Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Mitä EKP taas on tehnyt (en siis ole nähnyt mitään uutisia) kun nyt on näin synkkä päivä? Vai onko joku jenkkilässä aivastanut?

Onkos kukaan tankannut YIT:tä, taitaa olla ostohinnoissa, jos meinaa ostella...?

Pomppasin aikalailleen 52w pohjilta kyytiin :)

eli todnäk kohta tehdään uuet pohjat :face:

Lieköhän tulossa isompikin korjausliike markkinoilla?

Päätellen mistä? Siitä että jenkki ehkä kohta vähentää elvytystä ja korot nousee?

Tietty joku dippi ihan keposin perustei ei ole silleen ihme kun on vahvaa nousua takana. Kuuluu ikäänkuin asiaan. Saa heikkohermoisemmat syyn "kotiuttaa voitot".

Kun olette alkaneet ostaa suoria osakkeita, niin oletteko lopettaneet rahastojen ostot?
Itse olen ostellut seligsonilta pheobusta, brandsiä, pharmaa, aasiaa, venäjää ja kehittyviä.
Ajattelin jatkaa näiden ostoa, ja samalla ostella välillä osakkeita...

YIT menee itsellä seurantaan, vois ostaa pian vähän holdiin:)

Kun olette alkaneet ostaa suoria osakkeita, niin oletteko lopettaneet rahastojen ostot?
Itse olen ostellut seligsonilta pheobusta, brandsiä, pharmaa, aasiaa, venäjää ja kehittyviä.

Itselläni menee edelleen kuukausittain pieni summa rahastoihin (Seligsonillekin) ja loput "ylimääräiset" sijoitan itse suoriin osakkeisiin. Että kummallakin tavalla edetään ainakin täällä.

Huvittais ostaa tämän päivän laskun jälkeen Outotecia mutta taidankin pistää veronpalautukset YIT:lle. Ei vielä olekaan rakennusalan yritystä salkussa ja tuota on nyt tullut tarpeeksi kauan harkittua.

Itsellä myöskin pyrkimyksenä kahteen eri rahastoon sijoittaa ~kuukausittain. Osakkeissa tällä hetkellä kuitenkin paljon suurempi osa kiinni vrt. rahastot.

Itsekin olen ostellut sekaisin osakkeita ja Seligsonin rahastoja. Välillä pienempiä summia rahastoihin ja suuremmat kertapotit sitten osakkeisiin. Taitaa olla tällä hetkellä sijoitusvarallisuudesta about 70% osakkeissa ja 30% Seligsonin rahastoissa.

Mulla menee kans rahastoihin joka kk suht iso summa. Osakkeita ostan pitkin vuotta kaikilla ylimääräisillä rahoilla. Osakkeita tällä hetkellä hiukan enemmän, noin 60/40 suhde. Nyt olis Nordnetin tilillä rahaston lunastuksesta tulleet rahat + veronpalautukset ja hiukan muuta rahaa lisättynä. Muutamaan ostoon olis mahdollisuus.

Mitä mietteitä Sampo herättää näillä hinnoilla? Itse ostanut sitä pienen potin 2007 ja tekisi mieli lisätä. Lukujen valossa ei mielestäni näytä kalliilta ja hyvä osingonmaksaja pitkään holdiin. Raisio, UPM ja YIT ehkä muut lisäyksen kohteet. Noussut EB ja SSH niin isoiksi salkussa että unohdan ainakin nyt vielä Biohitin. Mulle on riskiä ihan tarpeeksi noissa kahdessa. :)

E: Outoteciä mietin itsekkin, mutta siihen taitaa ehtiä vielä hyvin ensi vuonnakin kyytiin. Nousua varmaan luvassa jossain vaiheessa.

Moni säästää rahastoihin Seligsonin kautta ja osakesijoitukset tehdään taas Nordnetin kautta. Onko Seligsonin rahastot niin paljon parempia, ettei varoja kannata siirtää Nordnetin rahastoihin?

Lisätty Sampoa, Raisiota, UPM ja uutena pieni potti Reveniota :)

Harmillisesti lähti EB tänäänkin laskuun. Tosin eilisen illan päätöskurssilla laskin, että EB on noussut kahdessa kuukaudessa 77 %, joten pitänee nuo rekyylitkin kestää. En tiedä mikä taho ilmoitti SHB:lle haluavansa myydä koko EB omistuksensa, mutta kovasti ovat dumpanneet.

Back
Ylös Bottom