Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saattaa tulla yllätyksenä kun et ole koskaan omistanut kalliimpaa autoa, että sen myyntihintaan vaikuttaa myös se huoltokirja. Tässä taas nähdään miten kujalla ihmiset on kun ne näkee vain oman napansa.Tää saattaa tulla sulle täytenä yllätyksenä et siellä nyrkkipajalla saattaa myös olla töissä ihan yhtä päteviä mekaanikkoja kuin siellä ylihinnoitetulla Audi Centerillä.
Et kai sä oikeasti yritä perustella uuden auton ostoa taloudellisilla järkisyillä... sillä rahalla joka "menee", kun ajaa auton ulos kaupasta korjaa ja huoltaa tuollaista 3 tonnin romua sen 10 vuotta. Ja jos sulla on Vaggilainen niin ei kannata huudella noista kytkimien menoista. Useissa Vagilaisissa kun on kaksi kytkinta, eivätä Vagilaiset oli kovin hyvässä maineessa a) niiden kestojen suhteen ja b) sen suhteen että korjaisivat ne mukisematta. Jos saat riitelemättä korjaamaan niin vaihtavat uuteen askiin, ja koska saad käytetyn askin tilalle uuden, niin joudut itse maksamaan osan. Ja se on "osa" on vain pikkasen enemmän kuin mitä askin korjaus muualla kuin merkkiliikkeessä olisi maksanut.Ja sit kun siitä 3 tonnin romusta menee kytkin, niin saat maksaa tonnin, kun taas se kunnon peli omaa takuun vielä eikä maksa penniäkään. Tosin siitä ei mee kytkin. Muistan kun mun Astrasta meni kytkimen sylinteri ja se oli semmoisessa paikassa, että piti nostaa moottori irti. Meni enemmän rahaa kuin yhteenkään kalliimpaan autoon mitä olen omistanut.
Kukaan ole perustellut uuden auton oston taloudellista järkeä, koska sitä ei ole. Vaan sitä, että parin tonnin koslalla ajelevat huutelevat asiasta, mistä ei ole mitään käsitystä. Kallista autoa ei viitti viedä minnekään pikkupajaan huoltoon, vaan haluaa sinne merkkihuollon merkinnän huoltokirjaan. Ero hinnassa on joka tapauksessa niin pieni, ettei sillä pitäisi olla mitään väliä. Ja mulle on ihan sama jos kytkin laukeaa kun on takuut voimassa koko omistuksen ajan. Ja noi sun selitykset vaggilaisista autoista ja toisen selitykset miten meset hajoaa ja kolmannen miten tojotat hajoaa, on merkityksetöntä lässytystä ja samaa levyä aina. Ihan sama minkä auton ostat, niin joku jeesus tietää kaverin kissankusettajan kukankastelijan, jolla auto hajos. Eikä koskaan mainita toki, että auto ei ollut tuore, vaan 10 vuotta vanha ja 300 tonnia rullattu.Et kai sä oikeasti yritä perustella uuden auton ostoa taloudellisilla järkisyillä... sillä rahalla joka "menee", kun ajaa auton ulos kaupasta korjaa ja huoltaa tuollaista 3 tonnin romua sen 10 vuotta. Ja jos sulla on Vaggilainen niin ei kannata huudella noista kytkimien menoista. Useissa Vagilaisissa kun on kaksi kytkinta, eivätä Vagilaiset oli kovin hyvässä maineessa a) niiden kestojen suhteen ja b) sen suhteen että korjaisivat ne mukisematta. Jos saat riitelemättä korjaamaan niin vaihtavat uuteen askiin, ja koska saad käytetyn askin tilalle uuden, niin joudut itse maksamaan osan. Ja se on "osa" on vain pikkasen enemmän kuin mitä askin korjaus muualla kuin merkkiliikkeessä olisi maksanut.
Saa olla melko hyvä uskonen jos saa edes itsensä huijattua, että uuden auton osto on taloudellisesti jotenkin järkevää. Kyllä sitä joutuu perustelemaan ihan muilla syillä. Siis jos ylipäätänsä haluaa/pitää perustella.
Mä taas ostan samasta liikkeestä auton, huollatan samassa liikkeessä ja kun vien vaihtoon, tuttu myyjä tietää tarkalleen auton historian kokonaan. Mutta ei, mun olis varta vasten vietävä se halvimpaan öljynvaihtoon ja pistää halvimmat öljyt sisään, koska säästäisin 50 euroa. Kertooko joku jo mulle mitä järkeä siinä olisi?Mulla on vuoden 2015 Audi Q7 ja ei ole koskaan käynyt merkkiliikkeessä huollossa. Jälleenmyyntihintaan se ei vaikuta paskan vertaa, koska autojen hinnoittelu perustuu nykyään käytännössä tietokonepohjaisiin analyyseihin. Toki huoltokirjassa leimat pitää jostain huollosta olla muuten tulee penaltia.
