Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko normaalia, että pystypunnerrusta tehdessä käsipainoilla olkapäät lonksuvat? Eli onko tämä virhe tekniikassa vai treenin puutetta? Pitäisikö painojen olla linjassa pään kanssa vai hieman edessä?
Netistä löytyy niin paljon ristiriitast informaatiota vähän kaikesta, että pää on välillä aika pyörällä. Esim. T-nationin artikkelissa "Consider, for example, the "Yates row," a 45-degree bent row popularized in the 1990s by Dorian Yates. Of course Dorian was a great champion, but this exercise was a mistake."
Sitten taas tuolla (toinen t-nationin artikkeli) neuvotaan periaatteessa tekemään. :eyeroll:
tottakai niitä lapoja kannattaa takana pitää, ei kuitenkaan liioitellusti. käsipainoilla et tarvi mitään selän kaarta kuitenkaanTasapenkki käsipainoilla oikeat suoritusohjeet? Lavat taakse vai ei?
Kannattaako mielummin tehdä 4x10 niin, että nostaa joka sarjaan painoa vaikka 5kg, vai mielummin vaan suoraan sellaisella painolla että menee 4x10 ilman nostoa?
Kannattaako mielummin tehdä 4x10 niin, että nostaa joka sarjaan painoa vaikka 5kg, vai mielummin vaan suoraan sellaisella painolla että menee 4x10 ilman nostoa?
Nyt olen tuossa 4-jakoisessa tehnyt aina joka toisella kerralla molempia.![]()

Sillä voi olla ihan hyvätkin vaikutukset treeniin. Silloin tällöin voi olla hyvä pitää viikko vapaata, kunhan ei tavaksi ota. Ja jos et lepää ja olet kunnolla kipeä, niin sillä voi olla pahimmassa tapauksessa vaikutuksena sydänlihastulehdus ja sen pahimpana seurauksena kuolema. Vähän vähemmän huonoja seurauksia voi olla ihan vaan että tauti pitkittyy jos ei anna sen parantua kunnolla ennen kuin lähtee riehuun.oon ollu flunssassa 3 pvä ja en oo tehnyt mitään, siis MITÄÄN muuta kuin istunut koneella ja käynyt lyhyen pakollisen koiranulkoilutuslenkin päivittäin
onko tästä hirveen huonot vaikutukset treeniin nähden jos vielä pari päivää lepäilen?
tai onko huonot vaikutukset jos en lepää?
ja jos on, niin mitä voisin tehdä ettei menisi ihan lahnailuksi, alkaa jo tympiä tää kotona istuskelu
ylä-talja 15x3
ala-talja 15x3
rintaprässi 15x3
pystypunnerus 15x3
hauiskäntö 15x3
ojentajapunnerus 15x3
Kolme kertaa viikossa käyn salil. onks hyvä treeniohjelma
Itse olen nyt hakannut salia viime syksystä. Syksyllä aloittelin kevyesti, mutta tänä keväänä innostuin vielä enemmän. Painoa on nyt tullut 10 kg lisää, 67 -> 77 kg. Pituutta on 175 cm. Paino on kyllä tervetullutta ja se on vielä mennyt käsiin ja jalkoihin eikä esim. kaikki vatsaan. Aloin vain miettimään, että onko sitä tullut kuitenkin jo liikaa? Tai koska pitäisi alkaa jarruttelemaan? Tällä menolla ollaan jouluun mennessä jo 90 kilossa :D Mitään kesäkunto diettejä en jaksa tässä keväällä vedellä, koska mielestäni kroppani on ihan rantakunnossa näinkin. Kuinka paljon ihmiset täällä yleensä kerää massaa ennen dieettiä?