Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En tiedä miks, mutta nykyään tekee mieli käydä lenkillä pahimman lumimyrskyn aikaan. Ei oo liikaa vastaantulijoita.
Mun ei tule yksin lähdettyä lenkille juuri koskaan. Mutta jos on (hyvää) seuraa tai joku pyytää niin kyllä voin säällä kuin säällä lähteä.

Pakkauslistojen laatiminen on melkein puolet reissun ilosta, niin tyydyttävää :ROFLMAO:
Todellakin! :LOL: Mun reissuvalmistelut on täysin vaiheessa, kun lauantaina ois lähtö ja pakkauslista vielä tekemättä :woot: ehkä sen tässä työpäivän aikana ehtii.

Hernekeittopäivä: tsek. Kerrankin oli oikeasti hyvää pannukakkua jälkkäriksi :kuola:

Pakkauslistojen laatiminen on melkein puolet reissun ilosta, niin tyydyttävää :ROFLMAO:
Eikä tarvitse edes reissuun lähteä. Listoja voi tehdä ihan muutekin.

Pari kk sitten tehty muutto oli ihan hanskassa kun kaikki oli kirjattu ylös: lista, Teipattuna kylppärin oveen ja viereen kynä.. Mitään ei tarvinnut muistaa: sen kun luki listasta. Ja teinit myös osasi listata siihen muistettavai ja huomioonotettavia asioita.

Mulla on arki niin hektistä, että en muistin varaan enää jätä juuri mitään. Jotain harmitonta ehkä, eli sellaista mikä ei ole vaaraallista jos unohtaa. Mutta jos on usempi asia mitä pitää muistaa/ hoitaa/ tehda niin se on lista, aina.

Eihän tästä helen sirkuksesta muuten kukaan hengissä selviäis.

Meillä kans yksi olio joka tykkää listoista. Ilman niitä elämä olisi kauheaa, hyvä vain niin pysyy asiat kasassa. Mulla on itelläni lasitaulu johon tussilla kirjaan kaiken tärkeän ylös, ja se toimii parhaiten.

Mutta nyt on opponointikin tehty, kaikki kunnossa. Pitäisi vaan torkkua sohvalla turhanpanttina sen 3h...

Listat ja puhelimen muistutukset on mun parhaat kaverit nykyään! Sit kun vielä on sitä sorttia, että nukkumaan mennessäkin murehtii seuraavana päivänä tehtäviä hommia, niin on kätevä kun voi vaan laitella puhelimeen muistutuksia siinä sängyssä pyöriessä. Ja kun kaikki listat ja muistutukset ja muut on lopulta valmiit, voi vihdoin ehkä nukahtaa.

Itellä kännykän kalenteriin kaikki vähäänkään normista poikkeava. Kun ruudun avaa aamulla, näkee 3 seuraavaa taskia. Tolla pärjää hyvin.

Mulla on listat myös kännykässä. Jos on jotain suurempaa niin sitten se A4 kylppärin oveen.

Mulla on aina päässäni 'viikon lukujärjestys' eli koska on mitäkin. Suunnitelen ennen viikon alkua esim mitä ruokaa syödään milloinkin, valmistelen etukäteen tms. Ja tyhjiin väleihin sumplin: ruokakauppa, pyykinpesu, ruoanlaitto, siivous, Ja koska ei mikään yleensä mene niin kuin on suunnitellut niin sitten pitää soveltaa.

Mutta suunnitelu on myös se avainsana miten mä selviä arjessa. Aina on suunitelma A, sitten myös B ja C.

Itellä kännykän kalenteriin kaikki vähäänkään normista poikkeava. Kun ruudun avaa aamulla, näkee 3 seuraavaa taskia. Tolla pärjää hyvin.
Mulla on vastuulla yksin kolmen hlö:n talous. Ja pitää suunnilleen tietää kuka on missäkin ja milloin tai pitäisi olla. Teinit kyllä osaa ja tietää vastuunsa tästä mutta jonkun täytyy olla työnjohtaja ja organisoida jotta homma toimii. Joskus se ei toimi mutta sitä tämä elämä on.

Ylihuolehtivaa hömppää, kyllä ne kakarat selviää ja jos ei selviä niin on luonnonvalinta.
Meinasin sanoa samansuuntaisesti, mutta en uskaltanut, kun juuri kiistelin tuosta kesätyöasiasta.

Luin tuossa joku päivä Jari Sinkkosen kirjoittaman artikkelin, jossa tämä nykyajan lapsen ehdoilla-hömppä manattiin kyllä aika lailla alimpaan helvettiin. Itsehän en ole mikään sanomaan, kun lapsia ei ole eikä tule, joten minun juttujeni tässä asiassa (ja miksei muissakin) voi antaa mennä toisesta sisään ja hanurista ulos.

e. Enkä siis missään mielessä tarkoittanut tässä lapsen ehdoilla-hömppä toteamassa @Helistö ä

Em. asiasta tuli isovanhemmat mieleen jotka oli laitettu molemmat kotoa kadulle n.12 vuotiaana ja niin vaan selvisi, mm. lapissa sodan aikaan myi sakemanneille variksia metsälintuina jne. ja niin vaan oli sitten myöhemmin mökit, autot ja asunnot.
Ukki oli niin saakelin nuuka että se rautakangella kaivoi käsin kivetkin pois siltä mökkitieltä, olin ihan pikkunassikka mutta muistan vielä kun koitin auttaa, soran se taisi sentään ostaa tuotuna sille tielle mutta varmasti levitti lapiolla.

Ei tarvinnut läppäriä eikä muuta kun olin siellä mökillä. Jos ei mitään muuta tekemistä muka ollut niin aina löytyi ämpärillinen kieroja nauloja joita sai oikoa :)
(mistä helvatasta sekin niitä siellä Luhangan takana kaivoi aina lisää)

En mä silti muista, että kukaan olisi mua muistuttanut lähtemään jalkapalloharkkoihin tai edes kouluun aamulla. Edes ala-asteella. Itse asiassa, eihän meillä ollut yleensä ketään enää kotonakaan, kun kouluun lähdin.
Jos harkoissa ei käynyt, ei päässyt pelaan. Pakko se oli muistaa.

Sitten kannattaa muistaa että vaikka ihminen on suunniteltu olemaan äärimmäisen sitkeä ja selviytymään todella kovissa olosuhteissa, on silti eri asia onko se ihminen onnellinen tai elämänlaatu toivottua. Voi hyvin että olikin, mistäs mä tiedän. Onhan se lapsityöläinenkin varmaa saatanasti kiitollisempi siitä riisilautasellisesta kuin oma tytär gourmeeateriasta ja tabletista. Auta armias kun on joku väärä ohjelma tabletissa, tai herranjumala jos ei saa katsoa tablettia ruokapöydässä.

Lasten ehdoilla joo, siihen rajaan kun alkaa ihteään vituttaa. Eli aika nopsaan. Rajat on rakkautta ja pettymykset kasvattaa, ei kaikkea vaan voi saada.

Back
Ylös Bottom