sen lihaksen ei omien kokemusten perusteella tarvitse olla täysin palautunut edellisestä treenistä ennen kuin sitä treenataan uudestaan
Näin neuvoi muuten myös Wilenius.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sen lihaksen ei omien kokemusten perusteella tarvitse olla täysin palautunut edellisestä treenistä ennen kuin sitä treenataan uudestaan
Oikeesti. Kyllä natukin voi reenata kropan läpi kovaa useasti viikossa ja palautua.
Eli once again: yli 2x per lihasryhmä viikossa ei ole optimaalista maailman johtavan asiantuntijan mukaan
Ei se ole koko kroppa useasti viikossa, jos tulee kaksi kertaa kahdeksaan päivään.. Muuten kyllä täysin samaa mieltä ja samanlainen jakokin käytössä tällä hetkellä.Oikeesti. Kyllä natukin voi reenata kropan läpi kovaa useasti viikossa ja palautua. Ite vedän 8 päivään kolmijakosella kahdesti kropan läpi. Kaikki reenit niin kovaa kun vaan sinä päivänä irtoo ja isoissa liikkeis progressiota. Voima tasot kasvaneet myös viimesen puoli vuotta tasaisesti koko ajan. Olkapäiden olen todennu Miken reenejä kopioimalla tarvitsevan oikeasti kovaa runtua jos mielii kehittyä. Paljon volyymia lateraalisiin ja eri päivänä paljon punnerrusta. Sit ku on sellanen olo ni ollaan muutama päivä pois salilta ja homma jatkuu taas kovaa. Mikä ongelma?
Typerää perustaa treenit yhdelle lhaskasvun mekanismeista, kun niitä on useita.Yksi lihaskasvun mekanismeista on mikrovauriot ja mä perustan treenin itse niihin.
Ja noissa Miken treeneissä ei sun mielestä tule ollenkaan metabolista rasitusta tai mekaanista kuormaa? Kyllä tossa on kaikki lihaskasvun mekanismit valjastettu käyttöön vaikka niistä mikrovaurioiden hakemiseen keskittyisi eniten. Ei kukaan pysty eristämään yhtä lihaskasvun mekanismia kokonaan pois toisista. Treeni joka aiheuttaa mikrotraumaa lihakseen aiheuttaa myös enemmän tai vähemmän metabolista rasitusta ja jos käytetty paino on edes kutakuinkin lähellä 10rm painoa niin myös mekaanista kuormaa tulee tarpeeksi.Typerää perustaa treenit yhdelle lhaskasvun mekanismeista, kun niitä on useita.
Perustuuko omiin kokemuksiin vai mihin? En ole huomannut failuren vaikuttavan omiin palautumisresursseihini oikeastaan millään tavalla. Lihas saa kuitenkin levätä aina useamman päivän ja on ihan sama onko se vedetty failureilla vai ei. Jos menisin seuraavana päivänä tekemään saman lihaksen niin ehkä siinä vois olla failureilla joku merkitys,että helpottaisi palautumista jos ei silloin tekisi joka reeniä päätyyn asti. Mutta jos lihas saa levätä sopivasti niin ei sitä kannata aristella, että vie sen lihaksen uupumukseen asti. Isoissa pääliikkeissä (penkki, kyykky, veto) en itse tee failurea oikeastaan koskaan, sille en ole nähnyt tarvetta ja treenaan yksin niin toteutus olis hankala. Kaikki muut bodaus liikkeet voi viedä uupumukseen. Voi sinne ekoihin sarjoihin jättää varoja niin kokonaisvolyymi pysyy ylhäällä, mutta oman tuntemuksen mukaan...No tottakai voi, mutta kaikki ei. Riippuu jälleen kerran taas aika monesta tekijästä ja treenijako on yksi, frekvenssi toinen jne jne...
Jos jatkuvasti paukutetaan failure treenejä ja samalla yritetään noudattaa tiheä-frekvenssistä ohjelmaa ja jotenkin myös edistyä treenistä toiseen niin ennen pitkää palautuminen muodostuu ongelmaksi.
Ja se mitä yritin tuolla jo aikaisemmissa postauksissa peräänkuuluttaa on, että mikä on riittävästi ja mikä on ns. roskavoluumia ja tarpeetonta overkilliä.
Toi mun Schoenfeld-kommentti oli kolmas kerta kun mainitsen täällä n. viikon sisällä. Silti tuntuu menevän ohi. Toki jos nimi ei sano mitään niin ei sitten mitään.
Eli once again: yli 2x per lihasryhmä viikossa ei ole optimaalista maailman johtavan asiantuntijan mukaan, joka koostaa näkemyksensä ikäänkuin meta-analyysina kaikista asiaa koskevista tutkimuksista. Eli kyllä se vähintään sen kohtalaisen "tuhon" tuntuu sinne vaativan.
Perustuuko omiin kokemuksiin vai mihin? En ole huomannut failuren vaikuttavan omiin palautumisresursseihini oikeastaan millään tavalla. Lihas saa kuitenkin levätä aina useamman päivän ja on ihan sama onko se vedetty failureilla vai ei. Jos menisin seuraavana päivänä tekemään saman lihaksen niin ehkä siinä vois olla failureilla joku merkitys,että helpottaisi palautumista jos ei silloin tekisi joka reeniä päätyyn asti. Mutta jos lihas saa levätä sopivasti niin ei sitä kannata aristella, että vie sen lihaksen uupumukseen asti. Isoissa pääliikkeissä (penkki, kyykky, veto) en itse tee failurea oikeastaan koskaan, sille en ole nähnyt tarvetta ja treenaan yksin niin toteutus olis hankala. Kaikki muut bodaus liikkeet voi viedä uupumukseen. Voi sinne ekoihin sarjoihin jättää varoja niin kokonaisvolyymi pysyy ylhäällä, mutta oman tuntemuksen mukaan...

