Jep helpottaa kummasti asioita kun ei paina 97 kiloa niinkuin minä. Oli se sitten lihasta tai läskiä :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen kohta täysi-ikäinen nuori mies jolla on palava into aloittaa fyysinen harjoittelu armeijaa varten.
Kaiva kuoppa. Huomenna täytä kuoppa. Toista muutamia kertoja. Harjoitus treenaa vatutuksensietoa ja kykyä tehdä täysin turhia asioita. Sitäpaitsi tuo se voimaa hartioihinkin.
.
Muiden mukana komppaan sitä kestävyyttä. Huonolla tuurilla cooper-koe vedetään kelirikon aikana ja silloin tuloksesta tippuu armotta satoja metrejä. Et tosiaan kertonut, että mihin hait/haluat, mutta itsellä rauhanturvaajien testit vedettiin maaliskuussa ulkona, joten tarjolla oli vain jäätä ja kuralammikoita. Toisaalta kelit olivat kaikille samat, joten pääsin onneksi sisään 2800m tuloksellani.
Toinen "vinkki" mistä tulee varmaan muilta sanomista onkin sitten vähän erilaisempi. Omat mittani armeijassa olivat 74kg/183cm ja se kyllä tuntui, kun piti täyspakkauksia, telamiinoja, viestikamppeita kantaa. Jos saisin vinkattua itselleni 8v taakse, niin vetäisin kunnon sikabulkin ja kasvattaisin hartiat. Mikään ei vie miehestä niin hyvin mehuja, kuin täyspakkaushieronnalla lukotettu niska. Veri ei parin tunnin jälkeen liikkunut ylös, eikä alas.
Cuuperin kunnolla ja marssikunnolla ei ainakaan itselläni ollut mitään tekemistä keskenään. Se, että askel liitää verkkarit päällä, ei kerro mitään siitä, kuinka paljon se sama askel laahaa, kun niskassa on 20kg ylimääräistä. Ja voisin myös veikata sun mittojen perusteella, että ei se läski sinne kylkiin asumaan jää, kun intti alkaa. Vaikka vetäisitkin sellasen +10kg/vuosi kuurin.
Nykyään ruoka on vain ilmaista. Ihanasta ja monipuolisesta voi olla todella montaa mieltä ja mun mielestä kouluruokakin oli parempaa ku tuo moska mitä syöttäävät intissä :D Onneks kaikista ruuista saa parempaa laittamalla tabascoo. Itellä ei ainakaa oo mitää ongelmia kunnon puolesta ollu intissä, vaikka ei mikää kovin hyvä kunto ollukkaa.(pidin kyllä itse ihanasta ilmasesta ja monipuolisesta ruuasta!)
Nykyään ruoka on vain ilmaista. Ihanasta ja monipuolisesta voi olla todella montaa mieltä ja mun mielestä kouluruokakin oli parempaa ku tuo moska mitä syöttäävät intissä :D Onneks kaikista ruuista saa parempaa laittamalla tabascoo. Itellä ei ainakaa oo mitää ongelmia kunnon puolesta ollu intissä, vaikka ei mikää kovin hyvä kunto ollukkaa.
Pitää vaa tietää minnekkä siellä intissä haluaa ja sen mukaan tehdä sellaista harjoitusta mikä edesauttaa pärjäämään siinä hommassa.
Nykyään ruoka on vain ilmaista. Ihanasta ja monipuolisesta voi olla todella montaa mieltä ja mun mielestä kouluruokakin oli parempaa ku tuo moska mitä syöttäävät intissä :D
Ei se 1995 sen parempaa ollut. Ennätys lienee kalapullakeitto. Lapissa vietiin sitä sadan hengen patterille. Kolme söi, ja luvussa on jo mukana minä ja autonkuljettaja. Kanapullakeitto ja lihapullakeitto menivät kaupaksi vähän paremmin.
mm. kebablastukeitto, juuri tuo kalapullakeitto, jauhelihapihvikeitto, keittoa keitolla. Yhdistävä asia ruuissa oli 0% proteiinia, paljon vettä ja mieluiten tarjoiltuna kylmänä.
Ruoka minusta noin vuosi sitten oli luksusta siihen verrattuna miten muuten olin opiskelijana tottunut syömään,.. ainainen nuudeli + tonnikalamössö vs. intin ruoka niin kyllä mä rehellisesti voin käsi sydämellä sanoa, että oli muuten todella hyvät ruuat.. söi sitten mukessa, pakista tai sammaleen päältä. ;)Kaikki on suhteellistaRuoka minusta noin vuosi sitten oli luksusta siihen verrattuna miten muuten olin opiskelijana tottunut syömään,.. ainainen nuudeli + tonnikalamössö vs. intin ruoka niin kyllä mä rehellisesti voin käsi sydämellä sanoa, että oli muuten todella hyvät ruuat.. söi sitten mukessa, pakista tai sammaleen päältä. ;)
takaan sen. Ite söin koko palvelusajan muke-safkaa niin paljon että käytännössä pyörin sieltä mukesta aina ulos, yhtään sipsejä tai muuta paskaa en vetänyt. Miten kävi? Tulokset nousi kaikilla osa-alueilla, mutta niin nousi kyllä rasva-%:kin. Suosittelenkin lämpimästi oikeesti lähteen sinne inttiin bulkkimielessä ja sen jälkeen sit kiristellä jos tarvetta on
Salille kannattaa mennä aina kun on mahdollista ja suosia massalikkeitä ja unohtaa kaiken maailman nylkytykset.
Lisäksi perusmeininkiä on se, että jokaikisessä joukko-osastossa hengenluomisen nimissä kovasti väitetään, että juuri meidän komppaniassa on muuten Suomen kovin kuri ja hirrrveen kovaa harjoittelua. :D Paskapuhetta, ainoat eliittijoukot ovat laskuvarjojoukot ja taistelusukeltajat, muut ihan lussua ja helppoa. Eli tavallaan inttiä varten ei ole mikään pakko hirveästi reenata, niin löysäksi se on mennyt.

Tännehän on tullut kiitettävästi neuvoja, ja tosiaan pioneeri on ollut pitkään haaveena, mutta ei erikoisjoukotkaan ole pois suljettuja vaihtoehtoja. Helpoimmalla en halua päästä, vaan vetää armeijan läpi lähinnä kokemuksen vuoksi ja mikä ettei pyrkiä esim. laskuvarjojääkäriksi. Kuitenkin nyt kun on innostus päällä niin en heitä sitä hukkaan ja tuo lenkkeily täytyykin siis aloittaa pian. Salilla käyntiä jatkan pari kertaa viikkoon, tuskin siitä haittaakaan on. Kiitos vielä neuvoista ;)
Eli tavallaan inttiä varten ei ole mikään pakko hirveästi reenata, niin löysäksi se on mennyt.