Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kiitos neuvoista. :)

Ja joo ei se lihas kasva huomaamatta liian isoks kun ei tunnu kasvavan tekemälläkään. :puntti:

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan huomannu seksin vaikutusta voimatasoihin? :D Jos siis harrastaa vaikkapa edellisenä iltana ja aamulla sit treenit?

En tiedä onko syy–seuraus-suhdetta, mutta kun seksi kulkee, niin treeni kulkee. Ehkä se johtuu vain siitä, että onnellisella ihmisellä kaikki kulkee paremmin tai ehkä juuri silloin testosteronitasot on korkeimmillaan. Itse aktin en usko vaikuttavan treeneihin.

En tiedä onko syy–seuraus-suhdetta, mutta kun seksi kulkee, niin treeni kulkee. Ehkä se johtuu vain siitä, että onnellisella ihmisellä kaikki kulkee paremmin tai ehkä juuri silloin testosteronitasot on korkeimmillaan. Itse aktin en usko vaikuttavan treeneihin.

Ihmekkös, kun ei treenit kulje.

Eihän tuo jalkaterien kääntö kuormita niveliä tai polva kovin paljoa?

Tulikin jo vastausta eri osoitteesta, mutta kun tuo kääntäminen on hillittyä niin eipä juurikaan. Itsellä ainakin tuntuu hyvin takareiskoissa liike kun asento on suht kapea ja jalkateriä käännetty ihan joitain hassuja senttejä kohtisuorasta sisäänpäin.

Aika jännä, mulla käsitys tuosta seksin vaikutuksesta treeniin on ollut se, että heikentää suoritusta. Tällä perusteellahan aikanaan huippufutareiltakin kiellettiin makuukammaripuuhat ennen tärkeää peliä. Myös aikanaan luin, että naisten ei pitäisi suivaantua jos mies petileikkien jälkeen nukahtaa, koska urokselle on biologinen imperatiivi levätä siemensyöksyn jälkeen - luontoäiti näetsen tahtoo pitää huolta siitä, että herra on mahdollisimman pian valmis uuteen lisääntymisyritykseen.

Onko kukaan huomannu seksin vaikutusta voimatasoihin? :D Jos siis harrastaa vaikkapa edellisenä iltana ja aamulla sit treenit?

Tommosella aikavälillä en ole kiinnittänyt huomiota, mutta salille semmosta 20min hommien loputtua toimi ainakin positiivisesti.

Eli oon tämmönen perusterve 17v kaveri, mitat 174/80. Rasvatkaan ei mitenkään hirveen korkeella ole. Salilla oon pyöriny puoltoista vuotta 4-5 kertaa viikkoon. Verenpaine mua on kummastuttanu jo pitkän aikaa. 158/53, ja leposyke 47. Lähes samat lukemat on otettu myös kaksi viikkoa sitten, ja kuukausi siitä taakse päin. Mikä hitto tuota yläpainetta pitää noin korkealla?

Pitänee kysellä lääkärille aikaa. Terveystiedon opettaja, eikä kumpikaan koulun terveydenhuollon naisista osannut antaa muuta selitystä kuin perimän. Ei mulla minkäänlaisia oireita ole tosta verenpaineesta, haluaisin vaan tietää että mistä tuo johtuu :D

Pitänee kysellä lääkärille aikaa. Terveystiedon opettaja, eikä kumpikaan koulun terveydenhuollon naisista osannut antaa muuta selitystä kuin perimän. Ei mulla minkäänlaisia oireita ole tosta verenpaineesta, haluaisin vaan tietää että mistä tuo johtuu :D

Luulen, että jotain on ruokavaliossa vialla. Mullakin oli joskus kymmenen vuotta sitten yläpaine kun seitenkymppisellä, vaikka läskiä ei vielä juuri ollutkaan. Ruokavalio oli kuitenkin aika hirveä. Nyt ruokavalion ja muutenkin elämäntapojen muuttumisen jälkeen on saanut mittailla tosi hyviä arvoja.

Ilmeisesti tuota fitnesstukun only one regularii ei pidä ottaa tyhjään vatsaan? Aamulla otin annoksen amino pro essentialii ja siitä hetken päästä tuon only one regularin, jonka jälkeen meni n.15min niin sai käydä laattaamassa :urjo:

Kuten yllä sanottiin niin ruokavaliosta voi johtua. Lääkärille on hyvä sanoa suht. tarkka selostus ruokavaliosta.

Eli oon tämmönen perusterve 17v kaveri, mitat 174/80. Rasvatkaan ei mitenkään hirveen korkeella ole. Salilla oon pyöriny puoltoista vuotta 4-5 kertaa viikkoon. Verenpaine mua on kummastuttanu jo pitkän aikaa. 158/53, ja leposyke 47. Lähes samat lukemat on otettu myös kaksi viikkoa sitten, ja kuukausi siitä taakse päin. Mikä hitto tuota yläpainetta pitää noin korkealla?

Mullakin on korkea verenpaine,oli 140 kutsuntatarkastuksessa!! Leposyke mulla yleensä 60-75. 184/87 mutta muuten on omasta mielestä hyvä kunto, salilla käyn 4 krt viikossa.eikä se aerobinenkaan ongelma ole

Joo no itseasiassa mulla on viikon verran otettu päiväkirjaa syömisistä tossa pari viikkoa sitten. Ei mun mielestä mitään normaalista poikkeavaa, hiilarit, rasvat ja prodet hyvällä mallilla, eikä mitään kovin suolaistakaan ole. Kasviksia ja salaattiakin tulee syötyä päivittäin. Unta tulee 6-7h päivässä, eikä mikään juuri stressaakaan. Pitänee tästä käydä lääkärin puheilla kun ehtii.

Joo no itseasiassa mulla on viikon verran otettu päiväkirjaa syömisistä tossa pari viikkoa sitten. Ei mun mielestä mitään normaalista poikkeavaa, hiilarit, rasvat ja prodet hyvällä mallilla, eikä mitään kovin suolaistakaan ole. Kasviksia ja salaattiakin tulee syötyä päivittäin. Unta tulee 6-7h päivässä, eikä mikään juuri stressaakaan. Pitänee tästä käydä lääkärin puheilla kun ehtii.
Mitenkäs tupakka ja alkoholi?

Back
Ylös Bottom