Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Ne sun "atg kyykyt" on edelleen ihan normisyvyisiä.
...
Tuossa on selvästi kisasyvyyttä syvempi.

On on, en mä tässä viittaakkaan nyt omiin kyykkyihini millään tavalla. Joo voimanoston kriteereillä pääsee helvetin "syvälle" kun on leveä asento ja sääret pystymässä. Mutta ei tuolla perse kovin lähellä lattiaa ole.

No kyllähän jos on normaalia pidemmät sääret niin on huomattavasti vaikeampi saada perse lähelle lattiaa kuin muilla, tämä tosin pätee lyhyeenkin kellä on normaalia pidemmät sääret. Mutta perustele toki miksi tuo voimanostokyykyn syvyyden määritelmä on hassu.

Pitkillä ihmisillä on myös mitä luultavammin pitkät reidet, eikä vain pitkät sääret. :D

Jos sitten taas mietitään toisinpäin, niillä kenellä on lyhyet sääret on paljon vaikeampaa päästä ns. voimanostosyvyyteen.

Ne sun "atg kyykyt" on edelleen ihan normisyvyisiä.

Tuossa on selvästi kisasyvyyttä syvempi.

Uskomatonta että pitää vääntää tuollaisesta asiasta. Tosi asiassa Allusd:llä on perse aivan yhtä matalalla kuin kuvan kyykyssä (=eli liikerata ja tangon kulkema matka voidaan ajatella samaksi), mutta koska polvet menevät eteen päin ja nivelkulma on siksi pienempi, ilmeisesti sen kyykyt ovat vain normisyvyisiä :lol2:

Orankilla ja muilla on ihan selkeä trollausvaihe päällä. Allusdin kyykyt oli syviä, kaikilla mittareilla. Silti pitää vittuilla, että ei muuten ole. Kaveri on tuleva CBB-kisaaja ja täällä taas voimanostajat yhdistää molemmat lajit. Toivottavasti IFBB Finland lisää kahdeksanneksi pakollisiseksi asennoksi: leveä selkä edestä takakyykyn pohja-asennossa. Arvostelussa otetaan huomioon tietenkin fysiikka, mutta myös illuusio pienestä ilmaraosta perseen ja lattian välissä on tärkeää. Jos ei pääse syvälle niin turha itkeä.

Jos annetaan asian olla ja odotetaan Thompzonin 400 kg:n mavevideota.

On on, en mä tässä viittaakkaan nyt omiin kyykkyihini millään tavalla. Joo voimanoston kriteereillä pääsee helvetin "syvälle" kun on leveä asento ja sääret pystymässä. Mutta ei tuolla perse kovin lähellä lattiaa ole.

Pitkillä ihmisillä on myös mitä luultavammin pitkät reidet, eikä vain pitkät sääret. :D

Jos sitten taas mietitään toisinpäin, niillä kenellä on lyhyet sääret on paljon vaikeampaa päästä ns. voimanostosyvyyteen.

Siksipä tarkensin "normaalia pidemmät". Totta, lyhyemmät sääret hankaloittaa voimanostosyvyyteen pääsyä, mutta ei tee siitä kuitenkaan mahdotonta, kuten taas se voisi jossain tapauksissa olla jos olisi joku tietty etäisyys lattiasta.

Kerrotko vielä mikä on "paremmuus" "syvässä" kyykyssä jossa otetaan syvyyttä joustamalla nilkoista? Reisien kokonaistyömäärä ei lisäänny kuitenkaan.

stubborn: Itse haluan vain selityksen tuolle miksi voimanoston syvyysmääritelmä on hassu.

Orankilla ja muilla on ihan selkeä trollausvaihe päällä. Allusdin kyykyt oli syviä, kaikilla mittareilla. Silti pitää vittuilla, että ei muuten ole. Kaveri on tuleva CBB-kisaaja ja täällä taas voimanostajat yhdistää molemmat lajit. Toivottavasti IFBB Finland lisää kahdeksanneksi pakollisiseksi asennoksi: leveä selkä edestä takakyykyn pohja-asennossa. Arvostelussa otetaan huomioon tietenkin fysiikka, mutta myös illuusio pienestä ilmaraosta perseen ja lattian välissä on tärkeää. Jos ei pääse syvälle niin turha itkeä.

Jos annetaan asian olla ja odotetaan Thompzonin 400 kg:n mavevideota.

Sanoin, että sen kyykyt menis nippa nappa kisoissa läpi, mutta ei oo mitään supersyviä vaan ihan normikyykkyjä. Se on ihan fakta, ei trollausta. Linkkasin jo kuvan oikeasti todella syvästä kyykystä, ota silmä käteen ja vertaile.

Sanoin, että sen kyykyt menis nippa nappa kisoissa läpi, mutta ei oo mitään supersyviä vaan ihan normikyykkyjä. Se on ihan fakta, ei trollausta. Linkkasin jo kuvan oikeasti todella syvästä kyykystä, ota silmä käteen ja vertaile.

Otin silmän käteen ja vertailin. Polvet tolla on ylempänä, joten polven ja lonkan väliin jää enemmän tilaa -> voimanoston kriteereillä syvempi kyykky. Perse myös ylempänä kun vaikkapa mulla. (Vertaan nyt omaan kyykkyyni koska koko aihe lähti siitä.) Eli mun kyykky on matalampi.

Mitä väliä sillä on meneekö vai ei? Ota silmä käteen ja lue Allusdin ensimmäinen viesti, jossa se itse videokin oli. Vinkki: Ei maininnut sanallakaan voimanostoa. Sinä nyt taas ihan pakonomaisesti haluat naittaa sen voimanoston tohon videoon ja kaikkeen mahdolliseen. Ja kyykyt oli syviä. Voit perustella asiat ihan millä tahansa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä tilanteessa. Jos perse osuu pohkeisiin ala-asennossa ja saat perusteltua sen ihan normaaliksi syvyydeksi niin antaa olla. Nostomuodot ja suoritussäännöt tiedän, joten ei tarvitse kerrata.

Otin silmän käteen ja vertailin. Polvet tolla on ylempänä, joten polven ja lonkan väliin jää enemmän tilaa -> voimanoston kriteereillä syvempi kyykky. Perse myös ylempänä kun vaikkapa mulla. (Vertaan nyt omaan kyykkyyni koska koko aihe lähti siitä.) Eli mun kyykky on matalampi.

Sun kyykyissä polvet menee aika rajusti eteen, siitäpä johtuen juuri ne ei ole mitenkään erityisen syviä. Toi mun linkkaama kaveri vois varmasti myös päästää polvet karkaamaan eteen, jolloin se ois sun mielestä matalalla, mutta tekniikka ois aika paljon huonompi voimantuoton kannalta. Se voimanoston syvyysmääritys nyt taitaa kuitenkin olla ainoa virallinen millä noita mittaillaan. Ihmeellisiä atg harhoja tuntuu olevan aika monella täällä.

Mitä väliä sillä on meneekö vai ei? Ota silmä käteen ja lue Allusdin ensimmäinen viesti, jossa se itse videokin oli. Vinkki: Ei maininnut sanallakaan voimanostoa. Sinä nyt taas ihan pakonomaisesti haluat naittaa sen voimanoston tohon videoon ja kaikkeen mahdolliseen. Ja kyykyt oli syviä. Voit perustella asiat ihan millä tahansa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä tilanteessa. Jos perse osuu pohkeisiin ala-asennossa ja saat perusteltua sen ihan normaaliksi syvyydeksi niin antaa olla. Nostomuodot ja suoritussäännöt tiedän, joten ei tarvitse kerrata.

Niinkuin sanoin tossa ylempänä niin se taitaa olla se yleinen standardi kyykkysyvyyksissä. Miks pitää vetää herne nenään kun sanoin, että Allusdin kyykyt olin ihan hyvän syvyisiä, mutta ei mitenkään supersyviä? Kato panonnostajien kyykkyjä, niillä on oikeasti syviä.

Sun kyykyissä polvet menee aika rajusti eteen, siitäpä johtuen juuri ne ei ole mitenkään erityisen syviä. Toi mun linkkaama kaveri vois varmasti myös päästää polvet karkaamaan eteen, jolloin se ois sun mielestä matalalla, mutta tekniikka ois aika paljon huonompi voimantuoton kannalta. Se voimanoston syvyysmääritys nyt taitaa kuitenkin olla ainoa virallinen millä noita mittaillaan. Ihmeellisiä atg harhoja tuntuu olevan aika monella täällä.

Mitähän viteoita tänne voi enää muuten postata ilman että tulee joku valittamaan? Joku reenaa etureittä ja tekee vajaata liikerataa -> "homo saatana vajaa kyykky perse lattiaan!!" Toinen kyykkää syvään -> "lol nippa nappa menis läpi." Millanen ihmemies täälä pitää olla, että kehuja sais? Jos kyykky mikä menis kisoissaki läpi pitää haukkua kyykyksi joka "nippa nappa menis läpi". Eikö se teille voimanostajille ole se tärkein juttu, että mennään mahollisimman rimaa hipoen läpi, jotta saataisiin maksimoitua nostettava rauta? Turha kai tuosta sillon on valittaa :lol2:

Oranki: Koska pakkiksen tapaan tässä pitää henkilökohtaisesti sua vastaan hyökätä, niin sanon että mun kyykky tais olla jopa syvempi kun sun, jopa voimanostokriteereillä. ;) Tämä on todettu yhdestä otannasta (videosta) treenipäivyristäsi.

Ihmeellisiä atg harhoja tuntuu olevan aika monella täällä.

