Ei tälle talvelle, mutta keväälle olis mahdollisesti matka mielenkiintoiseen paikkaan.Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tälle talvelle, mutta keväälle olis mahdollisesti matka mielenkiintoiseen paikkaan.Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?
Ja jos vain pakka riittää, niin ens vuonna alla on RS3, toivottavasti. Tai sitten uskottelen itselleni, että nää tehot riittää ja matkustelen enemmän tai sitten unohdan koko autoilun, sen näkee sitten.
Te joilla ei ole ollut ongelmia vagilsisyöten kanssa, niin oletteko koskaan kuitenkaan kuullut esim. Dsg:n ongelmista? Lähipiirissäni kahdella on mennyt dsg:t paskaksi. Muita isompia vikoja ei ole ollut, paitsi yhden kaverin Vollkarista jakoketju piti vaihtaa 20 tkm välein. Mutta jos ettel ole kuulleet dsg:n ongelmista niin inneksi olkoon, olette asuneet tynnyrissä.
Tiedän, kaikilla merkeillä ongelmansa mutta kyllä tuo dsg vetää pohjat. Muiden merkkien ongelmista tietää vain ne, jotka tietävät vähän enemmän mutta muille Vag=rikkoutuva vaihdelaatikko. Onhan esim. audilla myös muita askeja, mut sit tosiaan pitää olla tarkkana millä koneella ottaa sen auton. Audi kun on keksinyt hybridin uudelleen, auto käy bensalla ja moottoriöljyllä. Audin mielestä on normaalia, että auto kuluttaa öljyä 1l/1000 km. Se nyt on normaalia, että uusissa dieseleissä kuljee öljyn täyttöpullo mukana, mut audilla pitää kuljettaa jos isoa kanisteria.
Niin se mieli muuttuu kun pääsee kokemaan asioita. Diisselit koitettu, monta maasturia, nopeita pienempiä ja tavallisia. Sit sitä muodostuu kokemuspohja, mutta se on nähty monta kertaa, niin treenaamisessa, kuin valokuvauksessa ja kaikessa muussa, kokemus ja empiirinen tieto ei merkkaa pakkotoistolla mitään, vain puheet merkkaa.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että ne jotka sanoo, että katumaasturit on turhia kaupungissa, ovat niin väärässä kuin olla voi. Ne on korkeutensa ansiosta todella päteviä juuri kaupungissa, se missä ne ei kivoja ole, on motariajot ja tuuliset kelit. Neliveto taas on aivan ehdoton stadissa talvella, siitä ei mihinkään pääse.
Mulle kelpais edelleen X6M tai muu vastaava vikkelä maasturi, mutta sitten kun alkaa hintaa katsomaan, niin samalla hintaa saa vielä hätäsemmän pienemmän.
Huonoo tuuria. Itellä taas ollut 20 vuotta vanha auto, taidettiin iskarit vaihtaa 5v aika. 10v vanha auto, ei tehty mitään tosin auto oli vain vuoden ja nyt tämä nykyinen jolla on myöskin ikää jo se 8v , 200e on tainut mennä remontteihin 3v aika jos ei huoltoja lasketa.Ennen uuden auton ostoa ostin 4 vuotta vanhan auton, eli kaytannossa juuri niinkuin mainitset esimerkissasi. Se oli bemari ja sen huoltoon meni ehka n. 5 tonnia sina aikana. Kun ostin sen, auto naytti ja tuntui aivan uudelta. Uusia bemarimalleja tietenkin tuli vuosittain ja parin vuoden paasta yllari yllari mun auto alkoikin nayttaa ja tuntua yllattavan vanhalta ja uudet automallit naytti tosi hienoilta siihen verrattuna. Mietin sen jalkeen etta onko korjaamolla juokseminen ja vanhemmalla autolla ajaminen sen arvoista etta saastan muutaman euron paiva? Paatin etta ei ole.
Summa summarum: 4 vuotta kaytetylla autolla ajaminen jatti vahan paskan maun suuhun ja 4 vuotta uudella ajaminen oli mahtava kokemus. "Fiksuus" on joustava kasite naissa jutuissa eika kaytetyn auton ostaja ole automaattisesti se "fiksu" henkilo niinkuin vihjaat. Se riippuu siita mita arvostaa.
Mee testaamaan talvella, niin näät, että audin Quattrot on vain kovin nelari. Eli reippaasti lainaamaan S3 jostain.Onko s3:sessä edes kunnon nelivetoa? a3:sessa ainakin haldex..
Torsen taitaa ollaOnko s3:sessä edes kunnon nelivetoa? a3:sessa ainakin haldex..
Mee testaamaan talvella, niin näät, että audin Quattrot on vain kovin nelari. Eli reippaasti lainaamaan S3 jostain.
Ei kerro joo, eikä se ollut pääpointtina tuossa. Monella nyrkkipajalla sama kaveri tekee useampaa hommaa ja sama kaveri voi olla tiskillä, sekä auton alla tekemässä työt. Isommassa merkkiliikkeessä se mekaanikko pysyy siellä hallilla ja tiskillä on oma henkilöstö, joten vastuualueet on pienempiä, jolloin siihen tiettyyn työvaiheeseen mikä on omalla vastuulla saadaan panostettua enemmän. Siellä merkkiliikkeen hallissa voi olla vaikka vastavalmistunut mekaanikko ja silti huolto on asiakkaalle mieluisampi kokemus, kuin Peran nyrkkipajalla vaikka itse työ olisi tehty 20v kokemuksella paremmin ja huolellisemmin.
Monet jotka kyseenalaistivat merkkiliike korjaamolla käyttämistä varmasti itsekin siellä käyttäisi autoaan, mikäli tilanne olisi sama kuin Mikellä eli uusi auto ja omistusaika on muutaman vuoden luokkaa.
Se siitä offtopicista. Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?
Onko siinä moottori poikittain? Jos on nii Haldex, jos ei nii Torsen. Yksinkertaista.Torsen taitaa olla
Josko lopettaisit ton mulle kuittailun tohon viestiin kiitos. Voit sanoa asiasi ilman totakin. Jo kerran sanoin tosta ja jatkat silti.eli mike käys kokeilee oikeaa quattroa, niin mieli muuttuu taas.
Syy siihen miksi jostain öljynvaihdosta väännetään täällä sivukaupalla, on juuri sun tapasi vastata ja provota näihin muiden näkemyksiin, ja perustella vänkäämistäs ihan ihme selityksillä kateellisten panetteluilla ym. Varmaan tähänkin tulee joku vastaus tyyliin ''kuka vittu sinä olet päättämään miten minä kirjoitan foorumillani''.Niin, mitä sitten vaikka kuluttaisi 4 litraa kilsalla öljyä, en edelleenkään menisi vaihtamaan niitä nyrkkipajaan. Kyse oli öljynvaihdosta, mutta sitten alkaa taas sama lätinä siitä mikä vika Audeissa on. Jos mulla olis BMW, niin te hokisitte toista vikaa joka vaivaa kaverin kaverin kaverin autoa. KAIKKI autot omaa jotain vikoja, miksi sitä pitää ihmetellä joka ikinen kerta.
Ja sit kun siitä 3 tonnin romusta menee kytkin, niin saat maksaa tonnin, kun taas se kunnon peli omaa takuun vielä eikä maksa penniäkään. Tosin siitä ei mee kytkin. Muistan kun mun Astrasta meni kytkimen sylinteri ja se oli semmoisessa paikassa, että piti nostaa moottori irti. Meni enemmän rahaa kuin yhteenkään kalliimpaan autoon mitä olen omistanut.