Hitto kun syö miestä katsoa tuota Cramon kurssia...
Sori avautuminen.
Hehheh, ja anteeksi. En todellakaan naura sinulle vaan itselleni. Mulla tapahtunut näitä jokunen, paras kyllä Tamfelt. Ajattelin ettei tästä nyt tuu enää vittujakaan ja oli mielessä jotain parempaa. No varmaan meni 3 pv kun Metso osti sen pois kuleksimasta. Voit arvata että "hieman" vitutti tuossa kohtaa.
Itse ostin Metsoa muistaakseni -08 loppupuolella reiluun 10 euron hintaan pitkään salkkuun...
Koneeseen oli kanssa jossain vaiheessa jotain 16 euron pilkkejä vetämässä samoihin aikoihin...
Nää on näitä.
Hehe, eiköhän nää kuulu "alalle" ihan normaalisti. Jälkiviisautta löytyy aina, pääasia on se, että on tehnyt kuitenkin jonkinlaisen päätöksen (mielestäni) ja pysynyt siinä, huonomminkin olisi voinnut käydä jos ois lähtenyt toimimaa vastoin omia suunnitelmia. Näitä tapauksia varmasti löytyy jokaiselta sijoittajalta, joko on ostettu ja saavutettu se tavoiteltu xx-% voitto tai menty kipurajan yli miinukselle, myyty pois, seuraavat puolivuotta kurssi tuplaantuu tms. ihanaa. Sattuuhan näitä kaikille, niistä voi oppia tai olla oppimatta.
Itse oon vähä miettiny et pitäiskö ottaa vähä pitemmäksi positioks Neste Oilia, hajauttais tässä loppuvuoden mittaa. Suurempana riskinä tietty jos öljylle käy taas jotain, mutta biodiesel mielessä oisin tuossa mukana, saivat kuitenkin ton NExBTL myynnin tuottamaan ensimäisellä puoliskolla (muutama vuoshan siinä meni, mutta olihan ne markinnaolotkin aika huonot), josko sama meno jatkuisi nyt loppuvuoden ja pitkälle tulevaisuuteen. Epäilemättä biopolttoaineet on the juttu varmaan niin kauan kunnes sähköautoille oikeesti saadaan kunnon akkuteknologiaa aikaiseksi, jonka kehityksestä ei nyt uskalla mitään ruveta lottoamaan.
UPM Kymmene myös väsää biopolttoaineita, mutta aika pienellä volyymilla toistaiseksi ja lafka elää muutenkin vähä muutoksen aikaa, ehkä mieluummin odottaisi jonkinlaista varmistusta mitenkä paljon aikovat panostaa biopolttoaineisiin tulevaisuudessa. Neste Oil kun taas on täysillä polttoaine-bisneksessä mukana jo entuudestaan niin se nyt varmasti panostaa biopolttoaineisiin jatkossakin.
Nokialta odotan innolla myös taas uutta tavaraa, tablet lähinnä kauhistuttaa jos oikeesti sellaisen tyrkkäävät, markkinat kun lyttäsivät jo kerran Surface RTeet, tuo 6" phabletti voi hyvinkin olla vahva nostamaan Nokiaa takaisin pinnalle, porukka kuitenkin naputtelee nykyään enemmän luuria kuin puhuu niihin. Jännä myös kuulla loppuvuotta kohti miten tuo Lumia 520 on myynnyt kun on nyt useammassa maassa kaupan ollut, toisinkuin Q2 aikana. 3.83€ keskihinnalla ei sovi muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta