BB Artturi Kallio

Kehonrakennuksen kireyskriteerit on ollut tällä tolalla jo iät ja ajat:

988057574.jpg

858a169ea553e2bd65248c6c2a0b777b.jpg

mutta eipä pömpöttänyt mahat ja olivat muutenkin esteettisen näköisiä.

Elä Artturi anna periksi! Olit yksi vaikuttavimman näköisistä kisaajista lavalla, vaikka et tarpeeksi kireäksi päässytkään. Rakenne ja massa sinulla ovat jotain sellaista, mitä Suomessa todella harvoin näkee. Joillakin kisakuntoon pääseminen on vaan vaikeampaa kuin toisilla, mutta uskon sinun silti pystyvän siihen. En tiedä auttaako valmentajan vaihtaminen (mitä täällä on paljon toitotettu), mutta moni kisaaja on saanut vietyä itseään eteenpäin hakeutumalla jossain välissä jonkun uuden valmentajan oppiin (esim. Kujala ja Halmo). Voittajat erottaa muista se, että vastoinkäymisten jälkeen noustaan entistä päättäväisempänä ylös, reflektoidaan ja jatketaan kovaa työtä tavoitteiden saavuttamiseksi :)

Saa kai mulla mielipide olla. Tai sori, eihän mulla saa olla mielipidettä. Joten kun tää nyt meni taas pakkis vs mike, niin antakaa tulla vain, kiinnosta enää taas vittuakaan.

Enhän sitä ole kieltänytkään. Kiinnosti vain tietää että puhuvatko nämä herrat mielestäsi paskaa, vai miksi olet niin eri linjoilla tästä asiasta. Eikä tarvitse uhriutua, vastaus kysymykseen olisi riittänyt ihan hyvin.

Onhan tuo nyt naurettavaa, että rumemmalla fysiikalla pääsee finaaliin vaan sen takia, että on kireä. Kehonrakennus on kyllä mennyt huolestuttavaan suuntaan.
Olisikohan arvostelukriteereissä korjattavaa?
Suomessa on ollut tämä vääristymä jo pitkään. Kireys menee kaiken edelle, lihasmassa tulee seuraavana ja rakenteella sekä yleisvaikutelmalla ei olekaan enää juuri merkitystä. Oikeasti homman pitäisi mun mielestä mennä jopa niin, että tarpeeksi rumalla fysiikalla kehonrakennuskilpailussa voisi hävitä hyvämalliselle henkilölle, joka ei ole treenannut koskaan. Onko kehonrakennuksen tavoitteena näyttää hirviöltä?

Artturi voitti kisoissa kaikki rakenteellaan ja lihasmassallaan. Vaikka kireys ei ollutkaan samaa tasoa kuin muilla, on mielestäni täysi vitsi että Artturi jäi ulos finaalista ja esimerkiksi Jaukkuri laitettiin neljänneksi. Artturin tatuoinnit voitiin toki katsoa virheeksi, mutta mielestäni toi on aika pientä verrattuna napatyriin ja suonikohjuihin, joita nähtiin finaalissa.

Onhan tuo nyt naurettavaa, että rumemmalla fysiikalla pääsee finaaliin vaan sen takia, että on kireä. Kehonrakennus on kyllä mennyt huolestuttavaan suuntaan.
Olisikohan arvostelukriteereissä korjattavaa?

Täysin samaa mieltä asiasta. Tuntuu melkein, etä nykyään kilpailijat pistetään kireysjärjestykseen ja annetaan pokaalit sen mukaan. Toisaalta silloinhan Leskisen tai Vainion olisi pitäny ottaa Overall, että ei ne ne kriteerit nyt aivan niin perseestä ole, mutta huolestuttavaan suuntaan kuitenkin.

Vaikka toki lihasten erottuvuus on tärkeä asia, on Artturin fysiikka esim. Pömppis Jaukkuria paljon paljon esteettisempi, jos vaan hetkeksi voisi unohtaa sen kuinka syvät urat reisissä on.
Henkilökohtaisesti minun mielestä lihaserottuvuudelle arvostelukriteerinä annetaan aivan liikaa painoarvoa, kun se menee aivan selkeästi esteettisyyden edelle.

