Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Outokumpu myy Ternin ja VDM:n ThyssenKruppille.

https://newsclient.omxgroup.com/cds...et?showInline=true&messageAttachmentId=452766

Onko palstalla näkymistä miten kurssi reagoi maanantainan? Itse kuvittelisin että nousee koska toimenpide tervehdyttää taloutta ja selkeyttää firman kuvioita. Mulla ollut Kumpua edellisestä annista lähtien ja hieman vituttanut laskettelu ATL hintoihin. Nyt ajattelin osallistua uudestaan.

Ajattelin jatkaa säästämistä seligsonille, mutta ottaa mukaan suoria osakkeita, joilla olisi potentiaalia nousta.
Tällä hetkellä mietinnässä elektrobit, biohit, ssh, revenio group...

Nyt kun on tuo nordnetin uuden asiakkaan tarjous 2kk 3€/0.06% per kauppa, niin mikä olisi sellainen minimisumma, jolla on järkevä vielä ostaa?

Ajattelin jatkaa säästämistä seligsonille, mutta ottaa mukaan suoria osakkeita, joilla olisi potentiaalia nousta.
Tällä hetkellä mietinnässä elektrobit, biohit, ssh, revenio group...

Hyviä lappuja mielestäni kaikki. Teknisesti ajateltuna eniten riskiä kait SSH:ssa ja vähiten Revenio Groupissa. Toisaalta minä mittaan riskiä erilaisilla mittareilla kuin moni muu.

Nyt kun on tuo nordnetin uuden asiakkaan tarjous 2kk 3€/0.06% per kauppa, niin mikä olisi sellainen minimisumma, jolla on järkevä vielä ostaa?

Itse pidän nyrkkisääntönä sitä, että välityskulut saisivat olla korkeintaan 1 % kauppahinnasta, eli 3 € välityskuluilla minimiostos nyrkkisäännölläni olisi 3 / 0,01 = 300 €.

Ota myös huomioon, että jos myyt osakkeet tuon 2 kk jälkeen niin "minimimyynti" olisi säännöllä 900 € olettaen, että välityskulu olisi 9 €.

Outokumpu myy Ternin ja VDM:n ThyssenKruppille.

https://newsclient.omxgroup.com/cds...et?showInline=true&messageAttachmentId=452766

Onko palstalla näkymistä miten kurssi reagoi maanantainan? Itse kuvittelisin että nousee koska toimenpide tervehdyttää taloutta ja selkeyttää firman kuvioita. Mulla ollut Kumpua edellisestä annista lähtien ja hieman vituttanut laskettelu ATL hintoihin. Nyt ajattelin osallistua uudestaan.

Outokumpu myy Ternin ThyssenKrupille | Taloussanomat

Eli se kauppahinta oli se mitä Outokumpu oli velkaa ThyssenKrupille toisesta kaupasta.Velat tietysti pieneni,mutta ei siitä kassaan mitään tullut.Tuo ilmoitus uudesta osakeannista on jo sitten eri asia..

Tuli kaapelista tämä pätkä: Future of Banking and Investing - C-SPAN Video Library

Ihan mielenkiintoista asiaa väliltä startuppeihin sijoittaminen - sijoitusbisneksen muuttuminen. Isot ikäluokat poistuvat markkinoilta. Nykyinen nuoriso tulee olemaan se iso massa, joka tienaa rahaa ja voi sijoittaa. Ei tuosta pätkästä mitään isoja ahaa elämyksiä saa. Tosin herättää kuitenkin jotain ajatuksia mitä on hyvä kelata, jos meinaa sijoitusmarkkinoilla pelata.

Omistaako kukaan cityconia, ja mietteitä sen tulevaisuuden näkymistä?

Joskus omistin, mutta kyllästyin. Näen defensiivisenä osingonmaksajana, eli siis lappuna, joka takoo tasaista pientä tuottoa, muttei mitään "kummempaa."

Avasin tuon nordnet tilin vkl aikana, joten pystyn tekemään ostoja vasta huomenna. Mihinköhän aikaan tuo tili aukee?

Eikö se tili aukea heti kun on saanut homman valmiiksi? Ostoja voit tehdä pörssin auettua kunhan ensin talletat rahaa jolla maksat ostosi.

Morjesta vaan. Jännä viikko taas tulossa! EB mukavassa nousussa. Outokumpu raketoi. Onko Outokummun kyydissä olevia? Perjantaina ois saanu halvalla, jopa 12 kk alimpaan hintaan.

Tuo Outokumpu voi olla melkoinen jokeri. Se voi hyvin olla moninkertaistuja tai voi hävitä lähes kaikki. Siinä riskiä sietävälle jopa pelilapuksi lueteltava tapaus. On siinä tosin varmaan vähän enempi potentiaalia kuin Talvivaarassa?

Nordnetilla tulee suoraan sijoitustilille. Esim. Nordealla tulee taas vaikka käyttötilille jos se on vastatili.

Kai vähän jokaisella on oma tapansa. Mutta Nordnet ei ole tällainen perinteinen "kivijalkapankki" joten tämä osingot vastatilille lienee enempi tän Nordea, OP, Danske jne jne juttuja.

Back
Ylös Bottom