Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Ja jos vain pakka riittää, niin ens vuonna alla on RS3, toivottavasti. Tai sitten uskottelen itselleni, että nää tehot riittää ja matkustelen enemmän tai sitten unohdan koko autoilun, sen näkee sitten.

Et ole harkinnut S:n piristämistä ABT:n paketilla? 400hp / 500Nm ottavat irti tuosta ja takuu hoituu ABT:n kautta.
Itselleni tulossa S3 sedan lokakuussa ja menee suoraan tuohon piristykseen, samat lukemat sitten kuin uudessa FL RS3:ssa. Oli tuo RS3 myös harkinnassa, mutta ajettuani päädyin S:ään silti.
 
Offtopiccina vielä tuohon autokeskusteluun.

Itsellä 8½ vuotta sitten Saksasta haettu A4. Muutama vuosi sitten päätin, että vaihtoarvon lähentyessä nollaa (ja ollen jo helvetisti käyttöarvon alapuolella) ajan tällä siihen asti että hajoaa joku sen verran kallis osa, ettei raaski korjata. Nyt ajettu 250tkm (josta työn vuoksi n. puolet vitunaikaista Helsingin mukulakiveä) ja vaihdettu tähän mennessä jakopään hihna, xenonit muutamaan otteeseen, ruostunut pakoputki, ohjaustehostimen pumppu. Seuraavaksi olis jarrupalat ja -levyt. Öljyä syö kyllä runsaasti ja käy kuin traktori (2.0TFSi). Kuitenkin summasummarun, tuo määrä kilsoja pääasiassa kaupunkiajossa ja mitään sellaista, joka ei kulu käytössä, ole mennyt rikki. Epäterveestä käyntiäänestä mututuntumalla sanoen tehot suurin piirtein kaikki tallella.

Perhepiirissä on ollut pikkuveljen paria Mersua lukuunottamatta kaikki autot jo viimeiset 15 vuotta joko Audeja tai Volkkareita. Yksi Passatti on palanut sähkövian vuoksi lunastukseen, yksi vaihdettiin pois juuri ennen kuin turbo ehti laueta. Missään muussa reippaassa kymmenessä autossa ei ole ollut mitään vikaa (pl. em. kuluvat osat). Eikä oikeastaan ole ollut missään kaveripiirin autoissakaan, olivat ne sitten Mersuja, Bemareita tai japanilaisia. Useimmiten tuntuvat turbot tai automaattilaatikot poksahtavan, niitäkin helvetin harvoin. Ja ihan merkkiin, vuosimalliin tai kilometrimäärään katsomatta.

Joko tässä keskustelussa kyse on siitä, että ihmiset ajavat aivan vitun vanhoilla vehkeillä tai sitten vaan kuulutaan siihen lähes (ja vain lähes) fitnessbloggaajille vastenmielisyydessään pärjäävään ihmiskastiin, jonka Facebookin kansikuvassa on auto, eikä ole juuri mitään muuta annettavaa maailmalle kuin autoista puhuminen (vrt. microsoft vs. google vs. apple -idiootit).
 
Kun puhutaan DSG ja ketjuvioista, on täysin totta että VAG-konserni on suoltanut ison kasan paskaa maailmalle ja kauan, MUTTA huomioitavaa on se että kun puhutaan S, RS ym muista audin tehokkaammista ja paremmista autoista niin moottoreilla ja laatikoilla ei ole mitään tekemistä noiden peruspulkkien tekniikan kanssa, vaikka samalla nimellä DSG kulkevatkin.. Näissä paremmissa autoissa ei tietääkseni ongelmia juurikaan ole ollut..
 
Minulla oli aika paljon korjattavaa autossa, joten päätin laittaa Googlen laulamaan ja lueskelin kaikista isommista ja pienemmistä paikoista asiakaskokemuksia. Omilla kokemuksillani olin jo karsinut pois pari pajaa ja yhden merkkikorjaamon. Arvata saattaa, että ei löytynyt yhtään paikkaa, missä asiakasta ei olisi kusetettu, kupattu tai muuten hommia hoidettu huonosti. Päädyin viemään sellaiseen paikkaan, joka oli niin uusi, että kukaan ei ollut vielä ehtinyt kirjoittaa mitään. :D
 
Te joilla ei ole ollut ongelmia vagilsisyöten kanssa, niin oletteko koskaan kuitenkaan kuullut esim. Dsg:n ongelmista? Lähipiirissäni kahdella on mennyt dsg:t paskaksi. Muita isompia vikoja ei ole ollut, paitsi yhden kaverin Vollkarista jakoketju piti vaihtaa 20 tkm välein. Mutta jos ettel ole kuulleet dsg:n ongelmista niin inneksi olkoon, olette asuneet tynnyrissä.

