Itsellä mitat olleet hyvinkin samanlaiset syömishäiriön taustalta. 173cm/49kg oli lähtötilanne, nyt 173cm/57.5kg. Paljon parempi siis, mutta oonhan mäkin ihan pulkannaru vielä... Itse innoistuin salilla käynnistä erään kaverin, joka harrastaa voimannostoa kautta, en oo katunut ollenkaan. Aloitin itse arnoldin kultaisella kuusikolla, jonka jälkeen tein Stronglifts 5x5 ohjelmaa ja sen jälkeen tykästynyt 2-jakoisiin ohjelmiin työntävät/vetävät jaolla. Suosittelen alkuun tota Stronglifts 5x5 ohjelmaa kyllä ihan täysillä. Itse olen sillä saanut isoimman kehityksen aikaiseksi, toimi mulla kuin junanvessa. Mä tykkään kanssa aerobisesta, erityisesti maastopyöräilystä, mutta suosittelen tekemään aerobiset rennosti ja nauttien, ei niinkään väkisin vääntäen vaan palauttavana salitreenistä, mihin kannattaa laittaa sitten voimia ihan urakalla, kunhan ensin opettelee tekniikat kuntoon!
Ruokaa saat vetää varmasti hyvinkin paljon enemmän, kuin mihin oot tottunut, mikä ei tuu varmaan yllätyksenä syömishäiriötaustaiselle. Mä aloitin itse 2400kcal ja tätä nykyä menee 2600-3000kcal päivässä, riippuen treeneistä ja tällä määrällä on pysynyt kohta vuoden samana paino, eli ruokaa menee vaikka pieni oonkin, mutta ilmeisesti pyöräily syö kanssa polttoainetta ihan hyvin.
Sekava viesti, toivottavasti vähän auttoi edes
Edit: niin ja tohon rasvojen käyttöön, ehdottomasti rasvoja mukaan ruokavalioon. Mä tykkään itse syödä rasvanlähteenä kananmunia (myös proteiinia kivasti, sekä halpoja, sekä aivan törkeän hyviä, eli kaikin puolin kuninkaitten ruokaa :D. Pähkinät myös loistavia, menevät ihan naposteltavina ja esim puuron seassa rouhittuna törkeän hyviä!)