🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

ensimmäinen päivä ohi, vitun hiihtoloma!!! saanu painaa kunnolla menemään hotellin keittiöllä kersoille tehä tilauksia ja muuta mukavaa :hyper: oli jo melkone treeni koko päivä itessään ja sittenku koittaa syyä terveellisesti nii ongelmia tuottaa tuo kun päivän viimene ateria on siinä illalla 16-18 aikaan ja pääsin töistä kasilta nii ei minkäälaisia voimia tehä mitää.. pikku lenkin kävin heittää ja oli nii vitun kylmäki että hotellihuoneeseen palasin nopeeta vitutuksen keskelle. toivottavasti ens viikoksi tulee protskut ja muut mitä tilasin jos ne vaikka auttais jaksamaan paremmin... voisin vetää vaikka rae juustoa nälkään mutta ei oo jääkaappia mun huonees :(

- - - Updated - - -

Oot varmaa selaillu nyyssölän blogia ja se hämänny :D ? Mut joo onnea matkaan !
joo sieltähän se on jääny takaraivoon :D

Juoksu kuntoo kannattaa parantaa huomattavasti jos haluut pysyä mukana. Salillakin voi tehä enemmän kuntopainotteista pumppailua. Onnee matkaa ja hajoo sinne :D Siellä ei ainakaan lihasta pahemmin kasvateta. Ruoka ei oo pahemmin proteiini pitosta.

Itse vielä kesään asti armeijassa kärvistelevänä teen 1-jakoista starting strenght variaatiota:
Treeni 3-4 kertaa viikkoon kasarmiviikoilla (1 treeni viikonloppulomilla). Leiriviikoilla jää usein yhteen kertaan.

A treeni:
Kyykky 3x5
Penkki 3x5
Kulmasoutu 3x5
Ylimääräinen vetävä liike jaksamisesta riippuen

B treeni:
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Leuanveto lisäpainoilla 3x5
Ylimääräinen vetävä liike jaksamisesta riippuen

Maven jätin pois kun palautuminen tuntui vaikealta. Ruokailusta sen verran että aterioilla voi/pitää/kannattaa syödä niin paljon kuin jaksaa. Itse syön hyvin vähän karkkia/munkkeja, iltapalan yhteydessä 1,5 dl heraa. Päivässä menee ~2,5 litraa maitoa.

Jarrua siellä tarjotaan senkin edestä:D

Pitäskö sitä mennä spadduksi että vois kumota tän urbaani legendan :D no joo ei vittu en jaksa kuoria perunoita aamulla ja muuta paskaa :whip: alkaa vähä jo vituttaa tämä oma ala, helvetinmoine kiire ja fyysisesti raskasta seistä kokopäivä ja juosta eri paikkoihin.. armeijan jälkeen alan vaihto johonki lepposeen hommaan esimerkiksi jonkunlaine autokuski tai jotain vastaavaa perseellän istumista ois suunnitelmissa :dance:

Puhelimella kakkos päivän mietteitä: Paska hotelli, kaikki terveellinen esim kala ja kana ui kerma kastikkeessa... Mahtaa tulla missio impossible mun projektista!!!! @ruokatauko

Eikös noi nyt kule tetsaris^^ Juu mut ite ottaisin varmaa yks tai kaksjakosenohjelman. Välillä tulee viikkoi ettei kerkeä niin paljon salilla käydä. Riippuu tietenki vähä mihin joutuu. Suurimmat ongelmat tulee vastaan noilla mettäreissuilla. Siellä se reenaus ja ruokailu vähä mitä on, mut kassul pysty reenailee aika hyvi. Ainaki omassa yksikössä. Joku viestimiestävastaava mie olin vaikka hienosti meitä esikuntakomppaniaks kutusttii.

Aattelin alkaa kokeilla aamusin tuota "hiittiä" houkuttele sen lyhyt kesto verrattuna tunnin juoksemiseen aamulla ku on nii paska kunto.
Joo no ihan ekaks opettelet olemaan älyttömän nopee kaikessa; syömisessä, petaamisessa, liikkumisessa, iltatoimissa ja jopa paskomisessakin
Niinhän nuo kaveritki meinas että ei siellä ehtiny edes paskalla käydä :wtf:

Onko Heavy Dutya esim. jos tekee penkissä 1x10 4 sek lasku 2 sek nosto ja sen jälkeen heti perään vaikka pecdecciä 1x10 2sek supistus ja 4 sek palautus? Vastaus mahd. pian.

