CBB Juho Murtonen

olis kyllä hauska nähdä kuka näistä "lihaksentuhoajista" naturaalina pärjäis ulkonäössä saatikka voimissa, jos pitäs samalta viivalta tehdä.
Ei jumankauta miten käsittämätöntä lukutaidottomuutta. Naturaali voi vetää täysiä, mutta palautuminen pitää suhteuttaa rasitukseen.

Ja otetaan nyt esimerkkinä Olmala, vetää tuplia ja erikoistekniikkatreeniä. Natuna voi yhtälailla treenaa kovaa, mutta tuskin sä sitä ymmärrät kun et niin tee.

Ärsyynnyn ihan helvetisti näistä vässyköistä jotka selittää ja selittää mutta suu käy enemmän mitä tekee, enkä tarkoita Juhoa. Hirvee hinku puolustella kevyempää treenaamista, kuinka yllättävää.

Mikset sä ajattele toisinpäin, että pääsiskö Juho mihinkään tolla treenillä vaikka olis mitä kierrossa?

Ei jumankauta miten käsittämätöntä lukutaidottomuutta. Naturaali voi vetää täysiä, mutta palautuminen pitää suhteuttaa rasitukseen.

Ja otetaan nyt esimerkkinä Olmala, vetää tuplia ja erikoistekniikkatreeniä. Natuna voi yhtälailla treenaa kovaa, mutta tuskin sä sitä ymmärrät kun et niin tee.

Ärsyynnyn ihan helvetisti näistä vässyköistä jotka selittää ja selittää mutta suu käy enemmän mitä tekee, enkä tarkoita Juhoa. Hirvee hinku puolustella kevyempää treenaamista, kuinka yllättävää.

Mikset sä ajattele toisinpäin, että pääsiskö Juho mihinkään tolla treenillä vaikka olis mitä kierrossa?

Ei mulla mitään lukutaidottomuutta, ihmettelen vaan kovaa tarvetta mielipidepakottaa tässä Juhon ketjussa pois Juhon ajatuksista. Juho on perustellut miksi tekee niin kuin tekee ja miksei tiheällä frekvenssillä voi tehdä älyttömän kovaa. Mun mielestä kondis ja voimatasot erinomaiset, why fix it if it ain't broken?
Eikä tässä nyt kukaan mitään lopullisia totuuksia voi väittää julistavansa, kaikkea saa mainostaa ja kokeilla.

Yhtälailla se vituttaa kun hormonihermannit tulee kertomaan kovaa treenaamisesta. Lääkkeiden avulla palautuu paremmin ja se on fakta.

Eikö ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin treenata "vitun kovaa"? Varsinkin natikoilla pitää oikeasti miettiä sitä palautumista ja hyvä muistaa että moni tekee täyttä työpäivää treenien ohella, joten se vitun kovaa treenaminen ei aina ole senkään vuoksi mahdollista. Lisäksi puntinnostelun ohella voi olla muitakin liikuntaharrastuksia jotka tulee huomioida kokonaisrasituksessa. Ei se täysillä vetäminen ole todellakaan ainoa tapa treenata. Se vie energiaa muista asioista jos vetää itsensä ihan piippuun siellä salilla. Salilla voi myös käydä myös ihan hyvinvoinninkin vuoksi.

Tottakai jos ykköslajina on kehonrakennus ja tarkoituksena on kisata niin tilanne on eri ja silloin tuleekin tehdä hommat vaaditulla intensiteetillä ja optimoida palautuminen.

ps. tämänkin voi kuitata vässyköiden selittelynä...

olis kyllä hauska nähdä kuka näistä "lihaksentuhoajista" naturaalina pärjäis ulkonäössä saatikka voimissa, jos pitäs samalta viivalta tehdä.

Kelpaanko mä esimerkiksi? :)

Juho on perustellut miksi tekee niin kuin tekee ja miksei tiheällä frekvenssillä voi tehdä älyttömän kovaa.

Juholla on oma näkemys, niinkuin on mullakin ja Mikelläkin. Tuota mä vaan en ymmärrä että miksi muka tiheällä frekvenssillä ei voi tehdä älyttömän kovaa? Mä olen tehnyt
tuota jo muutaman vuoden ajan. Siis paukuttanut erikoistekniikoita ja failurea joka treeniin. Yhdessäkään treenissä en jätä "varastoon" toistoja. Jokainen toki tekee kuten haluaa.
Eikä tämä ole siis kritiikkiä Juhoja kohtaan. Arvostan molempia tyyppejä todella paljon.

Yhtälailla se vituttaa kun hormonihermannit tulee kertomaan kovaa treenaamisesta. Lääkkeiden avulla palautuu paremmin ja se on fakta.

Eikö ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin treenata "vitun kovaa"? Varsinkin natikoilla pitää oikeasti miettiä sitä palautumista ja hyvä muistaa että moni tekee täyttä työpäivää treenien ohella, joten se vitun kovaa treenaminen ei aina ole senkään vuoksi mahdollista. Lisäksi puntinnostelun ohella voi olla muitakin liikuntaharrastuksia jotka tulee huomioida kokonaisrasituksessa. Ei se täysillä vetäminen ole todellakaan ainoa tapa treenata. Se vie energiaa muista asioista jos vetää itsensä ihan piippuun siellä salilla. Salilla voi myös käydä myös ihan hyvinvoinninkin vuoksi.

Tottakai jos ykköslajina on kehonrakennus ja tarkoituksena on kisata niin tilanne on eri ja silloin tuleekin tehdä hommat vaaditulla intensiteetillä ja optimoida palautuminen.

ps. tämänkin voi kuitata vässyköiden selittelynä...

Lääkkeiden avulla palautuu toki paremmin mutta ei se ole Miken teksteissä ollut pointti. Mike on jo useampaan kertaan maininnut että ilman lääkkeitä otetaan vaan pidempi lepo.
Palautuminen tehdään sen mukaan mitä kroppa vaatii. Jos vaatii ekstrapäiviä lepoa niin sitten se tehdään. Ei se sulje pois kovaa treenaamista. Olen kysynyt tätä jo aikaisemminkin
mutta en saanut vastausta näiltä failuren välttelijöiltä. Kuinka sä kehität palautumiskapasiteettia jos sä et ikinä vie kroppaasi äärirajoille? Välttelemällä failurea ja kovaa treenaamista BODAUStreenissä et tule ikinä kehittämään palautumiskapasiteettia. Voimannostossa/painonnostossa failuren vältteleminen on vaan fiksua, puhun siis bodaustreenistä. Ei tämä munkaan palautumiskapasiteetti ole aivan tyhjästä syntynyt, vaan vaatinut aivan helvetisti työtä ja tuskaa.

Juholla on oma näkemys, niinkuin on mullakin ja Mikelläkin. Tuota mä vaan en ymmärrä että miksi muka tiheällä frekvenssillä ei voi tehdä älyttömän kovaa? Mä olen tehnyt
tuota jo muutaman vuoden ajan. Siis paukuttanut erikoistekniikoita ja failurea joka treeniin. Yhdessäkään treenissä en jätä "varastoon" toistoja. Jokainen toki tekee kuten haluaa.
Eikä tämä ole siis kritiikkiä Juhoja kohtaan. Arvostan molempia tyyppejä todella paljon..
Sitä tiheää frekvenssiäkin on monenlaista. Menin tuossa kohtuu pitkään 1-2- jakoisella jossa koko kroppa tuli 3-4 kertaa viikossa läpi ja siinä mentiin osassa failureen osassa ei. Tuossa pitää aluksi vähän tunnustella ja tietää mitkä sarjat vie failureen. Niitä isoimpia ja raskaimpia ei kannata, mutta pidempien sarjojen jutut voi jo aika kivasti vetää siihen pos failureen asti.

Nyt teen vielä tiheämmällä eli koko kroppa läpi 6-kertaa viikossa ja vielä tunnustelen tuota mihin asti niitä sarjoja otetaan ja siitä sitten hiljakseen se tapa löytää, mutta varmasti noi "isommilla" painoilla suoritetut jää tekemättä failureen ettei se hermosto ala käymään kierroksilla.

Eli kyllä noissa tiheämmänkin frekvenssin ohjelmissa voidaan sitä toteuttaa. Sen kanssa pitää olla vaan fiksu ja tunnustella sitä.

