Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Minusta Helsingin sairaanhoidon järjestäminen on jotenkin vaikeasti ymmärrettävää. Siis en ymmärrä sitä, että on HUSin sairaaloita ja sitten vielä erikseen kaupungin sairaaloita. Molemmat tarjoavat erikoissairaanhoitoa. Ja molemmissa on Helsingin kaupunki mukana järjestämässä. Ihmettelen siis esim. sitä, että miksi nuo kaupungin sairaalat eivät ole HUSin sairaaloita?

Näkeekö facebookista jostain ne henkilöt jotka olet itse poistanut kavereistasi? Entäs ne ketkä ovat poistaneet sinut?

Pikaisella selaamisella en löytänyt moisia..

Näkeekö facebookista jostain ne henkilöt jotka olet itse poistanut kavereistasi? Entäs ne ketkä ovat poistaneet sinut?

En oo ihan varma, ku en käytä facebookia, mut mun mielestä siihen oli joku jippo millä nuo näkee. Hyödytön vastaus, mut googlettelemalla varmaan selviää.

Candyvärit on maaleja, joihin on sekotettu metallisilppua = glitter :D

Oot laittanu porukkaa ignoree, ni sit et nää niit, eikä ne sua.

Mä nään ainaki ihmisiä, joita oon poistanu, mutten kaikkia... :rolleyes:

Oot laittanu porukkaa ignoree, ni sit et nää niit, eikä ne sua.

Mä nään ainaki ihmisiä, joita oon poistanu, mutten kaikkia... :rolleyes:

Kuulin syytöksiä eräältä että minä olisin muka poistanut hänet, olen eri mieltä niin haluan tarkistaa.. :D

En ole laittanu ignoreenkaan tietääkseni kuin pari jotka olen sittemmin poistanut kokonaan, minun profiilia ei vain löydä yleisellä haulla vaan pitää tuntea joku kenet tunnen.. :)

miksi vastasyntyneelle lapselle annetaan pisteitä? vakuutusyhtiötä vartenko?
Niillä voidaan arvioida lapsen tilaa. Nämä "pisteet" eivät siis koostu vaan yhdestä asiasta vaan monesta eri tekijästä.

"Vähäiset pisteet kielivät ongelmista syntymähetkellä ja pisteytys on hyödyksi lapsen voinnin seurannassa syntymän jälkeen. Pisteytys on luotu helpottamaan ja yhtenäistämään synnytystä hoitanen henkilökunnan toimintaa. " Voinnin ja kehityksen seuranta :: Terveyskirjasto

Näitä "pisteytyksiä" on muitakin kuin vastasyntyneillä käytetty agpar-pisteytys. Esim. GCS: Glasgow'n kooma-asteikko ? Wikipedia tai vaikka SOFA: SOFA score - Wikipedia, the free encyclopedia

Lienee monesti helpompi sanoa että esim. agpar pisteet on 5 kuin luetella kaikki nuo tekijät tarkalleen?

Myyko mikään liike tai nettisivu SUOMESSA thor steinarin tuotteita ? En löydä sitten millään googlettamalla mitään järkevän näköistä sivua.

Nyt tämäkin pikkupoika kasvaa isoksi ja hyppää mukaan Kelan byrokratiaan. Eli siis, sain opiskelupaikan tälle syksylle ja tarkoitus olisi muuttaa opiskelupaikkakunnalle kunhan kämppä löytyy. Voi kuitenkin olla että joudun elämään vielä elo- ja syyskuun vanhempien luona. Kelan sivuilla sanotaan että hae opintotukea heti kun olen saanut tiedon opiskelupaikasta. Kannattaako minun siis hakea nyt opintotukea nykyisellä tilanteellani ja ilmoittaa muutoksista sitten Kelalle kun niitä tulee?

Voithan sä sitä jo hakea ja tehdä sitten muutoksen, kun muutto on ajankohtaista.

Osaisko joku kertoa mulle suomeksi umbrella termin määritelmän? .

970096_215011858647524_1815336980_n.jpg

Mitä jos vaihdan mun vuodelta -95 olevan ajokortin uudempaan ajokortiin. (Se kun on penempi ja saisin pienemmän lompakon)
Joudunko sitten uusimaan kortin viiden vuoden välein kun se on kuorma-autokortti?
Tämä teksti lukee trafin sivuilla: Kaikki 19.1.2013 jälkeen myönnetyt uudet ajokortit ovat määräaikaisia. Kortit ovat luokasta ja ajokortin haltijan iästä riippuen voimassa 2-15 vuotta. Kuorma- ja linja-autojen ajokortit ovat voimassa 5 vuotta.
Vanhoja ajokortteja tuo ei viellä koske.
Nyt hämää se myöntämispäivä. Emäntä haki viimevuonna sen pienemmän kokoisen ajokortin, ja siinä lukee myöntämispäivä. Emännällä tuli myöntämispäiväksi tuo 2012 vuosi vaikka kortti on ajettu vuosia sitten. Ilmeisesti se lasketaan tosta uuden kortin hankita päivästä, eikä siitä päivästä kun kortti on ajettu?
Mun olisi pitänyt vaihtaa siis kortti ennen tuota 19.1.2013 päivää, sitten sitä tarvitse uusia viiden vuoden välein. Jos vaihdan sen nyt, joudun uusimaan sitä viiden vuoden välein? Käsitinkö nyt oikein?

Tuolla noi ajokorttiasiat Trafi.fi - Ajokortin voimassaoloaika

Back
Ylös Bottom