Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mul o ollu ongelmii oikean olkapään kaa, joten pitääskö mun reenata olkapäät vähemmän tai enemmän? mun nykysel ohjelmal tulee rasitusta olkapäille kolme kertaa viikos, onks tää liikaaa?![]()
mut oisko fiksumpaa reenaa olkapäät samana päivänä ku rinta?
En suosittele. Itse esimerkiksi treenaan olkapäät samalla kun ojentajat ja selän

En suosittele. Itse esimerkiksi treenaan olkapäät samalla kun ojentajat ja selän
E: Tai voithan toki tehdä niin, mutta silloin kantsii jättää takaolkapäiden rääkkäys toiselle päivälle.
Perusteluja tuohon? Itellä riittää hyvin potkut vielä pystypunnerrukseen tankopenkin ja ojentajadippien jälkeen![]()
Mä en ole ikinä ymmärtänyt esiväsytystä. En ainakaan koko ajan käytettynä. Jonain harvoin tehtynä erikoistekniikkana voi mennä. Se on ihan hyvä pumppihakuiseen tuntumavemputustreeniin, mutta normaalisti olisi ihan hyödyllistä koittaa saada isot raudat liikkeelle. Joillakin se onnistuu rinnan jälkeen ja joillakin ei. Riippuu ihan rintatreenistä. Jossain enemmän voimatreenissä ei pitäisi olla sitäkään vähää ongelmaa, kun tekee vain penkin ja siinäkin lyhyttä sarjaa ja ei tappiin asti, niin olkapäät on ennemminkin vasta lämmitelty sen jälkeen. Ei tunnu treenaamiselta sellainen. Jos taas vetää hirveän pumpin penkissä päälle ja siitä jatkaa vielä muilla liikkeillä, niin voi olla pystypunnerruksessa sen jälkeen aika valmis olo. Ei varmasti rauta liiku.Ei kai se mitään haittaa jos ne etuolat on esiväsytetty. Eli musta voi hyvin treenata rinnan kanssa.
kuukaus aikaa päästä hyvään kuntoon ... lihakset helposti menettävät kokoansa, mutta sillä ei ole merkitystä.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt esiväsytystä. En ainakaan koko ajan käytettynä. Jonain harvoin tehtynä erikoistekniikkana voi mennä. Se on ihan hyvä pumppihakuiseen tuntumavemputustreeniin, mutta normaalisti olisi ihan hyödyllistä koittaa saada isot raudat liikkeelle. Joillakin se onnistuu rinnan jälkeen ja joillakin ei. Riippuu ihan rintatreenistä. Jossain enemmän voimatreenissä ei pitäisi olla sitäkään vähää ongelmaa, kun tekee vain penkin ja siinäkin lyhyttä sarjaa ja ei tappiin asti, niin olkapäät on ennemminkin vasta lämmitelty sen jälkeen. Ei tunnu treenaamiselta sellainen. Jos taas vetää hirveän pumpin penkissä päälle ja siitä jatkaa vielä muilla liikkeillä, niin voi olla pystypunnerruksessa sen jälkeen aika valmis olo. Ei varmasti rauta liiku.
Ei kai se nyt niin vaikeaa ole? Isot painot on isot lihakset ja on ihan hyvä saada tehtyä niitä suoraan kohdelihakseen osuvia sarjojakin puhtaalta pöydältä. Voit silloin tehdä isommilla painoilla. Mietis nyt jos on vaihtoehtona tehdä rinta - hauis ja selkä - ojentaja, tai rinta - ojentaja ja selkä - hauis, että kumpi on parempi. Ensimmäisessä vaihtoehdossa on kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ensinnäkin suora ja epäsuora ja toiseksi se, että pääset tekemään sen suoran treeninkin oikeasti kovaa.En mä oo taas ikinä hiffannu mitä haittaa tehdä pienillä painoilla jotain olkapäitä ja ojentajia penkin jälkeen. Pointtihan on saada ärsyke jokaiselle lihakselle ja jos ne oikkarit ottaa jo penassa hittiä niin ei se ole lihaskasvulta mitenkään pois. Tekee sitten ne oikkariliikkeet pienemmillä painoilla vaan penan jälkeen.
Ajattelin, että kävisikö tuo tähän hätään palkkariksi, ettei mene ihan hukkaan?
Ei, se on vipunostomaaten eli rintalihasliike.Lueskelin tossa treeniohjelmia ja törmäsin liikkeeseen "fly" ..etsiskelin netistä vastausta niin onko esim fly käsipainoilla sama kuin vipunosto sivuille?
No toihan on sama kun sanoisit että ei kannattaa pitää 10 minuutin tauot että saat viimesissäkin sarjoissa samoilla painoilla samat toistot. Kato isot painot on isot lihakset... Siis millä perusteella sinne lihakseen tulis vähemmän mikrovaurioita jos se on esiväsytetty? Tätä mä nyt haen.Ei kai se nyt niin vaikeaa ole? Isot painot on isot lihakset ja on ihan hyvä saada tehtyä niitä suoraan kohdelihakseen osuvia sarjojakin puhtaalta pöydältä. Voit silloin tehdä isommilla painoilla. Mietis nyt jos on vaihtoehtona tehdä rinta - hauis ja selkä - ojentaja, tai rinta - ojentaja ja selkä - hauis, että kumpi on parempi. Ensimmäisessä vaihtoehdossa on kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ensinnäkin suora ja epäsuora ja toiseksi se, että pääset tekemään sen suoran treeninkin oikeasti kovaa.
E: Niin tarkennetaan vielä että jos teet rinnan ja ojentajat erikseen niin saat ensin siitä penkistä sen rasituksen niille joka tapauksessa ja siitä kun mietitään eteenpäin niin tekisinkö mieluummin ojentajatreenin väsyneillä ojentajilla vai puhtaalta pöydältä, niin ei tarvitse pitkään miettiä kumpi on parempi. Siihen tulee sitten päälle vielä se suora ja epäsuora, eli periaatteessa kaksi treeniä viikkossa vai yksi treeni (monijakoisessa). Eli hyöty on jo moninkertainen.
Ei, se on vipunostomaaten eli rintalihasliike.
Onko sun Monkey ihan pakko ymmärtää aina kaikki tahallaan väärin?
EDIT:Ei mulla mitään sua vastaan oo, hyviä neuvoja annat. Ei siinä. :D