Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Eihän Mike tätä ymmärrä, koska ei omista tallia :ruoska:
Miten niin en ymmärrä, mutta sen ymmärrän, että sä olet siinä taas mun ketjussa kitisemässä, ei ole eka kerta. Jos mulla olis autotalli, niin jos ei tarttis tasapainottaa, saattaisin ite vaihtaakin. Ymmärrän hyvin että sulle toi järjestely kelpaa.

En mä ole aloittanut marinaa kenenkään auton huolloista, mä perustelen vain omaani. Kyllä mä ymmärrän, että joku vie tonne ja tänne huoltoon jos ei halua viedä. Mä taas en halua viedä minne tahansa, tätä ei vain osata ajatella.

Joo yllättävän pitkä tarina saatiin öljynvaihdosta. Ne on nämä premium autot sellaisia juttuja et aina saa kuulla sitä ja tätä. On munanjatketta sun muuta. Kerran istuin bisnes seurueessa saunanlauteilla ja yksi s**tanan äijä oli tullut sinne Ferrarilla ja ukon letku roikkui lattialla asti... Kyllä maailma on välillä julma ja epäreilu paikka. Hyvää illanjatkoa.

Miten niin en ymmärrä, mutta sen ymmärrän, että sä olet siinä taas mun ketjussa kitisemässä, ei ole eka kerta. Jos mulla olis autotalli, niin jos ei tarttis tasapainottaa, saattaisin ite vaihtaakin. Ymmärrän hyvin että sulle toi järjestely kelpaa.
Kelpaa. Kitisen ihan vain sen takia, koska olen erimieltä näistä asioista. Sinä se olet joka laukoo noita vitun tyhmiä esimerkkejä. Jokainen kuka omistaa 80000e auton vaihtaa öljyt merkkiliikkeessä, mutta aloit vertaa sitä ihan päättömiin juttuihin.

En o ikinä maksanu yli viittäkymppiä pelkästä öljynvaihdosta. Tosin ehkä kommenttisi olikin sarkasmia?

Ei tosiaan ollut sarkasmia. Itse vaihdatin juuri 2014 mallin sprintteriin öljyt niin 350e maksoi, mutta tähän kuului 40e maksanut vikakoodin luku. Muita töitä ei siis tehty.

Ja juuri kuten Mike sanoi. Ei noi mitään 50e keikkoja ole mikäli vaihdattaa öljyt asiaankuuluvassa paikassa eikä Peran takapihalla.

Noh noh, itse vaihdatin edelliseen autoon aina öljyt yhdessä pikahuollossa, 7500km välein. Tiheä vaihtoväli koska auto tykkää siitä että sillä ajetaan. Ihan perus castrollia Edge Sport 0w40 ja OEM suodatin, töineen oli aina noin 100e luokkaa. Itse katsoin vieressä kun eka valutettiin öljyn täyttöaukosta uutta öljyä sisään niin kauan että suodattimen aukosta tuli kirkasta, huuhdeltiin siis viimeiset mustat öljyt pois ennen kuin täytettiin suodatin uudella öljyllä ja suodatin kii. Sitten välillä käyttäen moottoria öljymäärä ylärajaan saakka täyteen.

Jos joku tietää vielä huolellisemman tavan mistä kannattaa maksaa 300e niin kuulisin mielelläni.

Viimeksi muokattu:
Voisko joku kertoa mulle, että miksi renkaat pitäis tasapainottaa kun vaihtaa kauden vaihteessa talvi-/kesärenkaat alle? Mitä ne tekee niille siellä rengashotellisss säilytyksen aikana jotta ne menee epätasapainoon?

Ei tosiaan ollut sarkasmia. Itse vaihdatin juuri 2014 mallin sprintteriin öljyt niin 350e maksoi, mutta tähän kuului 40e maksanut vikakoodin luku. Muita töitä ei siis tehty.

