Kykenemättömyys "massanlisäykseen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pet__
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ollut viikon jo ns massakaudella ja se lopahti eilen siihen, etten yksinkertaisesti kykene enää mättämään ruokaa noin isoja määriä. Ensimmäistä kertaa jäi massapirtelökin vetämättä, kun ei vaan yksinkertaisesti kykene. Tuntuu koko ajan, että olisi melkeinpä helpotus olla kokonaan syömättä päivä jos toinenkin kuin vetää hulluja määriä ruokaa. Tuntuu, ikäänkuin kehoni olisi yliladannut kaikki ravintoaine varastot täyteen ja viestittää tällä ruoan "hylkimisellä", että et tarvi enempää, kaikki on jo kondiksessa. Niin se tuntuukin. En ole aikoihin tuntenut kehoani "kokonaisemmaksi" kuin tämän vain yhden viikon sikamättökauden jälkeen. Tunnen todellakin, että ravinne varastoni ovat täynnä.

Painan siis 85 kg ja pituutta on 178 cm. Kertokaapa, että miten te massanlisääjät saatte vedettyä tuota safkaa ja massanlisäys pirtelöitä viikosta toiseen? Minusta tämä alkaa olemaan jo ylivoimaista ja miljoona kertaa vaikeampaa kuin laihduttaminen. Laihduttaminen on helpointa mitä on ja ihmettelenkin joidenkin läskien valitusta sen vaikeudesta. Mutta syöminen ja massanlisääminen, se vasta vaikeaa onkin. Jumalauta, paljon haastavampaa kuin laihduttaminen. Jatkuvaa kamppailua oksennusreaktion kanssa.

Eli, olkaa ystävällisiä ja kertokaa neuvoja miten saisin syötyä helpommin ja enemmän. Ja onko jotain erikois "ainetta" joka toisi sitä massaa helpommin? Kenties joku spesiaali massanlisäys paketti tai jotain ?

Mistä sun ruokavalio sitten koostuu ja paljonko oikein haluat niitä kaloreita päivän aikana? Ja kuinka paljon olet laskenut olevasi plussilla? Jos oikein sikamättöä haluaa päivästä toiseen vetää, ja olla sikana plussilla niin rasvainen ruokahan tietysti tuo paljon niitä kaloreita. Jos koittaa bulkata mahdollisimman cleanisti, eli rajoittaa rasvaa ja vetää vaan hiilareita ja protskua, niin sitten voi olla tietysti hankalampaa.

Itse sain yllättävän helposti kalorit ylös kun veti marketin perusjugurttia, joka ei siis paljon täytä, mutta on niin sokeripitoista, että kaloreita saa reilusti. Siihen kylkeen muroja, tai jotain muromysliä, niin oli helposti 500-700 kcal jo pelkästään välipalana täynnä. Sitten kun vetää vielä päivän aikana janojuomaksi kevytmaitoa ja siihen normiruokailut kylkeen niin kyllä pitäisi tulla kaloreita ylös riittävästi. Itsehän en tietysti tiedä sitten, että minkälainen ruokahalu sulla on, että tökkiikö noi välipalatkin jo.

Toinen asia mikä tulee mieleen on varianssi, tietysti kannattaa vaihdella sitä safkaa ettei kyllästy, itse aikoinani vedin niin paljon tonnikalaa, että sitä ei pysty syömään enää ollenkaan :D Varianssi koskee tietysti myös massanlisääjiä, markkinoilla on herkullisia massanlisääjiä ja semmosia mitkä maistuu suoraan aivan ylimakealta. Joskus tuli vedettyä Mutant Massin cookie creamia ja se upposi kyllä joka kerta. Sen sijaan Mutant massin hazelnut on ihan törkeää siirappia.

Mutta kerta olet nyt massakaudella, niin kuinka paljon tosiaan oikein haluat olla plussilla päivän aikana. Itse olen huomannut kyllä että semmoinen 300-500 kcal plussaa riittää minulle hyvin lihaskasvuun, ja kaikki sen yli menee vain armottomasti läskiksi. Jos olet ollut vasta viikon massakaudella, niin tuossa ajassa ei välttämättä ole kerennytkään vielä juuri vaaka heilahtamaan, tai vaikka olisikin, viikko on aivan liian pieni tarkasteluaika tulosten arvioimiseksi.

