Naiset ja aloittelijat salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mari91
  • Aloitettu Aloitettu
Sattui salikomediaa-ketjussa silmään tällainen viesti:
Mua vituttaa, kun tästä mun pieruverkkariharrastuksesta on tehty tällainen paskatuote, enkä voi vaan rauhassa purkaa pahaa oloani salilla hiljaa muristen, vaan sitä tyrkytetään joka reijästä. Vähän aikaa sitten oli vaan pumpit sun muut perseilyt in crossfitin, kanssa, mutta nyt noi vitun ärsyttävät ilopillerit tulee sinne vapaapainopuolellekkin ja mun psyyke ei kestä.

Mitä te kokeneemmat treenaajat yleensä ajattelette, jos sinne tankopuolelle tulee vaikka 20+ tyttö tekemään kyykkyä ja mavea teidän tasoon nähden mitättömillä painoilla? Tarviihan sen tangon 20 kilon nostamiseen siinä missä 100kg:n?

Lähinnä siis haluisin tietää mitä oikeesti ajattelette esim minusta jos eksyn sinne bodarien sekaan. :D

Miks sua kiinnostaa? Ei parane ajatella mitä muut ajattelee jos tekee jotain mistä tykkää.

Mä meen ainaki sinne "körmyjen" ja vähemmän körmyjen sekaan sen koommin miettimättä. :)

No mun mielestä kaikilla pitää olla mahollisuus käyttää sitä salin kalustoa riippumatta siitä mitä muut on siitä mieltä. Sitäpaitsi mitä väliä, mitä joku muu ajattelee, kun ei kuitenkaan tule sitä suoraan päin naamaa sanomaan?

Mitä te kokeneemmat treenaajat yleensä ajattelette, jos sinne tankopuolelle tulee vaikka 20+ tyttö tekemään kyykkyä ja mavea teidän tasoon nähden mitättömillä painoilla? Tarviihan sen tangon 20 kilon nostamiseen siinä missä 100kg:n?

Lähinnä siis haluisin tietää mitä oikeesti ajattelette esim minusta jos eksyn sinne bodarien sekaan. :D

Ei vitunkaan väliä, jos teet tosissas. Jos seuraa taas trendejä (nyt kaikki fitnesspimut kyykkää tangolla, koska "niin kuuluu tehdä"), mitä luulisit? Eiköhän muiden suhtautumisen määränne oman tekemisen asenne. Jos se on kohdillaan, anna mennä!

En mä ajattele sinusta mitään. Mä treenaan siellä salilla. Jos teet suoranaisesti vaarallisen näköisellä tekniikalla, saatan antaa jonkun vinkin. Jos treenaat kovalla asenteella, saatan katsoa ihaillen. Jos perseilet, eli pöllit painot tangosta tms. saatan katsoa rumasti tai sanoa aiheesta nätisti.

Jokaisella salin jäsenellä on samat vehkeet käytössä kuin muillakin. Ei mua 30+ ikäisenä alle puoli vuotta harrastaneena hävetä tehdä esim ranskalaista 4-5kg hiluilla kun isompi sarjapainona ei nouse.

Kiinnostaa ihan vaan uteliaisuudesta. :D (lue: jumitan koneella koska en jaksa tehdä mitään fiksua) Ja lisäksi tiedän että moni muu mun tuttu miettii samaa, ja jopa kokee asian rajoittavaksi, joten arvelin että aiheesta voisi herätellä keskustelua. Itse kyllä treenaan siellä missä se on tarkoituksenmukaisinta muusta väestä riippumatta.

naisen paikkahan ei ole mielestäni kuntosalille ellei hänellä ole miespuolista ulkoilutajaa joka vahtii hänen jokiasta liiketä muuten ei koska naisen paikkahan on nyrkkin ja hellan välissä

Itse punttailevana mimminä en näe mitään ongelmaa treenata miesten kanssa. Käyn lisäksi vähän karummanpuoleisella pommisuojapunttiksella, jonne eksyy vain harvakseltaan joku toinen nainen minun lisäksi. Koskaan ei ole kukaan miehistä katsonut minua pitkin nenänvarttaan, vaikka aloittelijana painot ovat minulla kovin vähäpätöiset, vaan aina pahimmat mulkaisut ja halpa makkara-ilmeet olen saanut naisilta, tiedä sitten miksi :D

Kuten jo monet tässä sanoivatkin: Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelee? Itse olen myös joutunut saman asian kanssa taistelemaan, kun ajattelin, että "noloa mennä sinne niitä kilon kässäreitä heiluttamaan" tai että "nehän nauraa mut ulos sieltä", kunnes tajusin pari asiaa. 1. Jokainen on ollut aloittelija joskus ja minulla on ihan samanlainen oikeus olla sielä kuin sali-Raneilla, eläkeläisillä, laihoilla ja läskeillä. 2. Painojen määrä (oli siinä tangossa sitten 20 kg tai 100 kg) ei ole "tosissaan treenaamisen" mittari.

Tervetuloa vaan salille. Kunhan muistat käyttäytyä hyvin: et vie laitteita tai painoja jos jollain on kesken ,hyvänä esimerkkinä voisin sanoa että itseäni ärsyttää suuresti kun on viimeisiä liikkeitä ja supersetti kesken niin joku aloittelija(oli jätkä tällä kertaa) menee suoraan ristikkäistaljaan ja vie toisen niistä kyselemättä mitään kun itse olen pecdeckillä ,vaikka kamppeeni olivat siellä viellä

Tervetuloa vaan salille. Kunhan muistat käyttäytyä hyvin: et vie laitteita tai painoja jos jollain on kesken ,hyvänä esimerkkinä voisin sanoa että itseäni ärsyttää suuresti kun on viimeisiä liikkeitä ja supersetti kesken niin joku aloittelija(oli jätkä tällä kertaa) menee suoraan ristikkäistaljaan ja vie toisen niistä kyselemättä mitään kun itse olen pecdeckillä ,vaikka kamppeeni olivat siellä viellä

Omasta mielestäni et voi VARATA laitetta jota et juuri silloin käytä. Jos ei sitten käy, että tehdään vuorotellen, niin omapa on vikasi jos näin pääsee käymään. Surullista, mutta totta.

Aloittelija: "Ei vitsi että ärsyttää ne tyypit salilla, jotka pörrää kymmenessä eri liikkeessä samanaikaisesti ja kaikki sitten varataan! Ihan kuin he olisivat koko salin keskipiste.."

Kaikki jotka on sinne salille tullu tosissaan liikkumaan, eikä ainoastaan näyttäytyyn, on mun puolesta tervetulleita. Tissitoppi betterbodies tyttöset roikkuvine perseineen jalkalaitteissa tehden tuhannen toiston sarjaansa ilman painoja lähinnä aiheuttaa myötähäpeää. Harvemmin noita enää kuukauden päästä siellä näkee.

Miks haluut tietää, mitä muut ajattelee? Mitä merkitystä niillä mielipiteillä on?
Jos et oikeasti rupee jotain verkostoa luomaan siellä salilla, niin voihan siellä kyykätä vaikka päällään seisten kuminauhoilla -20kg painoilla.

Ja faktahan on, että osa kyylää persettä ja joitaki taas ottaa päähän ku ilopillereitä hymyilyttää ja oma elämä menee päin seiniä. Itsehän tyydyn katselemaan hienovaraisesti ja joskus hymähdän pään sisällä, jos joku tyttö on vääntäny baarimeikit naamaan. Siitäkään huolimatta ei aiheuta muita tunteita ku sinne salille on kuitenki treenaamaan tultu.

Salilla olevat laitteet ovat jokaisen käytössä, teki sitten painoilla tai ilman painoja. Tässä tapauksessa muiden ihmisten ajatuksilla ei ole mitään väliä.

...Lähinnä siis haluisin tietää mitä oikeesti ajattelette esim minusta jos eksyn sinne bodarien sekaan. :D

Kyllähän tosiasia on ettei salille ole mitään asiaa jos on aloittelija, sitten vasta kannattaa lähteä sinne kun on kunnon painot ja menestystä kisoista. Kaikki nauraa ja pilkkaa aloittelijoita salilla :curs: !11!!

Jostakinhan kaikkien on aloitettava, sekaan vaan!
Nimenomaan, ei sun täydy olla tähti alottaakses, mut sun täytyy alottaa ollakses tähti.
Ei Arskakaan syntynyt hauis pyöreenä.

En siis todellakaan ole iso kaveri, mutta sellanen että huomaa että oon salilla käynyt, ja mä ainakin arvostan suuresti jos nään jonkun uuden kaverin salilla alottelemassa salihommia.

Ymmärrän hyvin et sinne voimailupuolelle on monella naisella melkonen kynnys tulla kun ajattelutapa on kuten ketjun aloittajalla. Oon huomannu ihan käytännössä niin et mimmit nyt ei vaan sinne tule tai jos siellä jo ovat niin lähtevät tuli verkkareissa heti pois.

Ehkä kyse on mimmien epävarmuudesta suurimmaks osaks ja/tai jostain ennakkoluuloista tms.

Back
Ylös Bottom