Ja juuri kuten Mike sanoi. Ei noi mitään 50e keikkoja ole mikäli vaihdattaa öljyt asiaankuuluvassa paikassa eikä Peran takapihalla.
Miten ihmeessä noin kallista? Autojerrystä katoin niin Sprinterin öljynvaihto keskihinta 150e.
Vai oliko teboilin öljypurkkiin laitettu mersun logo ja hyväuskoinen asiakas maksoi mielellään ekstraa?

Entä veisitkö Laakkoselle öljynvaihtoon jossa kesäpoika vaihtaisi ekaa kertaa elämässään öljyt vai pienyrittäjälle jolla 20v kokemus mutta aateliset kutsuu hänen korjaamoaan nyrkkipajaksi?

Kelpaa. Kitisen ihan vain sen takia, koska olen erimieltä näistä asioista. Sinä se olet joka laukoo noita vitun tyhmiä esimerkkejä. Jokainen kuka omistaa 80000e auton vaihtaa öljyt merkkiliikkeessä, mutta aloit vertaa sitä ihan päättömiin juttuihin.

Hep! Mun Q7 on yli 80k ja en vaihda merkkiliikkeessä. Voitinko nyt jonkun palkinnon? :hyper:;)

Jos joku tietää vielä huolellisemman tavan mistä kannattaa maksaa 300e niin kuulisin mielelläni.

Ei välttämättä kyse ole siitä että pienemmissä pajoissa tehtäisiin automaattisesti paskaa jälkeä, itse pidän sitä syystä tai toisesta todennäköisempänä tapauksena kuin vaikka isomman merkkiliikkeen huollossa.

Olen joutunut valitettavasti todistamaan vierestä kun nyrkkipajalta ulos tullut auto on paskemmassa kunnossa kun sinne sitä vietäessä. Kyllähän noista useimmiten omansa saa pitkien vääntöjen jälkeen takaisin mutta mua ei kiinnosta sen Jalmarin kanssa vääntää kuukausi tolkulla että kuka vittu tämän shown maksaa kun ukko yrittää kusettaa ja keksiä tarinoita minkä kerkeää.

Isommissa merkkihuolloissa on kuitenki yleensä muukin kuin perävalotakuu.

Voisko joku kertoa mulle, että miksi renkaat pitäis tasapainottaa kun vaihtaa kauden vaihteessa talvi-/kesärenkaat alle? Mitä ne tekee niille siellä rengashotellisss säilytyksen aikana jotta ne menee epätasapainoon?
Ootko katsonut vierestä tasapainotusta? Aina ne on vähän sen tarpeessa. Merkitystä ei ole jos auto on vain kauppakassi, mutta jos on ihminen, joka tykkää autoista, ostaa sitä varten tehokkaamman mallin ja pitää siitä huolta, niin alkaa merkitsemään myös se, että renkaat on satavarmaan tasapainossa.

Noh noh, itse vaihdatin edelliseen autoon aina öljyt yhdessä pikahuollossa, 7500km välein. Tiheä vaihtoväli koska auto tykkää siitä että sillä ajetaan. Ihan perus castrollia Edge Sport 0w40 ja OEM suodatin, töineen oli aina noin 100e luokkaa. Itse katsoin vieressä kun eka valutettiin öljyn täyttöaukosta uutta öljyä sisään niin kauan että suodattimen aukosta tuli kirkasta, huuhdeltiin siis viimeiset mustat öljyt pois ennen kuin täytettiin suodatin uudella öljyllä ja suodatin kii. Sitten välillä käyttäen moottoria öljymäärä ylärajaan saakka täyteen.

Mitä helvettiä? Moottoriöljyt huuhtelemalla? On kyseessä Ferrari vai :david:?

Itse en osta kun uusia autoja. Edellisella (Chevy Camaro) ajoin 4.5 vuotta ja sina aikana korjautin vilkun kerran. Siina kaikki. Ei minua kiinnosta tippaakaan ajaa jollaain vanhalla paska-autolla ja saastaa paria taalaa paivassa pitkassa juoksussa. Kylla sillakin on minulle rahallista arvoa etta autoa ei tartte korjauttaa ja etta se nayttaa uudelta ja on mukavampi ajaa. Ja jos joku hajoaa niin todennakoisesti kuuluu takuun piikkiin eika maksa penniakaan. Yleensa nama "ei ole jarkea ostaa uutta autoa" nirisijat on niita joilla ei ole varaa ostaa uutta aitoa. Ajatteleeko ne naisista samalla tavalla? Miksi hommata timmissa kunnossa oleva kaunis muija joka pitaa huolta ulkonaostaan? Sillahan menee rahaa meikkeihin, ihonhoitoon, vaatteisiin ja salikorttiin - taytta rahanhukkaa. Parempi ottaa 100 kiloinen laski-Kyllikki muijaksi joka ei tee elettakaan nayttaakseen paremmalta niin saastyy 200 euroa / kuukausi.

Miten ihmeessä noin kallista?

Kieltämättä tuo summa itseänikin mietitytti alkuun mutta eipä kiinnostanut ruveta vänkäämään, syynä lienee se että aikasemmin huoltanut autojani kyseisessä liikkeessä vuositolkulla, erittäin miellyttävällä lopputuloksella sekä hinnatkin olleet inhimilliset.

Vaikka useampaan kertaan olen Miken kanssa eri asioista vääntänyt, niin tässä väittelyssä en näe kyllä mitään pointtia. Ne ostavat uusia autoja ja huollattavat autot "varman päälle" merkkiliikkeissä, joilla siihen on varaa ja jotka siitä haluavat maksaa. Ne joilla on vähemmän rahaa ja/tai eivät sitä halua autoihin niin paljon käyttää, ajelevat vanhemmilla autoilla. Vanhempia autoja joutuu yleensä huoltamaan enemmän kuin uusia, mutta siitä huolimatta hyväkuntoiset käytetyt autot tulevat omistajalleen halvemmaksi kuin uudet. Ei ole IMO kovin vaikeista yhtälöistä kyse.

Itse olen opiskelija, ja ajelen vajaat 13v vanhalla kolmen tonnin autolla (kilometrejä kertyy noin 20tkm vuodessa). Pääosin huollan ja korjaan autoni itse, ja vuosittain kuluviin osiin ja niiden mahdollisiin pajalla vaihtoihin menee se 200-500e. Jos taas massia olisi päällä niin paljon kuin vaikkapa Mikellä, niin ihan varmasti ajelisin mahdollisimman uudella ja hyvällä autolla, enkä luultavasti jaksaisi käsiäni liata korjauksiin vaikka taito riittäisikin.

E: alempana nimimerkin @makkarapötky96 kommentti kertoo hyvin mikä tässä on jutun juju. Kaveri ei halua käyttää autoon rahaa, vaikka ilmeisesti varaa olisikin. Jotkut taas kokevat auton järkevämpänä rahankäyttökohteena kuin vaikkapa merkkivaatteet tai sisäfileepihvit. Kuten minä. Jos allekirjoittaneella olisi nyt 500e ylimääräistä, niin varmasti ostaisin mieluummin autoon uudet vanteet, kuin pleikkarin tai vaikkapa uuden kännykän. Näissä asioissa on ihan turha tulla kenenkään huutelemaan yhtä ja oikeaa totuutta, sillä ei osoita kuin oman puusilmäisyytensä.

Viimeksi muokattu:
Itse en osta kun uusia autoja. Edellisella (Chevy Camaro) ajoin 4.5 vuotta ja sina aikana korjautin vilkun kerran. Siina kaikki. Ei minua kiinnosta tippaakaan ajaa jollaain vanhalla paska-autolla ja saastaa paria taalaa paivassa pitkassa juoksussa. Kylla sillakin on minulle rahallista arvoa etta autoa ei tartte korjauttaa ja etta se nayttaa uudelta ja on mukavampi ajaa. Ja jos joku hajoaa niin todennakoisesti kuuluu takuun piikkiin eika maksa penniakaan. Yleensa nama "ei ole jarkea ostaa uutta autoa" nirisijat on niita joilla ei ole varaa ostaa uutta aitoa. Ajatteleeko ne naisista samalla tavalla? Miksi hommata timmissa kunnossa oleva kaunis muija joka pitaa huolta ulkonaostaan? Sillahan menee rahaa meikkeihin, ihonhoitoon, vaatteisiin ja salikorttiin - taytta rahanhukkaa. Parempi ottaa 100 kiloinen laski-Kyllikki muijaksi joka ei tee elettakaan nayttaakseen paremmalta niin saastyy 200 euroa / kuukausi.
Niin, kun et taida Suomessa asua niin mukavahan se on kohtuu hintaan niitä uusia autoja ostella.

