Ai kun mä aattelin että miks tossa ei oo kunnonruokaa illalliseks... :DIhana nähdä et joku syö, ja hyvin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai kun mä aattelin että miks tossa ei oo kunnonruokaa illalliseks... :DIhana nähdä et joku syö, ja hyvin![]()
Niin no totta, ei sekään huono homma olis :DAi kun mä aattelin että miks tossa ei oo kunnonruokaa illalliseks... :D
Aamupala:
100g kaurahiutaleita (kuivapaino)
1tl soijalesitiinirakeita
100g raejuustoa
banaani
Treenin aikana :
14g octane, 45g fast urheilujuomaa
Palkkari:
25g whey-80, 35g gainer pro
Lounas:
120g basmatiriisi (kuivapaino)
100g broilerin filee suikaleita
vähän sokeroimatonta ketsuppia
Päivällinen
100g kaurahiutaleita (kuiva)
1tl soijalesitiinirakeita
100g raejuustoa
TAI
4 näkkäriä, kahdesta päällä oivariinia ja juustoa, toisissa kahdessa tuorejuustoa, kinkkua ja kurkkua
100g broilerin fileesuikaleita
salaattia jossa ehkä puolikas omena.
välipala
50g riisikakku
100g broilerin filee suikaleita
muutama porkkana tai joitan muita kasviksia.
Iltapala:
maitorahka 250g
20g pähkinöitä
jokunen mansikka
Kcal:2500-2550, proteiini 171g, hiilarit 353g, rasva 46g.
Rankempien treenien jälkeen (jalkatreenit) lisään vielä banaanin päivälliselle ja 20g riisiä lounaalle. Sekä vaihdan välipalan broilerit jauhelihaan tai lisään rasvaa.
Ja sit päästäänkin 2800kcal, proteiinit 171g, hiilarit n.400g ja rasva joku 54g.
Tälleensä oon nyt muutaman päivän syönyt. Ennen ei ollut käytössä hiilareita treenin aikana ja jaoin hiilarit tasasesti päivälle. (mikä tarkotti välipalalla 100g esim makaronia)
Miltäs tää nykyinen ruokavalio kuulostaa?
Samoilla linjoilla, tosin mä sanoisin että ehdottomasti lisää kasviksia sekä hyviä rasvoja. Syötkö ollenkaan esim. öljyjä?Reiluille annoksille peukku! Ei toi muutenkaan huono ole. Rasvaa saisi olla lisää ja proteiinia vähän vähemmän, jos et ole + 85-kiloinen. Kasviksissa vois olla enemmän monipuolisuutta.
Liian köykästä ja yksipuolista. Syö kunnon lounas ja iltapala, eläkä lopeta rasvansyöntiä. Rasvaa tarvitaan rasva-aineenvaihduntaan (sitä pitää saada jos haluaa että elimistö myös luovuttaa sitä) ja moneen muuhunkin elimistön toimintaan kuten hormoonit.Meneekö ihan metsään jos näin lähtisin koittaan saada rasvoja hiukan alemmas? Tällä hetkellä rasvat 23-24 välillä ja painoa 56, pituutta 164.
Aamupala: smoothie (rahka 125g+marjoja+maitoa+funlight)
Lounas 11.30 puolikas purkki tonnikalaa (vedessä), reilusti pakastevihanneksia
Välipalaksi 14.00 20g cashewpähkinöitä
Päivällinen 17.00 puolikas purkki tonnikalaa/jauheliha 10% 100g, makaronia kourallinen ja pakastevihanneksia
Treeni
Iltapalaksi hera ja banaani
Kiitos vastauksesta!Mitenhän tuota proteiinia kannattaisi lähteä vähentämään?
Oon joskus yrittänyt laskeskella että saisin sitä vähennettyä, mutta en oikein tiedä mistä sitä kannattaisi lähteä vähentämään. Jotenkin on jäänyt päähän tuommonen perus "100g lihaa".. Hirveen vaikeeta kun "oikeita" proteiinin lähteitä tuossa ei oikeestaan paljoa ole, mutta sit tuleehan noista perus puuroista ja riiseistäkin niitä..