3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moro! Nyt mulla on takana n. 2 viikkoa kultaista kuusikkoa. Oon yrittäny syödä mahdollisimman paljon ja vedän 2 sheikkiä (hera 80) päivässä. Lähinnä kyselisin, että kauanko suunnilleen kestää ennenkuin vatsa tottuu tähän "rääkkiin", kun tuppaa tuo paska olemaan melko vetelää? Oman käsityksen mukaan melko normaalia?
Edit. Toinen skeikki tulee vedettyä huiviin n. 1-2h ennen nukkumaanmenoa, eli lähinnä aamutoimista kyse.

Moro! Nyt mulla on takana n. 2 viikkoa kultaista kuusikkoa. Oon yrittäny syödä mahdollisimman paljon ja vedän 2 sheikkiä (hera 80) päivässä. Lähinnä kyselisin, että kauanko suunnilleen kestää ennenkuin vatsa tottuu tähän "rääkkiin", kun tuppaa tuo paska olemaan melko vetelää? Oman käsityksen mukaan melko normaalia?
Edit. Toinen skeikki tulee vedettyä huiviin n. 1-2h ennen nukkumaanmenoa, eli lähinnä aamutoimista kyse.

Siis mihin sen pitäisi tottua? Jos on vatsavaivoja jatkuvasti niin silloin ei ole ruokavalio kondiksessa. Jos on laktoosi-intoleranssi niin hera80 ainakin aiheuttaa tota.

En nyt löytänyt tämmöistä juttua sarjapainoista mistään,niin kysytään... Esim hauis treenissä, jos laitan painoja sen verran(35kg),että justjajust menee ekalla sarjalla 12- 15 toistoa. Kannattako toiseen sarjaan pitää sama paino määrä(35kg),jolla saa toiseen sarjaan enää 10 toistoa,kolmanteen 8 jne...? Vai kannattaako ekan sarjan jälkeen ottaa painoa pois,että jaksaa tehdä vielä sen 15 toistoa? esim näin, 1 sarja 35kg*12-15. 2 sarja 30kg*12-15. 3 sarja 30kg*12-15. 4 sarja 26kg*12-15??? Siis tollalailla aina vähentää painoa kun tuntuu ettei enää sarja mene yli 12toiston, vai onko tuolla edes mitään väliä jos joku kokeneempi osaa neuvoa? Ja kässäreillä tulee tehtyä kanssa joinain päivinä viikossa hammeria.. tuntuu että sillä saa hyvän tuntuman tuohon hauiksen alaosaan,tai sitten teen sen jotenkin väärin?

En nyt löytänyt tämmöistä juttua sarjapainoista mistään,niin kysytään... Esim hauis treenissä, jos laitan painoja sen verran(35kg),että justjajust menee ekalla sarjalla 12- 15 toistoa. Kannattako toiseen sarjaan pitää sama paino määrä(35kg),jolla saa toiseen sarjaan enää 10 toistoa,kolmanteen 8 jne...? Vai kannattaako ekan sarjan jälkeen ottaa painoa pois,että jaksaa tehdä vielä sen 15 toistoa? esim näin, 1 sarja 35kg*12-15. 2 sarja 30kg*12-15. 3 sarja 30kg*12-15. 4 sarja 26kg*12-15??? Siis tollalailla aina vähentää painoa kun tuntuu ettei enää sarja mene yli 12toiston, vai onko tuolla edes mitään väliä jos joku kokeneempi osaa neuvoa? Ja kässäreillä tulee tehtyä kanssa joinain päivinä viikossa hammeria.. tuntuu että sillä saa hyvän tuntuman tuohon hauiksen alaosaan,tai sitten teen sen jotenkin väärin?

Kannattaa ennemmin valita sellanen paino, jolla ekassa sarjassa 12 toistoa tulee suht kevyesti, tokassa saa jo työskennellä vähän enemmän, kolmannessa jo ihan toden teolla ja neljännessä ei tule edes tavoitemäärä täyteen. Toki noitakin voi ja kannattaa vähän vaihdella. Joskus voi tehdä vähän enemmän failureen ja joskus ei välttämättä ollenkaan.

Jos treenaa kolmijakoisella (rinta selkä, jalat, olka kädet) kaksi kertaa viikossa niin tarvitseeko/kannattaako toistomääriä vaihdella treeneissä? Esim. eka rinta selkä treeni on énempi voima painotteinen ja toinen enempi volyymipainotteinen? Vai voiko melemmat olla sekä että voima ja volyymipainotteisia?

Miten kaksijakoisessa kannattaa sijoittaa jaloille liikkeet? Itse olen miettinyt voisiko se olla näin?

maanantaina (työntävät treeni 1A) voima:
Etukyykky 3x6 (etureisi)

Tiistaina (vetävät treeni 1B) voima:
Mave 3x6 (ei varsinaisesti jalkaliike mutta tekee jalat tekee työtä kummiskin tässä liikkeessä)

Torstaina (työntävät treeni 2A) hypertrofia:
Takakyykky smith 3x10-12 (etu/takareisi)

Perjantaina (vetävät treeni 2B) hypertrofia:
Koukistukset 5x12 (takareidet)

Onko liian raskas keskivartalolle/alaselälle ja kerkeekö tommosesta palautua?

