Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

t vastannut kun kysyin aikaisemmin oletko saanut kokea Jumalan voiman synneistä vapautumisessa? Eikö se ole juuri sitä hedelmää parhaimmillaan kun ihminen tulee uskoon ja vapautuu synnin orjuudesta(?). Aina kun kysyn Jehovan todistajilta mitä Jumala on heidän elämässään vaikuttanut niin kuulen vain teologisia lätinöitä.

Saahan sitä kysellä.. itse en ole ihan noin uskossa että kokisin mitään heräämisiä ja vapautumisia.. kunhan tutkin raamattua, kuten tutkin muitakin asioita jotka ovat kiinnostavia. Hedelmätki ostan ruokakaupasta. Synnin vaikutuksesta ei voi vapautua, kuin kuolemalla ja myöhemmin mahdollisessa ylösnousemuksessa jos nimi on elämänkirjakäärössä. Tietäisit jos ymmärtäisit lukemaasi. Nämä itsensä vapahtajat joita kirkon lahkot ovat täynnä ovat ihan keskenään toisistaan/itsestään jotain hullua hurskaampaa tekemässä.. itsepetosta sanoisin.
Ainahan sitä järkeviltä ihmisiltä kuulee järkeviä perusteluita ja uskis hörhöiltä kaikenmaailman ihmeparantumisia ja ties mitä höpönhöpöä.. yksiki kaveri on jossain herätysliikkeessä ja kehuu mulle välil et niiden kokouksiin tullaan rullatuolissa ja lähdetään kävellen ja kuolleitaki herätetään.. tälläisiä juttuja ei JT ihmisiä haastattelemalla kuule, syykin on selvä.. he ovat säännöstään järkeviä ihmisiä ja siten kokemuspiiri eroaa kummasti näistä lattioilla sätkivistä hassu Jeesusta hokevista hörhelöistä.

Ainahan sitä järkeviltä ihmisiltä kuulee järkeviä perusteluita ja uskis hörhöiltä kaikenmaailman ihmeparantumisia ja ties mitä höpönhöpöä.. yksiki kaveri on jossain herätysliikkeessä ja kehuu mulle välil et niiden kokouksiin tullaan rullatuolissa ja lähdetään kävellen ja kuolleitaki herätetään.. tälläisiä juttuja ei JT ihmisiä haastattelemalla kuule, syykin on selvä.. he ovat säännöstään järkeviä ihmisiä ja siten kokemuspiiri eroaa kummasti näistä lattioilla sätkivistä hassu Jeesusta hokevista hörhelöistä.
Mitäs ihmeellistä tässä on?

Joh 14:12:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä"

Ja mitä tulee sätkimiseen ja kielillä puhumiseen niin kantsii lukaista Apostolien tekojen toinen luku.

Niin, mitäpä ihmeellistä sitä kuolleiden herättämisessä on. Sitähän tapahtuu tämän tästä. Ei se tee ihmisestä millään tavalla mielenvikaista että uskoo näihin juttuihin.

Saahan sitä kysellä.. itse en ole ihan noin uskossa että kokisin mitään heräämisiä ja vapautumisia.. kunhan tutkin raamattua, kuten tutkin muitakin asioita jotka ovat kiinnostavia. Hedelmätki ostan ruokakaupasta. Synnin vaikutuksesta ei voi vapautua, kuin kuolemalla ja myöhemmin mahdollisessa ylösnousemuksessa jos nimi on elämänkirjakäärössä. Tietäisit jos ymmärtäisit lukemaasi. Nämä itsensä vapahtajat joita kirkon lahkot ovat täynnä ovat ihan keskenään toisistaan/itsestään jotain hullua hurskaampaa tekemässä.. itsepetosta sanoisin.

Voi tätä ironian määrää :D. Kerroppas Pena, että miksi se Vartiotorni on sitten se oikea järjestö, mihin ihmisten pitäisi kuulua? Mistä tiedät, että Vartiotorni edustaa hyvää?

Niin, mitäpä ihmeellistä sitä kuolleiden herättämisessä on. Sitähän tapahtuu tämän tästä. Ei se tee ihmisestä millään tavalla mielenvikaista että uskoo näihin juttuihin.

Yrittihän se Koivoston Markkukin herättää sen kuolleen. Ei nyt vaan ollut tarpeeksi spirittiä mukana.

Joh 14:12 Totta totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, sekin tulee tekemään niitä tekoja, joita minä teen, ja hän tulee tekemään suurempia tekoja kuin nämä, sillä minä olen menossa Isän luo.

JOO tottahan toki.. katsotaas pari rinnakkaisraamatunpaikkaa jotta tuon väitteen naurettavuus paljastuisi :D

Matteus 21:21*Vastaukseksi Jeesus sanoi heille: ”Totisesti minä sanon teille: jos vain teillä on uskoa ettekä epäile, niin ette ainoastaan tule tekemään, mitä minä tein viikunapuulle, vaan myös jos sanotte tälle vuorelle: ’Kohoa ja heittäydy mereen’, niin se tapahtuu.
Matteus 17:20*Hän sanoi heille: ”Vähäisen uskonne vuoksi. Sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä on uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te sanotte tälle vuorelle: ’Siirry täältä tuonne’, ja se siirtyy, eikä mikään ole teille mahdotonta.”

Tätäkin odotellessa, en ole kuullut että yksikään uskis olisi saanut vuoria heittäytymään milliäkään mihinkään suuntaan? Miksi tätä ei ole tehty kun kuoleitakin kuulema herätellään?

Luukas 17:5*Nyt apostolit sanoivat Herralle: ”Anna meille lisää uskoa.” 6*Silloin Herra sanoi: ”Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenen verran, niin te sanoisitte tälle mustamulperipuulle: ’Irrottaudu juurinesi ja istuta itsesi mereen!’, ja se tottelisi teitä.

Montako kasvia olette kuulleet uskovaisten rukoilleen / uskoneen mereen tai oikeastaan liikkumaan yhtään mihinkään? Tai no.. voihan sitä uskoa että kasvi kasvaa ylöspäin ja niin kyllä käy.. Jeesus make it happen?

Tässä se pointti mitä Jeesus koitti opettaa, mutta minkä ihmiset valitettavasti suurien tekojen loisteessa unohtavat:

1.korinttilaisille 13:1 Jos minä puhun ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei ole rakkautta, minusta on tullut kumiseva pronssi tai kalskahteleva symbaali. 2*Ja jos minulla on profetoimisen lahja ja olen perehtynyt kaikkiin pyhiin salaisuuksiin ja kaikkeen tietoon ja jos minulla on kaikki usko, niin että voin siirtää vuoria, mutta minulla ei ole rakkautta, en ole mitään.

Kerroppas Pena, että miksi se Vartiotorni on sitten se oikea järjestö, mihin ihmisten pitäisi kuulua? Mistä tiedät, että Vartiotorni edustaa hyvää?

Kuulukoot kukin mihin haluaa tai olkoot kuulumatta mihinkään.. mitä se mulle kuuluu? Vartiotorni on lehti, ei järjestö.. hyvä lehti kyllä.. paljon hyviä julkaisuja jne. Vartiotorniseura taasen.. tekevät mielestäni hyvää materiaalia liittyen raamattuun.. sen verran ovat kirkon lahkoja edellä että tajuavat missä kohti raamatussa mennään valheellisiin ilmauksiin.. näitä valheitahan kirkko on tietoisesti halunnut sotkea totuuteen koko olemassa olonsa ajan.. ja onpa se kirkko koittanut estää tavan rahvasta kansaa oppimasta lukemaan (latinaksi kirjoitettiin vuosisatoja) kirjaa jottei heidän kusetuksensa paljastuisi. Tarpeeksi kauan kun kirkon jäsenistö on hokenut noita valheita niin niistä on tullut heille totuus. Tulee kuitenkin muistaa etteivät apostolit tai Jeesus opettaneet mm. sielunkuolemattomuudesta tai sielun ikuisesta piinasta tai lapsikasteesta tai Jeesuksen jumaluudesta eikä liioin pyhänhengen olevan persoona. Nämä kaikki ovat paljon noiden miesten maallisen vaelluksen jälkeen eri lahkojen uskomuksista yhteen nidottua huttua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

