Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
IMO tuo "polvien painaminen sivulle" on huonohko mielikuva. Ennemmin kuvittelee kiertävänsä jalkaa lattiaan, tai joku muu vastaava "cue" missä tulee selkeämmin esille pakaran aktivointi. Tuo polvien ulospainaminen aiheuttaa herkästi sen, että niitä sitten vaan pusketaan ulospäin liikaa, koska ei tiedetä edes mikä ajatus sen takana on. Toki jokaisella toimii vähän erijutut, mutta on tullu huomattua monen kohdalla, että eivät ymmärrä oikeen tuota polvien sivulle painamista.
Polvien ulospäin työntämisellä tapahtuu usein, että paino jalkaterällä jakautuu epätasaisesti enemmän ulkosyrjälle. Sen vuoksi kuten tuossa aiemminkin jo mainittiin, jalkojen "ruuvaaminen" lattiaan parempi "cue", koska painon pysyy paremmin koko jalkaterällä. Ja lisäksi mahdollistaa hyvän lonkan ulkokierron (ja pakara-aktivaation, vihaan tuota termiä!).
Mut, näähän "cue":t on hyvin yksilöllisiä, pitää käyttää niitä millä itte saa noston menemään oikein.
.http://sendvid.com/chiwc54n
Mitäs mieltä porukka on tästä tekniikasta mm. jalkojen leveys ja kyykyn syvyydestä?
Mä en sano jaloista mitään kun Oranki siihen jo vastasi, mutta pisti todella pahasti silmään kyynärpäiden asento. Suoraan taaksepäin sojottavat kyynärpäät ei ole edes lähelle optimaalista. Kyynärpäät alas ja tangon alle niin saa yläselän tiukaksi.http://sendvid.com/chiwc54n
Mitäs mieltä porukka on tästä tekniikasta mm. jalkojen leveys ja kyykyn syvyydestä?
Aivan takakyykky ei kyllä mene yhtään etureisille. Tuntuu, että ton tyyppinen kyykkäystyyli menee aikalailla kokonaan perseelle. Pitänee kokeilla tuota jalkaterien kääntöä ja leveämpää asentoa. Olen toki kokeillut ennenkin tuota leveämpää asentoa, mutta ei ole koskaan mennyt etureisille. Olisikohan mahdollista, että näillä välityksillä ei takakyykky juuri mene etureisille ollenkaan riippumata asennosta. Vielä sen verran, että omaan melko pitkät raajat.Ei mitenkään hyvä, mutta ei vaarallinenkaan. Noilla välityksellä ne polvet pitää saada ulos ja jos sitä ei tee niin tuloksena on tuollainen varsin epämukavan näköinen etukeno. Bodareilla näkee monesti tuollaisia virityksiä, vaikka tommonen tekniikka ei ole lähelläkään optimaalista etureisien kehittämiseen. Eli painonnostokengät, leveämpi asento, varpaat enemmän ulos, kyynärpäät tangon alle ja suorempi alasmeno ilman kumarteluja.
Aivan takakyykky ei kyllä mene yhtään etureisille. Tuntuu, että ton tyyppinen kyykkäystyyli menee aikalailla kokonaan perseelle. Pitänee kokeilla tuota jalkaterien kääntöä ja leveämpää asentoa. Olen toki kokeillut ennenkin tuota leveämpää asentoa, mutta ei ole koskaan mennyt etureisille. Olisikohan mahdollista, että näillä välityksillä ei takakyykky juuri mene etureisille ollenkaan riippumata asennosta. Vielä sen verran, että omaan melko pitkät raajat.
Onko mitään yleistä selitystä sille, että varpaat kiertyvät kyykkysarjan aikana liikaa ulospäin, ja lähtöasentoa pitää siksi korjata kesken sarjan. Kohtuullinen pito pitäisi olla kengissä, mutta avojaloin tuota ongelmaa ei ole. Pakko varmaan siirtyä taas tekeen ilman kenkiä, jos ei muuta ratkaisua keksi.
Hanki nyt sellaiset kengät joissa se pito on parempi kuin kohtuullinen ettei noin käy. Itse en usko että edes pystyisin kiertämään jalkaa kesken sarjaa.
Sulla on kengissä paskat pohjat jotka antaa periks jostain nurkasta ja sen takia jalka kompensoi sitä kääntymällä kieroon. Jos et halua kenkiä ostaa heti niin sukat jalassa / paljain jaloin on täysin passeli keino kyykätä ja mavettaa. Eikä se tangostakaan kiinni ole jos ei mitään ihan susipaskoja ole, 15kg tankoonki saa helposti kyykkyreenin vaatimat kiekkomäärät kiinni...Näin kai se pitää nähdä. Pitää jokin viikko tässä miettiä tavoitteita ja pohtia hankkisiko painonnostokengät ja millä korotuksilla. Toisaalta itsellä ei ole ollut kyykyn syvyydessä ongelmia, ja painonnostotavoitteet on jäissä kun muuten hyvin varusteltu sali ei viitsi edes yhtä kunnon tankoa ostaa. Puolen sentin korotus kantapäissä nykyisissä kengissä ja aika ohut pohja.
Muutama viikko taitaa mennä avojaloin, kun tietääkseni siitä ei vaaraa ole.
Mikä käsissä nyt niin kummallista on?juu ja jeren kans voi vallan hyvin lähtee kyykkään yhessä. kummalliset kädet, mutta ukon liikkuvuus on tosi hyvä ja senkään takia en nää tollasessa kummempaa vikaa.
ja kyllä, ihan taatusti ne takakyykytkin saadaan tuntumaan etureisissä, jos se on nimenomainen tavoite. miksi se sitä sitten olisi, on eri juttu.
Vähän pitkät vain!! Mulla tuonlainen liikerata tuntuu erittäin luonnolliselta ja olen otettu tuosta liikkuvuudesta
, koska olen yleisesti melko kankea. Ja tuohon etureiteen sen verran, että mulla nyt on ollut vähän semmonen käsitys, että kapea ote takakyykyssä menisi eniten etureisille, mutta niinhän se ei näemmä ole.