Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

No rannetuet ymmärrän ranteissa. Painonnostovyötä en joka paikassa. Jos nyt joku sillä fiiliksen saa päälle, niin sitten. Kunhan on vain omat kamat, eikä salin. Joku pelle aina varastaa salin vetoremmit. Siis vittu vetoremmit maksaa pari euroa.

Eikö ne yleensä ole ihan käytettäväksi tarkoitettu ne välineet niin mistä moinen poru?

PS. Mulla on omasta takaa remmit, vyö ja rannetuet, eli eiköhän noistakin joku katkera hernenokka vittuunnu.

Eikö ne yleensä ole ihan käytettäväksi tarkoitettu ne välineet niin mistä moinen poru?

PS. Mulla on omasta takaa remmit, vyö ja rannetuet, eli eiköhän noistakin joku katkera hernenokka vittuunnu.

Ilkeeköhän sitä enään hengittää tai hikoilla puntilla, kun joku foliohattu saa kumminkin bakteereita musta ja kuolee 5v päästä syöpään. Tämä kaikki siksi, että olen hikoillut ja hengittänyt. Pahimmassa tapauksessa jopa aivastanut kyynärvarteen. Käyttäisin muuten hanskoja kuntopyörää/soutulaitetta/crosstraineria tehdessä, mutta en halua sen takia olla pakkiksella potutus-/komediaketjussa.

Loukkaantumiset. Keskiviikko. Kello 19.30. Polvilta vedossa vika sarja 200kg:lla, eka nosto, kauhea rusaus ja viiltävä kipu kaulassa/niskan seudulla. Pamahti kun olisi jonkun tarranauhan repässyt auki. No pikapikaa ensiapuun ja tuloksena revähtänyt "sterno-cleido-mastoid" lihas kaulasta/niska akselilta. Kaveri sanoi että miten noi sun polvet noin rutisee, vastasin että nyt kuulu rusaus päästä. Pää melkeimpä jumittui paikoilleen. Paniikki iski.

Loukkaantumiset. Keskiviikko. Kello 19.30. Polvilta vedossa vika sarja 200kg:lla, eka nosto, kauhea rusaus ja viiltävä kipu kaulassa/niskan seudulla. Pamahti kun olisi jonkun tarranauhan repässyt auki. No pikapikaa ensiapuun ja tuloksena revähtänyt "sterno-cleido-mastoid" lihas kaulasta/niska akselilta. Kaveri sanoi että miten noi sun polvet noin rutisee, vastasin että nyt kuulu rusaus päästä. Pää melkeimpä jumittui paikoilleen. Paniikki iski.

Oho, no on kyllä aika kireällä ollut jo valmiiksi, jos tuo repeää vedossa. Aika erikoista.

Kun joku käyttää koko treenin ajan seuraavia:

- Painonnostovyö
- Rannetuet
- Kyynärtuet

Kun vääntää haukkaa painonnostovyön kanssa, niin ei näytä kovalta bodarilta vaan pelleltä.

Mitä pahaa on tukien käytössä? Et voi tietää ulkonäön perusteella, kipeytyykö jollain treenaajalla esim. kyynärpäät tai ranteet joistain liikkeistä. Itselläni esimerkiksi on luonnostaan notko selkä (latinankielinenkin nimi tälle "sairaudelle" on), ei se hirveästi treenaamista haittaa, mutta jo pienilläkin painoilla kyykätessä otan vyön aika herkästi tukemaan liikettä. Ihan vaan sen takia, ettei selkään satu ja liike pysyy paremmin kasassa.
Myös rannetukia tulee jonkun verran käyteltyä, mutta sekin suurimmaksi osaksi sen takia, ettei a) ranteet kipeydy b) liikeradat on helpompi pitää vakaana. Jos useimmissa liikkeissä rannetukia tarvitsen niin en ala ottamaan niitä jokaisen setin jälkeen pois ja laittamaan takaisin, vaan annan olla koko ajan niin kauan kun on kaikki tarvittavat liikkeet tehty, enkä tee siitä mitään numeroa. Enemmän se varmasti vituttaisi, jos niitä repisi joka välissä pois ja laittaisi takaisin.