22tkm körötellyt nykyisellä 400e maksavalla autolla ja 7.9e maksavan raidetangon pään olen joutunut vaihtamaan. Öljyjäkään jaksanut vaihtaa kun vuotaa/syö, lisännyt vaan silloin tällöin :D
Voisinhan mä lainaa ottaa ja pröystäillä lainabemarilla mutta koska käyttöauto on vain väline jolla liikutaan aasta beehen niin ei mulle mitään väliä. Käytän mielummin rahat fiksusti ja tahkon sitä lisää kuin että ostaisin Suomessa uuden auton joka on niin idiootti sijoitus

Ei auto ole mikään sijoitus. Mä en voisi millään perustella miksi pitää olla 310 pollea perseenalla ja 5 tonnin kiekot joita ei edes ajaessa nää. Ainoa peruste mulla on se, että tykkään nopeista autoista ja kiihtyvyydestä. Samoin mä en lihaksilla tee mitään, mutta kun mä satun tykkäämään siitä paineesta minkä ne tuo ja siitä, että on massasta poikkeava.

Mä elän vain kerran ja jos tykkään autoista, niin mä en ala niitä järjellä perustelemaan.

Oon aina ajatellut, että autot on vähän niinkuin vuokralla, että se mitä niihin menee rahaa, katoaa eikä takaisin tule.

Yleensä ne ei ole niitä. Mietitäänpä hetki, ostat uuden auton joka maksaa vaikka 40000e. Pidät sitä 4 vuotta ja olet laittanut rahaa vain huoltoihin ja avannut sillä vaikka 60000km. Viet sen takaisin 4 vuoden kuluttua auton arvo on 20000, eli kuinka paljon olet rahaa autoon laittanut?
Sitten se fiksumpi ihminen. Se käy ostamassa sen sinun vanhan auton mitä olet huoltanut siellä merkkiliikkeessä ja pitänyt autosta hyvää huolta ja maksaa siitä 22000 e ja pitää sitä 4 vuotta. Tuonna aikana pitää käydä helvetin huono tuuri, että se tekee siihen sen kummempaa kuin ne perus huollot. Sitten tämä kaveri lähtee myymään sitä autoa ja autolla on ajettu se 120000km. Arvelisin auton arvon olevan nytten noin 15000e eli kuinka paljon tämä kaveri on rahaa autoon laittanut?
On toki eriasia jos on rahaa ja haluaa laittaa täysin uuden auton, mutta fiksuinta se olisi silti laittaa se vähän käytetty siis FIKSUINTA ettei kukaan taukki tuu taas lässyttää mistään, kun ei ole varaa niin ei voi ajaa uudella autolla. Ja jos sinnulla on lainaa siihen uuteen autoon , niin periaatteessa et voi tulla sinäkään sanomaan, että sinulla olisi varaa siihen uuteen autoon ja lainan ottaminen autoon on maailman tyhmintä.

Ei auto ole mikään sijoitus. Mä en voisi millään perustella miksi pitää olla 310 pollea perseenalla ja 5 tonnin kiekot joita ei edes ajaessa nää. Ainoa peruste mulla on se, että tykkään nopeista autoista ja kiihtyvyydestä. Samoin mä en lihaksilla tee mitään, mutta kun mä satun tykkäämään siitä paineesta minkä ne tuo ja siitä, että on massasta poikkeava.

Mä elän vain kerran ja jos tykkään autoista, niin mä en ala niitä järjellä perustelemaan.

Oon aina ajatellut, että autot on vähän niinkuin vuokralla, että se mitä niihin menee rahaa, katoaa eikä takaisin tule.
Tämä :rock:

Back
Ylös Bottom