Massankasvatus treeniohjelma (pe ei salia)??
Moro. Tarkotuksena olis siis aloittaa treenihojelma, ja tavoitteena olisi siis hankkia vähän massaa ja rakentaa lihaksiakin jo hyvään kuntoon. Oon 16-vuotias, n. 171cm pitkä ja 57kg, eli hieman luinen poika siis. Olen kuitenkin aika urheilullinen, käyn lenkillä (2-5km) joka päivä, viikonloppuisin käyn hiihtämässä 10-20km lenkkejä. Syön terveellisesti (monipuolisia, proteiinipitoisia..) aika isoja aterioita ja useastikin. Ja liikun muutenkin paljon, mutta lenkkeily ei taida auttaa kuin kunnon kohontamiseen eikä siihen massan hankkimiseen. Ajattelin alkaa siksi käymään salilla, mutta siihen liittyy yksi ongelma; en pääse perjantaisin-viikonloppupäivinä salille. Vapaina minulla on siis ma-to, eli ehtisin käymään vain 2 kertaa viikossa salilla. Olisiko tämä muka riittävä määrä tehokkaaseen treenaukseen? Perin harmillista jos lihasten treenaus tyssää jo tähän, sillä motivaatiota on kyllä oikeastikin ruveta alkaa tekemään tätä hommaa, ja kovaa jos tarve vaatii. Olen suunnitellut kahvakuulan, käsipainojen, leuanvetotangon hankkimista kotioloihin, mutta onko kotitreenauksesta juuri mihinkään? Hirveän isoja laitteitakaan en voi kotiini hankkia.
Tässä kuitenkin tyypillinen viikkoni (+koulumatka ma-pe kävely/pyöräily 8km):
Ma: Lenkki 5km
Ti: Lenkki 2km
Ke: Lenkki 5km
To: Lenkki 2km
Pe: Hiihto 10km/lenkki 5km/vapaa
La: Laskettelua 8h/hiihto 10km
Su: Hiihto 10km