Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Se riippuu melkein kaikesta. Hack-kyykkyä koneella ei voi oikein verrata vastuksen puolesta takakyykkyyn rautamäärällisesti. Toisessa kuorma liikkuu melkein suoraan ylös ja alas ja toisessa kulmassa viistoon. Elikkä oikeat painot pitäis laskea jollain matemaattisella kaavalla jos meinaa soveltaa jotain suhdetta hackin ja kyykyn välillä. Toisaalta Takakyykyssä tyyli ratkaisee mitkä raudat siinä on milloinkin, mitä lihaksiä käytetään ja millä lihaksilla pääosa duunista tehdään. Kapealla jalka-asentoisella takakyykyllä homma pysyy mukavasti enempi etureiskoilla kun taas voimanostoleveydet ja muut semmoiset potkii voimia enempi irti takareisistä ja perseestä jolloin kilot kasvavat.

Samoin hackia voi veivata kapeilla asennoilla jolloin pääpaino on etureiskoilla, jolloin raudat on yleensä pienemmän ja vastaavasti leveämmillä homma menee enempi taka-akselille ja raudat kasvaa. Toisaalta liikkeitä voi tehdä nopeasti ja hitaasti jolloin rautamäärä on taas jälleen kerran suhteellinen.

Ja on eri asia tähdätä rautamäärällisesti johonkin tiettyyn lukuun itsessään, kuin käyttää rautamäärää työkaluna lihasten rakentamiseen. Ihan miten sen haluaa itse ajatella. Aina ei kannata voimantuollisesti tehdä raskaimmalla tavalla, vaikka rautamäärä kasvaiskin, jos isoimmat lihakset kasvavat kasvamistaan, mutta pienemmät ja halutuimmat kehityskohteet eivät.

^ja noi aiemmat jutut alas asti menosta ja kantapäiden pienestä noususta voi unohtaa samantien. Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Eriasia jos polvet on valmiiksi paskana.

Nyt tehnyt selkävaivojen takia hackia pääliikkeenä ja siihen päälle jotain nönnönnöö touhuja. Teen hackin aina yleensä ihan atg:nä. Jotenkin tuntuu että pitäis olla aina varmistaja joka pumppaa apuna vielä sarjan päälle 4 toistoa, että liike alkais tuntumaan kunnolla.

Nyt tehnyt selkävaivojen takia hackia pääliikkeenä ja siihen päälle jotain nönnönnöö touhuja. Teen hackin aina yleensä ihan atg:nä. Jotenkin tuntuu että pitäis olla aina varmistaja joka pumppaa apuna vielä sarjan päälle 4 toistoa, että liike alkais tuntumaan kunnolla.
En tiedä mitään liikettä joka tuntuisi niin hyvin etureisissä kuin hack-kyykky.
Jos väität että kyykyllä saat paremman tuntuman niin joko et osaa tehdä hackia tai olet todella geneettisesti siunattu.

En tiedä mitään liikettä joka tuntuisi niin hyvin etureisissä kuin hack-kyykky.
Jos väität että kyykyllä saat paremman tuntuman niin joko et osaa tehdä hackia tai olet todella geneettisesti siunattu.

En mä nyt tiedä, voiko sitä hackia muuten tehdä, kuin mennä siihen nojaamaan ja kyykätä ylös alas. :D en saa hackilla paikkoja niin kipeäksi kuin esim atg kyykyllä.

En mä nyt tiedä, voiko sitä hackia muuten tehdä, kuin mennä siihen nojaamaan ja kyykätä ylös alas. :D en saa hackilla paikkoja niin kipeäksi kuin esim atg kyykyllä.
Voi sinne kyykkyynkin mennä monella tapaa, hitaasti tai vapaapudotuksella jne. Onhan se aina yksilöllistä mikä tuntuu miltäkin.
Itse olen surkea vapaalla kyykkäämään, ehkä siksi mielipiteeni. :D

Voi sinne kyykkyynkin mennä monella tapaa, hitaasti tai vapaapudotuksella jne. Onhan se aina yksilöllistä mikä tuntuu miltäkin.
Itse olen surkea vapaalla kyykkäämään, ehkä siksi mielipiteeni. :D

No joo, itse kokeilin tänään vapaalla pitkästä aikaa ja oli aika ripulia pienilläkin painoilla.

Voiko joku suositella jotain polvilämppäreitä jotka oikeesti kestää? Prismasta ostetut Muellerit lähtee aina purkautumaan siitä patella-aukon kohdalta... Kannattaako ostaa ennemmin semmoset umpinaiset mallit?

Voiko joku suositella jotain polvilämppäreitä jotka oikeesti kestää? Prismasta ostetut Muellerit lähtee aina purkautumaan siitä patella-aukon kohdalta... Kannattaako ostaa ennemmin semmoset umpinaiset mallit?