Nikean kirkolliskokous eli Ensimmäinen ekumeeninen kirkolliskokous eli yleinen, koko ”yhdeksi, pyhäksi, yhteiseksi ja apostoliseksi” tunnustetun kirkon piispojen kirkolliskokous pidettiin vuonna 325 Nikeassa Bitynian pääkaupungissa, nykyisen Turkin alueella. Tämä oli historiallisesti ensimmäinen yritys saavuttaa yksimielisyys kaikkia kristittyjä edustavassa kirkossa[1].
Keisari Konstantinus Suuri kutsui kirkolliskokouksen koolle Hosius Kordubalaisen ja paavi Sylvester I:n suosituksesta, koska aleksandrialaisen presbyteerin Areioksen oppi areiolaisuus herätti kirkossa suuria erimielisyyksiä. Areios väitti, että Poika, Kristus, on luotu eikä siten samanarvoinen kuin Isä Jumala. Kokouksessa Areios tuomittiin harhaoppiseksi. Raamatun pohjalta muotoiltiin kristillinen kolminaisuusoppi: ”Jumala on kolmiyhteinen – Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala.”

HUOMAA!??!?! Kirkolliskokouksessa muovailtiin joku kiva kaikkia miellyttävä sepostus, jota sitten onkin opetettu yli puolentoista tuhatta vuotta totuutena vaikkei raamattu edes tue koko vitun kolminaisuus lökää.

Gandalf olis vetäny jessee tulipallolla partaan ni ei ois paljon jessee naurattanu. Sama ku jesse oli menossa sen aasin kanssa jossain ni jos Gandalf olis huutanut et "thou shall not pass" ni siinä ois joutunu jesse kääntyy, jesse pärjänny ees muutamalle sotilaalle, Gandalf pisteli Balroggia turpaan nii et heilahti.

Gandalf olis vetäny jessee tulipallolla partaan ni ei ois paljon jessee naurattanu. Sama ku jesse oli menossa sen aasin kanssa jossain ni jos Gandalf olis huutanut et "thou shall not pass" ni siinä ois joutunu jesse kääntyy, jesse pärjänny ees muutamalle sotilaalle, Gandalf pisteli Balroggia turpaan nii et heilahti.

Witch-King puolestaan veteli Gandalfia pitkin poskia niin että parta väpätti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Witch-King puolestaan veteli Gandalfia pitkin poskia niin että parta väpätti.

Totta, todistaa vaan et Gandalf ei ollu ees kova jätkä mut kovempi ku jesse, jesse on vähän samanlainen ku aku ankka.

Tätäkin odotellessa, en ole kuullut että yksikään uskis olisi saanut vuoria heittäytymään milliäkään mihinkään suuntaan? Miksi tätä ei ole tehty kun kuoleitakin kuulema herätellään?

Montako kasvia olette kuulleet uskovaisten rukoilleen / uskoneen mereen tai oikeastaan liikkumaan yhtään mihinkään? Tai no.. voihan sitä uskoa että kasvi kasvaa ylöspäin ja niin kyllä käy.. Jeesus make it happen?
No tässäkin pitää ottaa huomioon se konteksti missä Jeesus sanoo nuo vertaukset. Esim. tuossa Matteuksen 17:sta luvussa ennen tuota jaetta 20, opetuslapset eivät olleet pystyneet parantamaan "kuunvaihetautista" lasta epäuskon tähden. Jonka jälkeen Jeesus sanookin että jos opetuslapsilla olisi ollut sinapinsiemenkään verran uskoa olisivat he voineet siirtää vuoria, eli edeltävässä tilanteessa pystyneet parantamaan pojan sairaudestaan. Niin itse sen olen tuossa ymmärtänyt.