Miten kaksijakoisessa kannattaa sijoittaa jaloille liikkeet? Itse olen miettinyt voisiko se olla näin?

maanantaina (työntävät treeni 1A) voima:
Etukyykky 3x6 (etureisi)

Tiistaina (vetävät treeni 1B) voima:
Mave 3x6 (ei varsinaisesti jalkaliike mutta tekee jalat tekee työtä kummiskin tässä liikkeessä)

Torstaina (työntävät treeni 2A) hypertrofia:
Takakyykky smith 3x10-12 (etu/takareisi)

Perjantaina (vetävät treeni 2B) hypertrofia:
Koukistukset 5x12 (takareidet)

Onko liian raskas keskivartalolle/alaselälle ja kerkeekö tommosesta palautua?

Ei ole liian raskas ja ehtii helposti palautumaan, jos lepo ja ravinto on kunnossa. Kato treenipuolelta 2-jakoinen ennen kuin lähdet itse soveltamaan.

Jos treenaa kolmijakoisella (rinta selkä, jalat, olka kädet) kaksi kertaa viikossa niin tarvitseeko/kannattaako toistomääriä vaihdella treeneissä? Esim. eka rinta selkä treeni on énempi voima painotteinen ja toinen enempi volyymipainotteinen? Vai voiko melemmat olla sekä että voima ja volyymipainotteisia?

Itse treenaisin sekä voimaa, että volyymia joka treenissä. Esim. (vino)penkkiä ja kulmasoutua 4-6 toistoa ja vaikkapa jotain alataljaa ja peckdeckiä 8-15 toistoa. Toki pääliikkeissä voi nyt edetä jonkun voimaohjelman oppienkin mukaan, mutta joka tapauksessa voit treenata molempia samassa treenissä tai vaihtoehtoisesti treenata joka toisen toisella tyylillä. Se on sun treenis.

Itse treenaisin sekä voimaa, että volyymia joka treenissä. Esim. (vino)penkkiä ja kulmasoutua 4-6 toistoa ja vaikkapa jotain alataljaa ja peckdeckiä 8-15 toistoa. Toki pääliikkeissä voi nyt edetä jonkun voimaohjelman oppienkin mukaan, mutta joka tapauksessa voit treenata molempia samassa treenissä tai vaihtoehtoisesti treenata joka toisen toisella tyylillä. Se on sun treenis.

Juu jotain tuommoista meinasinkin!

Jees uusi kysymys. Tarkotus olis alkaa maanantaina nostamaan kaloreita. Tällä hetkellä on n. tonnin kalorivaje niin voinko nostaa 500kcal viikossa? Vaiko vähemmän?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
onko väliä tekeekö pystypunnerruksen tangolla seisaaltaan vai istuen?

Ei ole. Riipuu ihan siitä kummalla saat itse paremmin olkapäihin osumaa. Istuen ei saa tuotua muuta kropaa apuun/haitaksi.

Itse teen seisovaltaan, koska aras tuntuma juuri olkapäille eikä ojentajille tai epäkkäille. Tykkään myös jaloilla ponnistaa viimeiset toistot ylös, jotta saan vielä paremman pumpin.

Mä nyt tein 2 jakoisen ohjelman työntävät vetävät periaatteella mutta en osaa valita siihen oikeita liikkeitä ojentajille? kapeaa/dippiä ei varmaan pysty missään treenissä käyttään nii mitkä ne voisi olla? Kiitos etukäteen neuvoista!

TREENI 1a (toistot 5-8) Voima

Etukyykky 3x6
Penkkipunnerrus tanko 2x6
Pystypunnerrus tanko 3x8
? (ojentajat)
Vatsarutistus 3x

TREENI 1b (toistot 5-8) Voima

Mave 4x6
Leuanveto vastaotteella 3x8
Kulmasoutu tanko 3x6
Hauis tanko 3x8
Takaolkapäät kp 3x8
Pohkeet seisten 4x8

TREENI 2a (toistot 10-15) Hypertrofia. pitkää sarjaa pienemillä painoilla meen siis päivän kunnon ja fiiliksen mukaan (ei sarjoja loppuun asti)

Takakyykky smithissä 3x
Vinopenkki tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
? (ojentajat)
Viparit sivulle 4x
Jalannostot 3x

TREENI 2b (toistot 10-15) Hypertrofia. pitkää sarjaa pienemillä painoilla meen siis päivän kunnon ja fiiliksen mukaan (ei sarjoja loppuun asti)

Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapäät taljassa 3x
Pohkeet istuen 4x
(rannekäännöt 2x)

Terve kaikille.

Tässä on tultu autotallissa harjoiteltua n.1,5v ja nyt kaipaisin hieman apuja treeniohjelman rakentamiseen.
Laitteita ei löydy kuin Gorillasportista ostettu pikku penkki, 10kg tanko, ez-tanko, hieman käsipainoja ja itseväsätyt kyykkätelineet.
Painoja löytyy tankoon 140kg.

Penkistä menee nyt 97,5kg, mave n.120kg ja kyykkä 90kg.

Minkälaisella ohjelmalla tästä kannattaa jatkaa?

-P.Lahtinen

Jos noi sun tulokset on yhen toiston maksimeja niin sulla taitaapi selkä ja jalat tulla hiukka rintaa jäljessä?

Mun ehdotus ois wendlerin 5/3/1

Latest posts

Back
Ylös Bottom