Mausta ruokaa enemmän/ Lisää siihen kastikkeita yms että putoaa paremmin alas, syö mielummin "kokoajan" kuin pari isoa ateriaa, massapirtelö jääkaappiin mistä otat vaikka joka aterialla osan jos tuntuu kerralla liian äklöltä, käy mäkkärissä.

Miten voi olla syöminen niin vaikeaa. ite söisin koko ajan jos en rajoittaisi jotenkin ja massaa tulisi jopa bulkilla liikaa..
Mutta asiaan. Kannattaa koitta otta ne ylimääräiset kalorit hiilareista. En kannata mitään sikamättöä vetää, se kerää vaan laardia, paitsi jos tavoitteena on olla läskipallo.
Ja ei sun tarvitse olla kuin vähän plussilla ehkä joku 200-300kcal. Pikkuhiljaa syöt ennemmän vaan, elimistö tottuu siihen ja vatsalaukku venyy. Et voi heti alkaa vetää kaksinkertasia ruokamääriä.

näitäkin threadeja on jo varmaan miljoona täällä aloitettu. Käyt kaksi kertaa mäkkärissä vetämässä bic mac aterian ranskalaisilla niin kalorit varmasti plussalla jos ei mikään muu putoa. Jos ei nuo munchiessit putoa alas, niin mene lääkäriin.

Miten voi olla syöminen niin vaikeaa. ite söisin koko ajan jos en rajoittaisi jotenkin ja massaa tulisi jopa bulkilla liikaa..
Mutta asiaan. Kannattaa koitta otta ne ylimääräiset kalorit hiilareista. En kannata mitään sikamättöä vetää, se kerää vaan laardia, paitsi jos tavoitteena on olla läskipallo.
Ja ei sun tarvitse olla kuin vähän plussilla ehkä joku 200-300kcal. Pikkuhiljaa syöt ennemmän vaan, elimistö tottuu siihen ja vatsalaukku venyy. Et voi heti alkaa vetää kaksinkertasia ruokamääriä.

Näin just. Vetää puhtaista ruoka-aineista ne kalorit, niin ei tartte syödäkään mitään kauheita määriä.

Kroppaa voi totuttaa syömällä vähän enemmän päivittäin, kyllä se alkaa siitä uppoomaan.

Laihduttaminen on helpointa mitä on ja ihmettelenkin joidenkin läskien valitusta sen vaikeudesta. Mutta syöminen ja massanlisääminen, se vasta vaikeaa onkin.

Joillaki muilla se menee toisinpäin, ja ne ihmettelee tuota sun valitusta sen vaikeudesta. :D

Ei se mun mielestä oo mukavaa syödä bulkilla mutta ei siinä vaihtoehtoja ole jos haluaa kasvaa. Kyllä se syöminen on aika paljo kiinni omasta tahdosta.

Kiitos kaikille vastauksista.

Hyviä vinkkejä tulikin eli esim tuo jogurtti jota olin jo miettinyt aiemmin sekä maapähkinät.

Pyrin syömään päivässä ainakin yhden aterian hesessä, mäkissä tai bufffetissa. Ja ette arvaa kuinka minua vituttaakaan kun hesen myyjä oli laittanut kokiksen tilalle sprite zeroa (otin aterian siis mukaan)! Voi vittu mikä amatööri ja huijasi minulta sitten 245 kaloria.Vittu kun ei osata edes painaa oikeaa juomanappia....No mitä muuta voi odottaakaan pihvinpaistajalta.

Takaisin itse aiheeseen.Yleensä syön erittäin terveellisesti ja puhtaasti, mutta nyt "massakaudella" olen ostanut melkeinpä mitä vaan missä on alennuslappu. Kaikki käy, kunhan ei maksa paljoa ja sen vuoksi niitä onkin helppo ostaa ja toivon mukaan myös syödä. Monesti ostan valmisaterioita, kuten hk:n lihapullapannua tai kanaviillokkia..jne Edullista ja paljon.

str4 :

Yritän syödä niin paljon kuin kykenen, mutta maksimissaankin plus kaloreita tulee about 1000 päivässä ja se on maksimi. Keskivertoisesti vähemmän.

Voi mennä aivan himpan verran ohi aiheen, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eli te joille syöminen massahakuisesti tuottaa tuskaa, niin millä tavalla vedätte diettinne? Tuleeko ruokaa ajateltua jatkuvasti ja onko nälkä? Lasketteko kaloreita vai syöttekö vain nälän mukaan ns. normaalisti, joka on automaattisesti vähemmän kuin kulutus? Eli siis itse kuulun kategoriaan, jossa bulkillakin pitää kaloreita laskea, ettei aivan karkaa käsistä. Dietillä sitten jatkuva nälkä ja ruoka koko ajan mielessä, käytännössä syötävät on valittava niin että kaloritiheys on mahdollisimman pieni eli saa syödä määrällisesti paljon.

Voi mennä aivan himpan verran ohi aiheen, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eli te joille syöminen massahakuisesti tuottaa tuskaa, niin millä tavalla vedätte diettinne? Tuleeko ruokaa ajateltua jatkuvasti ja onko nälkä? Lasketteko kaloreita vai syöttekö vain nälän mukaan ns. normaalisti, joka on automaattisesti vähemmän kuin kulutus? Eli siis itse kuulun kategoriaan, jossa bulkillakin pitää kaloreita laskea, ettei aivan karkaa käsistä. Dietillä sitten jatkuva nälkä ja ruoka koko ajan mielessä, käytännössä syötävät on valittava niin että kaloritiheys on mahdollisimman pieni eli saa syödä määrällisesti paljon.
Dietillä syön sen verran että tulee makrot täyteen harvoin on ongelma että kaloreita tulisi liikaa, joskus tuntuu että pystyis pari päivää pärjätä pelkällä kahvilla.

Käyn 3-4 kertaa viikossa salilla. Ja reenit on suhteellisen kovat. 1-jakoinen ohjelma, jossa kulutus tunnin kestoisessa reenissä on about 500 kaloria. Ja peruskulutus on 2500 kaloria päivässä. Eli kyllä se mulle tekee aika helvetin kovaa vetää edes se 500 plussalle, kun en ole tottunut läskin ruokavalioon ja ruokarytmiin. Mut joo. Katotaan miten tämä edistyy.

Yleensähän nämä syömisvaikeudet on nuorten ja hoikkien ongelma ja enemmän naisten kuin miesten ja toisaalta myös vanhusten ongelma, joiden ruokahalu on heikentynyt. Vielä ammattibodarilla, jonka kovan treenin ohella pitäisi syödä 6000 kaloria puhtaasta ruoasta voi tietysti olla vaikeuksia. Nuorilla ja terveillä nämä kuitenkin ovat alitajuisia blokkeja, omien totuttujen rajojen ylittämisestä. Onneksi näissäkin jutuissa harjoitus tekee mestarin ja vähitellen kaloreita lisäämällä ja uusia makuja kokeilemalla yleensä alkaa ruoka uppoamaan. Eli ei ole heti alkuun (tai koskaan) hyvä idea alkaa vetämään 1000 kaloria plussaa, sen enempää kun dieetilläkään -1000.

Sulla on ongelmana, että syöt liikaa kerralla ja näin tapat nälän tunteen. Muutappa syömiset 8kertaan/ päivä ja joka aterian jälkeen jää vähän nälkä, niin pystyy syömään mukavia päivä annoksia. Siihen, kun vielä laittaa illalla puolisen desiä hyvälaatuista öljyä, niin alkaa setti olla kohdillaan.

Sulla on ongelmana, että syöt liikaa kerralla ja näin tapat nälän tunteen. Muutappa syömiset 8kertaan/ päivä ja joka aterian jälkeen jää vähän nälkä, niin pystyy syömään mukavia päivä annoksia. Siihen, kun vielä laittaa illalla puolisen desiä hyvälaatuista öljyä, niin alkaa setti olla kohdillaan.

Totta puhut! Täytyy tosiaankin alkaa läträämään tämän öljyn kanssa ja pienentää ja tiivistää ruokailua.

Äsken söin saarioisten isomman pitsan, 300 grammaa lakritsia ja 5 kananmunaa. Kunhan kerroin :D Vaikka tämä tieto ei varmaan ketään kiinnostakaan.

Tää 5 kananmunan syönti on just samaa kun 5x5 penkkisarja! Välillä taukoja ja lopussa täytyy sinnitellä, että jaksaisi loppuun saakka.

Edit

Olen oppinut, että salilla käynti ei pelkästään ole "miehisyyden" ja kovuuden muoto. Toinen on juurikin tämä syönti, että kykenee hankkimaan sitä massaa. Se on kovaa hommaa. :D

Juo ne munat. Sekoita ne vaikka vaniliajätskiin. Näin ite tein aikoinaan. 10-12 munaa, joista kaikki valkuaiset ja 3 keltuaista, 0,33 litraa jädee ja huikalla huiviin. Kyllä yöksi on prodea.

Back
Ylös Bottom