Ethän sä edes ymmärrä tuota ATG-sanaa. Aika jännä, että vielä tänä päivänä löytyy ihmisiä, jotka eivät osaa englantia. Suosittelen kaikille voimanostajille, että käytätte ne 5 minuutin sarjatauot kielten opiskeluun. Osaatte sitten keskustella täällä Internetissä. Takakyykky teidän suoritustekniikalla on kyllä loistava liike, alaselän ja perseen kasvatusta. Saat ihan rauhassa miettiä, että miksi moni CBB/kehonrakentaja ei kyykkää lonkkanivelet mielessä.

Niinkuin sanoin tossa ylempänä niin se taitaa olla se yleinen standardi kyykkysyvyyksissä. Miks pitää vetää herne nenään kun sanoin, että Allusdin kyykyt olin ihan hyvän syvyisiä, mutta ei mitenkään supersyviä? Kato panonnostajien kyykkyjä, niillä on oikeasti syviä.

Ethän sä näin sanonut. Nippa nappa vn-syvyys

Eiköhän tuo Oranki alunperin kommentoinut vain tuohon "mutta syvyys kompensoi niin kehtaa laittaa", että ei kuitenkaan mitään erikoissyviä. Ilmaisi ehkä huonosti ja tuskin tarkoitti mitenkään vittuiluna, mutta otit vittuiluna ja siitä se sitten lähti. Internet on vaikea paikka välillä.

Eiköhän tuo Oranki alunperin kommentoinut vain tuohon "mutta syvyys kompensoi niin kehtaa laittaa", että ei kuitenkaan mitään erikoissyviä. Ilmaisi ehkä huonosti ja tuskin tarkoitti mitenkään vittuiluna, mutta otit vittuiluna ja siitä se sitten lähti. Internet on vaikea paikka välillä.

Jep. Kyykyn syvyyksistä mun mielestä on aina ihan hauska väitellä. Mun pointti vaan on ollu kokoajan se, että en katso itseäni voimanostajaksi enkä näinollen laske syväkyykyksi pyllistystä missä juuri ja juuri lonkkanivel saadaan työnnettyä polven alapuolelle. :) Mulle syvyys on sitä, että perse menee mahd. lähelle lattiaa ja se mitä mun lonkkanivelen ja polven välillä tapahtuu on aivan yhden tekevää. :D Jos joku ei tänä päivänä ymmärrä voimanostokyykyn ja syväkyykyn eroa niin sillon hänelle sen yritän selventää.

Tämän takia ehkä pidän painonnostoa eliittilajina vrt voimanostoon. Kuhan rauta on suorilla käsillä riittävän kauan se lasketaan. (Flamea tästä odotellessa.)

No johan on keskustelu! Allusdin kyykyt olivat hyviä. Kelpaisi voimanostoon, vaikka eivät siihen olekaan optimaalisia, ja bodarit näkevät ne ihan tarpeeksi syvinä, jos syvää kyykkyä halutaan tehdä. Missä ongelma?

http://www.catalystathletics.com/articles/images/olympicSquat.jpg
http://ukolympicweightlifting.co.uk...3a9410d883301053697858b970c-800wi-300x264.jpg
https://coffeesgym.files.wordpress.com/2013/06/sss1.jpg
http://firstpull.files.wordpress.com/2013/11/859835_577024942352334_10881976_o.jpg
http://www.olympicweightliftingguru.com/wp-content/uploads/2013/10/huge_squat.png

No johan on keskustelu! Allusdin kyykyt olivat hyviä. Kelpaisi voimanostoon, vaikka eivät siihen olekaan optimaalisia, ja bodarit näkevät ne ihan tarpeeksi syvinä, jos syvää kyykkyä halutaan tehdä. Missä ongelma?

Joo sanoin, että ihan normaaleja hyviä kyykkyjä. Ongelma on ilmeisesti siinä, että ne ei ollutkaan mun mielestä jotain supersyviä.

Esim. tuossa sellainen todella syvä pn-kyykky mitä sanoin.
Milko-Tokola-225kg-x5-no-belt-squat-pr.webp

[video=youtube_share;mxLNlW0jUP0]http://youtu.be/mxLNlW0jUP0[/video]

Joo sanoin, että ihan normaaleja hyviä kyykkyjä. Ongelma on ilmeisesti siinä, että ne ei ollutkaan mun mielestä jotain supersyviä.

En kyllä näe, kuinka tuolla tekniikalla pääsisi yhtään syvemmälle. Tuossa kuitenkin otetaan jo selvästi pomppuakin pohjasta. En muutenkaan lähtisi tuomaroimaan millään voimanostokriteereillä kyykkyä nuhruisesta videosta, jossa kyykätään bodykyykkyjä collegehousut jalassa ilman kenkiä. Idioottihan tuo olisi voimanostajaksi. Mittasuhteet vaikuttavat myös aika paljon siihen, minkä näköinen se täyskyykky on, joten toisten nostajien kuviin on aika turha verrata. Tottakai sitä näennäistä "syvyyttä" voi hakea levittämällä jalkoja lisää, jolloin saa lantion jalkojen väliin (tempauksen ala-asento), mutta se ei ole enää mekaanisesti kovin tehokasta.

Back
Ylös Bottom