Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hei minkälaisia 3-vuorotyöpaikkoja on pk-seudulla? Minkälaista kiertoa tehdään ja minkälaista liksaa. Opiskelen tällä hetkellä kone- ja tuotantotekniikkaa AMK:ssa 3 vuotta ja vuorotyö kiinnostaisi.

Osaisko joku kertoa mulle suomeksi umbrella termin määritelmän? Ymmärsin kyllä englanninkielisen wikin, mutta suomeksi pukeminen ontuu.
Sateenvarjo on kannettava hyötyväline, jota käytetään sateelta suojautumiseen. Auringolta suojautumiseen käytettävää tyyppiä sanotaan aurinkovarjoksi tai päivänvarjoksi. Sateenvarjo valmistetaan yleensä kiristämällä vedenpitävää kangasta tai muovia kokoon taitettavan metallikehikon päälle. Myös kevyempää lasikuitukehikkoa voidaan käyttää.

Ois näköjään pitänyt käyttää lainausmerkkejä, siis: "Umbrella term" :D umbrella term - Wiktionary ja tuossa linkkiä.

umbrella term (plural umbrella terms)
A term used to cover a broad category of functions rather than a single specific item
“Cryptology” is an umbrella term that encompasses cryptography and cryptanalysis.

Miten tuon saa selitettyä suomeksi järkevästi?

Heittikö Counterfeith sen rusakon pihalle? Ja jos heitti niin kuinka pitkälle se lensi?

Elää ulkona häkissä. Satanut putkeen kaksi päivää ja yöllä lämpötilat käy alle kymmenen. Toivottavasti joku naapuruston kissoista kävisi nirhaamassa sen. Noh, eiköhän se viimeistään loka-marraskuussa sinne jäädy.

Onko olemassa sellaisia helloja, joissa levyt menisivät itse pois päältä tietyn ajan kuluttua tai sammuisivat jos kattilan ottaa pois? Tuppaa nääs turhan usein unohtumaan levy päälle kokkailujen jälkeen :eek:

Onko olemassa sellaisia helloja, joissa levyt menisivät itse pois päältä tietyn ajan kuluttua tai sammuisivat jos kattilan ottaa pois? Tuppaa nääs turhan usein unohtumaan levy päälle kokkailujen jälkeen :eek:

induktioliesi. Sammuu itsekseen, jos liedellä ei ole kattilaa tma, sammuu myös jos kiehuu yli. Kaiken lisäksi vielä ihana ruoanlaitossa- suosittelen! :)

Mä en kokkaa enää toista kertaa tuollaisen induktiolieden päällä. Ihan hanurista. Kyllähän siinä makaroonit keittää ja silleen, mutta ei oo hyvä HOOCEE KOKKAUKSEEN!

Mä en kokkaa enää toista kertaa tuollaisen induktiolieden päällä. Ihan hanurista. Kyllähän siinä makaroonit keittää ja silleen, mutta ei oo hyvä HOOCEE KOKKAUKSEEN!

Mikä siinä on vikana/ mikset tykkää? mä kokkaan paljon ja ruokaa laidasta laitaan, eihän se kaasuliettä voita, mut toisteksi paras vaihtoehto.

tänks!
E. tuon sivun olinkin jo näköjään tsekannut mut kokoja ei ollut oikeen mistään eikä ees haluamaani mallia, ei taida enää muita sivuja suomessa olla jotka noita myyvät ? Täytynee pistää tilaus saksaan suoraan steinarille.

Strikeshop, crossroad, sebastianclothing, alfacorner, bda action.

Kannattaa tilata thorsteinar outletista, jos haluaa halvalla.

Mikä siinä on vikana/ mikset tykkää? mä kokkaan paljon ja ruokaa laidasta laitaan, eihän se kaasuliettä voita, mut toisteksi paras vaihtoehto.

Tykkään antaa pannuille ja kattiloille reilusti runtua, induktioliesi naarmuuntuu samantien :D Enkä tykkää muutenkaan että se sammuilee itsekseen. En tiedä olisko siinä ollu mitään säätöjä, liekitin bänäänejä silloin kun induktiolla testasin.
Mun personal feivöritti lista on Kaasu,Sähkö ,Induktio. Grilli ja nuotio menee tietysti vielä noiden kaikkien edelle ^^

Mitenkä noitten palokuntien hälytystoiminta niinku menee, työvuorot yms päivystys? Eli montako ukkoa siellä on esim illalla asemalla vai onko niin, jos tähän aikaan tulee hälytys niin jätkille tulee johonkin puhelimeen tms ilmotus että heti asemalle ja menoks? Tuli vaan mieleen kun eilen laukes myöhään illalla lähialueella palohälytys ja reilu 8 minsaa oli vasteaika kun olivat paikalla.

vpk:ssa ainakin tuloo puhelimeen viesti hälytyksestä ja päivystysvuoro vaihteloo. En tiedä sitten miten menee suuremmissa kaupungeissa.

Mitenkä noitten palokuntien hälytystoiminta niinku menee, työvuorot yms päivystys? Eli montako ukkoa siellä on esim illalla asemalla vai onko niin, jos tähän aikaan tulee hälytys niin jätkille tulee johonkin puhelimeen tms ilmotus että heti asemalle ja menoks? Tuli vaan mieleen kun eilen laukes myöhään illalla lähialueella palohälytys ja reilu 8 minsaa oli vasteaika kun olivat paikalla.
Eikös noilla nykyisillä pelastusasemilla ole 24h työvuorot ja asemalla kellon ympäri miehiä töissä. Näin olen ainakin jostain kuullut. Ei kovin vakuuttavalta ainakaan vaikuttaisi, jos jätkät ei ois asemalla asemissa hälytyksen sattuessa, vaan saisivat hälytyksen puhelimeen. Silloin pitää olla jo menossa.

Eikös noilla nykyisillä pelastusasemilla ole 24h työvuorot ja asemalla kellon ympäri miehiä töissä. Näin olen ainakin jostain kuullut. Ei kovin vakuuttavalta ainakaan vaikuttaisi, jos jätkät ei ois asemalla asemissa hälytyksen sattuessa, vaan saisivat hälytyksen puhelimeen. Silloin pitää olla jo menossa.

Niin mäkin ajattelen, ainakin aamusta iltaan tyyliin normi työvuoro aikana mutta kyllä siellä sitten varmaan kellon ympäri on porukkaa kun alle kymmeneen minsaan pääsevät iltamyöhälläkin paikalle. Tosin en nyt itekkään puhu mistään kaupungista vaan kylästä ja ei ainakkaaa käsittääkseni ole vpk tämä.

Mulla on käytössä Nokian Lumia 900. Saako siihen asennettua samanlaista sovellusta, kuin minkä saa asennettua iPhoneen, eli sellaista joka tunnistaa jonkun musiikkikappaleen esittäjän?

Eli jos vaikkapa radiosta soi musiikki, niin puhelimen päälle laitettu sovellus tunnistaa biisin ja sen esittäjän.

Back
Ylös Bottom