Joo, vaikutti toi crossfittailu enemmän kuntotestiltä kuin kilpailulta, tyypit puuhasteli jotain kauheissa maitohapoissa.
Eikö sen kuntotestiltä pidäkin vaikuttaa kun kilpaillaan siitä kenellä on kovin kunto?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, vaikutti toi crossfittailu enemmän kuntotestiltä kuin kilpailulta, tyypit puuhasteli jotain kauheissa maitohapoissa.
Joo, vaikutti toi crossfittailu enemmän kuntotestiltä kuin kilpailulta, tyypit puuhasteli jotain kauheissa maitohapoissa. Hiukan ihmettelin että voimaleuka oli mukana, sehän on todella vaativa liike jopa miehille. Olen luullut että se on naisille lähes infernaalisen vaikea saada edes yksi toisto, millaisia toistomääriä nämä mimmit tekivät? Köysikiipeilyssä taasen naru oli omituisen lyhyt, siinähän melkein kiipeämättä yletti läpsäisemään käden ylös. Kestovoima on osallistujilla selvästi kyllä ihan kovalla tasolla. Pärjäisivät varmasti jossain oikeassa urheilulajissa, ainakin fysiikan puolesta olisi potentiaalia.
Joo, vaikutti toi crossfittailu enemmän kuntotestiltä kuin kilpailulta, tyypit puuhasteli jotain kauheissa maitohapoissa. Hiukan ihmettelin että voimaleuka oli mukana, sehän on todella vaativa liike jopa miehille. Olen luullut että se on naisille lähes infernaalisen vaikea saada edes yksi toisto, millaisia toistomääriä nämä mimmit tekivät? Köysikiipeilyssä taasen naru oli omituisen lyhyt, siinähän melkein kiipeämättä yletti läpsäisemään käden ylös. Kestovoima on osallistujilla selvästi kyllä ihan kovalla tasolla. Pärjäisivät varmasti jossain oikeassa urheilulajissa, ainakin fysiikan puolesta olisi potentiaalia.
Ota yteyttä jto. Et ikinä saa täältä noin kattavaa vastausta.
Itse olen olkapäävammainen ja crossfitit yms. on pois suljettu, mutta mahd. monipuolisen treenin saan tällä hetkellä tekemällä 2-jakoisella mikrosykliä: 2 voima/bodaus treeniä ja 2 ns. Monster Maker -treeniä. 1 on, 1 off, 1 on jne..noin suurinpiirtein mennään.
Itse sain idean jostain vanhasta Dennis B. Weissin artikkelista (the Yokon Hercules) tuohon M.Maker -tyyliseen treeniin, tosin itse korvaan etukäteisväsytys-liikkeen käsipaino-etuheilautuksella, orkkiksessa on clean & push press. Täytyy kahto antaisko olkapäät myöten kevyelle c & p.pressille, jos ottas reilusti jalkoja mukaan.
Siinähän tehdään 12-20 rep sarja clean & push pressiä ennen bodaus työsarjaa, isoille lihoille tehdään lisäksi vielä perus eristävä liike ennen compound-työsarjaa..
Sen verran noviisi, että ymmärsin noin kolmasosan - but thanks anyway.
Kävin ilmaisessa demotreenissä crossfitsalilla, itseasiassa ihan hauska treeni ja muutenkin hyvä meininki kun samaan aikaan oli opengym päivä, niin tuli sivusilmällä katsottua muidenkin treenaamista. Sain jo pari uutta ideaa omaankin treenin alkulämmittelyy.
ONRAMP eli aloituskurssille oon nyt menossa ( kun noita liikuntaseteleitäkin löytyyja niillä voi maksaa) 4 vkoa, 3 x vko ma, ke ja to on treeni ja hintaan sisältyy vielä extra kuukausi treeniä. Jotenkin pitää yrittää sovittaa ONRAMP kurssin ajaksi pari normaali punttia viikkoon - ainakin yksi.
Uuttahan on hauska kokeilla ja vaihtelu tekee hyvää. Tuskin kuitenkaan jatkan kurssin ja extrakuukauden jälkeen. Hinta on hiukka yläkanttiin puitteisiin ja tarjontaan nähden - vertaan siis tämänhetkiseen treenipaikkaani.
Niin, ja misujen määrä yllätti - onko tää crossfit enemmänkin tyttöjen hommaa - mutta,ei siinä mitään, viihdyn kyllä hyvin….
. Eli mun pohja on 2-3 kertaa viikossa salia jolloin wendleriä ja pumppailua mielen mukaan. Sen päälle 1-2 kertaa crossfittä.Eikö suurin osa maailman huipuistakin ole siirtyneet perinteisemmän lajin huipulta crossfitiin? Esimerkiksi baseball-taustainen Rich Froning voitti muutaman vuoden CF-lajitreenillä 2011 mm-kisat.
Jossain oikeassa urheilulajissa? Mielestäsi crossfit ei siis ole oikeata urheilua? Putsaapas pullamuruset paidastasi ja kokeile suorittaa yhtä lajia noista kisoista niin voisi mieli muuttua...
En kyllä tajua tätä logiikkaa. Onko painonnostokisatkin sitten sitä kuka on kovin harjoittelija, kun sehän muistuttaa painonnostotreeniä? :face:Niin no minun silmääni cf näyttää ihan siltä että testataan kuka on kovin harjoittelija. Edelliseen viitaten, tuntuu että urheilijoiden fysiikkaharjoittelusta on haluttu tehdä urheilulaji. No mikäs siinä. Tarkoitus ei ollut vähätellä, uskon kyllä kokeilemattakin miltä tuntuu vetää tuollaista kuntopiiriä keuhkot sylissä.
Itse olen ratkaissut sen silleen että ohjelma pyörii Wendlerin 5/3/1 ympärillä... Aika lailla sama idea kun Crossfitissä joten pystyy helposti yhdistämään jos välillä haluaa käydä katsomassa kissoja Crossfitissä... Sitten käyn 1-2 kertaa viikossa crossfitissä esim riveä vääntämässä ja metconit päälle... Metconeja kun ei oikein yksin jaksais tehdä, kivempi muitten kanssa kun pystyy vähän kilpailemaan kanssa. Sitten vielä ehkä yksi käsipäivä kun siihen ei oikein Wendlerin systeemissä ja Crossfitissä panosteta ja pala nyt ei koskaan voi olla liian iso. Eli mun pohja on 2-3 kertaa viikossa salia jolloin wendleriä ja pumppailua mielen mukaan. Sen päälle 1-2 kertaa crossfittä.
Kuinka ollakkaan, mulla on just auki toinen välilehti pakkiksen rinnalla; bia.fi blogi josta työn ja opiskelun alla : Hyvä perus-ja maksimivoimaohjelma 5/3/1
.