Tässä se pointti mitä Jeesus koitti opettaa, mutta minkä ihmiset valitettavasti suurien tekojen loisteessa unohtavat:

1.korinttilaisille 13:1 Jos minä puhun ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei ole rakkautta, minusta on tullut kumiseva pronssi tai kalskahteleva symbaali. 2*Ja jos minulla on profetoimisen lahja ja olen perehtynyt kaikkiin pyhiin salaisuuksiin ja kaikkeen tietoon ja jos minulla on kaikki usko, niin että voin siirtää vuoria, mutta minulla ei ole rakkautta, en ole mitään.
No tuossahan vaan painotetaan miten rakkaus on suurin. Ei se pyyhi pois Jeesuksen sanoja ja lupauksia armolahjoista.

No tuossahan vaan painotetaan miten rakkaus on suurin. Ei se pyyhi pois Jeesuksen sanoja ja lupauksia armolahjoista.
No joo, tämä raamatun paikka sen sijaan pyyhkii nuo ihmeteot, niille oli aikansa alkuseurakunnan yhteydessä, vaan ei ollut siitä eteenpäin, nk. apostolien pois menon jälkeen.

1.Korinttilaisille 13:8*Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta mikäli on profetoimislahjoja, ne tulevat poistumaan; mikäli on kieliä, ne tulevat lakkaamaan; mikäli on tietoa, se tulee poistumaan. 9*Sillä meillä on osittainen tieto, ja me profetoimme osittaisesti, 10*mutta kun saapuu se, mikä on täydellistä, niin poistuu se, mikä on osittaista. 11*Kun olin lapsi, niin puhuin kuin lapsi, ajattelin kuin lapsi, järkeilin kuin lapsi, mutta nyt kun olen tullut mieheksi, olen pannut pois lapsen ominaispiirteet. 12*Sillä nykyään me näemme himmeät ääriviivat metallipeilistä, mutta silloin kasvoista kasvoihin. Nykyään tunnen osittaisesti, mutta silloin tunnen täsmällisesti, niin kuin minutkin täsmällisesti tunnetaan. 13*Nyt pysyvät kuitenkin usko, toivo, rakkaus, nämä kolme, mutta suurin näistä on rakkaus.

Entä mistä nämä nykypäivän uskikset ammentavat voimaansa "vaikuttaviin tekoihinsa"?

2.Korinttilaisille 11:. 13*Sillä sellaiset ovat vääriä apostoleita, petollisia työntekijöitä, jotka muuttavat itsensä Kristuksen apostoleiksi. 14*Eikä ihme, sillä itse Saatana muuttaa jatkuvasti itseään valon enkeliksi. 15*Ei siis ole paljon, jos hänen palvelijansakin muuttavat jatkuvasti itseään vanhurskauden palvelijoiksi. Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

No niin, alkoihan sieltä löytyä taustalta se voima joka eksyttää uskossa sokeita, niitä jotka hurmoksessaan vakuuttuvat kaikesta näyttävästä samalla kuitenkin hyljäten raamatun tuntemuksen.

Matteus 7:21*Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. 22*Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?’ 23*Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.

Tekeekö "kirkkokunta" Isän tahdon? Ei oikeastaan miltään osin.. entä sen jäsenistö henkilötasolla? Jossain määrin kyllä, ei eksytetyn osa ole niin tuomittava kuin eksyttäjän.
Matteus 24:4*Ja Jeesus sanoi heille vastaukseksi: ”Katsokaa, ettei kukaan eksytä teitä, 5*sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen Kristus’ ja eksyttävät monia.
Luukas 21:8*Hän sanoi: ”Katsokaa, ettei teitä eksytetä, sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja: ’Määräaika on tullut lähelle.’ Älkää menkö heidän peräänsä.

Sen mitä olen noita Suomessa paljon esillä olleita kristikunnan kirkkoja tutkaillut niin olen pannut merkille sen, että näitä mm. lestoja ja helliksiä kiinnostaa säännöstään enemmän palopuheita pitävien karisma kuin itse raamatun sanoma. Väitän että ilman näitä "ihmetekoja" noista ihmistä suurinta osaa ei jaksaisi vakuuttaa lainkaan koko homma. Eli itse raamatun sanoma on toissijainen verrattuna siihen mitä lahko itsessään toimittaa.

