Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Meillä on sitä mustaa kumirouhetta joka paikassa. Vaikka tälläinen siivousintoilija olen niin tuntuu, että taistelua sitä vastaan ei voi voittaa.

Treenikassin kun läväyttää eteisen lattialle niin rouhe sinkoutuu joka paikkaan.

Jos olisin kaikki nämä vuodet kerännyt kaiken talteen niin sitä olisi varmaan yhden kentällisen verran.

Talvi on ihan mukavaa aikaa, harmi vain kun siitä ei Suomen mittakaavassa pääse oikein koskaan nauttimaan kunnolla. Huono puoli myös se että saa mukulalle pakottaa vaatetta päälle niin saakelisti.

Tänään opponointihommia ja siitä sitten suoraan pikkujouluihin. Sinänsä jännittävää, kun tässä on nyt saanut lomailla vähän enempi ja ollut 10 päivän aikana 4 kokonaista vuorokautta yhdessä aikaa vaimokkeen kanssa, niin tuntuu kuin olisi kasvanut joku symbioottinen tila. Mitä ihmiset tekee jotka näkee päivittäin monta tuntia? :LOL:

Voi anustappi taas ton sään kanssa, onkohan stadissa pahastikin loskaa maassa? Niinkun että kulkiskohan potkis siinä vielä.

Talvi on ok niin kauan kun kevyenliikenteen väylät on aurattu ja pakkasta on alta - 15. Ja se loppuu joskus ennen kesäkuuta.

Huono puoli myös se että saa mukulalle pakottaa vaatetta päälle niin saakelisti.

Omat kun olivat sen ikäisiä, että olin vastuussa siitä mitä on päällä niin puin aina liikaa. Sit olivat hiki päässä kun leikkivät ja touhusivat. Itse kun olen vilukissa niin ajattelin, et nekin palelee.
#kysyksjoku

Mulle riittää -5 astetta pakkasta ja 15cm lunta. Lapset pääsevät pulkkamäkeen ja luistelemaan sekä hiihtoladuille riittää lumi.

Meillä ei sitä ongelmaa ole, lapsi lähtis ulos t-paidassa ja kumppareissa. Kyllähän sitä yrittää liikuntamuodon nukaan pukea ettei toinen nyt läkähdy, mutta ehkä edes se haalari olis kuitenkin hyvä alku. :LOL:

Tommoset ihmiset on kyllä perseestä, kun niistä ei saa mitään irti.
Toivotaan, että nappaa, jos siis itseäsi haastikse jälkeen vielä kiinnostaa.

Juttelin eilen asiasta naisystävän kanssa ja juteltiin muutenkin asioita vähän läpi niin hänen toive / unelma oli että vuoden 2018 aikana asuttaisiin yhteisessä kodissa ja mikäli perheenlisäystä on tulossa seuraavien parin vuoden aikana ei hän välttämättä tykkäisi siitä, että toinen tekisi ilta / yötöitä. Ymmärrettävää tottakai. Lähtöpalkka ottaa noin 300 € pudotuksen verrattuna nykyiseen palkkaan, mutta kaikkien lisien muodossa tuo 300 € olisi helposti kompensoitavissa. Ainut miinus tosiaan olisi mahdolliset vklp vuorot duunissa ja yövuorot. Tähän asti tottunut elämään sitä 8-4 oravanpyörää. Kuulma naisen mukaan sopisin myyntityöhön tai edustamaan jotain yritystä :)

Mulla oli about 3kk sit haastattelu. Kolme mimmia. Kyselivat mita oon tehny ja mitka olis odotukset jne.. keskustelu ajautui siihen etta mita ongelmia heilla on ja tarjosin suoralta kadelta ratkaisut kaikkiin ongelmiin. Paikka irtos saman tien ja lonkalta heitetty palkkatoive meni lapi, mika ei ole minkaan tessin mukainen.

Jai ristiriitainen fiilis siita, jos ne nyt odottaakin jotain supermiesta joka tulee ja fiksaa systeemit ja prosessit kuntoon. Noh, kuukauden paasta nahdaan.

