Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Olisiko kommenttia tekniikasta? Vedin nyt toisen treenin maasta kun ollut tauolla viime keväästä asti. Ei pitänyt nousta edes tuonne asti, mutta tuli sen verran kevyitä kutosia 170kg asti, että kokeilin huvikseni muutaman toiston vielä 180kg.

Tuo oma niskan asento vituttaa ainakin, pitäisi varmaan vetää selkä peiliin päin niin ei tulisi kiusausta kääntää kaularankaa. Perse lähtee hiukka aiemmin nousemaan ennen kuin polvet suoristumaan, mutta ei nyt ihan älytön ero taida olla?

Olisiko kommenttia tekniikasta? Vedin nyt toisen treenin maasta kun ollut tauolla viime keväästä asti. Ei pitänyt nousta edes tuonne asti, mutta tuli sen verran kevyitä kutosia 170kg asti, että kokeilin huvikseni muutaman toiston vielä 180kg.

Tuo oma niskan asento vituttaa ainakin, pitäisi varmaan vetää selkä peiliin päin niin ei tulisi kiusausta kääntää kaularankaa. Perse lähtee hiukka aiemmin nousemaan ennen kuin polvet suoristumaan, mutta ei nyt ihan älytön ero taida olla?

Hyviä vetoja.

En ole todellakaan mikään mave-guru, mutta samaa kattelin kuin sinä, eli tuota niskaa. Kannattaa suunnata katse lattiaan, etuviistoon. Muuten niskaan kohdistuu valtava paine. Mulla ollut samaa vikaa mavessa että kulmasoudussa, jossa kyyläsin itteeni peilistä, ihan sillä että kattelin miten asento pysyy paketissa. Sain kulmasoudussa niskan todella kipeeksi moneksi päiväksi. Eli katse etuviistoon, tai peilistä poispäin.

En ole todellakaan mikään mave-guru, mutta samaa kattelin kuin sinä, eli tuota niskaa. Kannattaa suunnata katse lattiaan, etuviistoon. Muuten niskaan kohdistuu valtava paine. Mulla ollut samaa vikaa mavessa että kulmasoudussa, jossa kyyläsin itteeni peilistä, ihan sillä että kattelin miten asento pysyy paketissa. Sain kulmasoudussa niskan todella kipeeksi moneksi päiväksi. Eli katse etuviistoon, tai peilistä poispäin.

Joo siitähän nämä omien treenien videoinnit on hyviä, että noita juttuja ei välttämättä tiedosta jos ei näe. Tuo tosiaan tarttui itselläkin heti silmään ja nyt osaa ensi viikolla kiinnittää huomiota.

Tämä on oikeastaan hyvä info pläjäys tähän ketjuun vetoihin liittyen, 409kg veto ilman vyötä 9:lla sivukuvalla ja swipen takana kirjoitettuna auki itse nostajalta(Dan Green):

Onko tosiaan niin että lyhytkätisen kannattaa vetää yläselkä vähän käyränä? Itselle mave tuntuu haasteelliselta juuri tästä syystä, oon pidempi kuin mitä sormenpäästä sormenpäähän ja jalatkin suhteessa mieluumminkin pitkän puoleiset, joutuu todella alas kyykkäämään. Kannattaako näillä mittasuhteilla unohtaa koko laji?

Onko tosiaan niin että lyhytkätisen kannattaa vetää yläselkä vähän käyränä? Itselle mave tuntuu haasteelliselta juuri tästä syystä, oon pidempi kuin mitä sormenpäästä sormenpäähän ja jalatkin suhteessa mieluumminkin pitkän puoleiset, joutuu todella alas kyykkäämään. Kannattaako näillä mittasuhteilla unohtaa koko laji?
Mun mielestä mittasuhteista riippumatta, jos tavoite on voimapuolella ja kiloissa niin yläselkä pitää olla kaarella. Puhutaan kuitenkin 10 cm +/-5 nostomatkan lyhentämisestä vs täysin viivaselällä nostamiseen.

En mä silti vetoa unohtaisi, kyllä mäkin penkkaan vaikka syliväli on 194 ja pituus 181, vieläpä melko kapealla otteella eli nostomatkaa on ihan kunnolla.

Semisumo tai sumo kokeilemisen arvoisia. Toki kyllä perinteisellä tyylilläkin itselle viilaamalla saa toimivan tyylin.

Tilasin jo himaan sellasen lyhyemmän tangon, että pääsen treenailemaan kotioloissa rauhassa. SItä odotellessa... Varmaan pitkä tekniikan hakuammunta tulee alkuun, ennen kuin painoja aletaan nostelemaan. Ihan alkutaipaleella siis tämän maven kanssa. Tajusin heti alkuun että pitää notkistua sisäreisistä ja lantiosta, olen tässä alkuun tehny normaalin jalkatreenin lisäksi kehonpaino mielikuva maveja erilaisista asennoista, että sais jotain totuttelua tohon maan rajassa käkkimiseen mihin mave itsellä taitaa mennä, oli tyyli mikä tahansa. :unsure:

Mun silmään näyttää siltä, että kun paino lähtee maasta niin alaselkä menee hieman kaarelle. Ei ekassa toistossa niinkään mutta 2 ja 3. Lonkka taitaa kanssa ottaa paikkansa vähän alkuasentoa ylempää. Ota ens kerralla suoraan sivusta video niin näkyy paremmin.

Mun silmään näyttää siltä, että kun paino lähtee maasta niin alaselkä menee hieman kaarelle. Ei ekassa toistossa niinkään mutta 2 ja 3. Lonkka taitaa kanssa ottaa paikkansa vähän alkuasentoa ylempää. Ota ens kerralla suoraan sivusta video niin näkyy paremmin.

Nämä on hyviä kommentteja! Pitää keskittyä noihin, että pysyisi paremmin kasassa irrotuksessa. Luulen, että tuossa alkoi jo painoissa vähän mennä raja missä keskivartalo leipoo kiinni ilman vyötä, 170kg oli vielä kevyempää. Mutta pitää jauhaa vähän kevyemmillä painoilla ja käydä vaikka ottamassa ihan rehellisiä ykkösiä tuolla jossain vaiheessa niin saa pidettyä paketin hanskassa paremmin. :rolleyes:

Tämän vuoden marraskuuhun asti sais junnuissa vielä olla eli 23 tällä hetkellä. Kaks viimesintä kisaa tosin kilpaillu jo avoimessa.
Jep. Pariin kertaan SE-tilastoja vilkastessa pistäny nimi silmään, kovia rautoja kyllä niinku teidän salin nostajilla aina. Et vissiin kovin montaa vuotta oo kisannut?

Back
Ylös Bottom