No moni treenaa aivan varmasti ihan 100% egoilu mielessä tietyllä tavalla. Ei kaikki, eikä suurin osa toivon mukaan, mut moni.
suurin osa noist sun esimerkeistä nimenomaan palvelee jtn tavotetta, ni toimii. Vaikka toi rasituksen pysyminen jollain lihaksel onki mun mielestä 99% paskaa. Ihan sama vaik ite Ronnie Coleman tulis sanoo tähä jtn, tai joku tutkimus kertois, et kyykyssä ku kyykätään 89,47875 asteeseen, ni etureisi työskentelee eniten yms. Kylhän se varmaan TUNTUU enemmän siin lihakses, mut ihan ku jollain syvemmil kyykyil ei sais ihan samantasosta kehitystä, vaikka siin enemmän muit lihaksii käytettäiski. Tom Platz tulee mieleen, vaikka bodari oliki & varmaan ois lihasten eristäminen ollu olennaista jonkun mielest. En väitä tässä nyt vielkään sit, et syväkyykky on jumalan tahto. Kyseessä esimerkki vaan.
Jos kokee jtn liikettä tietyl tapaa tehden, et siit jtn hyötyy, ni mikäs siinä. Mä oon myös noit selkeesti vajaita dippejä kokeillu, mut ei esim. tosiaan kehittäny työntövoimaa nimekskään, verrattuna syvempiin. Jos sulla kehittää, & pysyy paikat kunnossa, ni jatka ihmeessä tietty.
Riippunee, miten määrittelee ''vajaan''. Onko dipin liikerata 5cm vai 20? Ero on huomattava. Jos ite cheattaan jossain liikkeessä(just soudut, kohautukset, leuat lisäreil pääasiassa), ni mulle se on ainaki tärkeetä siinä, et mä en pysty käyttää jtn tähtitieteellisesti suurempia painoja. Eli jos leuoissa kippaan vähäsen, ja saan sillä vaikka 5kg enemmän vedettyä tai pari toistoa, ni ei oo maailman loppu, vaan kehittää varmasti, & tiedän kykeneväni saman tasosiin painoihin puhtaammallaki tyylil. Kokeiltu on toki. Sen sijaan jos nyt tekisin vajaita kyykkyjä, missä saisin useampia kymmeniä kiloja enemmän tankoon, ni en pitäis asiasta, koska mulla tohon sisältyis jo potentiaalisia vaaroja. Jossei mitään äkillistä kuolemisen riskiä :D, ni vähintään se, et polvet ei tykkäis pidemmä päälle. Varmaa voi tehä menestyksekkäästiki, mut ei oo mun juttu. Souduissa, kohautuksis, & leuois tyyliin riskit olemattomat, ja sopii noihin liikkeisiin tosi hyvin IMO. Noissaki liikerata kyl mahollisimman täys, mut käytetää sit vähän vauhtia apuna.
Mä treenaan ite voimaa. Bodailu sun muu kiinnostaa vähemmän, ku kiviä. Tai Suorituskykyä niin sanotusti haen, koska saan siitä henk. koht kiksit. Haluun kyetä tiettyihin asioihin fyysisesti, enkä vaan leikkiä kykeneväni. Treenin pitää korreloida ihan perus arkeen & muihin harrastuksii mulla. Kaikkeen tekemiseen. Eli tietty raja itellä on, kuinka paljo se treeni perustuu cheatin määrälle. En silti oo todellakaan mikää formnazi, vaikka joku ehkä voi näin käsittää. Kaikkee muuta. Egon treenaus ei vaa kuulu omiin tavotteisiin, koska hyödytöntä. Nii ja jos tykkää cheatata reilusti, ni kehitystäki hankalampi mitata, ellet tee sillä tavalla aina. Vedät 150% painoilla dippii, tai varsinki kyykkäät, mut joku kerta käytki vahingos syvemmällä, ni tulee ylläri.