Mä taas ostan samasta liikkeestä auton, huollatan samassa liikkeessä ja kun vien vaihtoon, tuttu myyjä tietää tarkalleen auton historian kokonaan. Mutta ei, mun olis varta vasten vietävä se halvimpaan öljynvaihtoon ja pistää halvimmat öljyt sisään, koska säästäisin 50 euroa. Kertooko joku jo mulle mitä järkeä siinä olisi?
Ja renkaat mä jätän samaan liikkeeseen säilytykseen. Tätäkin on monet ihmetelleet miksi maksaa säilytyksestä. Mun selitys on yksinkertainen, en jaksa kannella niitä, tai jättää varastoon tonnin renkaita lojumaan kun ne joku kuitenkin onnistuu nussimaan. Kun aika tulee vaihtaa, mä menen liikkeseen ja ne vaihtaa ja tasapainottaa mun odotellessa. Eikä tää kelpaa, vaan mun pitäis tuolla vitun räntäsateessa kannella niitä ja vaihdella itse. Kiinnostaa kun kasa kiviä jos hinta vaihdolle on liikkeessä 60 euroa. Ja silti, vaikka itse vaihtaisin, niin mä en halua ajella tasapainottamattomilla renkailla autolla, joka on tehty siihen, että se liikkuu hyvin tasaisesti ja nopeaan. Sen alustan kun ryssit skippaamalla tasapainotuksen ja motarilla alkaa täriseen, niin tuleeko hyvä mieli kun meet sitten maksamaan kuitenkin liikkeeseen kun ne irrottaa ja tasapainottaa.Ei tämä on ihan luonnollinen tapa tehdä jos on tyytyväinen kokonaispalveluun, niin pikku hiluilla ei merkitystä. Kokonaisuuden kannalta muutenkin vaivattomin tuo sun tapasi. Ne piirtää kellä on liitua ja loput itkee ettei raha meinaa mitään... ja yleensä ne samat tyypit täyttää lottoa joka lauantai.
Ja renkaat mä jätän samaan liikkeeseen säilytykseen. Tätäkin on monet ihmetelleet miksi maksaa säilytyksestä. Mun selitys on yksinkertainen, en jaksa kannella niitä, tai jättää varastoon tonnin renkaita lojumaan kun ne joku kuitenkin onnistuu nussimaan. Kun aika tulee vaihtaa, mä menen liikkeseen ja ne vaihtaa ja tasapainottaa mun odotellessa. Eikä tää kelpaa, vaan mun pitäis tuolla vitun räntäsateessa kannella niitä ja vaihdella itse. Kiinnostaa kun kasa kiviä jos hinta vaihdolle on liikkeessä 60 euroa.
Ja tässä kun ei ole edes kyse rahasta, pari huoltoa 3 vuodessa, niin mitä tossa nyt sitten loppupeleissä edes säästäisi, satasen? Miksi se pitäisi säästää jos merkkihuoltomerkinnät saa ja mun tapauksessa vielä se historia on tarkalleen liikkeen tiedossa. En ymmärrä miksi ehdointahdoin pitää niin vaikeeksi asiat tehdä. Elämässä menee enemmän rahaa paljon turhempaankin, mullakin, kuin joku hikinen öljynvaihto, joka pitää tehdä seuraavaksi kun mä en enää omista koko autoa.Persaukisilla usein unohtuu sekin et jotkut voi käyttää aikansa tehokkaammin esimerkiksi bisnesten tekoon kuin vaihdella renkaita, siivota asuntoa tai mitä nyt ikinä onkin. Vähän sama kuin miksi heilua salilla 4 tuntia jos tunnissa saa ns. täyden hyödyn. Pelkkiä valintoja ja punnittuja asioita. Jos nämä loton täyttäjät olisivat alusta asti säästäneet rahansa ja opetelleet sijoittamaan ne lottorahat, niin olisi muutakin tilillä kuin muistot.
Eli kun mä en ole omistanut kalliimpaa autoa enkä tienaa yhtä paljon kuin sinä niin olen kujalla autoista? Jotenkin hassun tuntuista kun työskentelen kuitenkin auto-alalla.Saattaa tulla yllätyksenä kun et ole koskaan omistanut kalliimpaa autoa, että sen myyntihintaan vaikuttaa myös se huoltokirja. Tässä taas nähdään miten kujalla ihmiset on kun ne näkee vain oman napansa.
Sano yksikin perustelu, miksi ne kaksi huoltoa mitkä tämän omistuksen aikana menisin teettämään halvimmassa paikassa ja laittaisin halvimmat öljyt? Kerro ihan omin sanoin, mitä vitun järkeä? Ei mitään kun tämmöisen auton omistaja tuskin 200 euroon kaatuu. Tässä taas nähdään miten osalla ei vain ole mitään käsitystä näistä asioista. Jos sulla olis Lambo, niin sulla olis hilloa niin paljon, että sä et öljyjä itse vaihtaisi, osaatko ajatella yhtään tämmöistä? Tuskin.
Jos mulla olis tossa vaikka kakkosautona vanha Civic, niin veisin sen halvimpaan huoltoon ja en välittäis paskaakaan siitä muutenkaan.
Meinaatko, että ne saa siellä sen kalleimman öljyn halvemmalla? Ei saa. Eti mulle halvin 2017 S3 öljynvaihto, katoppa paljonko maksaa vaikka Penan höyläämössä.Nyrkkipajalla huolto = huonot öljyt? Voi jeesus mikää logiikka.
Ja tässä kun ei ole edes kyse rahasta, pari huoltoa 3 vuodessa, niin mitä tossa nyt sitten loppupeleissä edes säästäisi, satasen? Miksi se pitäisi säästää jos merkkihuoltomerkinnät saa ja mun tapauksessa vielä se historia on tarkalleen liikkeen tiedossa. En ymmärrä miksi ehdointahdoin pitää niin vaikeeksi asiat tehdä. Elämässä menee enemmän rahaa paljon turhempaankin, mullakin, kuin joku hikinen öljynvaihto, joka pitää tehdä seuraavaksi kun mä en enää omista koko autoa.
Jotenkin hassun tuntuista kun kyse on valinnoista ja sä oot auto-alalla ja mä taas siellä ratin takana. Mä omistan sen auton, sä vain huollat niitä, et sä ymmärrä tätä skenaariota vaikka olisit vaihtanut tuhannen auton öljyt. Sä et vain osaa samaistua. Edelleen, jos vaihtaisin edullisempaan autoon, niin mulle olis melko sama missä sen huollattaisin.Jotenkin hassun tuntuista kun työskentelen kuitenkin auto-alalla.
Tämä on taas tämä, jos ei bodaa koko viikonloppua, niin ryyppää koko viikonlopun. Ei se tarkota sitä jos ei mene vaihtaa öljyjä Audin merkkiliikkeeseen , niin laittaa bilteman öljyä eikä se Audin merkkiliikkeen öljy ole sen kummempaa, kuin muittenkaan jos ei nyt ihan sitä halvinta laitaÖö, tota noin, tuliko sulle jotenkin uutena asiana, että ei noihin tehokkaisiin laiteta sitä Bilteman halvinta :D.
Voi jeesus. Ja kun ne vaihdetaan merkkiliikkeessä, eikä naapurin Pertsan pihalla, niin sekin maksaa.
Sama kun jengi ihmettelee miksi porukka käy vaihtamassa renkaat liikkeessä kun itekin saa juosten kusten kännissä vaihdettua. Mutta ai niin, tasapainottaakin pitäisi.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka ei tajua että kun joku ostaa kalliimman auton, niin ehkä sitä ei kiinnosta huollattaa sitä nyrkkipajalla, ajaa tärisevällä ratilla tasapainottamattomilla renkailla ja tunkee koneeseen halvinta öljyä. Sitä eletään semmoissa saatanan laatikossa, jossa ei ymmärretä ketään muuta kuin omaa napaa.
Ei jaksa kiinnostaa. Vaihdata ne sun puurot missä haluat ja maksa siitä vaikka se 500e, koska audilla on paremmat öljyt.Meinaatko, että ne saa siellä sen kalleimman öljyn halvemmalla? Ei saa. Eti mulle halvin 2017 S3 öljynvaihto, katoppa paljonko maksaa vaikka Penan höyläämössä.
Et sä ymmärrä. Mike vaan ymmärtää koska kallisauto ja skenaario.Tämä on taas tämä, jos ei bodaa koko viikonloppua, niin ryyppää koko viikonlopun. Ei se tarkota sitä jos ei mene vaihtaa öljyjä Audin merkkiliikkeeseen , niin laittaa bilteman öljyä eikä se Audin merkkiliikkeen öljy ole sen kummempaa, kuin muittenkaan jos ei nyt ihan sitä halvinta laita
Niinpä:D pari kertaa olen käynyt vaihtamassa renkaat liikkeessä, mutta muuten itse eikä se ole ikinä ollut minulle ongelma ja renkaat säilyy omassa tallissa, koska minulla on varaa omistaa talli . Eihän Mike tätä ymmärrä, koska ei omista talliaTai jos vaihtaa ite renkaat, niin se pitää tehä kännissä räntäsateessa. :D

No ei kiinnosta joo kun säkin tajuat, ettei se sen halvempaa ole missään. 299, eri halvempi. Mä maksan joka kuukausi 169 euroa siitä, että auto on parkkihallissa, eikä pihalla, eikä tartte etsiä joka kerta parkkipaikkaa ja jättää tonne ulos potkittavaksi. Perustele mulle nyt jo ihmeessä, mikä järki mun on olla ottamatta saman liikkeen leimaa huoltokirjaan kun erotus hinnassakin on kuitenkin mitätön?Ei jaksa kiinnostaa. Vaihdata ne sun puurot missä haluat ja maksa siitä vaikka se 500e, koska audilla on paremmat öljyt.