Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ärsyttävä pikku sattumus kyllä, Hämptonissa on onneksi pääsääntöisesti säntillisiä koiranomistajia, eikä kadut vello keväisin paskassa kuten Tampereella.

Tätä(kään) mä en oo koskaan tajunnu.
Miks vaatteitten tarttee haista joltain kemikaalilta (tai tässä tapauksessa etikalta ?), meillä on aina vain ja ainoastaan näitä hajuttomia aineita, LV kai yleensä.

e. Lisätty humoristinen (kään) pehmentämään viestin vakavamielistä typografiaa.

Minusta on kiva kun vaatteet ovat raikkaita. Ei niiden tarvise haista. Jos eivät ole raikkaita niin sit ne haisee.

Ok, mun mielestä, kun vaatteet on puhtaita, ne ei nimenomaan haise ja tällöin ovat luonnollisen tuoksuttomia.

Mutta itse siis pidän siitä tuoksusta mikä etikasta jää vaatteeseen. Kun pesuineet on tuota älveetä niin ei tuoksu. Makuasioita mielestäni.

Haju= paha, tuoksu = hyvä, eikö? Vrt: haisee hyvälle. Tä?

Mutta itse siis pidän siitä tuoksusta mikä etikasta jää vaatteeseen. Kun pesuineet on tuota älveetä niin ei tuoksu. Makuasioita mielestäni.

Haju= paha, tuoksu = hyvä, eikö? Vrt: haisee hyvälle. Tä?
En osaa ottaa kantaa, mutta en mä halua haista etikalle :).
Joistain ihmisistä muuten haistaa esim. kaupassa, että joko niiden pesukone ei huuhtele kunnolla tai sitten ne käyttää 10x pesuainetta, kun ne haisee semmoselle hajustetulle pesupulverille.

En osaa ottaa kantaa, mutta en mä halua haista etikalle :).
Joistain ihmisistä muuten haistaa esim. kaupassa, että joko niiden pesukone ei huuhtele kunnolla tai sitten ne käyttää 10x pesuainetta, kun ne haisee semmoselle hajustetulle pesupulverille.

:ROFLMAO: Ei etikka tuoksu sellaiselta vaatteissa millä se touksuu kun haistat pullosta.

En mä itsekään pidä pesupulverin hajuisista ihmisistä.

e: Yleisesti ottaen ihmiset keskimäärin käyttänee aivan liikaa pesuainetta. Isoon 8kg:n koneeseen riittää kolme rkl pulveria.

:ROFLMAO: Ei etikka tuoksu sellaiselta vaatteissa millä se touksuu kun haistat pullosta.

En mä itsekään pidä pesupulverin hajuisista ihmisistä.

e: Yleisesti ottaen ihmiset keskimäärin käyttänee aivan liikaa pesuainetta. Isoon 8kg:n koneeseen riittää kolme rkl pulveria.
Ok, uskotaan. Silti mun mielestä puhdas=hajuton/tuoksuton. Eiks etikka mahda olla sen verran vaffa, että se peittää kaikki muut hajut vaan alleen.

Ok, uskotaan. Silti mun mielestä puhdas=hajuton/tuoksuton. Eiks etikka mahda olla sen verran vaffa, että se peittää kaikki muut hajut vaan alleen.
`
Kokeile.

Etikka tuoksuu hetken siellä huuhteluainelokerossa mutta kun jätät sen auki kuivumaan niin haju haihtuu ( joo siis edestä täytettävä mallinen pesukone) . 0,5dl etikkaa riittää isoonkin koneelliseen.

E. Varoita rouvaa ennen kokeilua.

`
Kokeile.

Etikka tuoksuu hetken siellä huuhteluainelokerossa mutta kun jätät sen auki kuivumaan niin haju haihtuu ( joo siis edestä täytettävä mallinen pesukone) . 0,5dl etikkaa riittää isoonkin koneelliseen.

