Etukyykyn laiminlyönti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Failure

Banned
En ole treenannut etukyykkyä ikinä. Muuten treenaan jalkoja monipuolisesti, ATG takakyykky mukaanlukien. Mitähän seuraamuksia tällä on? Pitäisikö etukyykky ehdottomasti olla (bodaustyyli) ohjelmassa?

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Ekana mieleen tuleen zercher-kyykky, kyykky safety (safety squat bar) tangolla, malja kyykky. Jos sulla on tavoitteena hankkia pelkästään lihasmassaa miks sun täytyy löytää korvaava liike etukyykylle ja mikset tee etukyykkyä?

Jos on isot etureidet tavoitteena ja takakyykyn maksimi ei ole se päätavoite niin harkitsisin takakyykyn korvaamista melkeinpä kokonaan etukyykyllä. Maastaveto on kyllä tuolloin oltava ohjelmassa.

Kaveri tekee takakyykkyä ATG. Parasta treeniä mitä voi olla. En mä usko et tossa kantsii vaivata päätään etareilla vaan jatkaa nyt tota hyvää linjaa :)

Korvaaviin liikkeisiin vois hyvinkin laskea hack-laitteenkin ja miksi ei myös smith-takakyykyn, jossa jalat laitetaan sopivasti eteen siten, että selkä on about pystysuorassa ala-asennossa. Kyllä mä tahtosin rohkaista opettelemaan etukyykkäilemään. Kiva liike ja mukava tehdä takakyykyn jälkeenkin.

Maastaveto ei bodarille ole mikään välttämättömyys, vaikka ei takakyykkyä tekisikään, mutta onhan se tehokas ja kattava liike (ja ohjelma kelpaa sitten myös pakkispuritaaneille).

Jos on isot etureidet tavoitteena ja takakyykyn maksimi ei ole se päätavoite niin harkitsisin takakyykyn korvaamista melkeinpä kokonaan etukyykyllä. Maastaveto on kyllä tuolloin oltava ohjelmassa.

Itse olen treenitauon jälkeen tehnyt pelkästään etukyykyn jaloille. Etukyykyn jälkeen vetoa kevyesti 3 sarjaa. Etukyykkyä veivannut sen takia, että sillä saa hyvin ruutia koko kroppaan.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Minulla on taas päinvastainen ongelma, eli teen vain etukyykkyä. Selkävaivojen takia en pysty tekemään takakyykkyä (enkä maastavetoa). Mikähän korvaisi takakyykyn?

Itselläni ongelmana se, että kun teen etukyykkyä niin tanko painaa tohon olkapäihin ja liikkeestä ei meinaa tulla mitään, teenkö jotenkin väärin vai mikä auttaisi?

Minulla on taas päinvastainen ongelma, eli teen vain etukyykkyä. Selkävaivojen takia en pysty tekemään takakyykkyä (enkä maastavetoa). Mikähän korvaisi takakyykyn?

Ja mulla menee just päinvastoin! :D

Eli etukyykky on aivan mahtava liike, mustelmat tulee solisluihin takuuvarmasti jne, ei haittaa. Mutta ei jumalauta se vetää yläselän jumiin. Kauhia rutina vain kuuluu kun etukyykkypäivän jälkeen rullailee tennispallon päällä yläselkää. Takakyykyssä ei mitään ongelmia eikä tempausvalassa. Luulin että kulmasoutelemalla toi korjautuisi, mutta paskat... menee entistä helpommin tukkoon. Ja kun nyt tulee tehtyä 2on-1off -tyyliin yläkroppa-alakroppa, niin se yläselän jumi pilaa melkein koko viikon treenit.

En ole treenannut etukyykkyä ikinä. Muuten treenaan jalkoja monipuolisesti, ATG takakyykky mukaanlukien. Mitähän seuraamuksia tällä on? Pitäisikö etukyykky ehdottomasti olla (bodaustyyli) ohjelmassa?

Etukyykky tai hack-kyykky.
Hackin hyvä puoli on helpompi eristää etureiden eri osia ja superhitaat negatiiviset, joilla on tehoa enemmän kuin positiivisella vaiheella.

Juuri olin tulossa kirjottaan, että eikö kukaan oo tajunnu mainita hackia, mutta Archey ehti ensin : P Allekirjoittaneella lähti jalat ihan eri tavalla kasvuun kun jätti vapaalla tangolla tehtävät kyykyt pois ja keskitty enemmän eristämään etu- ja takareisiä. Etureisille pääliikkeenä hackia ja takareisille sjmv:tä. Hackilla saa myös todella hyvin haettua tuntumaa "sviippeihin", kun laittaa jalat V-asentoon, sitten vaan atg ja hyvä tulee : ) Kun jätin kyykkäämiset pois ohjelmasta, lähti alaselältä rasitusta myös sen verran pois viikko tasolla, että pystyn nyt kunnolla tekemään takareisille sjmv:tä ja rack-vetoa selälle. On myös tän muutoksen myötä tullut niilläkin osa-alueilla kehitystä ihan eri tyyliin.

Eli etukyykky on aivan mahtava liike, mustelmat tulee solisluihin takuuvarmasti jne, ei haittaa. Mutta ei jumalauta se vetää yläselän jumiin. Kauhia rutina vain kuuluu kun etukyykkypäivän jälkeen rullailee tennispallon päällä yläselkää. Takakyykyssä ei mitään ongelmia eikä tempausvalassa. Luulin että kulmasoutelemalla toi korjautuisi, mutta paskat... menee entistä helpommin tukkoon. Ja kun nyt tulee tehtyä 2on-1off -tyyliin yläkroppa-alakroppa, niin se yläselän jumi pilaa melkein koko viikon treenit.

Kokeileppa hierontaa. Mielellään useampiakin kertoja.

^suosittelen myös opettelemaan pois siitä ristiotteesta etukyykyssä. Se jos mikä jumittaa yläselkää ja laittaa epäluonnollisen kaaren liikkeen ajaksi selälle.

^suosittelen myös opettelemaan pois siitä ristiotteesta etukyykyssä. Se jos mikä jumittaa yläselkää ja laittaa epäluonnollisen kaaren liikkeen ajaksi selälle.

Varmasti totta, mutta ainakaan itselläni ei vaan ranteet taivu riittävästi, jotta faarao-otteella (vai mikä se nyt oli) pystyisi nostoa tekemään.

Varmasti totta, mutta ainakaan itselläni ei vaan ranteet taivu riittävästi, jotta faarao-otteella (vai mikä se nyt oli) pystyisi nostoa tekemään.

Faarao-ote on sama ku ristiote eli se "helpompi" tekniikka, jossa sormet tulee tangon päälle, ei alle. Painonnosto-ote (front rack) on se, mihin tarvii hiukan enemmän liikkuvuutta mm. ranteilta, ojentajilta, olkapäiltä ja yläselältä. Helpotettu versio pn-otteesta on vetoremmitekniikka.

Kokeile takakyykkyä smithissä jos vain mahdollista, mut etukyykky "grass to the ass"on kuitennii kingi.:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom