Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moro! Oon 6kk treenannut ja alkanut nostot sujumaan. Tai lähinnä penkki siis, joka huitoo 95kg x5 ja kyykky oli tänään 102,5 kg x5. Haluaisin vaan tietää, että onko kyykkytekniikka kunnossa. Teen tällä hetkellä 5x5 kaksi kertaa viikossa, ja koitan joka kerta nostaa 2,5kg.
Miten mun pitää jatkossa alkaa kehittämään tulosta kun ei voikaan lisätä niin usein? Haluan siis nostaa mahdollisimman paljon rautaa, ja tavoitteena tällä hetkellä on 110kg 5x5, toivottavasti 140kg x5 vuoden loppuun.
Alla videot:
Ihan ok. Kengät kannattaa laittaa vaihtoon, vaihtoehtoina tasapohjaiset ilman kompressoituvaa pohjaa (esim. converse), sukkasiltaan tai sitten painonnostokengät.
Vähän istut taakse tuossa alussa. Jos nilkoissa riittää liikkuvuus niin työntäisin enemmän polvia eteen, niin ei tarvitsisi istua noin taakse. Lisäksi ala-asennossa yrittäisin pitää polvet edessä mahdollisimman pitkään, mikä rajoittaisi niiden taakse ampumista alhaalta.
Samaa mieltä kengistä, jalkaterän asento elää todella paljon. Kannattaa myös ehkä hieman pitää katsetta ylempänä, ei näytä kovinkaan kivalta tuo niskan asento
Samaan kiinnitin huomiota, pää vaan neutraalisti, katse suoraan eteenpäin. Kyykyt näytti ihan hyvältä muuten.Kannattaa myös ehkä hieman pitää katsetta ylempänä, ei näytä kovinkaan kivalta tuo niskan asento
Samaa mieltä siitä, että eteenpäin/ylöspäin jos katsoo niin niska jännittyy. Luonnollisin asento olisi jos katse suuntautuisi hieman vaakatasoa alemmas. Mutta c'moon, kaverin katse on nyt melkein varpaita kohti. (esim. alempi video 0.30s kohdasta näkee hyvin)Mun mielestä tossa nimenomaan on kaularanka luonnollisesti selkärangan jatkeena.
Jos yläselkä on tuollaisessa asennossa ja katselet katonrajaan niin ei tule kuin niska ja hartiat kipeäksi?
Jos kaularanka ei olisi selkärangan jatkeena, sitten ei enää paljoa kyykkäiltäisi....tai tehtäisi mitään muutakaan...Mun mielestä tossa nimenomaan on kaularanka luonnollisesti selkärangan jatkeena.
Samaa mieltä siitä, että eteenpäin/ylöspäin jos katsoo niin niska jännittyy. Luonnollisin asento olisi jos katse suuntautuisi hieman vaakatasoa alemmas. Mutta c'moon, kaverin katse on nyt melkein varpaita kohti. (esim. alempi video 0.30s kohdasta näkee hyvin)
Kukaan ei ole tässä kehottanut katsomaan kattoon vaan pää suunnilleen normaalissa neutraalissa asennossa, tuossa oli alkuasennossa jo leuka melkein kiinni rinnassa mikä ei nyt hyvä ainakaan ole. Neutraali tarkoittaa tietty sitä että kyykyn ala/keskiasennossa katse on sitten enemmän lattiaa kohti koska selkäkään ei ole silloin pystysuorassa.Mun mielestä koko yläselkä oli niin pyöristynyt ettei olisi ollut niin paha?
Tärkeintähän tossa olisi kai tietää et minkälaisia jännitteitä tulee.
Voihan sitä kokeilla korjata mutta jos tuntuu hyvältä ja tasapaino pysyy hyvin niin ei ehkä kuitenkaan kovin paha juttu?
Pääasiassa tosiaan näkee niitä että jo yläasennossa katsotaan kattoon ja sitten alasmennessä koetetaan vaan kohottaa katsetta lisää ja lisää...
Aika yleistä et kyykky meinaa nyykähtää eteen niin niskaa vääntämällä korjataan sitä.... mielenkiintoinen kohta, toisto on vähällä jäädä n. puoliväliin mutta nostaja kohottaa siinä kohtaa päänsä ylös ja simsalabim nousee jumikohdasta. Sattumaa?
Aika yleistä et kyykky meinaa nyykähtää eteen niin niskaa vääntämällä korjataan sitä.
Ja kyllä. Tällainen on se toinen ääripää. Sitä toista näkee useammin. Epäilisin tämän videolla esiintyvän olevan harmittomampaa mutta tiedä häntä sitten.
Ok, converseja ei löydy niin taidan koittaa sukkasiltaan enskerralla. OnlyMe, eli siis kun liike lähtee molemmat lantio ja polvet lähtee samanaikaisesti liikkeelle vai? Hmm, siitä taitaa varmaan johtua toi varpaidenkin nousu tossa toiston alussa.. (jotain tasapaino häikkää vissiin) Ja mitä tarkoitat pitää polvet edessä, eli siis puskea liikettä ylös enemmän lantiosta.
Moro! Oon 6kk treenannut ja alkanut nostot sujumaan. Tai lähinnä penkki siis, joka huitoo 95kg x5 ja kyykky oli tänään 102,5 kg x5. Haluaisin vaan tietää, että onko kyykkytekniikka kunnossa. Teen tällä hetkellä 5x5 kaksi kertaa viikossa, ja koitan joka kerta nostaa 2,5kg.
Miten mun pitää jatkossa alkaa kehittämään tulosta kun ei voikaan lisätä niin usein? Haluan siis nostaa mahdollisimman paljon rautaa, ja tavoitteena tällä hetkellä on 110kg 5x5, toivottavasti 140kg x5 vuoden loppuun.
Alla videot:
Kun otsikko on kyykky ja mavekyssäreitä niin heiteteenpä kysymys ilmoille:
Kuinka moni on tehnyt valakyykkyä ja mitä pitänyt siitä ja onko kokenut mahdollisesti jotain hyötyä?
Kun otsikko on kyykky ja mavekyssäreitä niin heiteteenpä kysymys ilmoille:
Kuinka moni on tehnyt valakyykkyä ja mitä pitänyt siitä ja onko kokenut mahdollisesti jotain hyötyä?
Bodailuun tuo liike taitaa olla ainoastaan haittatekijä mutta kun haluaa keholta myös hiukan toiminnallisuutta niin siksi kiinnostava liike.Voimailuun lämppäri liikkeenä ja kropan toimivuuden mittarina. Tuskin auttaa mitenkään suoraan isomman raudan nostoihin, mutta näkisin niin että jos tuo ei suju niin olisi syytä fiksata paikat siihen kuntoon että sujuu.
Bodailuun tuo liike taitaa olla ainoastaan haittatekijä mutta kun haluaa keholta myös hiukan toiminnallisuutta niin siksi kiinnostava liike.
Luulin olevani kohtuullisen liikkuva ja normi takakyykyt yms. eivät purista eikä hierrä mistään mutta tuo valakyykky... voi perseen suti kun ihminen voikin olla jäykkä ja kuten tuolla toinen jo mainitsi niin olkapäille melkoinen liike ja itsellä se täysin olemattomilla painoilla ottaa melkein kaikista eniten juuri sinne.
Silti olisi hauska kun saisi hierottua sitä sen verran että menisi vaikka tyyliin 50-60kg nätisti, tiedetään että on naurettava paino mutta on liikekin naurettavan vaikea minulle.