyy kasassa asiat, jotka toisella videolla ei. Tai jossei pysy, ni osota nyt ihmeessä, mikä ei? Vika 150kg sarja tolla videolla ilman paitaa, nimenomaan, jotta näkyy selän linja. Jos tolta videolta löydät historiallisia puutteita nostossa, ni sanotaan, että olen hyvin yllättynyt. Äläkä nyt ainakaan väkisin lähe keksimään mitään, jotta olet oikeessa internet nimimerkkien silmissä, joohan?

Tulokset piti mainita, koska väitit, etten käytä progressioita. Tai siis oletit. Mielestäni hyvin olennaista.

Et vissiin huomaa mitään ongelmaa asenteessasi, kun täsmälleen sama meno jatkuu joka kerta. Kenelle sun pitää puolustella puutteitasi - itsellesikö? Tuo ainostaan hidastaa oppimistasi, jota riittää tässäkin harrastuksessa loppuun asti.

Miks nyt edes viittaat tohon yhteen videoon(ainoo video normimavesta itseasiassa, mitä oon tainnu IKINÄ linkata tähän ketjuun)? En mä tossa pätkässä varmaan kieltäny puutteitani? Jos näin tein, ni olin varmaan perskännissä, tai joku teki taas vähän hätäsiä johtopäätöksiä :D. EN KIELLÄ, etteikö olisi näitä ollut, ja on vieläki. Got it? Ei liity tohon äskeseen videoon mitenkään, koska siinä pysyy kasassa asiat, jotka toisella videolla ei. Tai jossei pysy, ni osota nyt ihmeessä, mikä ei? Vika 150kg sarja tolla videolla ilman paitaa, nimenomaan, jotta näkyy selän linja. Jos tolta videolta löydät historiallisia puutteita nostossa, ni sanotaan, että olen hyvin yllättynyt. Äläkä nyt ainakaan väkisin lähe keksimään mitään, jotta olet oikeessa internet nimimerkkien silmissä, joohan?

Tulokset piti mainita, koska väitit, etten käytä progressioita. Tai siis oletit. Mielestäni hyvin olennaista.

Ei helvetti, väännetään sitten rautalangasta. :D

Isoin ongelma on ehkä se, että menetät lantion asennon välittömästi noston alussa. Eli lannesaranan käytössä ja keskivartalon/pakaroiden kontrollissa on häikkää, kuten jo aiemmin sanoin. Aika suuri ongelma, varsinkin kun tapahtuu jo pienemmilläkin kuormilla. Ja voin kyllä liittää tähän muutaman muunkin referenssikuvan sun tämän vuoden (sub-max) nostoista, jos väität mun vetoavan johonkin yksittäiseen videoon:

Näyttökuva 2018-4-20 kello 17.05.32.webp
Näyttökuva 2018-4-20 kello 17.07.53.webp

Sun ajattelussasi on myös todella iso virhe, jos oletat esim. mainitsemasi kolmen levyn kyykyn aukottomasti todistavan, että käytät hyviä treenimetodeja. Noita videoita katsomalla selviää ainoastaan se, mitä olen jo aikaisemminkin todennut: myös kompensaatiossa ja epäedullisissa liikemalleissa voi tulla hyväksi. Kuvitteletko myös old school -tyyliin, että se joka nostaa absoluuttisesti eniten rautaa, tietää eniten reenaamisesta?

Mulla ei ole tarvetta vääntää tästä enää enempää, jos sulla ei ole halua vastaanottaa kritiikkiä. Tee mitä tykkäät, mäkin keskityn mieluummin auttelemaan tyyppejä, jotka haluavat hyötyä neuvoista.

Vika, ja raskain sarja lattiasta kuvattu suoraan sivusta, & ilman paitaa(@2:05). Ihan vaan varmuudeks, ni näkee itekki, eikä pääse paita vääristään. Nää videot on just sitä varten pääasiassa, et voi itekki seurailla formia. Siks edestä monta sarjaa, ku halusin tuoda ilmi ton oteleveyden.
Joo nyt näin tuon, kyl se näyttää siltä että selkä pyöristyy . Kamera vähän huonos paikkaa mut peilin kautta näkyy :)

Back
Ylös Bottom