Just hyvin rautaa sai nostaa, niin kipeäksihän tässä tullaan. Samanlainen olo, kuin alkuvuonna jolloin ehkä kolmen viikon treenit jäi välistä jonkun vammaisen lämpöilyn (ei kuume) takia. Asiaa vielä auttaa huomattavasti kesätyöt joista ei pysty oikein poiskaan olemaan.

Osallistun välineiden puolustajakerhoon lyhyesti ooteenä. Risa alaselkä = selkäpäivien teko lähes mahdotonta tai ainakin pirun riskialtista ilman tukivyötä. Nössö kädenpuristus = ilman remmejä ei saa edes satasella mavetettua. Herkkä hipiä = pyyhe tai pehmuste pakko rullata kyykätessä tankoon, muuten reenipaidan läpikin hartiat ruvella.

Neiti mikä neiti, minkäs teet.

vasen pakara, se kiristyy sairaasti viikon aikana ja kun tulee selkä tai jalkatreeni niin voi sitä jumalaista kipua kun tuntuu että se ihan oikeasti repeää ja kyseessä on siis ihan helvetillinen repeämisen tunne, venyttelyllä tuota saa paremmaksi mutta oon huono venytteleen...

vasen pakara, se kiristyy sairaasti viikon aikana ja kun tulee selkä tai jalkatreeni niin voi sitä jumalaista kipua kun tuntuu että se ihan oikeasti repeää ja kyseessä on siis ihan helvetillinen repeämisen tunne, venyttelyllä tuota saa paremmaksi mutta oon huono venytteleen...

Mitä jos vaikka telkkaa katsellessa tai dataillessa istuisit niin, että kipeän pakaralihaksen alla on tennispallo? Sattuu mukavan kirpakasti, mutta on tehokas.

Menis varmaan "mikä vituttaa akkojen kanssa treenamisessa eniten" ketjuun

Avovaimo pyysi mua mukaansa paikkakuntamme ns. fitnessalille hieman näyttämään ja opastamaan eri liikkeissä jne. Kysyin josko hän tulisi mielummin treenailemaan käyttämälleni salille kun se on kuitenkin tämän kaupungin ehdottomasti paras sali kun vapaita painoja, laitteita ja tilaa riittää kaikkiin tarpeisiin. Vastauksena tuli jokseenkin tyypiilliseen tapaan "hyi, sinne testosikojen sekaan! ei ikinä!". Kilttinä miehenä suostuin sitten ostamaan täältä fitneshelvetistä parin kuukauden kortin kun vanhan salin kortti sopivasti umpeutui.

Ekat parit treenit meni tyyliin "En haluu kyykätä tai tehä prässiä kun sattuu polviin ja tanko jättää jälkiä hartioihin" "Tää on liian raskasta, yhyy". Yritin opettaa kässäreillä kulmasoutua, pystypunnerrusta ja hauiskääntöjä vastauksena tuli tylysti "liikaa käsiliikkeitä". Osaltaan luovutin ja annoin neidin treenailla sitten niitä reiden lointoja/ lähentäjiä kun siinä ei kuulemma tule liian kuuma.

Parin viikon päästä aloituksesta rakas vaimoke tokaisi "taidan lopettaa tuon kuntosalin kun ei sieltä tuloksia tule ja alkaa käymään sittenkin noissa bodypumpeissa ja joogissa". Kiva juttu, nyt mä oon viel kuus viekkoa nalkissa tääl fitnesperkeleessä.

Sain jo huomautuksen kanssatreenaajalta kun kolistelen liikaa (tein mavea), levypainoja on aivan liian vähän kun viime treenissäkin etsimäni 2,5kg limppu löyty vittu vessasta (mitähän siel on treenattu). Kulttuurinrikastajia on aivan helvetisti jotka varaa näitä treenipaikkoja torikokouksiin, penkkejä ja muita rintatreenipaikkoja on varmaan kaheksan, mut kyykkyhäkkejä on kaksi joista toinen toimii ilmeisesti jonkilaisena hyppynaru/ jumppapallovarastona. Sit nää "fitnesihmiset" toljottaa mua ku avaruusoliota ku treenaan kauhtuneessa t-paidassa ja vanhoissa addun verkkareissa joiden värisävyt ei ees täsmää toisiinsa.

Vittuttaa, mutta itehän oon tän aiheuttanu. Naiset on pilannu maailman.

@nahkasäkki, naurettiin vedet silmissä molemmat tyttikseni kanssa tälle stoorille (oli pakko lukea ääneen).

"Kun siinä ei tule liian kuuma" :D

- - - Updated - - -

@nahkasäkki, naurettiin vedet silmissä molemmat tyttikseni kanssa tälle stoorille (oli pakko lukea ääneen).

"Kun siinä ei tule liian kuuma" :D

Mua potuttaa salilla usein sellaset n.13v jannut jotka tulee salille kaveriporukan kanssa kokeilemaan maksimeita. Pitää jatkuvasti hirveetä meteliä ja laukoo kavereilleen jotain päin persettä olevia treeniuskomuksia ja pitää niitä jonain taivaallisena totuutena. Sitten kun on ite vetämässä vaikka penkkiä ja just on alkamassa seuraava sarja, niin eiköhän ne kakarat rupea just siinä valtaamaan sitä penkkiä, ilman että edes kysyy voiko tehä välissä. Sit niillä on myös lippis päässä oli sitten sisällä tai ulkona. Joskus näkee jotain vielä nuorempia jotka menee ristikkäistaljaan kokeilemaan kuinka paljon jaksaa "nostaa". Eli ottaa kiinni kahvasta ja lähtee kävelemään, kunnes painot on maksimikorkeudella, ja sitten päästetään irti. Sen jälkeen mennään vielä kavereille leijumaan sillä että kuinka paljon sai nostettua.

Tää taitaa olla aika tyypillistä, mutta eräs itärajan takaa tullut pariskunta potuttaa. Tuntuu, että tulevat salille ainoastaan seurustelemaan. Varaavat jotain laitetta tai penkkiä + tankoa aina puoli tuntia ja tekevät sarjan ehkä kymmenen minuutin välein juttelun lomassa. Ja vielä aivan karmealla tekniikalla tottakai.

Tää taitaa olla aika tyypillistä, mutta eräs itärajan takaa tullut pariskunta potuttaa. Tuntuu, että tulevat salille ainoastaan seurustelemaan. Varaavat jotain laitetta tai penkkiä + tankoa aina puoli tuntia ja tekevät sarjan ehkä kymmenen minuutin välein juttelun lomassa. Ja vielä aivan karmealla tekniikalla tottakai.
Kuumotus. Yritän parhaani treenata muijaani.

En pysty tekemään vinopenkkiä, koska alan AINA ajatella, että oispa tässä sylissä puoliso (kävis tietysti hätätilanteessa joku muukin) painamassa. Treeni on aina pilalla, jos vinopenkkiin menen. Ajatus alkaa kulkea jotenkin niin että makoilisin vaan siinä rentona kun nainen painaa menemään saaden kunnon paineen penkkiä vasten.

Vaakapenkissä ei ole tällaista ongelmaa. Ihmetyttää tämä "ongelma", sillä olen jo 37 v. ja reilut kymmenen vuotta sitten salilla käydessä ei tämän asian kanssa ollut ongelmaa. Kummallista kerta kaikkiaan.

Tosta Vaginaattorin tekstistä tulee heti ilmi, että kirjottaja on heikko/pieni ja erittäin katkera siitä. Mä laittaisin salikomedia-ketjuun heti jos puhuis tollasta mun kuullen irl.

Back
Ylös Bottom