Pistetään ny tänne aloittelijapuolelle pari kyssäriä niin ei tarvi tuonne treenipuolelle kokonaan uutta ketjua avata
Rintalihasten domssi: aina tuntuu olevan enempi tuossa yläosassa ja lähempänä etuolkapäätä tuo lihassärky, ei koskaan alaosassa. Teen kuitenkin rintalihasliikkeet tasapenkillä jonka minun käsityksen mukaan pitäisi nimenomaan aktivoida enemmän isoa rintalihasta. Liikkeinä penkki, käsipainopenkki, crossover ja flaissit. Onko mulla tekniikka ihan vinossa vai mitä ihmettä?
Latsien domssi: tuntuu että muuten ei saa latseihin liikkeitä kunnolla osumaan, mutta olkapää/ojentajapäivän jälkeen on lähes poikkeuksetta latsit jumissa. Tuntuu että nimenomaan pystypunnerrus ja vipunostot tuon aiheuttavat. Onko latsit em. liikkeissä tasapainottava lihas?
Ekaan: domsit eivät kerro lihaksen rasituksesta koko totuutta. Itselläni, ja kaikilta keneltä olen asiasta kuullut, on kipu useimmiten tuossa olkapään ja rintalihaksen välissä jos treeni on pääosin penkkipunnerruksesta koostuva. Flyersit ottavat kokonaisvaltaisesti rintaan kun tekee oikein. Ehkä jättäisit kp. tai tanko penkin pois (jompi kumpi siis) ja enemmän paukkuja flyerseihin. Crossover mikä lieneekään sitten vikana.
Tokaa: Ettei vain tulisi selän ollessa iso lihas niin myöhässä noi selkätreenin domsit?

ku seison selkä notkolla niin se näyttää hyvältä mutta kun seison normaalisti niin se lätistyy. voiko syynä olla runsas aerobinen joka estää lihaksen kasvun just siellä, kun yleensä tää aerobinen siis on hiihto, kuntopyörä,stepperi? :wtf: