Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Kyseessä on nimenomaan korvaus, eikä rangaistus. Ravihevonen on sijoitus, ihminen ei. Mun mielestä se on itsestäänselvää, että jos joku hajottaa törkeällä huomaamattomuudella tai tahallisesti vaikka 50000e auton, niin silloin korvaussumma on 50000e plus mahdolliset lisäkorvaukset vaivasta ja sakot. Pitäisikö sun mielestä ihmishengille laskea rahallinen arvo?
Tappotuomiomioiden kovuudesta voi olla montaa mieltä, mutta mun mielestä tämänkaltaiset tapaukset ei ole mitenkään vertailukelpoisia.
Kyseessä on nimenomaan korvaus, eikä rangaistus. Ravihevonen on sijoitus, ihminen ei. Mun mielestä se on itsestäänselvää, että jos joku hajottaa törkeällä huomaamattomuudella tai tahallisesti vaikka 50000e auton, niin silloin korvaussumma on 50000e plus mahdolliset lisäkorvaukset vaivasta ja sakot. Pitäisikö sun mielestä ihmishengille laskea rahallinen arvo?
Ei tainnut tosin olla video kuvattu vain sitä varten.Tulipa vaan tosta Ruusila-kohusta mieleen, että eräskin treenivideoita kuvaileva kaksikko taannoin tallensi yhtä meijerin "huumoritreenaajaa" videolle tämän touhuille naureskellen...
Jos nuoren ihmisen vammauttaa työkyvyttömäksi, kyllä siinä voi korvauksia tulla maksettavaksi miljoonia.Toisaalta jos vammauttaa tai tappaa vaikka ihmisen joka tienaa sen 5000e kuussa niin harvemmin taitaa joutua makselemaan eläkeikään vastaavaa summaa sille tai vainajan tapauksessa perheelleen? Mielestäni se on jo rinnastettavissa ravihevosen tapaukseen?
Juu, voi joutua maksamaan ne eläkkeet sun muut, mutta ei kuitenkaan mitään 5000e/kk tuloja pikemmin 500e/kk.Jos nuoren ihmisen vammauttaa työkyvyttömäksi, kyllä siinä voi korvauksia tulla maksettavaksi miljoonia.
Rattijuoppous voi käydä kalliiksi | Yle Uutiset | yle.fi
Jos taas tappaa viisi tonnia kuussa tienanneen, ne tulevat rahathan menettää se joka olisi ne tienannut, ei omaiset. Ei kenenkään liksa mene eläkeikään asti suoraan omaisten tilille. Alaikäiset lapset toki voi saada elatusta ja muutenkin korvauksia henkisistä kivuista ja niin edelleen, mutta ravurin ja ihmisen ero piilee siinä(kin), että ravurin omistaja saa kaikki sen tulot suoraan, ihmisen ei. Sitä paitsi, eihän tuota korvausta laskettu tulevien juoksurahojen mukaan, vaan hevosen arvon mukaan. Jos joku polttaa mun sijoitusasunnon, ei niitä korvauksia pohdita tulevien vuokratuottojen mukaan vaan kämpän arvon. Mun mielestä ihan loogista. Jos se kopukka olisi jäänyt henkiin, omistaja olisi voinut myydä sen ja saada rahat. Nyt ei voi. Suora taloudellinen tappio. Viittä tonnia tienaavaa toimitusjohtajaa on huomattavasti vaikeampi myydä, tai ainakin tulee sanomista.
Juu, voi joutua maksamaan ne eläkkeet sun muut, mutta ei kuitenkaan mitään 5000e/kk tuloja pikemmin 500e/kk.
Näköjään ihan kohtuu summia joutunut maksamaan, tosin ei lähellekään mitään lääkäkärin palkkaa."Pahoinpitelyyn syyllistynyt 28-vuotias mies joutuu maksamaan tapahtuma-aikaan lääkäriksi opiskelleelle 23-vuotiaalle miehelle kaiken kaikkiaan yli puolitoista miljoonaa euroa. Suurin osa summasta koostuu 3 000 euron kuukausittaisesta ansion- ja elannonmenetyksestä 65-vuotiaaksi asti."
Pahoinpidellylle nuorukaiselle miljoonakorvaukset - MTV3.fi - Uutiset - Rikos
Näköjään ihan kohtuu summia joutunut maksamaan, tosin ei lähellekään mitään lääkäkärin palkkaa.