Ei se nyt noin mene kuten sulle selitettiinkin. Mikset sano samaa frekvenssin metsästäjille, jotka miettii vain ja ainoastaan nettoproteiinisynteesiä ja se määrää kaiken, jopa sen, ettei tehdä failureen. Treenissä mä varmistan aina että tarpeeksi kovaa mikrovaurioiden osalta, sitten taas kaikki muu on hyvin vaihtelevaa ettei kroppa totu siihen.Typerää perustaa treenit yhdelle lhaskasvun mekanismeista, kun niitä on useita.
Perustuuko omiin kokemuksiin vai mihin? En ole huomannut failuren vaikuttavan omiin palautumisresursseihini oikeastaan millään tavalla. Lihas saa kuitenkin levätä aina useamman päivän ja on ihan sama onko se vedetty failureilla vai ei. Jos menisin seuraavana päivänä tekemään saman lihaksen niin ehkä siinä vois olla failureilla joku merkitys,että helpottaisi palautumista jos ei silloin tekisi joka reeniä päätyyn asti. Mutta jos lihas saa levätä sopivasti niin ei sitä kannata aristella, että vie sen lihaksen uupumukseen asti. Isoissa pääliikkeissä (penkki, kyykky, veto) en itse tee failurea oikeastaan koskaan, sille en ole nähnyt tarvetta ja treenaan yksin niin toteutus olis hankala. Kaikki muut bodaus liikkeet voi viedä uupumukseen. Voi sinne ekoihin sarjoihin jättää varoja niin kokonaisvolyymi pysyy ylhäällä, mutta oman tuntemuksen mukaan...

Lopetin tähän.Frekvenssi tarkoittaa sitä, kuinka moneen osaan lihaskohtainen viikkovolyymi on jaettu. Korkea frekvenssi ei siten ceteris paribus

Totta helvetissä keksitään. Pakko se on muutella kokoajan ja antaa uutta ärsykettä, mutta ei tässä millään solutasolla mietitä mitään, vaan painetaan eri komboja, joiden keksiminen ja oikeaan järjestykseen asettaminen vaatii sen 15 minuuttia. Siinä ajassa mä aina suunnittelen seuraavan treenin ja se treeni myös elää, riippuen kaikesta mikä tuntuu ja mikä sitten meneekin liikaa ohi.joka treeniin kehitellään uudet tavat tuhota lihas jne.
Lopetin tähän.![]()