No katsos kun aikaisemmin tein vuosia töitä ykkösen eteen, välttelin erikoistekniikoita ja failurea tehden kaiken, että saan kiloja ylös. Nyt kun olen tehnyt kaiken täysin päinvastoin, niin maksimivoima on noussut täysin päättömästi vaikka en ole penkkiä edes tehnyt kunnolla. Ojentajille en ole punnertanut juuri ollenkaan, vaan tehnyt volyymitreeniä. Aikaisemmin noudatin voimanoston periaatteita, sain kisoissa 99,8kg elopainolla 205kg. Nyt olen mennyt täysin päinvastaisesti bodaustreenillä ja saan 200kg 95 kiloisena. Olen koittanut nyt maksimin kummallakin tavalla ja kunhan mietin vain, että ei se välttämättä olekaan niin simppeli juttu tuo voiman kasvatus. Siinä voi olla melkoisesti yksilöllisiä eroja. Tanko ampuu rinnalta ja jos tekisin ojentajille punnerrustreenejä, niin ei hidastelisi sitten lopussakaan enää.
Jos mä nyt alkaisin tosissani penkkaamaan, niin tällä kokemuksella mä en todellakaan tekisi enää voimanostoperiaatteella treenejä, vaan pyrkisin kasvattamana lihasmassaa samankaltaisella treenillä kuin nyt hieman himmaten pahimpia vetoja. Isompi lihas supistuu voimakkaammin. Jos siihen vielä lyötäis sitten 15 sustaa viikossa, 15000iu hcg:ta, halotestiniä ja anaboleja, niin mä tekisin omat enkkani heittämällä kireemmässä ja kevyemmässä kunnossa tällä treenillä.
Ja ei ole mikään yllätys, että sulla on taas paha olo mun jutuista, olet aina marisemassa jostakin.