No joo, tämä raamatun paikka sen sijaan pyyhkii nuo ihmeteot, niille oli aikansa alkuseurakunnan yhteydessä, vaan ei ollut siitä eteenpäin, nk. apostolien pois menon jälkeen.
Höpöhöpö. Tottakai tulee aika jolloin kaikki nuo armolahjat loppuu. Mitä nyt profetoimisella ja sairaiden parantamisella enää ikuisuudessa tekee? Mutta ite oon todistanut omassa elämässä ja läheisten elämässä samoja ihmeitä joita Jeesus teki, ja siksi myös uskon Jeesuksen lupauksiin armolahjoista. Se on vaan niin simppeliä.

No niin, alkoihan sieltä löytyä taustalta se voima joka eksyttää uskossa sokeita, niitä jotka hurmoksessaan vakuuttuvat kaikesta näyttävästä samalla kuitenkin hyljäten raamatun tuntemuksen.
Väitätkö että uskovat Saatanan voimalla parantavat sairaita? Kun rukoilevat Jeesuksen nimessä? ;)

No sillähän ne fariseuksetkin koitti Jeesusta jallittaa että eipä mitään uutta auringon alla.

Sen mitä olen noita Suomessa paljon esillä olleita kristikunnan kirkkoja tutkaillut niin olen pannut merkille sen, että näitä mm. lestoja ja helliksiä kiinnostaa säännöstään enemmän palopuheita pitävien karisma kuin itse raamatun sanoma. Väitän että ilman näitä "ihmetekoja" noista ihmistä suurinta osaa ei jaksaisi vakuuttaa lainkaan koko homma. Eli itse raamatun sanoma on toissijainen verrattuna siihen mitä lahko itsessään toimittaa.
Lestadiolaisista en osaa sanoa mitään kun en ole heidän kanssa ollut tekemisissä mutta itse Helluntaiseurakuntien ja Vapaakirkkoseurakuntien ympyröissä pyörineenä voin kyllä sanoa aivan toista. Ja ei karismaattisissa puhujissa musta mitään pahaa oo jos sanoma on kunnossa. Enemmin sitä kuuntelee kun jotain tylsää monotonista jauhantaa.

Höpöhöpö. Tottakai tulee aika jolloin kaikki nuo armolahjat loppuu. Mitä nyt profetoimisella ja sairaiden parantamisella enää ikuisuudessa tekee? Mutta ite oon todistanut omassa elämässä ja läheisten elämässä samoja ihmeitä joita Jeesus teki, ja siksi myös uskon Jeesuksen lupauksiin armolahjoista. Se on vaan niin simppeliä.

Voitko kertoa näistä yliluonnollisista tapahtumista enemmän mitä olet todistanut? Ihan aidosta uteliasuudesta kysyn, tarkoitus ei ole pilkata.

No ne on aina samanlaisia juttuja.. joku oli sairas mutta parantui ja muutenhan ihmiset eivät tule terveeksi paitsi rukoilemalla ja jonkun karismaattisen palopuheiden pitäjän otsaan taputtelun seurauksena.

Tässä vähän tyyliä millä niitä uskiksia hoidellaan:

Oih ja voih.. tuollaista se on kun tarpeeksi uskoo, mitä vaan voi tapahtua.

Kovin on hauskaakin olla uskis.. tuolla tavalla Jeesuskin varmaan piti vuorisaarnaa.. nauratti uskovia ja kaikilla oli niin mukaavaa oi kumpa oisin saanut olla muukaanaa. Jeesuskin läpsi ihmisiä kummoon ja pisti niitä sätkimään maassa kun niin ne tosi uskovat vissiin tekee? No ei ehkä ihan.. mut demonien vallassa olevat senkin edestä.
Ei mut oikeesti.. aika kaukana siitä tuo uskovaisten touhu monessa kohti mitä Jeesus opetti.. ihan suoraan sanoen demonien vallassa ovat noissa videoissa.
Tälläiset videot todistavat sitä ettei kirkkolahkoilla (jotka näitä tälläisiä hommia touhuaa) ole mitään tekemistä totuuden kanssa.. ja tuollaista paskaa omin silmin näkevän vilpitön sydämmisen ihmisen tulisi juosta kovaa kyytiä pois päin.. sen verran on diippiä meininkiä.

Voitko kertoa näistä yliluonnollisista tapahtumista enemmän mitä olet todistanut? Ihan aidosta uteliasuudesta kysyn, tarkoitus ei ole pilkata.

Muutama sivu taaksepäin.
No mitä tulee uskoon ja mielenterveysongelmiin niin omalla kohdalla vastaus masennukseen ei olleet lääkkeet eikä terapia, vaan Kristus. Se on vaan se tosiasia että kun mieli menee rikki niin ei mikään määrä lääkkeitä ja terapiaa tuu ikinä korjaamaan sitä. Ja tiedän ihmisiä jotka on kamppailleet skitsofrenian ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön kanssa vuosikausia ja saanu nimenomaan vapauden niistä tullessaan uskoon.

Tässä vähän tyyliä millä niitä uskiksia hoidellaan:

:wtf:

Vakavasti ottaen ei tuommoisiin tilaisuuksiin kannata mennä. Paikalle menemällä ruokkii tuollaista touhua ja varmistaa sen jatkuvuuden. Tuskin tuolla sentään kuitenkaan minkään demonien vallassa ihmiset ovat vaan ennemminkin tommosta sielullista hurjastelua jota voi verrata humalatilaan.

http://yle.fi/uutiset/yliluonnolliset_ilmiot_tieteen_luupin_alle/6434429

Enkeleitä, kuolleiden läsnäoloa ja rajatilakokemuksia on tutkittu yliopistojen yksittäisissä oppiaineissa. Suomen Akatemian suurhankkeessa selvitetään ehkä suurinta ihmismielen ratkaisematonta kysymystä tieteellisesti. Mitä aivoissa tapahtuu rajatilakokemusten aikana?

Honkasalo aikoo selvitellä, mitä kielilläpuhujien aivoissa tapahtuu. Ovatko kielilläpuhujien aivot erilaiset kuin muiden ihmisten aivot? Kielilläpuhujat keskustelevat innokkaasti netissä. Honkasalon ryhmän tutkimus on osin neurokuvantamista, osin psykiatrista tutkimusta.

Kuulukoot kukin mihin haluaa tai olkoot kuulumatta mihinkään.. mitä se mulle kuuluu? Vartiotorni on lehti, ei järjestö.. hyvä lehti kyllä.. paljon hyviä julkaisuja jne. Vartiotorniseura taasen.. tekevät mielestäni hyvää materiaalia liittyen raamattuun.. sen verran ovat kirkon lahkoja edellä että tajuavat missä kohti raamatussa mennään valheellisiin ilmauksiin.. näitä valheitahan kirkko on tietoisesti halunnut sotkea totuuteen koko olemassa olonsa ajan.. ja onpa se kirkko koittanut estää tavan rahvasta kansaa oppimasta lukemaan (latinaksi kirjoitettiin vuosisatoja) kirjaa jottei heidän kusetuksensa paljastuisi. Tarpeeksi kauan kun kirkon jäsenistö on hokenut noita valheita niin niistä on tullut heille totuus. Tulee kuitenkin muistaa etteivät apostolit tai Jeesus opettaneet mm. sielunkuolemattomuudesta tai sielun ikuisesta piinasta tai lapsikasteesta tai Jeesuksen jumaluudesta eikä liioin pyhänhengen olevan persoona. Nämä kaikki ovat paljon noiden miesten maallisen vaelluksen jälkeen eri lahkojen uskomuksista yhteen nidottua huttua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

Nikean kirkolliskokous eli Ensimmäinen ekumeeninen kirkolliskokous eli yleinen, koko ”yhdeksi, pyhäksi, yhteiseksi ja apostoliseksi” tunnustetun kirkon piispojen kirkolliskokous pidettiin vuonna 325 Nikeassa Bitynian pääkaupungissa, nykyisen Turkin alueella. Tämä oli historiallisesti ensimmäinen yritys saavuttaa yksimielisyys kaikkia kristittyjä edustavassa kirkossa[1].
Keisari Konstantinus Suuri kutsui kirkolliskokouksen koolle Hosius Kordubalaisen ja paavi Sylvester I:n suosituksesta, koska aleksandrialaisen presbyteerin Areioksen oppi areiolaisuus herätti kirkossa suuria erimielisyyksiä. Areios väitti, että Poika, Kristus, on luotu eikä siten samanarvoinen kuin Isä Jumala. Kokouksessa Areios tuomittiin harhaoppiseksi. Raamatun pohjalta muotoiltiin kristillinen kolminaisuusoppi: ”Jumala on kolmiyhteinen – Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala.”