Tiedän, kaikilla merkeillä ongelmansa mutta kyllä tuo dsg vetää pohjat. Muiden merkkien ongelmista tietää vain ne, jotka tietävät vähän enemmän mutta muille Vag=rikkoutuva vaihdelaatikko. Onhan esim. audilla myös muita askeja, mut sit tosiaan pitää olla tarkkana millä koneella ottaa sen auton. Audi kun on keksinyt hybridin uudelleen, auto käy bensalla ja moottoriöljyllä. Audin mielestä on normaalia, että auto kuluttaa öljyä 1l/1000 km. Se nyt on normaalia, että uusissa dieseleissä kuljee öljyn täyttöpullo mukana, mut audilla pitää kuljettaa jos isoa kanisteria.

Dsg:stä mulla ainakin päästeltiin jotain ilmoja pihalle ja säädettiin. Alkoi jotain nikottelemaan ennen tuota huoltoa. Nyt pelaa taas ku unelma.
 
Niin se mieli muuttuu kun pääsee kokemaan asioita. Diisselit koitettu, monta maasturia, nopeita pienempiä ja tavallisia. Sit sitä muodostuu kokemuspohja, mutta se on nähty monta kertaa, niin treenaamisessa, kuin valokuvauksessa ja kaikessa muussa, kokemus ja empiirinen tieto ei merkkaa pakkotoistolla mitään, vain puheet merkkaa.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että ne jotka sanoo, että katumaasturit on turhia kaupungissa, ovat niin väärässä kuin olla voi. Ne on korkeutensa ansiosta todella päteviä juuri kaupungissa, se missä ne ei kivoja ole, on motariajot ja tuuliset kelit. Neliveto taas on aivan ehdoton stadissa talvella, siitä ei mihinkään pääse.

Mulle kelpais edelleen X6M tai muu vastaava vikkelä maasturi, mutta sitten kun alkaa hintaa katsomaan, niin samalla hintaa saa vielä hätäsemmän pienemmän.

Onko s3:sessä edes kunnon nelivetoa? a3:sessa ainakin haldex..
 
Ennen uuden auton ostoa ostin 4 vuotta vanhan auton, eli kaytannossa juuri niinkuin mainitset esimerkissasi. Se oli bemari ja sen huoltoon meni ehka n. 5 tonnia sina aikana. Kun ostin sen, auto naytti ja tuntui aivan uudelta. Uusia bemarimalleja tietenkin tuli vuosittain ja parin vuoden paasta yllari yllari mun auto alkoikin nayttaa ja tuntua yllattavan vanhalta ja uudet automallit naytti tosi hienoilta siihen verrattuna. Mietin sen jalkeen etta onko korjaamolla juokseminen ja vanhemmalla autolla ajaminen sen arvoista etta saastan muutaman euron paiva? Paatin etta ei ole.

Summa summarum: 4 vuotta kaytetylla autolla ajaminen jatti vahan paskan maun suuhun ja 4 vuotta uudella ajaminen oli mahtava kokemus. "Fiksuus" on joustava kasite naissa jutuissa eika kaytetyn auton ostaja ole automaattisesti se "fiksu" henkilo niinkuin vihjaat. Se riippuu siita mita arvostaa.
Huonoo tuuria. Itellä taas ollut 20 vuotta vanha auto, taidettiin iskarit vaihtaa 5v aika. 10v vanha auto, ei tehty mitään tosin auto oli vain vuoden ja nyt tämä nykyinen jolla on myöskin ikää jo se 8v , 200e on tainut mennä remontteihin 3v aika jos ei huoltoja lasketa.
 
Mee testaamaan talvella, niin näät, että audin Quattrot on vain kovin nelari. Eli reippaasti lainaamaan S3 jostain.

Useimmissa Audeissa joo mutta näissä poikittaismoottorisissa (TT, A3, S3, jotku muut VAGit) neliveto on tosiaan toteutettu Haldex-monilevykytkimen avulla.

Peruskäyttäjälle varmasti täysin riittävä ka ajaa asiansa talvellakin mutta ei ole lähelläkään parasta nelivetoa. Jos jotakin verrokkia haluaa niin esimerkiksi uusissa nopeissa Subarun ja Mitsubishin bensaturboissa on ns. oikea neliveto eikä normaaliolosuhteissa etuvetopainotteinen Haldex.

Useimmat tietää että nelivetoa ei voi hinata. Haldexilla varustettua autoa voi.
 