Mulla kysyttiin, että mikä ärsyttää töissä. No en tiedä menikö syveen tai saveen, mutta olin netistä aikaisemmin lukenut, että kyseisessä firmassa on ongelmia uuden toiminnanohjausjärjestelmän kanssa. Vastasin kysymykseen kutakuinkin niin, että mikäli järjestelmässä havaitaan virhe mikä vaikuttaa tuotannon tehokkuuteen eikä sitä ongelmaa korjata vaan se painetaan viilasella niin semmoinen ärsyttää. :eek:

Lisäksi kyseltiin minkälainen mielestäni on hyvä työntekijän ja työnatajan välinen suhde.

Meillä ei sitä ongelmaa ole, lapsi lähtis ulos t-paidassa ja kumppareissa. Kyllähän sitä yrittää liikuntamuodon nukaan pukea ettei toinen nyt läkähdy, mutta ehkä edes se haalari olis kuitenkin hyvä alku. :LOL:

Mun neuvoja ei ole enää vuosiin otettu huomioon. Uhkailen, että teen heistä itse lasu:n jos eivät pue tarpeeksi vaatetta pakkasella :LOL:

Mulle riittää +25 ja pari huojuvaa palmua.

#tropiikinkarvatonapina
Mä kyllä tykkään talvesta kun olisi oikea talvi. Tuosta vain haaveilen.

p.s.Katsoin ulos: täällä on alkanut sataa lunta.

Minun ruumiinrakenteelle sopiva lämpötila on alle +23 celciusta

tänään oli mukava pyöräillä, koska: oli vähän haastetta kun "ploosas ku vaasas"

Omat kun olivat sen ikäisiä, että olin vastuussa siitä mitä on päällä niin puin aina liikaa. Sit olivat hiki päässä kun leikkivät ja touhusivat. Itse kun olen vilukissa niin ajattelin, et nekin palelee.
#kysyksjoku
Mä oon just tommonen kans. Lapsen ekana päiväkotivuonna joku päiväkodin hoitaja tais talven aikana sanoakin, että mun lapsella on aina aika paljon vaatetta päällä tai vähintään mukana..... Mutta ku aina saattaa tulla kylmä! Ja mulle itselle tulee. Aina.

Voi anustappi taas ton sään kanssa, onkohan stadissa pahastikin loskaa maassa? Niinkun että kulkiskohan potkis siinä vielä.

Talvi on ok niin kauan kun kevyenliikenteen väylät on aurattu ja pakkasta on alta - 15. Ja se loppuu joskus ennen kesäkuuta.
Ei oo vielä loskaa! Lupasivat tosin 30cm lunta tälle päivälle!:eek:

Mä oon just tommonen kans. Lapsen ekana päiväkotivuonna joku päiväkodin hoitaja tais talven aikana sanoakin, että mun lapsella on aina aika paljon vaatetta päällä tai vähintään mukana..... Mutta ku aina saattaa tulla kylmä! Ja mulle itselle tulee. Aina.
Ja aina oli hoitokassissa vähintään yksi vaatekerta alusvaatteista lähtien, hanskat, villasukat, pipot, kuravaatteet yms. Thank God se show on loppunut jo vuosia sitten :LOL:

Ja aina oli hoitokassissa vähintään yksi vaatekerta alusvaatteista lähtien, hanskat, villasukat, pipot, kuravaatteet yms. Thank God se show on loppunut jo vuosia sitten :LOL:
:ROFLMAO::LOL: JUURI NÄIN! Enää en kyllä kanna hoitokassia, koska lapsonen edes jo vähän isompi.

Mut oon kyllä samanlainen myös omien tavaroiden pakkaamisessa. Nyt oon lähdössä viikonloppuna yhden yön reissulle, ja sinnekin varmaan kannan mukana kaikki mahdolliset vaihtovaatteet ja -kengät ja asusteet ja mitä nyt vaan voi tarvita. Kun koskaan ei tiedä etukäteen mitä kaikkea tarvii! :nolo::unsure:

Back
Ylös Bottom