Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Okei tarina voi olla hieman sekava, kun se juuri tapahtui ja pääsin vasta kotia. Olen padilla.

Menin salille normaalisti ja jalkapäivä. Flunssa ollut takana ja poskionteloissa ehkä vähän vielä paskaa. No ensin odottelin kyykkytelineen vapautumista tovin, lämmittelin smithissä. Mietin, että kestääköhän pää kovempia paineita. No kyllästyin odottelemiseen ja aloin ilmeisesti kovaäänisesti ja vihasesti lyömään painoja smithiin, kun kyykkääjä tuli kysymään, että haluanko räkkiin. Sanoin, että no joo kokeillaan kestääkö pää. Aloin tekemään kyykyssä. Lämmittelin vähän. Sitten nousin aina 10 kilolla 5 sarjoja aina 160. Sitten tuntu vähän hassulta. Menin istumaan. Tekstasin kännykällä jotain muijalle. Siinä vaiheessa mun verkkokalvon kolmasosaan pinttyi kirkkaasta valosta johtuva värikäs näköhäiriö. Mietin, että mitä vittua, onko tää kännykän näyttö näin kirkas. No istuskelin tovin ja se ei alkanut hävitä. No ajattelin, että jaahas. Löin kympin lisää tankoon ja tein 3. Sitten tuli vielä hassu olo. Naama peilissä näytti picasson taululta. Mietin, että pitäsköhän sanoa kanssatreenaajalle jotain. Kova jätkä oon, en sanonu mitään. Mietin, että perus paineenvaihtumissekoilua. On ennen löhteny kovilla painoilla taju, mutta tää ei ollut sitä. No huimasi ja tuli hieman öklö olo. Istuin penkille ja aloin tekemöön itelleni karkeaa neurologista statusta. Ei ongelmia. Näkökenttä vain sekoili, en pystyny katsomaan kunnolla mitään. Silmät veti kieroon ja jos keskityin johonkin ni kaikki ympärillä sumeeta. Täs vaiheessa kaikki vähän hämärää, en muista otinko painot tangosta vai mitä tein mutta sitten olin autossa lähdössä kotia, kun eihän siitä vittuakaan tullut. Istuin penkillä ja suljin silmät hetkeksi. Olo tuntu paremmalta. Lähin ajamaan kotia. Alkoi taju lähteä. Pumppu alkoi hakata about 200. Silmissä sumenee ja sumenee ja auto liikkeellä. Pää alkoi vetää ihan vitun jumia. Ajattelin soittaa 112. En löytäny kännykästä 112 numeroa, koska aivot aivan jumissa. Päätin ajaa sairaalalle jumiaivoilla, koska aivot ei osaa iphonella soittaa ambulanssia. Ajoin lyhyen matkan sairaalalle aivan omissa mailmoissa, muistan ison risteyksen välissä ja kuinka yritin hengittää mahdollisimman rauhallisesti, jotta en panikoisi ja pyörtyisi. Päätin vetää hätävilkut päälle ja pysähtyä. Olo ei helpottanu ja minuutit tuntu vuosilta. Autoja ei näkyny joten ajoin itse ensiavun ovien eteen. :D tukin koko vitun sisäänmenon. Kävelin sisään hoippuen ja huidoin vartialle mitä sattuu ulisten jotain. Trieagen hoitaja otti mut heti puhutteluun. Olin aivan kujalla. Näin kaiken tunnelin päässä, kuten kiikarilla katsottuna. Mun puhe oli melko hölmöä ja en muistanu syntymäaikaani heti. No veivät mut pyörätuolilla ensiapuun. Oon aika jyyrä ja en tehny olostani numeroa. Lääkäri tutki mut ja pisti neurologiselle osastolle. Mun pää kuvattiin ct:ssä ja mulla on poskiontelot aivan täynnä räkää. :) keltasta nestettä myös päässä. Kreatiini arvo 130 eli taas siitä seurantaan. Nyt kotona ja vittu mikä perjantai. Tarinasta jäi paljon uupumaan kommellusta sairaalasta, mutta en jaksa kirjoittaa.

^Kuulostaa aika rajulta! Kerran tuli pari vuotta sitten salilla vähän hätä ku kaverilla rupes yhtä äkkiä koskemaan päähän ihan vitusti ja se vaan pyöri ja ulis siellä, että pää räjähtää. Mietittiin, että pitäsköhän se viedä sairaalaan, mutta ei se halunnu lähtee, joten otti lepiä puolisen tuntia ja kipu meni ohi. Kyseessä oli ponnistuspäänsärky, jota tällä kaverilla ilmeni jatkossakin.

Mun pää kuvattiin ct:ssä ja mulla on poskiontelot aivan täynnä räkää. :).

Ilmeisesti niistät rään poskionteloihin. Eikö suositus ole että ryystäät sen rään sisäänpäin. Kovalla paineella kun niistät, niin työnnät sen rään poskionteloihin ja flunssa vaan pitkittyy.

Okei tarina voi olla hieman sekava, kun se juuri tapahtui ja pääsin vasta kotia. Olen padilla.

Menin salille normaalisti ja jalkapäivä. Flunssa ollut takana ja poskionteloissa ehkä vähän vielä paskaa. No ensin odottelin kyykkytelineen vapautumista tovin, lämmittelin smithissä. Mietin, että kestääköhän pää kovempia paineita. No kyllästyin odottelemiseen ja aloin ilmeisesti kovaäänisesti ja vihasesti lyömään painoja smithiin, kun kyykkääjä tuli kysymään, että haluanko räkkiin. Sanoin, että no joo kokeillaan kestääkö pää. Aloin tekemään kyykyssä. Lämmittelin vähän. Sitten nousin aina 10 kilolla 5 sarjoja aina 160. Sitten tuntu vähän hassulta. Menin istumaan. Tekstasin kännykällä jotain muijalle. Siinä vaiheessa mun verkkokalvon kolmasosaan pinttyi kirkkaasta valosta johtuva värikäs näköhäiriö. Mietin, että mitä vittua, onko tää kännykän näyttö näin kirkas. No istuskelin tovin ja se ei alkanut hävitä. No ajattelin, että jaahas. Löin kympin lisää tankoon ja tein 3. Sitten tuli vielä hassu olo. Naama peilissä näytti picasson taululta. Mietin, että pitäsköhän sanoa kanssatreenaajalle jotain. Kova jätkä oon, en sanonu mitään. Mietin, että perus paineenvaihtumissekoilua. On ennen löhteny kovilla painoilla taju, mutta tää ei ollut sitä. No huimasi ja tuli hieman öklö olo. Istuin penkille ja aloin tekemöön itelleni karkeaa neurologista statusta. Ei ongelmia. Näkökenttä vain sekoili, en pystyny katsomaan kunnolla mitään. Silmät veti kieroon ja jos keskityin johonkin ni kaikki ympärillä sumeeta. Täs vaiheessa kaikki vähän hämärää, en muista otinko painot tangosta vai mitä tein mutta sitten olin autossa lähdössä kotia, kun eihän siitä vittuakaan tullut. Istuin penkillä ja suljin silmät hetkeksi. Olo tuntu paremmalta. Lähin ajamaan kotia. Alkoi taju lähteä. Pumppu alkoi hakata about 200. Silmissä sumenee ja sumenee ja auto liikkeellä. Pää alkoi vetää ihan vitun jumia. Ajattelin soittaa 112. En löytäny kännykästä 112 numeroa, koska aivot aivan jumissa. Päätin ajaa sairaalalle jumiaivoilla, koska aivot ei osaa iphonella soittaa ambulanssia. Ajoin lyhyen matkan sairaalalle aivan omissa mailmoissa, muistan ison risteyksen välissä ja kuinka yritin hengittää mahdollisimman rauhallisesti, jotta en panikoisi ja pyörtyisi. Päätin vetää hätävilkut päälle ja pysähtyä. Olo ei helpottanu ja minuutit tuntu vuosilta. Autoja ei näkyny joten ajoin itse ensiavun ovien eteen. :D tukin koko vitun sisäänmenon. Kävelin sisään hoippuen ja huidoin vartialle mitä sattuu ulisten jotain. Trieagen hoitaja otti mut heti puhutteluun. Olin aivan kujalla. Näin kaiken tunnelin päässä, kuten kiikarilla katsottuna. Mun puhe oli melko hölmöä ja en muistanu syntymäaikaani heti. No veivät mut pyörätuolilla ensiapuun. Oon aika jyyrä ja en tehny olostani numeroa. Lääkäri tutki mut ja pisti neurologiselle osastolle. Mun pää kuvattiin ct:ssä ja mulla on poskiontelot aivan täynnä räkää. :) keltasta nestettä myös päässä. Kreatiini arvo 130 eli taas siitä seurantaan. Nyt kotona ja vittu mikä perjantai. Tarinasta jäi paljon uupumaan kommellusta sairaalasta, mutta en jaksa kirjoittaa.

Huhhuh, en kyllä ite osaisi ottaa noin nopeasti huumorin kannalta tollasta selkkausta. Ei muuta kun suolavettä nokkaan ja salille taas vasta onteloiden tyhjennettyä.

Eilen oli tyypillisen hiljainen perjantaipäivä salilla, eli mitä mainioin jalkapäivä - saipahan tuhista ihan luvan kanssa itsekseen.

Siinä aikani kyykkäiltyäni paikalle ilmestyi kirjava remmi nuoria miehenalkuja ja päivän epistolana heillä oli penkkipunnerrus sekä sosiaalinen kanssakäyminen. Terminä olen kuullut joskus sanan "mulkku-martat" sitä sen kummemmin käsittämättä, mutta kyllä eilisen jälkeen sanan varsinainen merkitys aukesi. Jätkät pitää jotain seurakuntakerhoa siinä penkkipaikan ympärillä sen kummemin treenaamatta. No okei, oli siinä kuitenkin semmoinen poikaporukalle tyypillinen satelliittihelvetin pääperkele tekemässä sitä penkkiä ja jakamassa omia treenioppejaan. Tällä adoniksella oli sanalla sanoen aika eksoottisen näköistä juomaa sheikkerissään ja pienen juorukerhon puheenaiheisiin sattui mm. lukeutumaan kyseisen liemen sisältö: siinä oli pari näytepussia mutant mayhemiä ja lihaskasvun maksimoimiseksi fastin workout shockia näytepussi tai pari. Jehun ilmeistä päätellen juoman maku ei ollut se kaikkein imartelevin. Mitäpä sitä ei kuitenkaan tekisi maksimaallisen anabolian vuoksi?

Aikansa siinä painoja pomputeltuaan the baaws siirtyi viereisille nyrkkeilysäkeille, veti sovelletun Chuck Norris kiertopotkun lähimpään säkkiin, loukkasi jalkansa ja lähti pukkariin. Kuulijakuntaan kuuluneet pojat jäivät potkimaan säkkejä ikäänkuin kostoksi suuren johtajan runtelemisesta. Lähdin siitä sitten nylkyttämään pohkeita muualle, joten osa poikien kommelluksista jäi kokematta. Mekkalasta päätellen siellä tapahtui jotain eeppistä.

Jossain vaiheessa hain vielä lisää vettä pukkarista, jossa the baaaaaaaws oli yökkäilemässä vessan puolella. Joko penkkiä oli tehty äärimmäisellä intensiteetillä tai sit laturisotku oli käyny mahan päälle. Mene ja tiedä. Treenin päätyttyä marssin tyytyväisenä itsekin lopullisesti pukkarin puolelle, johon tää remmi oli lopulta kokoontunut. Vuorotellen pojat siinä pesivät kiltisti kainalonsa lavuaarissa niinku kunnon poikien kuuluukin ja siinä vaihtoivat vielä loppukuulumisiaan treenistä. Ilmeisesti pojilla oli ollut helvetillinen käsitreeni vuorossa, kun olin hipsinut pohkeita paukuttamaan. Tämän päättelin erään veikkosen lausahduksesta: "vittu ku hapottaa tää sheikkerinki heiluttaminen *röhönaurua*"

Sainpahan edes jonkinlaisen syyn repästä tukevan humalan illaksi. :)

BBPressBehindAss.gif

En tiedä onko mulla mennyt jotain ohi, eli onko tää edes komediaa.. Mutta en ole aikaisemmin nähnyt että joku nostaa kyykkytangon hartioille ennen sarjaa varmistusraudoilta ala-asennossa..
edit. Tosin nostaja oli kyllä sen näköinen että saa mun puolesta tehdä ihan mitä huvittaa ja lupaan olla nauramatta :kuola:

Menee omassa mittapuussa komedian puolelle. Varmaan sitten totiset bodarit eivät hörähdäkkään. Tänään salilla. Paikalle saapuu normaalikokoinen, mutta erottuvat yläkropan lihakset omaava bodari. Ja nyt se hauska osuus. Treenit alkaa huutamalla ARRRRRRGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHaaaaahh. Painoihin kiinni ja isoilla romuilla nopeita epäpuhtaita liikkeitä. Jokaisen toiston aikana jumalaton huuto AAARRGHHHHHHHHHHHHHaaaaaahhh, AAARRGHHHHHHHHHHHHHaaaaaahhh, AAARRGHHHHHHHHHHHHHaaaaaahhh. Setti ohi, 5 sekunnin tauko. Toista liikettä tekemään ja AAAAARRGGGHHHHHHHHTTT AAAARGGGGHHHTTT AAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUU AAAAAAHHHHaaahhh. Tämän jälkeen hieman pidempi tauko. Sitten mavettamaan ja sitä ennen hakataan omaan päähän avokämmenellä noin 15sekuntia ja huudetaan AAAAARRGHHHHTTTTTTT AAAAAAAAHHHH AAAAAAAAAaaaahhhhhh. Tätä sitten jatkui jos jonkin aikaa kunnes omat treenit ohi ja vetäydyin pukkarin puolelle. Tuloksia oli näköjään hienosti tullut, mutta hieman ehkä huvitti ja jopa häiritsi. Salin toisella puolella oleva vanhempi nainen tiputti tekohampaat yhden HUUTO-toiston aikana. Sitä hörähtelin ääneen..

Osaatko sanoa mistä kohtaa threadia löytyy tuo Tero ja Oulun sekopää?

Tero seikkailee enemmän tai vähemmän tuolla ketjun alkupuolella syöden lihapullia ja maksalaatikkoa kylmänä paketista 7h salitreenien aikana samalla kun kehuu mielenterveyseläkkeen etuja työssäkäyville. Muutamien hengenvaarallisten tilanteiden (joissa useita satoja kg painoa kyykytelineessä kaatuu jne) jälkeen saa Tero porttikieltoa saleille jossa hänet on havaittu. Tero ilmaantuu jälleen ketjun puolivälissä keltaisella Audi TT:llä ajellen penkkailemaan noin 600 kg rautoja jotka eivät kuitenkaan nouse vaan leokon tangot taipuvat mutkille ja Tero saa jälleen porttikieltoa erinäisille saleille. Tarkkoja kohtia en muista mutta tossa tiivistys :)

Oulun voimanostaja seikkailee ainakin tässä postissa http://www.pakkotoisto.com/treeni/4904-salikomediaa-369/#post3329297 Toi löytyi koska muistin hakusanan teräskääpiö.

Pakko nyt kirjoittaa vielä muutama omakohtainen kokemus salikomediasta ja välillä salikauhusta..

Ensinnäkin olen käynyt samalla salilla 10vuotta ja ehkä saman verran myös yksi laiheliini noin alle 30v nuorimies. Jokaikinen kerta hän tekee mitä kummallisempia liikkeitä eri laitteissa. Hänellä on myös joku piipittävä (ajan otto laite?) tai joku mukanaan joka pitää aika ärsyttävää ääntä. Hän menee esim. smith laitteeseen ja siinä penkille ja pitää pelkkää tankoa ylhäällä punnerrusasennossa. Tämä tapahtuu useamman minuutin kerrallaan kunnes laite pitää pitkän piippauksen. Hän tekee siis pelkästään näitä "pitoja" mutta nekin oudoissa laitteissa (ei vatsalihaksille tai muutenkaan niin että niistä olisi mitään hyötyä. Hänellä on aina poolopaita päällä mutta silti voisin sanoa että ainenkaan mitään kehitystä ei ole tapahtunut tässä vuosien saatossa. :hyvä: Myös hänen olemuksensa on luimuileva ja hiippailee ympäriinsä.

"Salikauhua" sitten saa nauttia melkeempä joka kerta kun menee salille. Suurinosa niistä tapahtuu varmaankin jalkaprässissä. Joka kerta siinä jo joku ehkä keski-iän ylittänyt laihahko täysin lihakseton mies tai nainen ja painoja lapataan aluksi "tarpeeksi" ja sitte prässiin kyytiin, muutaman sentin liikeradalla nitkutusta muutamia toistoja ja joka kerta polvet AIVAN suoraksi siis niin että ne oikeen muljahtaa melkeen yli. Kamalaa katsottavaa.

Toinen juttu mikä toistuu jatkuvasti varsinkin näillä samaisilla miehillä, että tehdään "kyykkyä" aivan liian isoilla painoilla ja selkäpyöreänä olemattomalla niiauksella. Ja huvittavan tästä tekee vielä se että monesti on käynyt näin että olen ollut ko. liikettä (ja muissakin) tekemässä ja kun olen sarjani tehnyt ja alan purkamaan painoja niin siihen tulee joku ukko että: "jätäppäs tyttö ne painot vaan siihen" sitten vielä lisää painoja ja lopputulos on pelottava.. Että näin :puntti:

Melko ilmeisesti raskaana oleva nainen teki salilla jalkaprässiä lukiten polvet aina ääriasennossa. Teki pahaa katsoa. Jopa senkin takia, että henkilö oli raskaana, mutta ennen kaikkea ne polvet... hrr.
Olenko asunut vain tynnyrissä, vai onko kovinkin yleistä, että raskauden aikana käydään vääntämässä kyykkyä ym. melko raskasta perusliikettä salilla?
Ja ei, en usko erehtyneeni. Kyllä se nainen oli raskaana :D

Eilen kun mentii työkaverin kans salille niin huomattiin et yhdessä kaapissa oli kolmannen työkaverin treenivehkeet, hänkin oli siis tulossa vähän myöhässä sinne. No, siirrettiin ne kamat vieressä olleeseen tyhjään kaappiin samaan järjestykseen. Sitten kun tää kolmas tyyppi tuli sinne salille 10-15 myöhemmin niin asiasta ei puhuttu mitään. Itse lähdin pukkarin puolelle hieman aiemmin vedettyäni oman setin läpi niin huomasin et tää tyyppi oli laittanu normikamansa siihen kaappiin jonne oltiin ne treenivehkeet aiemmin siirretty. Siirsin ne vaatteet samaan järjestykseen siihen alkuperäiseen kaappiin jonka oli varannu. Siinä sitten saunan jälkeen ne kaks muuta tuli pukkariin.

Olisittepa nähny sen kaverin ilmeen kun se katto ensin siihen kaappiin jonne oli kamppeensa pistäny ja sit avas sen viereisen kaapin. Se tuijotti kaapista toiseen muutaman sekunnin ja alkoi ääneen ihmetteleen onko joku siirtäny hänen kamoja. En myöntäny mitää ja tyyppi raapii päätään epäröiden. Sit tää mun kans salille tullu kysyy et mistä oli kamppeensa löytäny ja paljasti meidän tehneen källin. Kohde myönsi että hän alko jo epäilee mielenterveyttään hetken ajan :D

Melko ilmeisesti raskaana oleva nainen teki salilla jalkaprässiä lukiten polvet aina ääriasennossa. Teki pahaa katsoa. Jopa senkin takia, että henkilö oli raskaana, mutta ennen kaikkea ne polvet... hrr.
Olenko asunut vain tynnyrissä, vai onko kovinkin yleistä, että raskauden aikana käydään vääntämässä kyykkyä ym. melko raskasta perusliikettä salilla?
Ja ei, en usko erehtyneeni. Kyllä se nainen oli raskaana :D
Ei, tommonen raskasmuotonen treenaaminen missä paineet vatsaontelossa nousee ei ole se laji mitä raskauden viimeisillä kuilla pitäisi harrastaa.. Liikunta on täysin ok, mutta vähän omaa järkeä voisi käyttää sen kanssa että onko raskauden kannalta yhden tekevää että meneekö lenkille vai puntille jalkaprässiä. :D Puntillahan toki voi käydä mutta jos nainen(ja raskaana) olisin niin kyykky, prässi ja mavet kyllä jäis pois.

Back
Ylös Bottom