E. Varoita rouvaa ennen kokeilua.
No En. Kun ei siinä voita mitään. Olen katsos tyytyväinen nykyisiin tuoksuttoman raikkaisiin vaatteisiini :)

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseeni, miksi huuhteluainetta tai etikkaa käytetään on: jotta puhdas pyykki ei tuoksuisi puhtaalle (tuoksuton), vaan raikkaalle.
Jostain luin muistaakseni joskus, että se pehmentäisi pyykkejä, rummussa ne pehmenee muutenkin mukavaksi.

e. Siis minähän en ole meidän taloutemme pyykkikoneen käyttäjä normaalioloissa muutenkaan, joten tietämykseni aiheesta on aavistuksen teoreettista :)

Ciscon linkki oli hyvä. Siellä etikat plussia.

Meillä on kalkkinen vesi luonnostaan. Onko se sitten kovaa vai en. Emmää tiiä. Suomessa tosin aika lailla pehmeä vesi kaikkialla ymmärtääkseni.

Ciscon linkki oli hyvä. Siellä etikat plussia.

Meillä on kalkkinen vesi luonnostaan. Onko se sitten kovaa vai en. Emmää tiiä. Suomessa tosin aika lailla pehmeä vesi kaikkialla ymmärtääkseni.
Roger, sitten kun tulee haisevaksi jääviä vaatteita vastaan, tiedän käskeä laittamaan etikkaa huuhteluaineeksi (y). Sitä ennen business as usual.

Käskeä laittamaan (y) Oikein.

E: mä vielä joku pvä keksin tuon Rogerin merkityksen.

Mikähän siinä muuten on, että pyykinpesu on aina lopulta kuitenkin suoritettava itse? Mies aina sanoo, että voi hänkin välillä pestä pyykkiä, ettei mun aina tarvii. Ja hän osaa kyllä lukea pesumerkintöjä..... omista vaatteistaan! Kuitenkin lopulta aina löydän itseni tilanteesta, jossa olen antanut miehen pestä pyykkiä (koska on halunnut auttaa), ja perus neljänkympin pyykkien seassa on aina jotain omia hellävaraisempaa pesua tarvitsevia vaatteitani. Ja vaikka sata kertaa sanois, että urheiluvaatteet pestään erikseen ja eri pesuaineella, että tekniset kankaat toimis parhaiten myös jatkossa, on puolet mun treenivaatteista kuitenkin laitettu sinne normiin neljänkympin pesuun koska "en mä huomannut että nääkin oli jotain urheilukamoja". Ja samalla omista, hellävaraisempaa pesua vaativista vaatteistaan hän kyllä pitää erityisen tarkkaan huolta näissä tilanteissa. :mad:

...... ja joo, mulla on lieviä patoutumia tästä aiheesta :LOL:(n)

En etikkaa käytä, mutta minä olen ymmmmärtänyt että sillä neutraloitaisiin mahdolliset pesuainejäämät.

Voinen olla hakoteillä(kin).

Käytämpäs etikkaa, nimittäin keittiön työtasojen päivittäiseen rassaamiseen. Sumutinpullossa 1 osa etikkaa ja 9 vettä.

En etikkaa käytä, mutta minä olen ymmmmärtänyt että sillä neutraloitaisiin mahdolliset pesuainejäämät.

Voinen olla hakoteillä(kin).

Käytämpäs etikkaa, nimittäin keittiön työtasojen päivittäiseen rassaamiseen. Sumutinpullossa 1 osa etikkaa ja 9 vettä.
Niin no voishan se kai toimia, kun pesuaineet on kai emäksiä ja etikka happoo (jos tarpeeks tujua). Hyvä pointti.
Kyllä mullakin muuten on suihkepullossa etikkavettä varastossa, jos tarttee putsia jotain mihin ei viitti brake cleaneria ruiskutella, mutta en mä sitä vaatteisiin halua :). Ja onhan sitä joskus etikka-ruokasoodalla avattu altaan viemäriä, huonolla menestyksellä.

Back
Ylös Bottom