Treenaaminen ei ole rakettitiedettä ja siitä liian vaikeaa tekemällä, siis miettii tutkimuksia, vaivaa päätänsä, kuluttaa aikaa ja ottaa ressiä, mutta sitten salilla ei kuluteta tarpeeksi, ei olla valmiita kärsimään. Otetaan kaksi ääriesimerkkiä. Ben Pakulski, nojaa jumalattomasti tieteeseen, tutkii ja tutkii. Branch Warren, treenaa aivan päättömästi riehuen. Warren on sanalla sanoen vitusti parempi kehonrakentaja millä tahansa mittarilla, vaikka nyt kisamenestys. Yksinkertaista simppeliä faktaa ei kannata välttämättä vältellä, eli tunti turpaan ja kotiin. Mutta kuten sanottu, se sattuu, se tekee ilkeetä ja siitä tulee paikat kipeeksi. Se ilmeisesti on joko A: liian simppeliä ja ei uskota sen toimivan tai B: ei löydy palleja siihen.

Mä en nää tossa kuin sen, että ei ole palleja siihen. Koska jos ollaan valmiita miettimään frekvenssejä, virittelemään kuminauhoja estämään verenkiertoa, luetaan, luetaan ja luetaan, niin mikä perkele siinä on, ettei sitä yksinkertaisinta ja ilmeisintä tapaa koiteta, eli todella kovaa treenaamista? Kertokaa mulle, mikä tässä on niin vaikeeta? Teette niin kovaa, että ei enää irtoa, meette kotiin, syötte, lepäätte ja meette uudestaan kun kykenette? Jos ei muuten, niin olisi se ainakin shokki keholle kun normaalisti vältellään failurea. Mutta mä takaan, että tuloksia tulee aivan vitun varmaan enemmän tolla kuin feidaamalla. Jengi hukkaa vuosikausia aikaa kehitykseltä tekemällä liian kevyesti. Siitä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta kuin hyötyä etsiä ne omat rajat ja katsoa mihin kykenee ja miten siitä palautuu. Mikä estää? Ai niin, kipu. Pää pettää kun kuulee sanan rest-pause.

Viimeksi muokattu:
jos tekee esim mavee ite en vedä ihan failureen koska siitä ei palaudu ihan samalla tavalla kun jostain ylätaljasta,ja teen kropan kahdesti viikossa

Treenaaminen ei ole rakettitiedettä ja siitä liian vaikeaa tekemällä, siis miettii tutkimuksia, vaivaa päätänsä, kuluttaa aikaa ja ottaa ressiä, mutta sitten salilla ei kuluteta tarpeeksi, ei olla valmiita kärsimään. Otetaan kaksi ääriesimerkkiä. Ben Pakulski, nojaa jumalattomasti tieteeseen, tutkii ja tutkii. Branch Warren, treenaa aivan päättömästi riehuen. Warren on sanalla sanoen vitusti parempi kehonrakentaja millä tahansa mittarilla, vaikka nyt kisamenestys. Yksinkertaista simppeliä faktaa ei kannata välttämättä vältellä, eli tunti turpaan ja kotiin. Mutta kuten sanottu, se sattuu, se tekee ilkeetä ja siitä tulee paikat kipeeksi. Se ilmeisesti on joko A: liian simppeliä ja ei uskota sen toimivan tai B: ei löydy palleja siihen.

Mä en nää tossa kuin sen, että ei ole palleja siihen. Koska jos ollaan valmiita miettimään frekvenssejä, virittelemään kuminauhoja estämään verenkiertoa, luetaan, luetaan ja luetaan, niin mikä perkele siinä on, ettei sitä yksinkertaisinta ja ilmeisintä tapaa koiteta, eli todella kovaa treenaamista?
3 kertaa itseni sairaalaan treenanneen ja lenkillä tajuntani menettäneeni ni aattelin kokeilla fiksua tapaa sen balls to the walls menon sijaan :) Tosin tuskin mulle nyt tuota kirjoittelit, mutta kerron sen oman syyni miksi nyt näin mennään.

jos tekee esim mavee ite en vedä ihan failureen koska siitä ei palaudu ihan samalla tavalla kun jostain ylätaljasta,ja teen kropan kahdesti viikossa
Juuri noin pitääkin edetä, omat rajat on etsittävä. Mitä helvetin järkee on tehdä vajaita treenejä eikä koskaan mene tappiin asti ja katso miten rajuihin suorituksiin keho kykenee?

3 kertaa itseni sairaalaan treenanneen ja lenkillä tajuntani menettäneeni ni aattelin kokeilla fiksua tapaa sen balls to the walls menon sijaan :) Tosin tuskin mulle nyt tuota kirjoittelit, mutta kerron sen oman syyni miksi nyt näin mennään.
No mutta sä olet rajat löytänyt ja tiedät missä ne on ja kuin kovaa voi treenaa. Mä en ole sairaalassa vieläkään ja aivan varmaan olen vetänyt vähintään yhtä kovia treenejä jo 5 vuotta putkeen.

No mutta sä olet rajat löytänyt ja tiedät missä ne on ja kuin kovaa voi treenaa. Mä en ole sairaalassa vieläkään ja aivan varmaan olen vetänyt vähintään yhtä kovia treenejä jo 5 vuotta putkeen.
Sitä mä tossa sunki ketjussa suosittelin että niitä rajoja lähtee hakemaan, että tietää missä ne menee. En siis tota ihan alottelijalle lähtis suosittelemaan, mutta sitten kun niitä vuosia alkaa olla vähän takana.

Mikä mahtaa olla yleensä nykyisin bodaustreeniin päätyvien aiempi urheilutausta? Jos bodaukseen lähdetään ilman mitään pohjaa, voi tappiin treenaaminen olla aika vaikeaa. Veikkaanpa, että tässäkin ketjussa esille nostetun Olmalan kyky treenata paljon ja kovaa on ainakin osittain perua painitaustasta. Kun on tottunut hapotukseen jne. muissa lajeissa, luulisin siitä olevan hyötyä, jos siirtyy bodauksen pariin.

Mikä mahtaa olla yleensä nykyisin bodaustreeniin päätyvien aiempi urheilutausta? Jos bodaukseen lähdetään ilman mitään pohjaa, voi tappiin treenaaminen olla aika vaikeaa. Veikkaanpa, että tässäkin ketjussa esille nostetun Olmalan kyky treenata paljon ja kovaa on ainakin osittain perua painitaustasta. Kun on tottunut hapotukseen jne. muissa lajeissa, luulisin siitä olevan hyötyä, jos siirtyy bodauksen pariin.
Mun tausta on ainakin ihan puhtaasti kova punttitreeni, jonka aloitin 5 vuotta sitten tällä tasolla, jossa pyritään tekemään merkittävä vaurio joka treenissä tavalla tai toisella.

Aloittelijat on oma lukunsa edelleen, mutta nää muutamia vuosia veivanneet törsää puhdasta aikaa treenaamalla liian löysästi eikä usko, että se keho kestää melkoista rasitusta hetkellisesti jos sitten palaudutaan.
Ei kaikki nyt välttämättä halua treenata peräsuoli pitkällä. Jos ei ole kisatavoitteita ja kehittyy hyvin sillä perus 3x8 niin miksi ei saisi treenata niin?
Valmistautua henkisesti jo 3 päivää ennen sitä kidutus jalkatreeniä jonka jälkeen jalat on 4 päivää ihan tuusana ja pitäisi vielä varastossa painaa duunia päivät pitkät.

Mikä tossa nyt on niin vaikeeta että jos joku nyt jättää sen 2 toistoa varastoon? Miten se millään tapaa haittaa sua? Jos hauis kasvaa suorilla sarjoilla ja sinne salille ei pelota mennä kun ei tartteis kymmeniä toistoja yli kipukynnyksen mennä, niin miksi joku tavantallaaja ei niin saisi tehdä?
Kaikki ei tykkää siitä että kidutetaan itseään tekemällä 200 toistoa pohkeita rest pausella, toiset haluaa tehdä ne perus jutut ja pitää homman sellaisena että sinne salille on mukava mennä treenaamaan

Mä itse oon tykästynyt tohon failureen treenaamiseen ja itsensä ylittämiseen mut en vähän väliä oo jauhamassa siitä kuinka jonkun 5x5 treenaajan pitäisi siirtyä tekemään samaa