Itse ainakin tykkään umpinaisista. Titanin polvilämppärit ovat perkeleen hyvät, hinta on sen mukainen. Vie kaikkia muita aikalailla 6-0.

Itse ainakin tykkään umpinaisista. Titanin polvilämppärit ovat perkeleen hyvät, hinta on sen mukainen. Vie kaikkia muita aikalailla 6-0.
Onko nuo sinun Titanin lämmittimet sama asia kuin Titanin polvituet? Silläkin termillä näkyjään myynnissä. Miten sopivuus ja koko passasi? Onko kuin jäykät? Mietinnässä on jonkinmoiset tuet hankkia

Onko nuo sinun Titanin lämmittimet sama asia kuin Titanin polvituet? Silläkin termillä näkyjään myynnissä. Miten sopivuus ja koko passasi? Onko kuin jäykät? Mietinnässä on jonkinmoiset tuet hankkia

Eiköhän nuo ole samat, voimaharjoittelu.fi:stä olen omani hommannut. Perkeleen tiukat ovat, kun nuo ovat itselleni karvan liian pienet, joten neopreeni repesi hiukan tuolta pohkeen kohdilta. Ei vaikuta toimivuuteen mitenkään. Tukee polven todella hyvin ja pitää lämpimänä. Onhan noilla hintaa tosiaan 70e(?), mutta ovat joka sentin arvoiset.

Juurikin niitä olen katsastellut. Minkäs kokoiset sulla on? Mittailin omaa polviniveltä ja näyttäs 39 senttiä. Sillä vaan että sattus koko kerralla kohilleen...
Sitten ois ne toiset warriorin jäykemmät, mutten taas tiedä meneekö liian järeäksi jo.

No siis, mulla on kokoa L, ja onhan noi mulle surkuhupaisan pienet koska polvinivel on 46cm jalka suorana. Toisaalta sitten taas, halusin sellaiset jotka oikeasti tukee, eivätkä lerpata vain mukana. Kannattaa siis ottaa vähän pienemmät.

Kokeilin tänään uudestaan etukyykkyä yrittäen korjata kaikkia asioita mistä mulle sanottiin. Sain painon ainakin enemmän kantapäille ja ne pysyivät maassa. Mutta ryhtiä en kyllä saanut mitenkään paremmaksi :/ Mulla on tuollainen ryhti silti aina ja eihän yliojentaa ainakaan saisi? En kyllä ymmärrä miten rinta sekä olkapäät tulisi tuoda eteen samalla pitäen yläselkää tuon suoremmassa. Jos yritän tuosta yläselkää ryhdikkäämmäksi saada tulee minun viedä latsit yhteen ja se nyt on mahdotonta samalla pitää latseja yhdessä ja vieden rintaa ja olkapäitä eteen. Onko keskivartalo/selkä vain heikko etten tuon suorempaan kroppaa saa viettä? Pitääkö vaan luovuttaa ja siirtyä takaisin takakyykkyyn?

https://m.youtube.com/watch?v=5ZGqVoBDblI

Tässä vielä viime viikon kyykyt
http://youtu.be/NEO4QYSFGmU

Kokeilin tänään uudestaan etukyykkyä yrittäen korjata kaikkia asioita mistä mulle sanottiin. Sain painon ainakin enemmän kantapäille ja ne pysyivät maassa. Mutta ryhtiä en kyllä saanut mitenkään paremmaksi :/ Mulla on tuollainen ryhti silti aina ja eihän yliojentaa ainakaan saisi? En kyllä ymmärrä miten rinta sekä olkapäät tulisi tuoda eteen samalla pitäen yläselkää tuon suoremmassa. Jos yritän tuosta yläselkää ryhdikkäämmäksi saada tulee minun viedä latsit yhteen ja se nyt on mahdotonta samalla pitää latseja yhdessä ja vieden rintaa ja olkapäitä eteen. Onko keskivartalo/selkä vain heikko etten tuon suorempaan kroppaa saa viettä? Pitääkö vaan luovuttaa ja siirtyä takaisin takakyykkyyn?

https://m.youtube.com/watch?v=5ZGqVoBDblI

Tässä vielä viime viikon kyykyt
Etukyykky 4x2 100kg - YouTube
Höps tässä mitään luovuteta. Ei toi edes mitenkään kamalan näköstä ollut. Oon nähnyt tapauksia, joissa ryhti nyt vaan on tuollainen. En tiedä kyllä mikä siihen auttaisi. Mutta musta näyttää että ihan aavistuksen annat kyynärpäidenkin laskeutua, joten voisit oikeasti yrittää väkisin työntää niitä kyynärpäitä kattoa kohti samalla kun kyykkäät. Samoin rintaa vaan pitäisi pyrkiä työntämään auki.

Back
Ylös Bottom