Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Olen monasti miettinyt, että mitäs kaikkea saisin jos myisin auton pois. Voisin matkustella ihan kokoajan, lyhentää kämpän loppuun 4 vuodessa 8 sijaan. Sitten aina palaan siihen tunteeseen, mikä on kun oot saanut kasattua tehtaalta just sellaisen auton kuin ite haluat ja mihin pakka riitti. Ei tartte ostaa kenenkään varusteltua autoa, vaan sain itse valita kaikki jutut autoon pikkuisia sisävaloja myöten. Sen rattiin on joka kerta kiva istua ja kun mä en ajattele autoa vain kulkuvälineenä, vaan eräänlaisena lisämausteena elämässä, niin aina mä vain päätän sen pitää ja nopeempaan pyrin.

Meitä miehiä on erilaisia, niitä jotka himmailee ja menee rauhassa, tykkää varmasta ja turvallisesta, omaavat pitkän pinnan ja ovat kärsivällisiä. Sit taas niitä, jotka tykkää vetää kovaa kaikessa, täysiä, ihan sama mitä tekee, all in riskeistä huolimatta. Fiksumpi tie toi eka on, mutta istu tässä nyt sitten sen fiksun 1.4 litran rattiin ja köröttele sillä ja hajoa joka kerta kun joku kaasuttaa. Oon niin lapsellinen, että mä vain tykkään vauhdista.

Oon niin lapsellinen ja tyhmä, että mä saan adrenaliinit tappiin autossa kun osuu sopivasti. Viime vuonna yöllä Accord type-r ohitti mut provokatiivisesti kauppatoria ennen. Menin valoissa vierelle ja katsoin sivulle, kaksi turkkilaista virnuili siellä. Löin luistot pois ja launchilla tottakai niiden eteen, pidin ne takana rantatielle asti heilutellen keskisormea kattoluukusta. Kuin lapsellista, ihan oikeesti, mutta niin saatanan kivaa.

Yleensä ne ei ole niitä. Mietitäänpä hetki, ostat uuden auton joka maksaa vaikka 40000e. Pidät sitä 4 vuotta ja olet laittanut rahaa vain huoltoihin ja avannut sillä vaikka 60000km. Viet sen takaisin 4 vuoden kuluttua auton arvo on 20000, eli kuinka paljon olet rahaa autoon laittanut?
Sitten se fiksumpi ihminen. Se käy ostamassa sen sinun vanhan auton mitä olet huoltanut siellä merkkiliikkeessä ja pitänyt autosta hyvää huolta ja maksaa siitä 22000 e ja pitää sitä 4 vuotta. Tuonna aikana pitää käydä helvetin huono tuuri, että se tekee siihen sen kummempaa kuin ne perus huollot. Sitten tämä kaveri lähtee myymään sitä autoa ja autolla on ajettu se 120000km. Arvelisin auton arvon olevan nytten noin 15000e eli kuinka paljon tämä kaveri on rahaa autoon laittanut?

Ennen uuden auton ostoa ostin 4 vuotta vanhan auton, eli kaytannossa juuri niinkuin mainitset esimerkissasi. Se oli bemari ja sen huoltoon meni ehka n. 5 tonnia sina aikana. Kun ostin sen, auto naytti ja tuntui aivan uudelta. Uusia bemarimalleja tietenkin tuli vuosittain ja parin vuoden paasta yllari yllari mun auto alkoikin nayttaa ja tuntua yllattavan vanhalta ja uudet automallit naytti tosi hienoilta siihen verrattuna. Mietin sen jalkeen etta onko korjaamolla juokseminen ja vanhemmalla autolla ajaminen sen arvoista etta saastan muutaman euron paiva? Paatin etta ei ole.

Summa summarum: 4 vuotta kaytetylla autolla ajaminen jatti vahan paskan maun suuhun ja 4 vuotta uudella ajaminen oli mahtava kokemus. "Fiksuus" on joustava kasite naissa jutuissa eika kaytetyn auton ostaja ole automaattisesti se "fiksu" henkilo niinkuin vihjaat. Se riippuu siita mita arvostaa.