HUOMAA!??!?! Kirkolliskokouksessa muovailtiin joku kiva kaikkia miellyttävä sepostus, jota sitten onkin opetettu yli puolentoista tuhatta vuotta totuutena vaikkei raamattu edes tue koko vitun kolminaisuus lökää.

Joo, kirkko on tehnyt virheitä. Se tiedetään. Mutta Vartiotorniseurakaan ei mikään puhdas pulmunen ole. Onko tämä siis peruste hylätä koko järjestö epäterveellisenä ja vilpillisenä organisaationa?

Omalta kannaltani katsottuna on hölmöä väitellä jostain teologisesta näkökulmasta, kun itse en kannata mitään sellaista näkökulmaa. Ei oikeastaan kiinnosta oliko Jeesus jumala vai ei. Kuitenkin pistää ärsyttämään muiden uskonnollisten yhteisöjen haukkuminen vaikka haukkujan kannattama yhteisö on aivan yhtä epärehellinen kuin kaikki muutkin.

Joo ei kyllä ymmärrä miten noi satulahkot eroaa toisistaan vaikka niissä onkin eri säännöt ja leikit, toisissa kaadutaan ja parannutaan toisissa vuodetaan kuiviin ja naidaan alaikäistä siskoo.. Kaikkia yhdistää että niihin kuuluu hyväuskoisia hölmöjä joita huijarit vievät miten sattuu..

http://yle.fi/uutiset/yliluonnolliset_ilmiot_tieteen_luupin_alle/6434429

Enkeleitä, kuolleiden läsnäoloa ja rajatilakokemuksia on tutkittu yliopistojen yksittäisissä oppiaineissa. Suomen Akatemian suurhankkeessa selvitetään ehkä suurinta ihmismielen ratkaisematonta kysymystä tieteellisesti. Mitä aivoissa tapahtuu rajatilakokemusten aikana?

Honkasalo aikoo selvitellä, mitä kielilläpuhujien aivoissa tapahtuu. Ovatko kielilläpuhujien aivot erilaiset kuin muiden ihmisten aivot? Kielilläpuhujat keskustelevat innokkaasti netissä. Honkasalon ryhmän tutkimus on osin neurokuvantamista, osin psykiatrista tutkimusta.

Paavalihan teki tuosta oman suurhankkeensa nimeltä 1. Korinttolaiskirje. "Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön." 1. Kor. 14:14

Saadut tulokset näyttävät paikkansapitäviltä tänäkin päivänä pikaisen googlauksen perusteella.

Lainaus 1. hakutuloksesta: “research shows us that these subjects are not in control of the usual language centers during this activity.” http://drkluanespake.hubpages.com/hub/Speaking-in-Tongues-and-Your-Brain

Kyllä tuota on kuulemma aika paljon tutkittu. Kannattaa perehtyä jos aihe kiinnostaa. Meikäläiselle se on aikalailla se ja sama mitä siellä aivoissa tapahtuu silloin kun joku puhuu kielillä.

Honkasalo saa silti rauhassa tutkia asiaa lisää. Vartiotorniseura voisi vaikka lahjoittaa tutkimukseen pari lisäeuroa niin saataisiin tuloksetkin vastaamaan UM-käännöstä.

Mitä mieltä Pena olet seuraavasta sananpaikasta:

"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. " 1. Kor. 14:26

Pitäisikö seurakunnan kokoukset lopettaa kokonaan kun enää ei ole mahdollista täyttää kuin tuo virsi ja opetus?

Back
Ylös Bottom