Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mulla on käytössä Nokian Lumia 900. Saako siihen asennettua samanlaista sovellusta, kuin minkä saa asennettua iPhoneen, eli sellaista joka tunnistaa jonkun musiikkikappaleen esittäjän?

Eli jos vaikkapa radiosta soi musiikki, niin puhelimen päälle laitettu sovellus tunnistaa biisin ja sen esittäjän.

Shazam on ainakin sovelluksen nimi mikä on iPhonessa. En tiedä löytyykö samaa sovellusta noksulle.

Mulla on käytössä Nokian Lumia 900. Saako siihen asennettua samanlaista sovellusta, kuin minkä saa asennettua iPhoneen, eli sellaista joka tunnistaa jonkun musiikkikappaleen esittäjän?

Eli jos vaikkapa radiosta soi musiikki, niin puhelimen päälle laitettu sovellus tunnistaa biisin ja sen esittäjän.

Musixmatch lyrics. Shazamia kätevämpi siinä, että etsii heti myös lyriikat ja löytää missä kohtaa biisi on menossa.

Mites, mulla on intissä C-ajokortti ja siviilissä C1E ja tekisi mieli korottaa siviilikortti C-luokkaan. Täytyykö mun käydä kaikki C-teoriatunnit ja ajotunnit uudestaan kun pohjalla on tuo intin C-kortti ja 140h ammattipätevyys?
Tuntuisi aika hölmöltä käydä samat asiat uudestaan ja maksaa niistä...
Vastausta edelleen kaivataan :(

C1E on kuorma-autokortti, jolla saa vetää samaa peräkärryä, kuin BE-kortilla. Niillä on samanlainen inssikoe.
Mä en ehkä tajunnut vastaustasi täysin, mutta lähinnä pointtina oli se, että täytyykö jo kertaalleen suoritetun C-kortin kanssa käydä kaikkia teoria- ja ajotunteja uudestaan. A1-kortin omaavahan saa jonkinverran helpotusta opetuksen suhteen B-korttia hankkiessaan.

Mä en ehkä tajunnut vastaustasi täysin, mutta lähinnä pointtina oli se, että täytyykö jo kertaalleen suoritetun C-kortin kanssa käydä kaikkia teoria- ja ajotunteja uudestaan. A1-kortin omaavahan saa jonkinverran helpotusta opetuksen suhteen B-korttia hankkiessaan.

Saat korotettua suoraan leimaveron hinnalla, jos siitä intin ajokortin myöntämisestä ei oo kulunut yli 6 kk. Jos on, niin uusiksi kaikki. Eiköhän tää ole siellä oppitunneilla kerrottu.

En ole varma onko 900:ssa tuota, mutta uudemmissa Lumioissahan on siinä kun painat bing nappia (suurennuslasi windows napin vieressä), siellä alarivissä on sellainen nuotin kuva. Sitä painamalla on juurikin tuollainen musiikintunnistus ominaisuus valmiina asennettuna Lumioihin, ainakin siis uusissa WP8 luureissa. Tuli jonkun päivityksen myötä.

Sulla on siviilissä C1E ja intistä C. Miksi haluaisit alentaa ajokorttiluokkaa? C1E kortti on samakuin C, mutta saat vetää henkilöauton kärryä perässä. Vai tuota ammattipätevyyttäkö haluaisit siviiliin? En ihan satavarmasti tiiä miten se toimii, sai kortin 3 pv myöhässä.

Kun lasken kaloreita esim. jauhelihasta, jonka raakapaino on 400g, makrot vaikka 20 proteiini, 0 hh, 25 rasvat. Paistamisen jälkeen paketti painaa vaikka 330g. Syön paketin kerralla. Olenko syönyt jauhelihaa 400g vai 330g? Laskenko paistetun lihan makrot paketin kyljessä olevilla tiedoilla? Tä :wtf:

Maksoin eilen sirukortilla baarissa. Olin jo aika hyvässä humalassa, joten vähän huterat muistikuvat kylläkin. Kuitenkin pin-koodia näpytellessä painoin toisen numeron väärin ja yritin korjata sitä painamalla punaista nappia :D Käsittääkseni oikea näppäin olisi ollut se keltainen, mutta jotain kuitteja se laite työnsi ulos ja sain juomat. Rahat on veloitettu tililtä. Nyt rupesin miettimään miten tuo on mahdollista? Yksi vaihtoehto on, että olin liian kännissä ja muistan väärin koko tapahtuman...

Toinen hauska on Visa Debit viikonloppuisin kun käyttää. Ei rekisteröi mitään maksuja tililtä ennenkuin maanantaina. Kaveri hukkasi joskus baarissa korttinsa / varastettiin. Samassa baarissa joku oli koko illan aikana saanut palamaan yli 400 euroa sillä kortilla ja tili oli mennyt yli 300 miinukselle.

Niin, nämä vähän riippuu kassajärjestelmästä, mutta myyjän pitää hyväksyä joka tapauksessa se, että pin-koodi ohitetaan tapahtuu se sitten kortinlukijalla tai kassakoneella. Jotkut kassajärjestelmät tekee sitä, että jos pin-koodi ohitetaan, niin tapahtuma varmennetaan joka kerta, mikä selittäisi sen, että katevaraus/tapahtuma näkyy tilillä reaaliajassa eikä vasta maanantaina, kun maksukorttitapahtumat ovat lähteneet ravintolasta pankkiin asti (jos kyseessä ei ole ollut lasten visa).

Väärinhän siinä toimitaan, jos pin-koodia ohitellaan, eikä varmisteta henkilöllisyyttä. Siinä siirtyy vastuu muutenkin pankeilta ravintolalle, jos väärinkäytöksiä tulee.

Back
Ylös Bottom