Mä en nää tossa kuin sen, että ei ole palleja siihen. Koska jos ollaan valmiita miettimään frekvenssejä, virittelemään kuminauhoja estämään verenkiertoa, luetaan, luetaan ja luetaan, niin mikä perkele siinä on, ettei sitä yksinkertaisinta ja ilmeisintä tapaa koiteta, eli todella kovaa treenaamista? Kertokaa mulle, mikä tässä on niin vaikeeta? Teette niin kovaa, että ei enää irtoa, meette kotiin, syötte, lepäätte ja meette uudestaan kun kykenette? Jos ei muuten, niin olisi se ainakin shokki keholle kun normaalisti vältellään failurea. Mutta mä takaan, että tuloksia tulee aivan vitun varmaan enemmän tolla kuin feidaamalla. Jengi hukkaa vuosikausia aikaa kehitykseltä tekemällä liian kevyesti. Siitä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta kuin hyötyä etsiä ne omat rajat ja katsoa mihin kykenee ja miten siitä palautuu. Mikä estää? Ai niin, kipu. Pää pettää kun kuulee sanan rest-pause.
Mä nyt olen pelkkä sunnuntaiharrastelija, mutta jotain mietteitä asiasta voisin sanoa. Mitä pahaa niissä tutkimuksissa on? Ei kaikkea pidä toteuttaa 100 % tarkkuudella, mutta jos löytyy asioita jotka tutkitusti toimivat enemmistöllä, niin miksi niitä ei kannattaisi kokeilla myös itselleenkin? Mä olisin itsekin ollut erittäin kiitollinen siitä, että joku olisi alusta asti takonut päähän järkevän treeniohjelman ja ruokavalion tärkeyttä, sen sijaan että piti kokeilla milloin mitäkin bodarin ohjelmaa, mitä nyt lehdessä sattui olemaan. Samalla logiikalla jokaisen pitäisi syödä läpi lisäravinnekauppojen koko arsenaali, koska eihän muuten voi tietää että toimiiko milloin mikäkin hypetyksessä oleva lisäravinne itsellä. Ei minulla ole myöskään minkäänlaista intoa tutkia itselläni että onko riittävä proteiinimäärä gramma vai 5 grammaa per painokilo.

Toki tämä toimii myös käänteisesti. Mikäli kaikista tutkimuksista ja näytöistä huolimatta pystyy toteamaan että esimerkiksi lisäravinteista kreatiini ja liikkeistä kyykky ei sovellu, niin olisi typerää hakata päätään seinään. Yhtä typerää olisi myös olla kuuntelematta kokeneempia treenaajia. Moni asia mitä ei tiede ole aiemmin tukenut, on myöhemmin osoitettu myös tieteen avulla faktaksi. Mutta tässäkin niitä neuvoja joutuu soveltamaan. Nähdäänhän se maailman huipullakin. Osa treenaa muutaman kerran viikossa, mutta äärimmäisen kovaa. Osa tiheästi ja suurella volyymilla. Luultavasti molemmat ääripäät ovat löytäneet tavat, jotka toimivat itselle parhaiten.

Tämä ei ole mitenkään Mikelle kohdistettu, vaikka hänen viestiään lainasinkin. Mielestäni eniten pieleen mennään siinä vaiheessa, kun suljetaan silmät ja korvat ja uskotellaan itselle että tietää ja osaa kaiken. Ihan sama oli se sitten tutkimusten tai omien kokemusten perusteella.

Ei vittu jengi ei nyt saa siitä miken langasta kiinni tai ei halua ymmärtää :D

Jatkakaa, tätä on ihan kiva seurata
Vähän väliä syyllistää kuinka kaikki treenaa tissejä läpsimällä, sunnuntai treenaajienkin pitäisi käydä erikoistekniikoiden aapinen läpi joka treenissä? Noin tuo viestit helposti ymmärtää.
Mä kun oon luullut että ihmisillä on eri tavoitteita salilla käydessä

Tässä vois rivien välistä yrittää lukea, että niiden ketkä yrittää hakee sitä MAKSIMAALISTA kehitystä tulis reenata kovaa ja sunnuntaibodarit asia ihan erikseen...

Back
Ylös Bottom