Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tilasin nettikaupasta tuotteen, joka on nyt lojunut pakettiautomaatissa viikon enkä ehdi sitä ajoissa hakemaan. Se lähtee siis takaisin lähettäjälle. Onko minulla, tuotteesta kerran maksaneena, oikeus saada se toimitetuksi uudelleen pelkän postimaksun hinnalla vai joudunko ostamaan sen kokonaan uudestaan?

En vastausta osaa tähän antaa, mutta tuli vain mieleen, että Flamingon Sokos-hotellin asiakkaat saa varmaan treenata Elixiassa. Samoja hoodeja, kuin nuo aikaisemmin mainitsemasi.

Tilasin nettikaupasta tuotteen, joka on nyt lojunut pakettiautomaatissa viikon enkä ehdi sitä ajoissa hakemaan. Se lähtee siis takaisin lähettäjälle. Onko minulla, tuotteesta kerran maksaneena, oikeus saada se toimitetuksi uudelleen pelkän postimaksun hinnalla vai joudunko ostamaan sen kokonaan uudestaan?

Eikö olisi helpompaa pyytää että joku muu hakee?

Paistoin naudanlihapihvin ja unohdin sen pariksi tunniksi pöydälle. Uskaltaako tuon vielä syödä?

Minä söisin. Jos sä et syö, niin mä voin tulla hakeen sen pois kuleksimasta :)

No siis oikeasti, onhan se syömäkelpoinen. Ai juu, tulikin mieleen, että mulla jäi aikanaan vauvalle kauhealla säädöllä väännetyt naudanlihasosesatsit kaikki yöksi pöydälle, ja syötin ne sille laiskana äitinä kuitenkin seuraavina päivinä (anteeksi, tyttäreni). Lapsi elää edelleen. Tänään olen aamulla paistanut nuo naudan jauhelihat ja tunti sitten muistin siirtää kylmään - normikäytäntöä mulla, eikä mitään ongelmia ole ikinä tullut.

mulla jäi aikanaan vauvalle kauhealla säädöllä väännetyt naudanlihasosesatsit kaikki yöksi pöydälle, ja syötin ne sille laiskana äitinä kuitenkin seuraavina päivinä (anteeksi, tyttäreni). Lapsi elää edelleen.

Nyt teit virheen, kohta on facebookissa 50 tuhatta ihmistä tykkäämässä aiheesta "kuritushuonetta tälle...."

Tosiaan, itse olen syönyt kyllä jauhelihaa yms. viakka on ollut pidempään pöydällä, ei se myrkyksi muutu :)

Ei se nyt mikskään mene. Monesti tulee tehtyä vaikka makaroonilaatikko. Syötyä siitä ja vedettyä folio päälle ja jätettyä pöydälle huomiseen jopa ylihuomiseen kunnes on tyhjä. Kesällä kun kämpässä on lämpötilat 70-75c välillä niin en jättäis enää kahdeksi päiväksi, mutta esim talvella kun on 20-21c (eli ainoa oikea lämpötila) niin ei se miksikään mene. Eihän jääkaapissakaan oo kuin muutama aste kylmempää.

Ei se nyt mikskään mene. Monesti tulee tehtyä vaikka makaroonilaatikko. Syötyä siitä ja vedettyä folio päälle ja jätettyä pöydälle huomiseen jopa ylihuomiseen kunnes on tyhjä. Kesällä kun kämpässä on lämpötilat 70-75c välillä niin en jättäis enää kahdeksi päiväksi, mutta esim talvella kun on 20-21c (eli ainoa oikea lämpötila) niin ei se miksikään mene. Eihän jääkaapissakaan oo kuin muutama aste kylmempää.

Asutko sä saunassa?

Minä söisin. Jos sä et syö, niin mä voin tulla hakeen sen pois kuleksimasta :)

No siis oikeasti, onhan se syömäkelpoinen. Ai juu, tulikin mieleen, että mulla jäi aikanaan vauvalle kauhealla säädöllä väännetyt naudanlihasosesatsit kaikki yöksi pöydälle, ja syötin ne sille laiskana äitinä kuitenkin seuraavina päivinä (anteeksi, tyttäreni). Lapsi elää edelleen. Tänään olen aamulla paistanut nuo naudan jauhelihat ja tunti sitten muistin siirtää kylmään - normikäytäntöä mulla, eikä mitään ongelmia ole ikinä tullut.

Hyvältä tuo maistu ja kakatki on vielä oikeassa paikassa. Muutaman tunnin tosiaan oli vaan pöydällä.

Olis muuten vituttanu jos olis menny syömäkelvottomaksi, turhan usein ei tuu kunnollisia pihvejä syötyä!

Näin tänään yhtä tuttavaa vilaukselta (jota en tosin ole nähnyt aikoihin) ja mietin, että oho onpa toi lihonu. Sitten kun kaverille mainihin niin sano, että joo se on jonku aikaa vetänyt masennuslääkkeitä ja sen takia lihonnu. Miten tommoset lääkkeet muka aiheuttas painonnousua, muuttaako ne jotenki aineenvaihduntaa vai yksinkertasesti vaan lisää ruokahalua? :face:

Näin tänään yhtä tuttavaa vilaukselta (jota en tosin ole nähnyt aikoihin) ja mietin, että oho onpa toi lihonu. Sitten kun kaverille mainihin niin sano, että joo se on jonku aikaa vetänyt masennuslääkkeitä ja sen takia lihonnu. Miten tommoset lääkkeet muka aiheuttas painonnousua, muuttaako ne jotenki aineenvaihduntaa vai yksinkertasesti vaan lisää ruokahalua? :face:

Uskoisin et lisää vaan ruokahalua. Itse olen syönyt ihoon kortisonia ja jumalauta sitä nälän määrää viikon aikana.... Siis voisi syödä ihan aamusta iltaan, sitten syöt vatsan täyteen niin silti tekisi mieli ottaa lisää.

Uskoisin et lisää vaan ruokahalua. Itse olen syönyt ihoon kortisonia ja jumalauta sitä nälän määrää viikon aikana.... Siis voisi syödä ihan aamusta iltaan, sitten syöt vatsan täyteen niin silti tekisi mieli ottaa lisää.

Joo, samaa itekkin mietin. Aattelin jos joku tyyliin daaina osais vastata tämmösiin lääkekyssäreihin :D

Yks tuttu on syöny pitkään masennuslääkkeitä ja on turvonnu aivan palloksi. On siinä läskiäkin reilusti, mutta pahin pingotus on kyllä nesteenä. Tyyppi on kuin vedellä täyteen pumpattu sammakko. Karun näkönen.

Ainakin fysiologisesti masennukseen yleisimmin käytettyjen SSRI-lääkkeiden pitäisi laskea ruokahaluja, koska serotoniinin puutos saattaa aiheuttaa ruokahalun lisääntymistä.

Toki tuollainen ylensyöminen SSRI-lääkkeiden takia voi johtua esimerkiksi syömisen aiheuttamasta mielihyvästä, koska SSRI-lääkkeillä pyritään nimenomaan nostamaan serotoniinitasoja estämällä sen poistumista hermosoluun sen välitettyä viestin.

SSRI-lääkkettä voi siis ainakin periaatteessa käyttää hyväksi terveen ihmisen ruokahalun säätelyssä.

Kerää nestettä ihan vitusti.

Jos menee naimisiin venäläisen naisen kanssa ja ottaa vaimonsa sukunimen.. Niin kun naisten sukunimet päättyy a-kirjaimeen, eli vaikka mr. Mihailov.in vaimon sukunimi ei ole Mihailov vaan Mihailova, niin jos haluaa ottaa vaimon sukunimen jätetäänkö siitä se viimeinen a pois vai ei? Mitenhän suomen laki siihen suhtautuu?
Venäläistyyppisissä sukunimissä menee juurikin noin, että miehillä ei ole sitä a:ta perässä. Eiköhän suomen lakikin tuon käytännön jo tunne aika pitkälti, varsinkin ortodoksisen kirkon kautta tulleiden avioliittojen koulimana. Siellä tämä lienee jo aika peruskauraa. Sillähän ei ole lain mukaan väliä kumpi ottaa kumman sukunimen, molempi käytäntö käy (lopputulos vaan se, että naisella a perässä, miehellä ei).

Sanottakoon vielä, että venäjällähän käyttävät paljon myös isän nimeä sukunimen sijasta mm. kouluissa. Näin olen ymmärtänyt, että esim. Vladimir Vladimirovitš Putin (isä Vladimir ja siitä toi keskimmäinen nimi) olisi / oli kutsuttu koulussa Vladimir Vladimirovitš -nimellä.

tänään 22.7 saapui ilmoitus kirjatun kirjeen saapumisesta ja viimeiseksi noutopäiväksi merkitty 22.7. Kaksi täyttä kalenteriviikkoa pitäisi postin sivujen mukaan säilyä joten voiko postimies muka iskeä siihen noin mielivaltaisen päivämäärän jollain perusteella? Huomenakaan en pääse vielä hakemaan kesäaukioloaikojen takia (joista tekisi myös mieli avautua johonkin, saatana)

Back
Ylös Bottom