20 kiloa on överistatement, Mikeä vituttaa ku jengi jossittelee... Mutta onhan se nyt selvää että Kallion kireydellä ei ole asiaa kärkeen vaikka olis kuinka lihasta ja mallia... Eri asia on väittää, että Ramyn olis pitänyt viedä Olympia, ihan eri kohdassa suhteellisuutta mennään noissa kahdessa tapauksessa...

Enhän sitä ole kieltänytkään. Kiinnosti vain tietää että puhuvatko nämä herrat mielestäsi paskaa, vai miksi olet niin eri linjoilla tästä asiasta. Eikä tarvitse uhriutua, vastaus kysymykseen olisi riittänyt ihan hyvin.
Juuri näin. Vastaushan on luettavissa rivien välistä - on vain yksi totuus ja em. herrat puhuvat paskaa. Mike, kun vielä ymmärtäisi vielä sen, ettei kyse ole useinkaan hänen mielipiteistä, vaan niiden julistamisesta yhtenä ja ainoana totuutena, niin saattaisi helpottaa.

Mitä sitten jos SM-kisassa ei pääse finaaliin? Siihen ei auta haterin itku. Victor Richards pesi kaikki massalla, samoin Greg Kovacs, mutta kun kyse on kehonrakennuksesta, niin siinä on kaikenlaista muuta mitkä merkitsee enemmän.

Musta tuntuu, että osa on vieraantunut koko lajista vallan kokonaan. Aivan älyttömiä juttuja. Meillä oli just kovin raskas sarja ikinä, 5 äijää perse raiteilla. Siinä oli kehonrakennusta.

Tästä vahvasti samaa mieltä. Oli todella hienoa olla paikalla katsomassa kisoja kun oli nimekästä porukkaa kunnossa. Sitten täällä on ihme höpinää osalla että miksi Artturi ei ollut top kolmosessa. Vaikka miehellä on kuinka massaa, mutta kun kireydessä tulee saman verran takkiin mitä massalla vietäisiin niin ei siinä ole kärkeen asiaa.
Tuntuu että moni ajattelee nykyään kehonrakennusta jonain "isoin hauis" tai "isoin massa" kilpailuna.

Näillä näkymin tää oli tässä. Kun tällä kaikella panostuksella ei pääse edes lähelle sm-finaalia, niin en näe jatkamisessa hirveästi järkeä. Kireäksi pitäisi päästä se on tullut selväksi mutta esim. Mike, joka tietää näistä jutuista aika paljon, on pariin kertaan sanonut, että tästä kunnosta pitäisi pudottaa vielä 20kg. Voin suoraan myöntää, ettei musta ole tiputtamaan tästä vielä 20 kg. Bodaaminen jatkuu varmasti ja sitä voi harrastaa ilman kisaamistakin.
Otappa herra Mentulaan yhteyttä, ja alatte pähkäileen asioita, olen varma että alkaa tapahtumaan.

Ihan mielenkiinnosta, miten näät oman kuntosi - paljonko olisi sinun nykykunnosta kisakireyteen? Artturia kiremämpi et varmaankaan tällä hetkellä ole, vai oletko? Jos et, niin samaa logiikkaa jatkaen sinulla olisi ilmeisesti about 30kg kisakireyteen, revityn kireäksi? Sä olisit siis alle seiskan kisaaja, jos sellainen sarja vielä olisi? Tämä vertaus vain ja ainoastaan siitä syystä, että olen täysin vakuuttunut, ettet pidä itseäsi alle seiskan kisaajana.
Veikkaisin alle 80kg.

Mitä helvettiä tääl itketää et pitäis tuomaroida rakenteen ja lihasmassan perusteella? Kyllä se kireys on eka mitä katotaa etenkin mm/em kisoissa niin vitun hyvä vaihtaa suomessa arvostelukriteereitä, niin ei varmasti saada potentiaalisia menestyjiä kansainvälisiin kisoihin.

Pakkiksen raati ku pistäis liiton pystyyn, niin kisoja ei tarttis fyysisesti edes pitää. Kenenkään ei tarttis edes dieetata. Penkkituloksen vois ilmoittaa mailitse, samoin hauiksen ympärysmitan, sitten pari kuvaa instasta tank-top päällä ja siitä sitten jossiteltais mestarit. Kohonen veis Artturia ku märkää rättiä kun painaa 132kg nyt.

Pakkiksen raati ku pistäis liiton pystyyn, niin kisoja ei tarttis fyysisesti edes pitää. Kenenkään ei tarttis edes dieetata. Penkkituloksen vois ilmoittaa mailitse, samoin hauiksen ympärysmitan, sitten pari kuvaa instasta tank-top päällä ja siitä sitten jossiteltais mestarit. Kohonen veis Artturia ku märkää rättiä kun painaa 132kg nyt.
Toi on niin helppo laiskan ajattelijan puolustus vetää tollanen ääripääskenaario argumentiksi, jossittelu tai se että osaa jossain määrin ennustaa mitä voisi tapahtua jos... on jokseenkin hieno taito olla olemassa. Mä kun esim olen kaks metriä pitkä niin on aika selvää että mun ei kannata keholaivoille lähteä kisaamaan, mun ei kannata yrittää tuossa asiassa kun ei siitä kuitenkaan mitään tulis. Artturilla kuitenkin on potentiaalia pirusti. Hiffaatko eron?

Se että väität että Artturin pitäs tiputtaa 20 kiloa tuosta kertoo vaan kuinka huono sä olet tuossa "jossittelussa". Kukaan Suomen huippuasiantuntija ei todennäköisesti jakaisi tuota mielipidettä sun kanssa.

Toi on niin helppo laiskan ajattelijan puolustus vetää tollanen ääripääskenaario argumentiksi, jossittelu tai se että osaa jossain määrin ennustaa mitä voisi tapahtua jos... on jokseenkin hieno taito olla olemassa. Mä kun esim olen kaks metriä pitkä niin on aika selvää että mun ei kannata keholaivoille lähteä kisaamaan, mun ei kannata yrittää tuossa asiassa kun ei siitä kuitenkaan mitään tulis. Artturilla kuitenkin on potentiaalia pirusti. Hiffaatko eron?

Se että väität että Artturin pitäs tiputtaa 20 kiloa tuosta kertoo vaan kuinka huono sä olet tuossa "jossittelussa". Kukaan Suomen huippuasiantuntija ei todennäköisesti jakaisi tuota mielipidettä sun kanssa.
Sulta unohtuu nyt kuitenkin se fakta, että tuloslistat näyttää aika karua kieltä. Mä elän maailmassa, jossa teot merkitsee, sä elät maailmassa, jossa teoilla ei ole mitään merkitystä, vaan jossittelu on se mikä määrää. Nyt sä takerrut innoissasi siihen mitä joku toinen on sanonut pudotettavasta painosta, jotta saisit huomion pois siitä faktasta, että pudotettavaa on paljon ja voisit jatkaa jossittelua.

Moni on ehdottanut Artturille valmentajan vaihdosta. Ehdotus voi olla täysin relevantti, sillä kukaan ei ole kaikkitietävä. Joku valmentaja voi onnistua ratkaisemaan jonkin ongelman (esim. kireys), mihin toinen ei ole pystynyt. Lajista riippumatta, monet urheilijat ovat vaihtaneet valmentajaa, jonka jälkeen ura on voinut lähteä uuteen nousuun. Moni suomalainen bodari tai fitnessurheilija on myös vaihtanut valmentajaa uransa aikana.

Tässä vaiheessa olisi myös mielenkiintoista kuulla Mähösen näkemys Artturin kisaviimeistelystä: mikä meni pieleen ja tekikö Artturi valmisteluissaan kaiken sen, mitä Mähönen oli hänelle sanonut (kokemuksesta tiedän, että valmennettava ei aina noudata valmentajan ohjeita, vaan tekee jotakin muuta, kuin on sanottu)? Eli onko kaikki (Mähösen tietämät) kivet käännetty ja onko noudatettu ohjeita vai ei? Nämä ovat rehellisiä kysymyksiä, jotka olisi (ainakin minun mielestäni) hyvä selvittää, ennen kuin lopettamispäätös tehdään.

Valmentajan vaihdos ei sinänsä pitäisi olla mikään ylivoimainen ongelma, sillä Mähönen on Miken haastaatelussa itsekin sanonut näin: "sillä joskus on niin, että joku muu pystyy tarjoamaan parempaa apua kuin minä, jolloin ohjaan ihmisen semmoisen henkilön luokse joka pystyy häntä paremmin auttamaan."

Back
Ylös Bottom