Moro!
Olen kohta täysi-ikäinen nuori mies jolla on palava into aloittaa fyysinen harjoittelu armeijaa varten. Peruskunto on ok, cooper n. 2.5km. 185cm/~70kg, luikuksi sanovat.
Käynyt nyt pari viikkoa salilla pitkästä aikaa moneen vuoteen, lisäksi tavoitteena aloittaa lenkkeily sekä pyöräily kunhan kelit paranevat.
Minkälaisella ohjelmalla minun tulisi lähteä salilla treenaamaan, jos pääpainona pidettäköön voiman saanti, ei niinkään lihasmassan? Sekä olisiko lenkkeily hyvä aloittaa rauhallisesti pieniä matkoja hölkkäämällä ja nostaa matkaa ja vauhtia vähitellen? Mites intervalli treenaus?

En noudata tiettyä ruokavaliota, syön mitä koulussa/kotona tarjotaan, kuitenkin yleensä suurehkon annoksen joka sisältää lihaa/kanaa/kalaa + perunaa/riisiä/makaronia + salaattia. Juon maitoa n. litran päivässä ja rahkaa olen alkanut syömään ilta/aamupalaksi nyt parin viikon aikana. Pitäisikö mättää mahaan mahdollisimman paljon ruokaa jotta massaa tulisi vai syödä terveellisesti ja maltillisesti.

Eli siis kiteytettynä vinkkejä lihaskunnon ja aerobisenkunnon harjoitteluun armeijaa ja yleistä hyvinvointia varten. Kiitos :)

Et tarvitse armeijassa voimaa yhtään mihinkään ja jos hankit sitä nyt niin armeijassa se kuitenkin häviää pois johtuen proteiinin puutteesta, runsaasta kestävyysliikunnasta ja palautumisesta. Hanki vaan mahdollisimman hyvä juoksu-/hiihtokunto. Intervallitreeniä ja peruskestävyyttä.

Moikka, arvostan kyllä että nuorimies miettii tällaisia asioita ja haluaa panostaa armeijan käyntiin. Oletko yhtään miettinyt valmiiksi mihin koulutushaaraan haluaisit mahdollisesti lähteä? Suoraan ja nopeasti vastattuna inttiä varten ei mitenkään kummoisemmin tarvitse panostaa, mutta jos mielii yhtään erikoisempiin hommiin esim. sissiradisti/sissi, laskuvarjojääkäri yms. niin silloin ainakin cooperi-kunto olisi hyvä olla arvosana-asteikolla hyvän paikkeilla (miehillä 2800+?). Armeija-ajan saa parhaiten kunnon puolesta hyödynnettyä sillä, että keskittyy siellä parantamaan hapenottokykyä ja aerobista puolta enemmän, koska armeijan safka on "hiilarihöttöä" (pidin kyllä itse ihanasta ilmasesta ja monipuolisesta ruuasta!) ja salille siellä ei todellakaan kerkeä säännöllisesti.

Cooper-kuntoa saa parannettua intervalliharjoittelulla, siitä aiheesta täältä löytyy selailemalla ihan mukavasti tietoa.

- - - Updated - - -

Ja jos näin etukäteen haluat voimapuolta kohentaa, niin keskity korsettiin (selkä, vatsat) ja jalkoihin, koska varusteet päällä ja rinkkaselässä siellä enimmäkseen ollaan. :) Lihaskuntotestissä nykyään testataan vain vatsat, punnerrukset (aikaa 1min) ja vauhditon pituus.

Jooh hyvä juoksukunto helpottaa hommaa kummasti. Joissakin koulutushaaroissa sali saattaa kuulua päivän ohjelmaan, mutta ei sielä mitään tasasta treeniä pysty vetämään ja iltavapaiden aikaan(jos niitä ees on) saattaa olla niin kuitti, että viimesenä haluaa mennä sinne salille, mihin pitää kävellä joku 45 minuuttia suuntaan. Toisaalta taas sitten toiset hommat on niin kevyitä ja vapaata on paljon, että järkevää punttitreeniä saakin väsättyä ittelleen, mutta sitten ei oikein mun mielestä täyty se armeijan idea siinä.

Ja meinas unohtua, massalla et tee intissä mitään, mitä kevyempi oot sitä paremmin pärjäät.

Back
Ylös Bottom