Ei ollu Ferrari vaan civic type-r, siistissä civikissä on kylläkin kierroksia ja litratehot ferrarin luokkaa. 121hp/8600rpm vs Ferrari 458 Italia 127hp/9000rpm.

No joo. Tuskin ajelit sillä paljoakaan?

En välttis ymmärrä logiikkaa. Mutta harrastepelit on harrastepejä. Pahoittelut agressiosta :D

Niin, kun et taida Suomessa asua niin mukavahan se on kohtuu hintaan niitä uusia autoja ostella.

22tkm körötellyt nykyisellä 400e maksavalla autolla ja 7.9e maksavan raidetangon pään olen joutunut vaihtamaan. Öljyjäkään jaksanut vaihtaa kun vuotaa/syö, lisännyt vaan silloin tällöin :D
Voisinhan mä lainaa ottaa ja pröystäillä lainabemarilla mutta koska käyttöauto on vain väline jolla liikutaan aasta beehen niin ei mulle mitään väliä. Käytän mielummin rahat fiksusti ja tahkon sitä lisää kuin että ostaisin Suomessa uuden auton joka on niin idiootti sijoitus
Käyttöauto, tuo klassikko. Tota voi laskee niin monella tavalla, kyllä siinä vakuutusta ja bensaakin varten rahaa menee. Olisko bussi tai kävely halvempi?
..."Fiksuus" on joustava kasite naissa jutuissa eika kaytetyn auton ostaja ole automaattisesti se "fiksu" henkilo niinkuin vihjaat. Se riippuu siita mita arvostaa.
Hyvin kiteytetty. 400€ autolla ajaneena, en pidä sitä kovinkaan "käyttöautona", ainakaan näillä matkoilla. Jonkun mielestä voi olla taas tosi upeeta säästöö.

Edittiä tulee kun kännyllä lainaa..

Vaikka ässä ei mikään maailman nopein ole, on se kuitenkin tämän maan liikenteessä siellä vikkelämmässä päässä. Mä en osaa kuvailla sitä tunnetta mikä on kun tiedät että potkua on ja lutvit siellä muiden seassa.

Samassa köörissä kun sitten sattuu olemaan toinenkin nopeempi peli, niin jotenkin sitä tulee pientä jännitettä vaikka siinä rauhassa mennäänkin. Jotenkin se vain on outo fiilis kun niiden peruskalojen seassa ui pari haita rauhassa. Varmaan ne ymmärtää jotka yhtään nopeamalla pelillä liikenteessä on.

Isolla katupyörällä autojen seassa on ajoittain ehkä vähän sama fiilis. Ja sitku ne liikennevalot vaihtuu vihreiks ja sitä on siinä jonon ensimmäisenä lähdössä :D. Joskus ei vaan malta:p

Mielikuvitusharjoitus niille jotka eivät merkkiliikkeessä asioi.. kävelet hienon lasipalatsin ovista sisään, tuttu henkilökunta vastassa ja annat heille autosi avaimet. Käyt ilmaisella kahvilla ja lounaalla, katselet uusia muita tuotteita ja jutustelet tutun henkilökunnan kanssa.. saat kohta autosi avaimet takaisin tietäen että autoasi on huoltanut ja koeajanut henkilö jonka kouluttamiseen on käytetty kymmeniä tuhansia kyseistä merkkiä varten ja hänellä on kaikki uusin tieto mikä tehtaalta tulee (mikä on monesti aika oleellista tietoa ja sillä peran pajalla sitä ei ole).. edes kassalla ei tarvitse käydä, lasku tulee perässä 299€ koska olet liikkeessä laskutusasiakas.. näin uskon sen Mikellä menevän (tai ainakin pitäisi mennä).. haluaako joku kertoa miksi Mike menisi sinne peran korjaamolle??

Mielikuvitusharjoitus niille jotka eivät merkkiliikkeessä asioi.. kävelet hienon lasipalatsin ovista sisään, tuttu henkilökunta vastassa ja annat heille autosi avaimet. Käyt ilmaisella kahvilla ja lounaalla, katselet uusia muita tuotteita ja jutustelet tutun henkilökunnan kanssa.. saat kohta autosi avaimet takaisin tietäen että autoasi on huoltanut ja koeajanut henkilö jonka kouluttamiseen on käytetty kymmeniä tuhansia kyseistä merkkiä varten ja hänellä on kaikki uusin tieto mikä tehtaalta tulee (mikä on monesti aika oleellista tietoa ja sillä peran pajalla sitä ei ole).. edes kassalla ei tarvitse käydä, lasku tulee perässä 299€ koska olet liikkeessä laskutusasiakas.. näin uskon sen Mikellä menevän (tai ainakin pitäisi mennä).. haluaako joku kertoa miksi Mike menisi sinne peran korjaamolle??
Mun öljynvaihto meni näin. Kävin ostamassa autojunalipun vajaata viikkoa ennen matkaa. Pari päivää tästä ja auto ilmoittaa, että öljynvaihto 2000km. Lasken, että helvetti soikoon, se menee rikki matkalla ja jos sitten kävisi oikeasti surkea tuuri ja koneeseen joku vika, niin ei auta mikään takuu jos vaihto on skipattu.

Heti nettiin katsomaan että saako Audi centerille öljynvaihtoa, 2 viikkoa eteenpäin kaikki päivät kiinni. Kaverille viestiä, että voisko ne Volkkarilla vaihtaa kun samaa konsernia on, vastaus etteivät saa tuota työtä tehdä, ilmeisesti joku takuujuttu. Auton mulle myynyt myyjä oli lomalla, mutta laitoin viestiä, että snadi kiire olis, että en pääse lähtemään matkalle jos ei öljyjä saa vaihdettua, enkä minnekään pikkupajaan aio viedä.

Myyjä koodaa takaisin simppelisti, laitetaan onnistumaan. Seuraavana aamuna auto huoltoon, alle A6 ja sillä kerkesin Kamppiin asti kunnes tulee viesti, että autosi on noudettavissa. Ai muutakuin takaisin ja oma alle. Myyjälle viestillä loman toivotukset ja kiitokset erinomaisesta palvelusta.

Otetaan vielä huomioon se supermahtava palvelu ja uskomattoman reilu hyvitys valkoisesta ässästä auton vaihdossa, mulle ei tulis mieleenkään maksaa millekään muulle korjaamolle penniäkään Audin huolloista, ei varsinkaan vähimmillään siksi, että en saa sinne merkkiliikkeen merkintää huoltokirjaan ja vähiten sen takia että säästäisin ehkä 50 euroa.

Mulla ei ole mitään muuta kuin positiivista sanottavaa Espoon Audi centeristä. Sen kautta pääsin esim. ilmaiseksi 15 muun premium asiakkaan kanssa Alastarolle rata-ajoille testaamaan Audin kovimpia malleja R8 v10 plus mukaanlukien.

Sama homma volkkarilla, jossa kaveri duunissa, todella kovanluokan palvelua kaikinpuolin. Sit kun tätä konsernia haukutaan niin kovasti, niin mä en vain tajua.

Ja tämä S3 on neljäs saman konsernin auto, 3 viimeistä alle vuoden vanhoja, eikä mulla ole mennyt mistään vaihdelaatikko, kytkin tai muutakaan vaikka mitä olen lukenut, niin ne pitäis olla paskana jo kun ostaa.

Ja jos vain pakka riittää, niin ens vuonna alla on RS3, toivottavasti. Tai sitten uskottelen itselleni, että nää tehot riittää ja matkustelen enemmän tai sitten unohdan koko autoilun, sen näkee sitten.

Viimeksi muokattu:
Sama homma volkkarilla, jossa kaveri duunissa, todella kovanluokan palvelua kaikinpuolin. Sit kun tätä konsernia haukutaan niin kovasti, niin mä en vain tajua.

Siksihän sitä haukutaan kun ovat tehneet viime vuodet pommeja. Pitää tarkkaan tietää mitä on ostamassa, koska muuten saa viallisesti suunnitellun vaihdeaskin, venyvän ketjukoneen tai moottorin joka syö litran öljyä tuhannelle kilometrille. Kaiken kukkuraksi vielä todistetusti kusettavat asiakkaitaan päästöhuijausjupakan tultua ilmi. Olen henkilökohtaisesti miettinyt, että kun juuri VAG-konsernin autot on nyt moneen kertaan _todettu_ huonoiksi, mikä saa ihmiset vielä ostamaan niitä. Ymmärrän kyllä että osalla niistä on ihan hyvät ajo-ominaisuudetkin, mutta riski ostaa pommi on liian suuri. Näin muuten muutama päivä sitten viimeksi liikenteessä ihan komean uudehkon A6:n joka päästeli todella sinisiä savupöllähdyksiä kiihdytyksissä, siellä sitä öljyä paloi oikein urakalla. Ei tainnut kuljettaja olla ihan yhtä tyytyväinen ostokseensa kuin sinä. :)

Siksihän sitä haukutaan kun ovat tehneet viime vuodet pommeja. Pitää tarkkaan tietää mitä on ostamassa, koska muuten saa viallisesti suunnitellun vaihdeaskin, venyvän ketjukoneen tai moottorin joka syö litran öljyä tuhannelle kilometrille. Kaiken kukkuraksi vielä todistetusti kusettavat asiakkaitaan päästöhuijausjupakan tultua ilmi. Olen henkilökohtaisesti miettinyt, että kun juuri VAG-konsernin autot on nyt moneen kertaan _todettu_ huonoiksi, mikä saa ihmiset vielä ostamaan niitä. Ymmärrän kyllä että osalla niistä on ihan hyvät ajo-ominaisuudetkin, mutta riski ostaa pommi on liian suuri. Näin muuten muutama päivä sitten viimeksi liikenteessä ihan komean uudehkon A6:n joka päästeli todella sinisiä savupöllähdyksiä kiihdytyksissä, siellä sitä öljyä paloi oikein urakalla. Ei tainnut kuljettaja olla ihan yhtä tyytyväinen ostokseensa kuin sinä. :)

Tääkin on jännä juttu. Itsellä viimeiset kolme autoa ollut lähes pakasta vedettyjä VAG konsernin autoja ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia yhdessäkään.

Olen henkilökohtaisesti miettinyt, että kun juuri VAG-konsernin autot on nyt moneen kertaan _todettu_ huonoiksi, mikä saa ihmiset vielä ostamaan niitä.
Siksi koska ei ole automerkkiä, joka ei puheiden mukaan hajoa käsiin. Usko pois, mee kysymään mistä tahansa mistä automerkistä tahansa, niin aina joku tulee sanomaan miten se hajoaa. Se että sä näit uudehkon A6:n ja ilahduit sen sinisestä pilvestä, kertoo aika paljon, sulla on joku ongelma sekä hyvin todennäköisesti joku halpa auto alla. Mä en jaksa ilahtua edes tien poskeen jääneistä uusista bemareista jne.

Te joilla ei ole ollut ongelmia vagilsisyöten kanssa, niin oletteko koskaan kuitenkaan kuullut esim. Dsg:n ongelmista? Lähipiirissäni kahdella on mennyt dsg:t paskaksi. Muita isompia vikoja ei ole ollut, paitsi yhden kaverin Vollkarista jakoketju piti vaihtaa 20 tkm välein. Mutta jos ettel ole kuulleet dsg:n ongelmista niin inneksi olkoon, olette asuneet tynnyrissä.

Tiedän, kaikilla merkeillä ongelmansa mutta kyllä tuo dsg vetää pohjat. Muiden merkkien ongelmista tietää vain ne, jotka tietävät vähän enemmän mutta muille Vag=rikkoutuva vaihdelaatikko. Onhan esim. audilla myös muita askeja, mut sit tosiaan pitää olla tarkkana millä koneella ottaa sen auton. Audi kun on keksinyt hybridin uudelleen, auto käy bensalla ja moottoriöljyllä. Audin mielestä on normaalia, että auto kuluttaa öljyä 1l/1000 km. Se nyt on normaalia, että uusissa dieseleissä kuljee öljyn täyttöpullo mukana, mut audilla pitää kuljettaa jos isoa kanisteria.

Back
Ylös Bottom