No siis tietenkään nää asiat ei oo mustavalkosia. En silti ite tiiä yhtäkään nostajaa, joka treenais päin vittua tekniikoilla 100% ajasta, ja kykenis oikeesti koviin suorituksiin. Eri asia, jos hyödyntää noita tehokonsteina, ku perustaa KAIKEN treenin sille. Lihasmassan kasvatus varmaan ei oo niin riippuvainen liikeradoista yms. mut ei todellakaan varttikyykkyjä 30 vuotta tehnyt nostaja, tuu ikinä oleen vahva, ku käydäänki metri syvemmällä. Miks olis, jossei oo sillä liikeradalla ikinä mitään tehnyt? Sen sijaan, se isommalla liikeradalla tehnyt, hyvin suurella todennäkösyydellä saa vaan enemmän, ku lyhennetään liikerataa. Eli voimailussa tol on aika suuri merkitys.
Mun mielest kilpailu on muutenki ihan turhaa paskaa, ni en siitä aiheesta oo järin innostunut. Toki jos jostain ihmeen syystä haluisin kisata(ei sillä, et olisin mitenkää kilpailukykynen), ni kai mä sit hifistelisin nostotekniikan kaa & ja koittaisin repii perseestä mahollisimman monta porsaanreikää, jotta voitan jonkun typerän pokaalin, joka on tärkeempää ku mun oma terveys :D.