Ei kerro joo, eikä se ollut pääpointtina tuossa. Monella nyrkkipajalla sama kaveri tekee useampaa hommaa ja sama kaveri voi olla tiskillä, sekä auton alla tekemässä työt. Isommassa merkkiliikkeessä se mekaanikko pysyy siellä hallilla ja tiskillä on oma henkilöstö, joten vastuualueet on pienempiä, jolloin siihen tiettyyn työvaiheeseen mikä on omalla vastuulla saadaan panostettua enemmän. Siellä merkkiliikkeen hallissa voi olla vaikka vastavalmistunut mekaanikko ja silti huolto on asiakkaalle mieluisampi kokemus, kuin Peran nyrkkipajalla vaikka itse työ olisi tehty 20v kokemuksella paremmin ja huolellisemmin.

Monet jotka kyseenalaistivat merkkiliike korjaamolla käyttämistä varmasti itsekin siellä käyttäisi autoaan, mikäli tilanne olisi sama kuin Mikellä eli uusi auto ja omistusaika on muutaman vuoden luokkaa.

Se siitä offtopicista. Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?

Eikös Delta-autossa ollut juuri työnseisaus tuosta syystä, että mekaanikot ottaisivat autot jatkossa vastaan:D
 
eli mike käys kokeilee oikeaa quattroa, niin mieli muuttuu taas.
Josko lopettaisit ton mulle kuittailun tohon viestiin kiitos. Voit sanoa asiasi ilman totakin. Jo kerran sanoin tosta ja jatkat silti.

Sovitaan heti, että S3:n nelari on paska, niin ei tartte enempää vääntää. Mulla on ollut 4 nelaria ennen tätä kaikenlaisessa ajossa, mutta eihän se taas mitään merkkaa. On ollut Honda, se oli tyhmästi toteutettu. Touareg, Land Rover Freelander ja 2 ässää. Ässissä on varsin hyvin toteutettu nelari mun tarpesiin, pari talvea alla.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko Mike tuo sun Freelander tätä uudempaa koppaa, eli -06--> ? Mielenkiinnosta vaan kyselen että millainen vaikutelma siitä jäi, kun itseä kiinnostaa tuo uudempi koppainen (isommalla bensakutvosella).
 
Niin, mitä sitten vaikka kuluttaisi 4 litraa kilsalla öljyä, en edelleenkään menisi vaihtamaan niitä nyrkkipajaan. Kyse oli öljynvaihdosta, mutta sitten alkaa taas sama lätinä siitä mikä vika Audeissa on. Jos mulla olis BMW, niin te hokisitte toista vikaa joka vaivaa kaverin kaverin kaverin autoa. KAIKKI autot omaa jotain vikoja, miksi sitä pitää ihmetellä joka ikinen kerta.
Syy siihen miksi jostain öljynvaihdosta väännetään täällä sivukaupalla, on juuri sun tapasi vastata ja provota näihin muiden näkemyksiin, ja perustella vänkäämistäs ihan ihme selityksillä kateellisten panetteluilla ym. Varmaan tähänkin tulee joku vastaus tyyliin ''kuka vittu sinä olet päättämään miten minä kirjoitan foorumillani''.
Mulla ei oo mikään sua vastaan, päinvastoin, mutta aiheuttaa lähinnä myötähäpeää nämä iänikuiset monen sivun väännöt tässä ketjussa, kun kerta moni on sanonut live-miken olevan todella reilu ja hauska kaveri.
 
Ja sit kun siitä 3 tonnin romusta menee kytkin, niin saat maksaa tonnin, kun taas se kunnon peli omaa takuun vielä eikä maksa penniäkään. Tosin siitä ei mee kytkin. Muistan kun mun Astrasta meni kytkimen sylinteri ja se oli semmoisessa paikassa, että piti nostaa moottori irti. Meni enemmän rahaa kuin yhteenkään kalliimpaan autoon mitä olen omistanut.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin sen halvan kotteron voi valita myös ajatuksen kanssa ja usein välttyä kuluvien osien laukeamiselta omistus aikana. Toki mainitsemasi esimerkki alleviivaa myös tuota tuuria josta mainitsin, joka nyt on jokaisen autonomistajan riesa. Tarkoitus mulla ei ole arvostella kenenkään auto valintoja, lähinnä vain oman mielipiteeni ajattelin ilmaista siitä, että ei se hinta kerro koko totuutta, uuden auton lisäksi myös käytetty auto voi olla keskimääräistä vähemmän paska kapistus. Omalla kohdalla on luultavasti ollut helvetisti hyvää tuuria ja kallein huolto 15 vuoden ja arviolta 400tkm aikana mitä autoja olen omistanut, on ollut 600 euron jakohihnan vaihto liikkeessä.

Toki jos viisastella haluaa nimenomaan rahanmenosta, niin se kunnon pakkauusi peli on hukannut arvonalenemana jo yhden tai useamman kotteron verran siinä vaiheessa kun auto on ensirekisteröity.
 
Back
Ylös Bottom