Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

?? Sushissa käytettävä kala on mahdollisimman tuoretta, ei sitä kypsytetä
Huoh. Niin on nykyään, mutta näin ei ollut alunperin. Itse asiassa tuota alkuperäisen kaltaista sushimuotoa kai kutsutaan nykyään nimellä Narezushi
"Sushi originates in a Southeast Asian dish, known today as narezushi (馴れ寿司, 熟寿司 – "salted fish"), stored in fermented rice for possibly months at a time"

Sushi tai suši (jap. 寿司 tai 鮨 tai 鮓) on japanilainen ruoka, jossa käytetään etikalla maustettua riisiä

Japanilaisen tutkimuksen mukaan kaikkein suosituimmat sushitäytteet ovat tonnikala ja lohi. Tonnikalan suosiosta kertoo se, että nigirizushina sitä on saatavilla kolmella eri rasvaisuusasteella. Japanilaisittain nämä ilmaistaan termeillä ootoro (rasvaisin ja arvokkain), chuutoro (keskirasvainen) ja akami (vähärasvainen).

Muita suosittuja täytteitä ovat merisiili, meriankeriaat, kananmuna sekä katkaravut. Kasvissyöjille sopivista täytteistä yleisimmät ovat kurkku, pikkelsi ja avokado

eli kalat, äyriäiset tai kasvikset on täytteitä. Enempää en jaksa tästä vääntää, joten perjantaina sitten munkkeja.
Juu, kyllä kai näin, jos puhutaan tuosta japanilaisesta ruokalajista nimeltä sushi. Jos taas puhutaan alkuperäisestä sushista (Narezushi), se on kalaa.

Huoh. Niin on nykyään, mutta näin ei ollut alunperin. Itse asiassa tuota alkuperäisen kaltaista sushimuotoa kai kutsutaan nykyään nimellä Narezushi
"Sushi originates in a Southeast Asian dish, known today as narezushi (馴れ寿司, 熟寿司 – "salted fish"), stored in fermented rice for possibly months at a time"
Vaikka en ole ihan varma niin silti väitän edelleen että puhut nyt kahdesta eri ruuasta?
Tosin sushin täytteenä voi käyttää vaikka kissaa ja sitä ei varmaan syödä raakana.
Minä annan asian olla ja odotan lootusasennossa istuen auringonlaskuun että palstalle saapuu sushiguru joka laittaa tälle asialle pisteen.

Vaikka en ole ihan varma niin silti väitän edelleen että puhut nyt kahdesta eri ruuasta?
Tosin sushin täytteenä voi käyttää vaikka kissaa ja sitä ei varmaan syödä raakana.
Minä annan asian olla ja odotan lootusasennossa istuen auringonlaskuun että palstalle saapuu sushiguru joka laittaa tälle asialle pisteen.

Tämä guru on ilmeisesti luotettavampi kuin Wikipedia ?

"The history of sushi began with paddy fields in Southeast Asia, where fish was fermented with salt and rice, after which the rice was discarded. The dish is today known as narezushi, and was introduced to Japan around the Yayoi period.[1] In the Muromachi period, people began to eat the rice as well as the fish.[2] During the Edo period, vinegar rather than fermented rice began to be used. In pre-modern times and modern times, it has become a form of fast food strongly associated with Japanese culture."

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_sushi

Ei kai sushin historiaa paljon asialliemmasta asiasta voi debatoida.

en tiedä, ku ei ole tullut sutsia maistettua

enkä usko että tarvii ikinä maistaakkaan, ulkonäkö jo niin epäilyttää

Nyt lopetan jankkaamisen ja jätän nämä todistusaineistot tänne. Kukin voi vetää sitten omat johtopäätöksensä.
Siirrytään tärkeämpien asioiden pariin.

en tiedä, ku ei ole tullut sutsia maistettua

enkä usko että tarvii ikinä maistaakkaan, ulkonäkö jo niin epäilyttää
Millais graavilohin, maistuuko ?

Pitäis liimata vaikka auton kattoon.
IMAG0626.webp

Oisko se sit kaffin paikka. Lounaskin syömäti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mihin sitä huuhteluainetta ylipäätään tarttetaan ?

Ei enää mihinkään kun laittaa etikkaa.

Mutta itse käytän etikkaa kun siitä tulee raikas tuoksu pyykkiin. Pesuaine on niin mietoa, ettei tuoksu.

Ei enää mihinkään kun laittaa etikkaa.

Mutta itse käytän etikkaa kun siitä tulee raikas tuoksu pyykkiin. Pesuaine on niin mietoa, ettei tuoksu.
Tätä(kään) mä en oo koskaan tajunnu.
Miks vaatteitten tarttee haista joltain kemikaalilta (tai tässä tapauksessa etikalta ?), meillä on aina vain ja ainoastaan näitä hajuttomia aineita, LV kai yleensä.

e. Lisätty humoristinen (kään) pehmentämään viestin vakavamielistä typografiaa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom