Etukyykyn laiminlyönti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varmasti totta, mutta ainakaan itselläni ei vaan ranteet taivu riittävästi, jotta faarao-otteella (vai mikä se nyt oli) pystyisi nostoa tekemään.

Faarao-ote on sama ku ristiote eli se "helpompi" tekniikka, jossa sormet tulee tangon päälle, ei alle. Painonnosto-ote (front rack) on se, mihin tarvii hiukan enemmän liikkuvuutta mm. ranteilta, ojentajilta, olkapäiltä ja yläselältä. Helpotettu versio pn-otteesta on vetoremmitekniikka.

En käsitä miten ihmisten kädet taipuu kumpaankaan asentoon. Mä en ainakaan tangosta saa luotettavasti kiinni kummallakaan otteella. Tuntuu että solisluut ja rinta menee poikki jos laittaa enemmän painoa tankoon ja ei saa käsillä pidettyä. Oon varmaan läheistä sukua joilleki virtahevolle kun kiloja on ja raajat ei taivu.

Hyvä idis toi vetoremmitekniikka, jos toimii, pitää kokeilla seuraavaksi.

En käsitä miten ihmisten kädet taipuu kumpaankaan asentoon. Mä en ainakaan tangosta saa luotettavasti kiinni kummallakaan otteella.

Ei se paino käsien päällä saa levätä. Kyynärpäitä ylös ja sen verran käsiä alle, että sormien kaksi ylintä niveltä on tangon alla, riittää ainakin mulle. Siinä olkapäiden kuopassahan se tanko pitäis silloin olla ja pysyä kunhan nosto ei kippaa eteen ja paino siirry käsien päälle. Ja vaikka itkun kanssa veivaa aluksi menemään, kyllä se solisluun alue tottuu vaikka mustelmillakin voi olla vähän väliä.

En käsitä miten ihmisten kädet taipuu kumpaankaan asentoon. Mä en ainakaan tangosta saa luotettavasti kiinni kummallakaan otteella. Tuntuu että solisluut ja rinta menee poikki jos laittaa enemmän painoa tankoon ja ei saa käsillä pidettyä. Oon varmaan läheistä sukua joilleki virtahevolle kun kiloja on ja raajat ei taivu.

Painonnosto-otteella tangosta ei tarvitse kovin kummoisesti ottaa kiinni. Itsellä on vaan keski- ja etusormet tangon alla ja hyvin pysyy kun vaan kyynärpäätkin pysyy ylhäällä.

Kyllä tekisi mieli opetella toi painonnosto-ote. Tänään jouduin jättämään sarjan kesken, kun tanko meinasi tipahtaa olkapäiltä. Tuntuu, että ristiotteella joutuu jatkuvasti nojaamaan taaksepäin, jotta tanko ei tipahtaisi eteenpäin lattialle. Nojailu taas johtaa siihen, että tanko meinaa koko ajan luisua kiinni henkitorveen, mikä toisaalta tuo liikkeeseen sellaista siistiä survival-meininkiä (setti pitää tehdä nopeasti, jotta ei tukehdu).

Ainoa ongelma otteen vaihtamisen suhteen on oikean käden ranne, joka alkaa heti vihlomaan, kun tangon kääntää hartioille. Koomista tässä on se, että toi ranne kipuilee sen takia, koska tein vuosien ajan takakyykkyä ranteet väärässä asennossa. Sitä saa, mitä tilaa. Mutta ehkä jos tuota otetta alkaisi käyttämään, niin ranne pikkuhiljaa tottuisi siihen. Rivestäkin voisi tulla jotain.

Jos ei kädet taivu perinteiseen painonnosto-otteeseen, niin vetoremmit voi sitoa tangon ympärille, saa ranteet parempaan asentoon. Juutuubista löytyy tähänkin tutoriaali...

Ai saakeli, kun muistelee ensimmäisiä kertoja etukyykkyä painonnosto-otteella :hyper: Ranteet olivat muusia, mutta kummasti parin viikon jälkeen venyvyys parani, ja siitä lähtien tehnyt ilman kipuja.

Ai saakeli, kun muistelee ensimmäisiä kertoja etukyykkyä painonnosto-otteella :hyper: Ranteet olivat muusia, mutta kummasti parin viikon jälkeen venyvyys parani, ja siitä lähtien tehnyt ilman kipuja.

Joo, olen huomannut saman. Ja mulla on maailman jäykimmät ranteet ja lisäksi oikeassa ranteessa ganglio, mutta silti etukyykky ei enää tuota tuskaa ranteissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen kyykkäillyt kädet suorana edessä ilman että pitää tangosta kiinni. Ei ainakaan käy ranteiden päälle. En kyllä ole kokeillut millään miesten painoilla mutta kai kova jätkä isojakin romuja noin voi kyykätä?

Mulla vetää ruohoperse-takakyykky reidet ja pakarat finaaliin niin edestä, takaa kuin sivuiltakin. Kunhan muistaa olla ottamatta tyypillistä läskiperselimbo-pomppua alhaalta. Tähän päälle reiden koukistus/ojennus sekä pohkeita parit sarjat niin etukyykky ei ole enää tarpeen (vaikka välillä sitäkin teen).

Grass to ass xD

Siinä pitäisi olla sitten videokamerat seuraamassa, kun joku sankari oikeasti toteuttaa tuota grass to the ass -touhua jollain nurtsilla. Porukka pälyilee ympärillä, että what the fuck! Joku uskaltautuu kysymään, et "onks kaikki ok? Mitä sää oikein teet?"

"Vittu, mää kyykkään! Kaikki kovimmat bodarit tekee näin; ne kyykkää! Halme teki näin! Arnoldi tekee näin! Kaikki saatana tekee näin!" Ja tietenkin vyön kanssa!

Ja sit äkkiä palkkaria kituseen kovan kyykkäyksen palkinnoksi :)

Ruohoa perseeseen :fuckyeah:

Itselläni juuri tuo GTA eikun siis ATG takakyykky pistää kyllä DOMSit etureisiin, perseeseen ja takareisiin tasapuolisesti. Sen takia juuri olen miettinyt sitä, että millä perustelisin etukyykyn tarpeellisuuden. Hack-laitetta ei valitettavasti nykyisellä salilla ole.

Ruohoa perseeseen :fuckyeah:

Itselläni juuri tuo GTA eikun siis ATG takakyykky pistää kyllä DOMSit etureisiin, perseeseen ja takareisiin tasapuolisesti. Sen takia juuri olen miettinyt sitä, että millä perustelisin etukyykyn tarpeellisuuden. Hack-laitetta ei valitettavasti nykyisellä salilla ole.

Hackia voi tehdä myös tangolla; teet tällöin käytännössä maven selän takaa: http://www.youtube.com/watch?v=64PFHtq5XO8
Voin sanoa, että tuntee tehneensä jalkoja.

Siinä pitäisi olla sitten videokamerat seuraamassa, kun joku sankari oikeasti toteuttaa tuota grass to the ass -touhua jollain nurtsilla. Porukka pälyilee ympärillä, että what the fuck! Joku uskaltautuu kysymään, et "onks kaikki ok? Mitä sää oikein teet?"

"Vittu, mää kyykkään! Kaikki kovimmat bodarit tekee näin; ne kyykkää! Halme teki näin! Arnoldi tekee näin! Kaikki saatana tekee näin!" Ja tietenkin vyön kanssa!

Ja sit äkkiä palkkaria kituseen kovan kyykkäyksen palkinnoksi :)

Nillitetään sen verran, että Halme ei juurikaan kyykännyt. Halme suosi enemmän jalkaprässiä ;)

Monta vuotta tätäkin foorumia sai lukea ennen kuin sain aikaiseksi rekisteröityä. Anyways, asiasta kukkaruukkuun.

Mie reenasin pitkän aikaa ilman tota etukyykkyä ja joka kerta kun sitä kokeili niin että laittoi kädet ristiin siihen eteen, meinas koko paketti kaatua eteenpäin. Toi painonnosto-asento oli mulle paljon parempi mutta vaikeampi oppia, ei se ranne meinannut taipua mitenkään. Venyttelin sitä pari viikkoa aina kun tuli kioskia eteen töissä siten että laitoin kämmenen palmin seinään kiinni sormet suoraan alaspäin, kyynärpää suoraksi ja sit kääntää kroppaa poispäin, niin paljon kun pystyi ja sitten kun alko olemaan kivutonta ja nupinkin sai käännettyä poispäin hanskasta, kokeilin tota etukyykkyä uudelleen ja johan osu ne hanskat sinne tangon alle paremmin.

Pirun hyvä liike. Sain panostamalla etukyykkyyn sekä takakyykyn julletuksen loppumaan, että ruutia lähtöön ja parempaa tekniikkaa maastavetoon (etureisillä irrotus). Myös vatsa vahvistui paljon. Tein yleensä maven jälkeen, ja se jotenkin rasitukseen tottumisen jälkeen sopi siihen kyllä hyvin, kovakaan mave ei juuri vienyt tehoja pois.

Ite teen hackia koneella etureisille, ja tuntuu vielä 4 päivän päästäkin... ei voi yhtään kusettaa liikkeessä eikä mitään, vaan pelkästään punnertaa etujaloilla kelkkaa ylös. Lasku myös todella rauhallisesti :) Painot kehittyny suht nopee myös 60 kilosta 100 kiloon. Keskivartalo treenaantuu muutenkin, mut jalkatreenit tykkään tehdä nimenomaan jaloilla eikä kiinnosta taiteilla tangon kanssa ja keskittää 30 prossaa energiasta suorituksessa siihen että liike pysyy kasassa. Hanssi Fellillä oli ihan sama taktiikka, ennenku joku painonnostaja/voimanostaja alkaa itkemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom